User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Sesli - Sessiz dumpvalve farkı.. İşin aslı nedir ?

  1. #1
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.512
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Sesli - Sessiz dumpvalve farkı.. İşin aslı nedir ?

    Aracımda Forge Dumpvalve var.. Şundan





    Bunun seslisini alsam şunu yani





    Performans kaybı olur mu ? Benim bildiğim bunların ikiside aynı görevi yapmıyor mu ? İkiside fazla basıncı dışarı atıyor biri düdük gibi sesli yapıyor bu işi Hep tubo aracımın çuflamasını istemişimdir alıp biraz hevesimi geçirmek niyetindeyim.Sıkılırsam sessizini takarım geri.. Ama korkum kimi zengin karıştırır , turbonun basınç kaybına sebep olur vs gibi şeyler deniyor kafam karıştı..
    Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..

  2. #2
    lowfamilia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Muğla/Turkey
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben 1.4 tsi 140lıkta kullandım sesliyi bence sessiz kullanmaya devam et bi süre sonra insan soğuyor. performans farkı yok ama seslidede öyle subarudakiler gibi blow off sesi bekleme abi.
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0.5 ne arkadaş benim aspiratör okadar üflüyo ya sc yerine onu verirdim üfletirdin motora serdar
    Alıntı ibooo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    malı arapfaikten alıyoruz mersine kadar göki kullanıyo

  3. #3
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sessiz olanı uygun fiyata alınır
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  4. #4
    yasindemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    321
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben 3 yıldır seslisini kullanıyorum. 160'lık rocco'da aracım yüklü ne demek bilmiyorum ama basınç kaybı vs. kesinlikle alakası yok. İkisi de birebir aynı işlevi görüyor. Arada yağlatmayı mutlaka ihmal etme.. Çok memnunum.
    VW Scirocco 1.4 TSI Twincharger - 2012

  5. #5
    Serkan_UR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    328
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende Yaklaşık 2 aydır kullanıyorum seslisini Blow off gibi cufflamıyor tabiki ama çok kararında sesi var bence turbo nun efektlerini duymak lazım

    Alıntı yasiundemir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 3 yıldır seslisini kullanıyorum. 160'lık rocco'da aracım yüklü ne demek bilmiyorum ama basınç kaybı vs. kesinlikle alakası yok. İkisi de birebir aynı işlevi görüyor. Arada yağlatmayı mutlaka ihmal etme.. Çok memnunum.
    Yağlamadan kastınız nedir acaba ne periyodda ve tam olarak neresi yağlanıyor biraz açarmısınız

  6. #6
    yasindemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    321
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Serkan_UR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende Yaklaşık 2 aydır kullanıyorum seslisini Blow off gibi cufflamıyor tabiki ama çok kararında sesi var bence turbo nun efektlerini duymak lazım



    Yağlamadan kastınız nedir acaba ne periyodda ve tam olarak neresi yağlanıyor biraz açarmısınız
    Gress yağı ile dumpvalvein içindeki hareketli contanın etrafını en az 5bin km'de bir yada 6 ayda bir yağlamanız gerekiyor.
    VW Scirocco 1.4 TSI Twincharger - 2012

  7. #7
    Serkan_UR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    328
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yasindemir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gress yağı ile dumpvalvein içindeki hareketli contanın etrafını en az 5bin km'de bir yada 6 ayda bir yağlamanız gerekiyor.
    Takıldıktan sonra 1500 km oldu yeniyken bu ihtiyacının olmadığını varsayarak henüz zamanı var diyebiliriz o zaman..Bir de bu yağlama tam olarak ne için yapılıyor açılması gerektiğinde açılmama durumuna karşımı?

    Birde konu ile alakalı olarak Dump Valve in basınç kaçırması nasıl anlaşılır yada test edilir.Bilen arkadaşlar yazarsa sevinirim.Bireysel olarak yapılabilcek bir test var ise arada kontrol ederiz

  8. #8

    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul / Kartal
    Mesaj
    127
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Önceden forge sessiz vardı. Bide sesliyi deneyelim dedik ama uygun fiyata ikinci el bulamadım. Tmg nin seslisini aldım. Performans olarak aynı işi yapıyo seside gayet hoşuma gidiyo.

  9. #9
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.512
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    E basınç veya güç kaybı yoksa ben anlamadım eski konulara bakıyorum zararlıdır diye çok yorum olmuş .. 1-2 tane örnek

    Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..

  10. #10
    Serkan_UR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    328
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Acaba Basınca göre yay kullanılmadığındanmı sorun yaşanıyor.4 çeşit yay var arabanın bastığı basınca göre bu yaylardan uygun olan koyuluyor.
    Buda demek oluyorki basıncı kaldıramayan yumuşak bir yay kullanılıyorsa kaçırma kaçınılmaz oluyor.Uygun yay seçildikten sonra sonuçta bu malzeme bu iş için neden sorun olsun diye düşünüyor insan .. >Daha çiçeği burnunda turbocuyum bilen arkadaşlar daha iyi açıklarsa bizde öğrenelim

  11. #11
    lowfamilia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Muğla/Turkey
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araca zararı yok sadece yüksek devirde bile olsan sadece dsg'de anlaşılabilen bi lag oluşuyo. ben 35k kullandım daha motora zararını görmedim aksine turbo hava üflemeye devam ederken kelebek kapalı olduğu için hem kelebeğe hemde geri turboya basınç yapıyor araba. mantığı bu basıncı engellemek zaten. o basınç kaçırması dump bağlı olduğu noktadan olabilir çünkü araç geri basınç yaparken açılan bi sistem bu normal basınçta kaçırması çok zor bi ihtimal.
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0.5 ne arkadaş benim aspiratör okadar üflüyo ya sc yerine onu verirdim üfletirdin motora serdar
    Alıntı ibooo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    malı arapfaikten alıyoruz mersine kadar göki kullanıyo

  12. #12
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.512
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı lowfamilia Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araca zararı yok sadece yüksek devirde bile olsan sadece dsg'de anlaşılabilen bi lag oluşuyo. ben 35k kullandım daha motora zararını görmedim aksine turbo hava üflemeye devam ederken kelebek kapalı olduğu için hem kelebeğe hemde geri turboya basınç yapıyor araba. mantığı bu basıncı engellemek zaten. o basınç kaçırması dump bağlı olduğu noktadan olabilir çünkü araç geri basınç yaparken açılan bi sistem bu normal basınçta kaçırması çok zor bi ihtimal.
    dump valve ile blow of valve nin işlevi zaten birebir aynı değil mi ben mi yanlış biliyorum ? İkiside fazla basıncı dışarı atıyor biri düdük gibi bunu sesli yapıyor... Çünkü bendeki sessiz dump valve bile ses yapıyor cussss diye duyuyorum ben ama sesi az çıkıyor..
    Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..

  13. #13
    lowfamilia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Muğla/Turkey
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yiğit G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dump valve ile blow of valve nin işlevi zaten birebir aynı değil mi ben mi yanlış biliyorum ? İkiside fazla basıncı dışarı atıyor biri düdük gibi bunu sesli yapıyor... Çünkü bendeki sessiz dump valve bile ses yapıyor cussss diye duyuyorum ben ama sesi az çıkıyor..
    iştee o ses sesli olanda çok fazla çıkıyor olay bu sessizle sesli arasındaki.
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0.5 ne arkadaş benim aspiratör okadar üflüyo ya sc yerine onu verirdim üfletirdin motora serdar
    Alıntı ibooo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    malı arapfaikten alıyoruz mersine kadar göki kullanıyo

  14. #14
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yiğit G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dump valve ile blow of valve nin işlevi zaten birebir aynı değil mi ben mi yanlış biliyorum ? İkiside fazla basıncı dışarı atıyor biri düdük gibi bunu sesli yapıyor... Çünkü bendeki sessiz dump valve bile ses yapıyor cussss diye duyuyorum ben ama sesi az çıkıyor..
    Evet yanlış biliyormuşsunuz (yanlış anlamayın dalga geçme amaçlı değildir) Dump valve yerine blow off takıldığında genellikle aracın yakıtı artar, vites geçişlerinde gecikmeler flan olabilir..
    Ancak blow off yerine Dump valve takarsanız çok nadir araba dışında hiç problem yaşamazsınız..

    Bunun nedeni ise Dump valve fazla gelen havayı filtreden sonrasına yani MAFlı arabalarda MAFtan sonrasına verdiğinden dolayı MAF yeni hava emmen yerine eski havayı kullanır ve araba ekstra benzin işemesi ihtiyacı duymaz.. Ancak siz Dump valve li arabada Blow-off taktığınızda hava dışarı gittiğinden dolayı yeni hava geldiğinde MAF yeni havaya göre hesap yaptığı için fazladan benzin verecektir..

    Gelelim asıl konu olan ses olayına.. Blow-off larda ne yaparsanız yapın sistem açıkta çalıştığı için sessizi de ses çıkartır biraz. Sesli olanı da yeri göğü inletebilir
    Dump valve de ise hortumun içinden başka bi hortuma geçiş olduğundan dolayı en seslisi bile bi blow-off kadar olmaz..

    Bunların yanında firmaların sattığı sesli- yada sessiz modellere pek inanmadan kullanan birinden duymanız çok daha doğru olur.. Her arabada ve her kombinasyonda çok farklı sesler duyabilirsiniz..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  15. #15
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.512
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet yanlış biliyormuşsunuz (yanlış anlamayın dalga geçme amaçlı değildir) Dump valve yerine blow off takıldığında genellikle aracın yakıtı artar, vites geçişlerinde gecikmeler flan olabilir..
    Ancak blow off yerine Dump valve takarsanız çok nadir araba dışında hiç problem yaşamazsınız..

    Bunun nedeni ise Dump valve fazla gelen havayı filtreden sonrasına yani MAFlı arabalarda MAFtan sonrasına verdiğinden dolayı MAF yeni hava emmen yerine eski havayı kullanır ve araba ekstra benzin işemesi ihtiyacı duymaz.. Ancak siz Dump valve li arabada Blow-off taktığınızda hava dışarı gittiğinden dolayı yeni hava geldiğinde MAF yeni havaya göre hesap yaptığı için fazladan benzin verecektir..

    Gelelim asıl konu olan ses olayına.. Blow-off larda ne yaparsanız yapın sistem açıkta çalıştığı için sessizi de ses çıkartır biraz. Sesli olanı da yeri göğü inletebilir
    Dump valve de ise hortumun içinden başka bi hortuma geçiş olduğundan dolayı en seslisi bile bi blow-off kadar olmaz..

    Bunların yanında firmaların sattığı sesli- yada sessiz modellere pek inanmadan kullanan birinden duymanız çok daha doğru olur.. Her arabada ve her kombinasyonda çok farklı sesler duyabilirsiniz..
    Yani blow off hertürlü zarar.E peki neden bütün japonlar subarular evolar vs çuf çuf geziyorlar.. Zararı göze alarak mı ?
    Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..

  16. #16
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yiğit G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yani blow off hertürlü zarar.E peki neden bütün japonlar subarular evolar vs çuf çuf geziyorlar.. Zararı göze alarak mı ?
    Aslında hertürlü zarar demek yanlış, orjinalde beyin neye ayarlı ise ondan devam etmek lazım, bunun dışına çıkmak zarar diyebiliriz..

    Orjinalde blow-off havayı dışarı attığında maftan yeni hava geleceğini bildiğinden dolayı ona göre gerekli yakıt vererek durumu düzeltir..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  17. #17
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.097
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence hangisi yerine hangisi basınç kaçırmıyorsa yük halinde en iyisi odur ama sesli olan havayı dışarı attığı için daha iyidir performns ve işitsel olarak
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  18. #18
    lowfamilia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Muğla/Turkey
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında hertürlü zarar demek yanlış, orjinalde beyin neye ayarlı ise ondan devam etmek lazım, bunun dışına çıkmak zarar diyebiliriz..
    aynen dumpvalve thp olsun tsi olsun bu motorlar için tasarlanmış o yüzden dumpvalve kullanmak daha mantıklı. Asıl konuya gelelim sessiz dumpvalveni uygun fiyata alabilirim yiğit abi sattığım golfün üzerinde gitti passata dumpvalve lazım
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0.5 ne arkadaş benim aspiratör okadar üflüyo ya sc yerine onu verirdim üfletirdin motora serdar
    Alıntı ibooo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    malı arapfaikten alıyoruz mersine kadar göki kullanıyo

  19. #19
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.512
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ha ok sesli dump valve yi taktırdıktan sonra ona göre yazılım yaptırırsak sorun yok yani ?


    Yok satmıcam sessizi
    Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •