mbulur Nickli Üyeden Alıntı
Ustanın çıkardığı liste 3.000 TL çıkıyor. Bu rakamlara komple çıkma motor alarak işin içinden çıkamazsın. Çıkma motoru eski motorunu vermek şartıyla alacağın en düşük rakam 3.500 TL ve o motorunda ne kadar sağlıklı olacağı belli değil. Çıkmacının vereceği garanti 1 hafta olacak ve o alacağın motorda yüksek ihtimalle arabadan çıktığı gibi duran sağlıklı bir motor değil, seninki gibi yada altı ağır hasarlı bir motorun çıkmacı tarafından toplanmış hali olacak. Komple motor alman durumunda ruhsata işletmen gerekecek çünkü blok numarası değişecek ve işletme işlemi herşeyini kendin yaparsan en az 600 TL tutar. Artı olarak 3.500 TL'ye motor aldığında yağ, filtre, antifriz, işçilik vs derken en az 500 TL daha masrafın olur. Kısacası çıkma motor takmanın sana maliyeti en az 5.000 TL.
Ustanın sana verdiği liste üzerinden aracını toplatıp binmen en doğru seçenek olarak görünüyor. Ancak listede piston yok ve emme manifoldu yok. Emme manifoldun ve pistonun erimiş. Yani usta listede yazan parçalarla o motoru nasıl toplayım sağlam olarak çalıştıracak ben anlayamadım çünkü resimlerde görünen hasar ustanın çıkardığı listedeki parçalarla giderilecek gibi değil.
Emme manifoldu ve piston gerekirse sen o listeye 1.000 TL daha ekle. Eğer tamir masrafı 5.000 TL'yi bulursa sana tavsiyem hiç yaptırma aracı o halde 3.000 TL eksiğine sat gitsin.
1 hafta önce 1.4 tdci Fiesta kullanan birinin birkaç haftalık aracının motoru kol çıkardı ne yapsa masrafı 5.000 TL'nin altına inmedi, en ucuz çözüm çıkma motordu onu da en ucuz eskisini vermek şartıyla 3.500 TL'ye buldu. Arabayı değerinin 3.000 TL altına yaptırmadan verdi, havada kaptılar.