User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Supercharger ve Turbo konusu

  1. #1

    Üyelik
    Sep 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Supercharger ve Turbo konusu



    Amerikalılar Supercharger ağırlıklı , Avrupalılar Turbo ağırlıklı kullanıyor iki sistemide tercih edenler niye tercih ediyor Superchargeri tercih eden neden Tuboyu tercih eden neden tercih ediyor?

    Turboyu sonradan uygulamak dikiş tutmuyormuş forumdan okuduğum kadarıyla peki Supercharger sonradan uygulanıyor mu?

    Tahmini başlangıç hp 50 imiş sanırım

    Ayrıca Supercharger sadece atmosferik motora mı uygulanıyor yoksa Turbolu aracada uygulanıyor mu?

  2. #2
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    forumun bu kısmını incelemen yararına olur.

    Sonradan yapılan turbo dikiş tutmaz diye bir şey yok. Doğru parçalar + doğru işçilik + düzgün bakım ile binersen sorun olmaz.

    Uçana kaçana sıkayım dersen sanayi esnafı ile akraba olursun

    http://www.techturkey.com/forum/forum9/

  3. #3
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İkisinin de mantığı aynı. Örneğin 14 afryi 14 birim hava/1 birim yakıtla da, 28 birim hava/2birim yakıtla da elde edersiniz. Bu da teorik olarak 1 barlık bir basınç demektir. Aynı hacimde sıkışmayla elde edildiğinde ise ısı artar, patlama sonrası enerjisi de artar, böylece açığa çıkan tork artar.

    Yani aşırı besleme teorik olarak hacim artırmaktır.

    Supercharger kayışla döndüğünden, devir arttıkça ürettiği basınç ve verdiği güç artar. Fakat bu motor devrine göre paralel ilerleyerek daha harmonik bir güç bandı oluşturur. Turbolar, çok high end setuplar dışında daha düzensiz, bir anda tavan yapan ve gittikçe düşen bir grafik izler.

    Bu da tercih meselesine iş bırakır. Ben şahsen hacimli bir motorda superchargerı çok severim. Corvette zr1 gibi. Ayrıca superchargerda kapatırken soğutma falan gibi şeyler de yok.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  4. #4

    Üyelik
    Sep 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İkisinin de mantığı aynı. Örneğin 14 afryi 14 birim hava/1 birim yakıtla da, 28 birim hava/2birim yakıtla da elde edersiniz. Bu da teorik olarak 1 barlık bir basınç demektir. Aynı hacimde sıkışmayla elde edildiğinde ise ısı artar, patlama sonrası enerjisi de artar, böylece açığa çıkan tork artar.

    Yani aşırı besleme teorik olarak hacim artırmaktır.

    Supercharger kayışla döndüğünden, devir arttıkça ürettiği basınç ve verdiği güç artar. Fakat bu motor devrine göre paralel ilerleyerek daha harmonik bir güç bandı oluşturur. Turbolar, çok high end setuplar dışında daha düzensiz, bir anda tavan yapan ve gittikçe düşen bir grafik izler.

    Bu da tercih meselesine iş bırakır. Ben şahsen hacimli bir motorda superchargerı çok severim. Corvette zr1 gibi. Ayrıca superchargerda kapatırken soğutma falan gibi şeyler de yok.
    Peki sc mi daha az maliyetli turbo mu?

    Hangisi daha az emek ister?

    Bide sc daha az sorun çıkarıyor sanırım öyle mi?

  5. #5
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İkisini de yüksek basınçla, sağlıklı yürütmek için motor içine girilmesi lazım. Kol piston değişecek mesela. Yok 0.5 0.6 bar basacaksan pek problem çıkmaz düzgün bir haritayla.
    İkisinin de maliyeti aşağı yukarı aynı olur, supercharger için ek olarak kasnak ve kayış seti ve superchargerı monte edecek bir emme manifold yapısı lazım. Fakat turboda da turbonun oturacağı bir egzoz manifoldu lazım. Araç çok küçük hacim 4 silindir bişeyse turbo daha verimli olacaktır ama.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  6. #6
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İkisini de yüksek basınçla, sağlıklı yürütmek için motor içine girilmesi lazım. Kol piston değişecek mesela. Yok 0.5 0.6 bar basacaksan pek problem çıkmaz düzgün bir haritayla.
    İkisinin de maliyeti aşağı yukarı aynı olur, supercharger için ek olarak kasnak ve kayış seti ve superchargerı monte edecek bir emme manifold yapısı lazım. Fakat turboda da turbonun oturacağı bir egzoz manifoldu lazım. Araç çok küçük hacim 4 silindir bişeyse turbo daha verimli olacaktır ama.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  7. #7

    Üyelik
    Sep 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tolga_kaan_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    forumun bu kısmını incelemen yararına olur.

    Sonradan yapılan turbo dikiş tutmaz diye bir şey yok. Doğru parçalar + doğru işçilik + düzgün bakım ile binersen sorun olmaz.

    Uçana kaçana sıkayım dersen sanayi esnafı ile akraba olursun

    http://www.techturkey.com/forum/forum9/
    Peki sağlıklı turbo uygulamak için en iyi yerler neresi, istanbul, ankara, bursa, izmir bu işleri yapan profesyonel yerler neresi?

  8. #8
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı atilla_88 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki sağlıklı turbo uygulamak için en iyi yerler neresi, istanbul, ankara, bursa, izmir bu işleri yapan profesyonel yerler neresi?
    Ben hiç böyle bir proje yapmadım. Ama yine forumda PROJECT CAR diye bir bölüm var.

    Orada yapılan araçlar ve yapan garajlardan bahsediliyor. Bu işlere gireceksen ciddi referansı olan ve daha önce kendini ispatlamış bir yer ile çalışmanı öneririm.

    Her eli anahtar tutan bu işleri beceremez.

  9. #9
    i-vtec07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    5.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim arabada hem sc hem turbo var .( tsi ) Sc nin alt devirlerde hiç boşluğu olmaması direk rölantiden itibaren alıp götürmesi ve sesi çok güzel . lineer güç vermesi de aynı şekilde.Ama daha verimli değil, turboya göre özellikle küçük hacimli motorlarda

  10. #10
    orcunnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    gebze
    Mesaj
    4.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    sc tercıh edılmesı amerıka hacım yuksek oldugu ıcın fazla basınca ıhtıyac olmaması tamamen beklentı ıle alakalı bısey

    ama tutupta 1000 + amerıcan ıcın genelde turboya donerler
    malıyet acısından tamamen denk sayılabılır kulandıgın parca ıle alakalı tabıkıde
    sc avantajı 1 2 ıs gunun ıcınde yola cıkabılıyorsun turbo bıraz daha ugrastırır
    Turbo SN95 Mustang GT AVKSERVİS
    DR.ECU

  11. #11

    Üyelik
    Sep 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tolga_kaan_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben hiç böyle bir proje yapmadım. Ama yine forumda PROJECT CAR diye bir bölüm var.

    Orada yapılan araçlar ve yapan garajlardan bahsediliyor. Bu işlere gireceksen ciddi referansı olan ve daha önce kendini ispatlamış bir yer ile çalışmanı öneririm.

    Her eli anahtar tutan bu işleri beceremez.
    Evet profesyonel olması lazım

    Alıntı orcunnn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sc tercıh edılmesı amerıka hacım yuksek oldugu ıcın fazla basınca ıhtıyac olmaması tamamen beklentı ıle alakalı bısey

    ama tutupta 1000 + amerıcan ıcın genelde turboya donerler
    malıyet acısından tamamen denk sayılabılır kulandıgın parca ıle alakalı tabıkıde
    sc avantajı 1 2 ıs gunun ıcınde yola cıkabılıyorsun turbo bıraz daha ugrastırır
    Yani aradaki tek fark sc uygulaması daha kısa sürüyor herşey eşit

    Arkadaşlar defalarca soruyorum çünkü bilgilenmek istiyorum yarın öbürgün bu işi yaptığımda yapacak adamın yanında bilgisiz kalmayım

  12. #12
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    setup hazırlanmak istenen araç nedir ?
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  13. #13
    orcunnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    gebze
    Mesaj
    4.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı atilla_88 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet profesyonel olması lazım



    Yani aradaki tek fark sc uygulaması daha kısa sürüyor herşey eşit

    Arkadaşlar defalarca soruyorum çünkü bilgilenmek istiyorum yarın öbürgün bu işi yaptığımda yapacak adamın yanında bilgisiz kalmayım
    mantık aynı basınc ve guc bırı monıfolttan alıyor ve bır anda gelıyor
    bırıde motor kasnagından alıp devır dondukce basıyor
    turboda basınc ayarlama sansın cok fazla
    sc de daha kısıtlı ve max basınc daha dusuk tabı bunlar model model
    Turbo SN95 Mustang GT AVKSERVİS
    DR.ECU

  14. #14

    Üyelik
    Sep 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperkirman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    setup hazırlanmak istenen araç nedir ?
    Mazda 626, e34

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •