Yedek su deposundan basınç veriyorsunuz (muhtemel komp. İle) sistemde kaçak yok. Sistem sağlam. Bu cepte.
Fakat bu basınç testini yaparken taşırma kabının kapak yerinden yaptığınızdan kapak test edilemiyor. Kapak yeni ok. Sistem basıncı x basınç üstünde ise kapak tahliye ediyor. Demek ki sistem olması gerekenden daha basınçlı.
Bunun sebebi ya sistemde bir yerde tıkanıklık var. Özellikle radyatörde, yada motor kompresörü su sistemine kaçıyor.
Şahsi görüşüm; conta testi yaptırmakta. Conta hararet görmese bile yılların verdiği eskime ile su kısımlarında çürümeden dolayı sıkıntı yaratabiliyor. Allah korusun kapağın su kanal dibinde çürüme başlamıştır kompresyon gene su sistemine kaçar.
Bu conta meselesi benim başıma geldi. Hareket namına en ufak derdim yoktu. Duman vs. Yok. Su eksiltme var ve bulamadık. Conta testi ile yakaladık. 2001 model 250bine gelen araba in conta hiç değişmeyince çürüyebiliyormuş
Açtık, kapağı temizleyip yeni conta ile kapattık kurtulduk.