User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 1.6 dizel hacimde biturbo projesi

  1. #1
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.6 dizel hacimde biturbo projesi

    evet doslat selam bundan 5-6 ay önce bi projeye başlamıştım orjin manifold a tfo35hl mitsu 184 lük 320d turbosunu takmıştım
    gerek egt gerek lag dolayısı ile (2000 dd 1.5 bar start - 2800 dd 2.5 peak - 5200 2.2 cont ) şeklinde
    fakat doldurmak için alt kısım biraz dumanlı oldu artı olarak %60 nozzle var

    şimdi esas konumuza gelelim enjektörün önü açık 85 gram işetebiliyorum

    bende hazır tubular manifold ve ext wg takacağım derken turboyuda büyüretim dedim gtb2056vk düşünüyorum

    fakat aklımdaki çılgın şey alt devire birde şöyle mekanik wg sahip 1.6 tdci 90 hp turbosu

    bağlantılar vs araştırdım benim kafama yatan bu oldu ;



    bunlarda örnekler



    bunda turbo hava basıncı arasında valf var ve düşük devir turbosu



    evet benim kafamdaki proje tam anlamı ile bu



    ve çok zor değil benim için

    evet detaylar şöyle ;

    1-gtb2256vk büyük turbomuz vnt olacak ve araç kontrol edecek yazılım ile full boost yapmasını isteyeceğim 3000mbar 100 load 1000-5200 arası ve tial externalwg ile ben bu basıncı içerden
    evc ile kontrol edicem yaklaşık 1.8-2.0 bar düşünüyorum

    2-küçük turbo 90 lık focusun mitsubishi marka vacum ile çalışan bir mekanik wg sahip ben bunu boost wg ile çalışan hale getiricem manifold basıncımız 1.5 olduğunda bu kapakçık açılacak ve gazı boşaltacak boşalan küçük turbonun çıkışı 2256 büyük turbonun eksoz giriş kısmına girecek ilk fotoğraftaki gibi

    şimdi benim oraya eklemek istediğim şey 2 adet dump valve supercharger da kullanılıyor
    bir devre kurabilirim manifolt basıncı 1.7 ye ulaştığı büyük turbo direk manifolda bağlanacak yani küçük turbo üstünden üflemeyi kesecek bu şekilde küçük turbomuz fazla hızlı dönmemiş ve hızımızı yavaşlatmış olmayacak

    şimdi bu valf olmaz ise ne olur ? gördüğüm üzre opel kullanıyor amarok bi turbo bu valfi kullanıyor alt deviri canlı tutmak için küçük turbo üstünden basıyor ama üst devirde 3000 devir üstü büyük turbo tam spool yakaladğında bu valf açılıp küçük turbo devre dışı kalıyor bu olursa ne olur olmaz ise ne olur ?

    proje hayata geçecektir yardımlarınızı esirgemezseniz çok ama çok sevinirim

  2. #2
    Mehmetmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Nevşehir
    Mesaj
    2.935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cunku delisin

  3. #3
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ahahah işin sonunu göreceğim çok canım boş vaktim varya

  4. #4
    Emre911 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bektas_talay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Methanol kit düşünüyorum birde turbonun emmesini billet 11 bıçak yapabilirim başka bi planım yok
    şaka bi yana bi ilki daha görmek isteriz senden. Ama çok çok uğraştıracağa benziyo devir yükselecek küçük usul usul takılırken büyük turbo açıl yeyen ben geliyom diyecek küçük önce beraber takılmayı denesede büyüğe buyur meydan senin diyecek. kendi ecusu evc valfler elektronik mekanik hepsine ayrı ayrı kafa yorulacak hepsi iç içe Allah kolaylık versin olursa çok güzel olur ama orası tartışılmaz

  5. #5
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emre911 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şaka bi yana bi ilki daha görmek isteriz senden. Ama çok çok uğraştıracağa benziyo devir yükselecek küçük usul usul takılırken büyük turbo açıl yeyen ben geliyom diyecek küçük önce beraber takılmayı denesede büyüğe buyur meydan senin diyecek. kendi ecusu evc valfler elektronik mekanik hepsine ayrı ayrı kafa yorulacak hepsi iç içe Allah kolaylık versin olursa çok güzel olur ama orası tartışılmaz
    bende araştırmalara devam ediyorum araştırmadan ziyada yer olacakmı sığdırabilcekmiyiz orası aşikar biraz kaputa doğru çeviricem büyük turboyu küçüğü ise aşağılara bi boşluğa sığdırcaz olmadı fan ve davlumbazını biraz modifiye edicez

  6. #6
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herkezin aklının bir köşesinde olupta,kimsenin cesaret edemedigi bir proje

    hayırlısı olsun inş.

  7. #7
    lowfamilia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Muğla/Turkey
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biturbo yerine twin scroll turbo yada twin turbo daha sorunsuz olmaz mı? özellikle twin scroll turbo?
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0.5 ne arkadaş benim aspiratör okadar üflüyo ya sc yerine onu verirdim üfletirdin motora serdar
    Alıntı ibooo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    malı arapfaikten alıyoruz mersine kadar göki kullanıyo

  8. #8
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı lowfamilia Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biturbo yerine twin scroll turbo yada twin turbo daha sorunsuz olmaz mı? özellikle twin scroll turbo?
    1.6 hacim ile orta boyuttaki iki turboyu doldurmak daha zor olur, bu defa 4 silindiri 2 şer olarak bölüp turboları beslemek gerekir çünkü (basitçe anlatmam gerekirse)

    compound setup daha mantıklı.

  9. #9
    lowfamilia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Muğla/Turkey
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.6 hacim ile orta boyuttaki iki turboyu doldurmak daha zor olur, bu defa 4 silindiri 2 şer olarak bölüp turboları beslemek gerekir çünkü (basitçe anlatmam gerekirse)

    compound setup daha mantıklı.
    1.6 dci gibi twin scroll turbo yapılabilir.
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0.5 ne arkadaş benim aspiratör okadar üflüyo ya sc yerine onu verirdim üfletirdin motora serdar
    Alıntı ibooo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    malı arapfaikten alıyoruz mersine kadar göki kullanıyo

  10. #10
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alındım ve kırıldım bektaş benim tatlı turbomu küçük turbo olarak kullanman zoruma gitti

  11. #11
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RSX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alındım ve kırıldım bektaş benim tatlı turbomu küçük turbo olarak kullanman zoruma gitti
    hasduahdahd cok iyi ya baya güldüm

  12. #12
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Koçer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hasduahdahd cok iyi ya baya güldüm
    Yaaaaaa berkay gör insanlar neler yapıyor

  13. #13
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RSX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yaaaaaa berkay gör insanlar neler yapıyor
    Hadi gel turbolarımızı birleştirip bektaşı geçelim

  14. #14
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Koçer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hadi gel turbolarımızı birleştirip bektaşı geçelim
    Yetmez sanırım

  15. #15
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı lowfamilia Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.6 dci gibi twin scroll turbo yapılabilir.
    Beklentileri karşılamaz. Bektaş'ın arabası hali hazırda zaten 1.6 dci twin turbonun potansiyelinden daha güçlü durumda.

    1.6 dci 160 , yazılım ile 180 hp 420nm vaad ediyor, 160hp 380nm fabr. değeri

    1.6 i-dtec 160 da yazılım ile 190hp 410nm vaad ediyor, 160 hp 350nm fabr. değeri.


    Bu araçların ikisi de twin turbo, yani aynı boyda 2 tane ufak turboya sahip. o nedenle potansiyelleri sınırlı. max olacakları güç oem turbolar ile 200-210 hp dynodynamic üzerinde ki verdiğim veriler de br-performance ın verileri, yine dynodynamics üzerinde ölçüm yapıyorlar.

    misal 1.6 dci 160 için, http://www.br-performance.be/en-be/c.../7445-1-6-dci/

  16. #16
    lowfamilia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Muğla/Turkey
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Koçer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hadi gel turbolarımızı birleştirip bektaşı geçelim
    benden de 2.0cdti turbo destek gelir
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0.5 ne arkadaş benim aspiratör okadar üflüyo ya sc yerine onu verirdim üfletirdin motora serdar
    Alıntı ibooo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    malı arapfaikten alıyoruz mersine kadar göki kullanıyo

  17. #17
    aykutsafakyaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul - İzmir
    Mesaj
    2.594
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    39 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    VW de 2.0 stroker yapiliyor fordda oyle bisey sozkonusu degil mi
    Alıntı mrbars Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İçinde yaşamak zorunda kalmasak, gayet komik ülke aslında.

  18. #18
    R.S.C - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    41
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    685
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    levent sanki bi yorumda 1.6 i dtec tek turbo diye bişey aklımda kaldı!?!? emin misini çift turbo olduğuna bende oyle biliyordum ama ?

  19. #19
    AliDogukan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    31
    Şehir
    Adana/KKTC
    Mesaj
    767
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mekanik işler önceki örneklerden yola çıkılarak yapılır çok sıkıntılı olacağını sanmıyorum benim asıl merak ettiğim yazılımın nasıl yapılacağı.Bir de sizin yazılımınızı kendinizin yaptığını okuduğumu hatırlıyorum merakım daha da artıyor.Kolaylıklar dilerim,merakla bekliyorum.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •