User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 1.4 TDCI motor yapımı

  1. #1

    Üyelik
    Jan 2014
    Şehir
    Hollanda/İstanbul
    Mesaj
    794
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.4 TDCI motor yapımı

    Arkadaşlar selam,
    Aracım arkadaşımdayken hararet göstergem çalışmadığı için sıkışık trafikte hararet yaptırıyorlar araca ve sağa çekip stop ediyorlar. Bir daha araç çalışmıyor.. Neyse ustaya çektirdik aracı, gitti. Bana bu motorun içini nasıl erittiğimizi sordu.. Durum vahim anlaşılan..

    Bu arada araç conta yakmış..
    Böyle bir liste çıkardı bana;


    ÜST SİBOP KAPAĞI :650 ( ÇIKMACILARA BAKACAK 400-500 'E BULMA İHTİMALİ VARMIŞ)
    TAKIM CONTA : 250
    TAKIM SİBOP : 130
    SİBOP KAYDI : 50
    SİBOP İTİCİLERİ : 150
    ANAYATAK : 70
    KOLYATAK : 55
    HOROZLAR : 80
    TAKIM SEGMAN : 240
    EGZANTRİK : 155
    TERMOSTAT : 140
    YAKIT , MAZOT, YAĞ ,HAVA FİLTRELERİ :85
    ANTİFRİZ : 20
    SU DEPO KAPAĞI : 25 TL
    TEST ÜCRETİ ( ÇATLAK VARMI DİYE ) : 125
    REKTEFİYE : 350
    İŞÇİLİK : 400

    Fotoğrafları da ekliyorum;

    Imgur: The most awesome images on the Internet


    sizce durum nasıl? abilerim kardeşlerim? ustanın çektiği fiyatlar nasıl? Daha uyguna nasıl nerede kapatırız.. Tanıdık usta var mı önerebileceğiniz.. Durduk yere 3-4 lira kaçtı
    neyse ki kimsenin canına bir şey olmadı
    FOR US BY US


    [/CENTER]

  2. #2
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapak çöp olduysa dolu 1.4 tdci kapağı alıp conta takıp yağ alıp devam ediceksin.

  3. #3
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sadık Özyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapak çöp olduysa dolu 1.4 tdci kapağı alıp conta takıp yağ alıp devam ediceksin.
    Usta motorun içini nasıl erittiniz demiş. Muhtemel o segmalar bir olmuş artık

  4. #4

    Üyelik
    Jan 2014
    Şehir
    Hollanda/İstanbul
    Mesaj
    794
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sadık Özyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapak çöp olduysa dolu 1.4 tdci kapağı alıp conta takıp yağ alıp devam ediceksin.
    kapak zaten çöp yukarıda liste de en üstte yazıyor gördüysen..
    Dolu Kapak + conta + yağ benim işimi çözer mi diyorsun şimdi, en uygun nereden temin edilir?
    FOR US BY US


    [/CENTER]

  5. #5
    Trance-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.410
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iyi, yangın çıkmadı o sıcakta. plasatik filan erimeye başlamış.. geçmiş olsun.
    Alıntı 63owen63 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyu okudum, şimdi bakırköy minibüsüne binip, meydana kadar ring hayali kuracagım

  6. #6

    Üyelik
    Jan 2014
    Şehir
    Hollanda/İstanbul
    Mesaj
    794
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok teşekkür ederim evet iyi ki yangın çıkmadı..
    Ustamla görüştüm şimdi dışarıdan dolu kapak bulmaktansa bence biz sıfır toplayalım daha sağlıklı olur dedi.
    Bilmiyorum açıkçası bu arabaya bu kadar fazla masrafta yapmak istemiyorum çünkü 2-3 yıl bineceğim bir araba değil.
    Ne önerirsiniz , nasıl yapayım? Tecrübeli kişiler beni aydınlatırsa sevinirim
    FOR US BY US


    [/CENTER]

  7. #7
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Usta motorun içini nasıl erittiniz demiş. Muhtemel o segmalar bir olmuş artık
    Dizel pistonu erittiyse durum vahim . En güzeli git çıkmacıdan sandık motor al kendi motorunuda bırak 2 lira falandı geçen sene bu zamanlar sandık motor kapaklı falan.

  8. #8

    Üyelik
    Jan 2014
    Şehir
    Hollanda/İstanbul
    Mesaj
    794
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sadık Özyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dizel pistonu erittiyse durum vahim . En güzeli git çıkmacıdan sandık motor al kendi motorunuda bırak 2 lira falandı geçen sene bu zamanlar sandık motor kapaklı falan.
    sanırım çıkmacıları gezmem gerkecek, bir iki yer aradım ama sandık motora 4700 lira çekti, teşekkür edip kapadım bende..
    FOR US BY US


    [/CENTER]

  9. #9
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı skunk11 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sanırım çıkmacıları gezmem gerkecek, bir iki yer aradım ama sandık motora 4700 lira çekti, teşekkür edip kapadım bende..
    oha geçen sene motorumu alıp 2 liraya veriyorlar 300 lirada işçilik alıyorlardı . yuh ümraniye sanayide

  10. #10

    Üyelik
    Jan 2014
    Şehir
    Hollanda/İstanbul
    Mesaj
    794
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sadık Özyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    oha geçen sene motorumu alıp 2 liraya veriyorlar 300 lirada işçilik alıyorlardı . yuh ümraniye sanayide
    dükkan ismi var mı bir de orayla irtibaya geçeyim
    FOR US BY US


    [/CENTER]

  11. #11

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ustanın çıkardığı liste 3.000 TL çıkıyor. Bu rakamlara komple çıkma motor alarak işin içinden çıkamazsın. Çıkma motoru eski motorunu vermek şartıyla alacağın en düşük rakam 3.500 TL ve o motorunda ne kadar sağlıklı olacağı belli değil. Çıkmacının vereceği garanti 1 hafta olacak ve o alacağın motorda yüksek ihtimalle arabadan çıktığı gibi duran sağlıklı bir motor değil, seninki gibi yada altı ağır hasarlı bir motorun çıkmacı tarafından toplanmış hali olacak. Komple motor alman durumunda ruhsata işletmen gerekecek çünkü blok numarası değişecek ve işletme işlemi herşeyini kendin yaparsan en az 600 TL tutar. Artı olarak 3.500 TL'ye motor aldığında yağ, filtre, antifriz, işçilik vs derken en az 500 TL daha masrafın olur. Kısacası çıkma motor takmanın sana maliyeti en az 5.000 TL.
    Ustanın sana verdiği liste üzerinden aracını toplatıp binmen en doğru seçenek olarak görünüyor. Ancak listede piston yok ve emme manifoldu yok. Emme manifoldun ve pistonun erimiş. Yani usta listede yazan parçalarla o motoru nasıl toplayım sağlam olarak çalıştıracak ben anlayamadım çünkü resimlerde görünen hasar ustanın çıkardığı listedeki parçalarla giderilecek gibi değil.
    Emme manifoldu ve piston gerekirse sen o listeye 1.000 TL daha ekle. Eğer tamir masrafı 5.000 TL'yi bulursa sana tavsiyem hiç yaptırma aracı o halde 3.000 TL eksiğine sat gitsin.
    1 hafta önce 1.4 tdci Fiesta kullanan birinin birkaç haftalık aracının motoru kol çıkardı ne yapsa masrafı 5.000 TL'nin altına inmedi, en ucuz çözüm çıkma motordu onu da en ucuz eskisini vermek şartıyla 3.500 TL'ye buldu. Arabayı değerinin 3.000 TL altına yaptırmadan verdi, havada kaptılar.

  12. #12
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Geçmiş olsun bu arada, aracın hararet yapmasında ki asıl neden neydi bilginiz var mı? soğutma suyu mu eksikti fan mı çalışmıyordu. Araçta egr iptal edilmişmiydi. Geçen bir araç geldi 1.5dci hararetten yağ çubuğu erimiş. Masraf sanılandan fazla olabiliyor. Aracı satma işini gözden geçirin derim. uğraşması var süpriz masrafları var. Çatlak testi yapılacak çatlak çıkması var, en basitinden yağ bile bir masraftır. Toplamın 3000 TL yi geçmesi kuvvetle muhtemel
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  13. #13

    Üyelik
    Jan 2014
    Şehir
    Hollanda/İstanbul
    Mesaj
    794
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mbulur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ustanın çıkardığı liste 3.000 TL çıkıyor. Bu rakamlara komple çıkma motor alarak işin içinden çıkamazsın. Çıkma motoru eski motorunu vermek şartıyla alacağın en düşük rakam 3.500 TL ve o motorunda ne kadar sağlıklı olacağı belli değil. Çıkmacının vereceği garanti 1 hafta olacak ve o alacağın motorda yüksek ihtimalle arabadan çıktığı gibi duran sağlıklı bir motor değil, seninki gibi yada altı ağır hasarlı bir motorun çıkmacı tarafından toplanmış hali olacak. Komple motor alman durumunda ruhsata işletmen gerekecek çünkü blok numarası değişecek ve işletme işlemi herşeyini kendin yaparsan en az 600 TL tutar. Artı olarak 3.500 TL'ye motor aldığında yağ, filtre, antifriz, işçilik vs derken en az 500 TL daha masrafın olur. Kısacası çıkma motor takmanın sana maliyeti en az 5.000 TL.
    Ustanın sana verdiği liste üzerinden aracını toplatıp binmen en doğru seçenek olarak görünüyor. Ancak listede piston yok ve emme manifoldu yok. Emme manifoldun ve pistonun erimiş. Yani usta listede yazan parçalarla o motoru nasıl toplayım sağlam olarak çalıştıracak ben anlayamadım çünkü resimlerde görünen hasar ustanın çıkardığı listedeki parçalarla giderilecek gibi değil.
    Emme manifoldu ve piston gerekirse sen o listeye 1.000 TL daha ekle. Eğer tamir masrafı 5.000 TL'yi bulursa sana tavsiyem hiç yaptırma aracı o halde 3.000 TL eksiğine sat gitsin.
    1 hafta önce 1.4 tdci Fiesta kullanan birinin birkaç haftalık aracının motoru kol çıkardı ne yapsa masrafı 5.000 TL'nin altına inmedi, en ucuz çözüm çıkma motordu onu da en ucuz eskisini vermek şartıyla 3.500 TL'ye buldu. Arabayı değerinin 3.000 TL altına yaptırmadan verdi, havada kaptılar.
    Ustamla konuşacağım bu konuyu, satma işini de düşünebilirim ama yazın arabasız kalmak zor olacaktır benim için. Çıkma motor işi Sadık arkadaşın dediği gibi olursa diye ümitlenmiştim ancak haklısınız, o motor da saatli bomba. En mantıklısı toplatmak olacak yani.Araştırayım bakalım biraz daha.. Teşekkür ederim
    FOR US BY US


    [/CENTER]

  14. #14

    Üyelik
    Jan 2014
    Şehir
    Hollanda/İstanbul
    Mesaj
    794
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı E46 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun bu arada, aracın hararet yapmasında ki asıl neden neydi bilginiz var mı? soğutma suyu mu eksikti fan mı çalışmıyordu. Araçta egr iptal edilmişmiydi. Geçen bir araç geldi 1.5dci hararetten yağ çubuğu erimiş. Masraf sanılandan fazla olabiliyor. Aracı satma işini gözden geçirin derim. uğraşması var süpriz masrafları var. Çatlak testi yapılacak çatlak çıkması var, en basitinden yağ bile bir masraftır. Toplamın 3000 TL yi geçmesi kuvvetle muhtemel
    Aracın hararet sebebi fan çalışmadığı için, arkadaşta motorun ısındığını fark etmiyor artık koku alacak seviyeye gelene kadar ısınınca sağa çekmek akıllarına geliyor. Egr iptal değildi araçta, yağ çubuğu simsiyahmış açtıklarında. Çatlak testi yapıldı, çatlak yok temiz.. Muhtemelen onarım yoluna gideceğim, bu emme manifoldu ve pistonları ustaya soracağım bugün bakalım 3 aşağı 5 yukarı total ne çıkacak
    FOR US BY US


    [/CENTER]

  15. #15
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gecmis olsun hararet gostergesi uyari falan yokmuydu

  16. #16
    Emre Akçay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    35
    Şehir
    Edirne
    Mesaj
    341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gecmis olsun hararet gostergesi uyari falan yokmuydu
    ''hararet göstergem çalışmadığı için'' demiş.

  17. #17
    Diyadin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    41
    Mesaj
    4.751
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    33 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mbulur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ustanın çıkardığı liste 3.000 TL çıkıyor. Bu rakamlara komple çıkma motor alarak işin içinden çıkamazsın. Çıkma motoru eski motorunu vermek şartıyla alacağın en düşük rakam 3.500 TL ve o motorunda ne kadar sağlıklı olacağı belli değil. Çıkmacının vereceği garanti 1 hafta olacak ve o alacağın motorda yüksek ihtimalle arabadan çıktığı gibi duran sağlıklı bir motor değil, seninki gibi yada altı ağır hasarlı bir motorun çıkmacı tarafından toplanmış hali olacak. Komple motor alman durumunda ruhsata işletmen gerekecek çünkü blok numarası değişecek ve işletme işlemi herşeyini kendin yaparsan en az 600 TL tutar. Artı olarak 3.500 TL'ye motor aldığında yağ, filtre, antifriz, işçilik vs derken en az 500 TL daha masrafın olur. Kısacası çıkma motor takmanın sana maliyeti en az 5.000 TL.
    Ustanın sana verdiği liste üzerinden aracını toplatıp binmen en doğru seçenek olarak görünüyor. Ancak listede piston yok ve emme manifoldu yok. Emme manifoldun ve pistonun erimiş. Yani usta listede yazan parçalarla o motoru nasıl toplayım sağlam olarak çalıştıracak ben anlayamadım çünkü resimlerde görünen hasar ustanın çıkardığı listedeki parçalarla giderilecek gibi değil.
    Emme manifoldu ve piston gerekirse sen o listeye 1.000 TL daha ekle. Eğer tamir masrafı 5.000 TL'yi bulursa sana tavsiyem hiç yaptırma aracı o halde 3.000 TL eksiğine sat gitsin.
    1 hafta önce 1.4 tdci Fiesta kullanan birinin birkaç haftalık aracının motoru kol çıkardı ne yapsa masrafı 5.000 TL'nin altına inmedi, en ucuz çözüm çıkma motordu onu da en ucuz eskisini vermek şartıyla 3.500 TL'ye buldu. Arabayı değerinin 3.000 TL altına yaptırmadan verdi, havada kaptılar.
    En mantıklı çözüm

  18. #18
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı skunk11 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracın hararet sebebi fan çalışmadığı için, arkadaşta motorun ısındığını fark etmiyor artık koku alacak seviyeye gelene kadar ısınınca sağa çekmek akıllarına geliyor. Egr iptal değildi araçta, yağ çubuğu simsiyahmış açtıklarında. Çatlak testi yapıldı, çatlak yok temiz.. Muhtemelen onarım yoluna gideceğim, bu emme manifoldu ve pistonları ustaya soracağım bugün bakalım 3 aşağı 5 yukarı total ne çıkacak
    Anladım, soğutma suyu sıcaklığını tespit eden sensörde ariza oluşmuş anladigim kadarıyla ariza sadece göstergede olsa gösterge ibresi oynamazsada beyine giden veriden araç uyarı veririrmis fanda bozulabilir soketi çıkar kablusu kopar vs. artık olan olmuş. termostat devir daim vs de hasar almis olabilir. enjektörler ne durumda. işe baslamadan net rakamlara ulaşmaya çalışmakta fayda var işler uzarsa işçilikte artacak inşallah genel durum iyidir de daha düşük bi maliyetle isin icinden çıkarsın
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  19. #19
    AşkınS. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Şehir
    Zonguldak - İstanbul
    Mesaj
    6.780
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fiyatlar genel olarak normal. Rektefiyede catlak testi burada 80 tl falan bilginiz olsun. Yani mutlaka rektefiyede birkac oynama vardir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •