User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Akıl aranıyor..

  1. #1

    Üyelik
    Apr 2016
    Yaş
    30
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Lightbulb Akıl aranıyor..

    Selam arkadaşlar. Aracı yenilemeye ve geliştirmeye başlamak üzereyim. Ama akıl lazım işte. Bende kalmayan şey. Bütçem kısıtlı olduğunu için bu yenileme/geliştirme olayı 1 seneyi bulabilir, geçebilir. O yüzden build konusunu henüz açmak istemiyorum. Her neyse. Konuya giriyorum.
    Yapılacak olan işlemler = Aracın içi tamamen sökülecek, eski püskü kablolar vs. yenilenecek. Alta yalıtım yapılacak. Daha doğrusu aracın heryerini yalıtım yapacam. Godless_Comie abimizin yaptığı şekilden.
    Süspansiyonlar yenilenmesi gerek.
    ECU alınacak.
    Fren sistemi geliştirilecek.
    Custom turbo yapılacak. 2. eli olan her parçayı 2. el olarak alacağım, gerisi custom. Borular gibi. 2. el dediğim de bi intercooler bi turbo bulabilirim ancak.
    Tüm işler bitince de 4 yeni lastik, rot balans, toe camber caster işleri falan yapılacak.

    Şimdi akıl istediğim şey şu. Hangisine önce başlayayım? Araba 1 seneyi geçkin süre yatacak, kullanılmayacak. Bunu göz önünde bulundurarak ne önerirsiniz? Kullanılmayacak dediğim, tatillerde öyle 1 haftalığına veya 2 günlüğüne kullanılacak.

    ECU, fren sistemi ve turbo olayları pahalı. Süspansiyon onlara göre daha ucuz. Ama arabayı hemen turbolayamayacağımdan, (bu çok uzun ve karışık bi kelime oldu) ve parça parça toplayabilirliğim olduğundan, turboya mı başlasam, yoksa süspansiyonları ilk önce bi aradan çıkarsam mı?

    Yalıtım işini zaten kendim yapıcam. Kabloları yenilemek de sorun çıkarmaz yardım aldığım sürece.

    Neye ilk önce başlıyayım? Dışardan bakılınca bu iş nasıl görünüyor, tavsiyeleriniz neler arkadaşlar?
    91 Miata - Sold
    06 Pug207 - Sold
    06 Sorento
    Laurel coming soon...

  2. #2
    KoramiraL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    894
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncellikle başlayacağınız işte allah kolaylık ve sabır ihsan eylesin diyelim başlayalım bendeki fikire eğer araç turbolanacak ise kaportaya öncelik vermen şart bence hatta ileriye dönük saklamak peşindeysen şase ve kaporta aksamı öncelikli olması gerekli aracınız nedir bilmiyorum ama kaporta aksamında ikinci el temiz parça alarak işlemi aslında hızlandıra bilirsiniz sonrası motor ve elektrik tesisatı en son yürüyen aksamı bırakmalasın en önemli 3 olayı tamamlar ise Kaporta Motor Elektrik sistemi gerisi zaten gelir bütçe olarak aslında bunların içinde en fazla bütçeyi yiyecek olanı kaporta olacaktır şimdiden kolay gelsin

  3. #3

    Üyelik
    Apr 2016
    Yaş
    30
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç 91 miata. Kaporta olarak komple bodykit uygulaması var ama hepsini çıkarıp, yerine tekrar bodykit yaptıracağım için kaportaya o kadar önem vermiyorum şuan.. motor ve elektrik aksam iyi bir başlangıç olabilir.. TEşekkürler öneriniz için.
    91 Miata - Sold
    06 Pug207 - Sold
    06 Sorento
    Laurel coming soon...

  4. #4
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tesisatı komple yenileyeceksen, motor yapılacaksa ve kaporta boya olacaksa sıralama
    1) motor/mekanik aksam
    2) kaporta/boya
    3) komple tesisat
    4) İç mekan
    5) standalone ecu ve ayar

    Şeklinde olmalıdır. Bu sıralamada önde yer alan herkes arkasındakinin bitmiş işini *** eder. Kaportacı gelir adamın dündüz kalıp gibi çektiği tesisatı piç eder, mekanik atölyeye girdiğinde kaporta boyası çizilir ezilir içi miçi pislenir. Sıralamanın bu şekilde olması lazım.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  5. #5

    Üyelik
    Apr 2016
    Yaş
    30
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tesisatı komple yenileyeceksen, motor yapılacaksa ve kaporta boya olacaksa sıralama
    1) motor/mekanik aksam
    2) kaporta/boya
    3) komple tesisat
    4) İç mekan
    5) standalone ecu ve ayar

    Şeklinde olmalıdır. Bu sıralamada önde yer alan herkes arkasındakinin bitmiş işini *** eder. Kaportacı gelir adamın dündüz kalıp gibi çektiği tesisatı piç eder, mekanik atölyeye girdiğinde kaporta boyası çizilir ezilir içi miçi pislenir. Sıralamanın bu şekilde olması lazım.
    İmzana bayıldım Sağol verdiğin fikir için ve haklısın en mantıklısı bu olur. Peki yürüyen vs.?
    91 Miata - Sold
    06 Pug207 - Sold
    06 Sorento
    Laurel coming soon...

  6. #6
    fthdrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Fikirtepe
    Mesaj
    10.070
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    235 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Genelde bir arabaya sifirdan girilicekse önce komple soyulur şase kaporta gerekli güçlendirmeler gerçekleşir. Daha sonra motor mekanik yürüyen iyileştirilir. Bunlar olduktan sonra elektrik tesisatı elden geçirilir ve araba toplanma aşamasında incik boncuk tedarik montaj süresi başlar ve araba toplanır.

  7. #7

    Üyelik
    Apr 2016
    Yaş
    30
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynen şase güçlendirme olayı önemli.. Arabayı ben soyarım da toplaması sorun işte Yardım olmadan cok zor olacak.. En güzeli evde soymak, cekiciye yükleyip götürmek sanırım. Şasi güçlendirme için motor falan inmesi gerekiyor mu hocam ?
    91 Miata - Sold
    06 Pug207 - Sold
    06 Sorento
    Laurel coming soon...

  8. #8
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Miata91 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İmzana bayıldım Sağol verdiğin fikir için ve haklısın en mantıklısı bu olur. Peki yürüyen vs.?
    Yürüyen çok önemli değil, lifte kaldırılıp alttan yapılacağı için, en son olsa da olur. Başta da olsa olur. Farketmez
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  9. #9
    AşkınS. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Şehir
    Zonguldak - İstanbul
    Mesaj
    6.780
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracin motorunu komple indirip disarda toplaman/toplatman taraftariyim. Bu sure icinde de aracin kaporta Isleri bitmis olur ve motor kısmı da renk ayrimi olmaz. Sonrasinda da motoru atarsin uzerine yavaştan toplarsin.

  10. #10
    Aykut106 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Şehir
    Artvin-Istanbul
    Mesaj
    938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben olsam once icini soker yalıtım yaparım.
    daha sonra kablo isleri methanol gosterge vs icin herseyi hazırlarım.
    once frenleri buyuturum alt ust antiroll barlar vs tamamlarım bu arada turbo ıcın parca kovalarım
    eger savas arabası gbi sokuk bsey yapmıcaksan ıcı duzgun olmayan araba zevk vermiyor bence
    ici tamamen bitikten sonra cekıcıyle goturr turbo ecu ayar
    T r u t h i n e n g i n e e r i n g

  11. #11

    Üyelik
    Apr 2016
    Yaş
    30
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Aykut106 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben olsam once icini soker yalıtım yaparım.
    daha sonra kablo isleri methanol gosterge vs icin herseyi hazırlarım.
    once frenleri buyuturum alt ust antiroll barlar vs tamamlarım bu arada turbo ıcın parca kovalarım
    eger savas arabası gbi sokuk bsey yapmıcaksan ıcı duzgun olmayan araba zevk vermiyor bence
    ici tamamen bitikten sonra cekıcıyle goturr turbo ecu ayar
    Ben 117 beygirden 180 beygire çıkmayı amaçlıyorum öyle anti roll bar falan gereksiz masraflardan kaçmak istiyorum Yoksa dediğin öyle. Fren diski alıcam yarın zaten ön fren için, arka freni de kovalayacam bulursam alırım. Sağol öneriler için
    91 Miata - Sold
    06 Pug207 - Sold
    06 Sorento
    Laurel coming soon...

  12. #12

    Üyelik
    Apr 2016
    Yaş
    30
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AşkınS. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracin motorunu komple indirip disarda toplaman/toplatman taraftariyim. Bu sure icinde de aracin kaporta Isleri bitmis olur ve motor kısmı da renk ayrimi olmaz. Sonrasinda da motoru atarsin uzerine yavaştan toplarsin.
    zaman sorunum hiç yok.. Arabayı epey yatıracam.. parçaları temin ettiğim takdirde kendim toplamayı planlıyorum. Tabii kaynak vs. işleri dışarıda olacak. Bunun için çizimler ve ölçüler ben yapacam. Motor bloğu oldukça geniş. Çalışacak çok yer var ama dediğiniz gibi boya işi bozuyor epey..
    91 Miata - Sold
    06 Pug207 - Sold
    06 Sorento
    Laurel coming soon...

  13. #13
    Chn53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ne yapacaksaniz boya işini sona bırakın , motor içi vs boyanıcaksa motor toplama aşamasında motor icini boyatın sadece , arabanin herşeyi bittiginde dış boyasını yaptırın , çünkü sanayide nekadar titiz usta bile olsa araca biseyler olma riski yuksek yanindan biri geçer çizer biri yaslanır gamze olur biri gelir üstüne çay bardagi koyar vs vs yeni boyanmış arabaya yazık olur

  14. #14
    Chn53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ek olarak yazmayi unuttum şahsi fikrim 120 hp den 180 hp ye cikacak bi araç için şase güclendirmesine ihtiyac yok

  15. #15

    Üyelik
    Apr 2016
    Yaş
    30
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben de öyle düşünüyordum. Son durum olarak kendime turbo için bir parça listesi oluşturdum. Sizin fikirlerinizi tekrar almak istiyorum.
    GT2554R
    2.5" giriş çıkışlı intercooler 7lt muhtemelen??
    silikon hortumlar 2.5"
    paslanmaz çelik yağlama boruları / su boruları eğer gerekiyorsa
    yağ buharı haznesi
    custom turbo manifold
    custom tek çıkış egzoz (katalizorlü, susturuculu, 2.5")
    fren diski, kaliperler ve padler, çelik fren hortumları
    head polish
    ECU
    Oil cooler
    bronz debriyaj
    Wideband 02 sensor
    injectors (440cc)
    aluminyum hava filtresi borusu ve yeni hava filtresi
    225/45/16 jant, lastik
    oil temp, pressure, fuel pressure, egz heat,
    dump pipe
    yakıt pompası
    air intake sensörü

    Unuttugum birsey var mı sizce?
    91 Miata - Sold
    06 Pug207 - Sold
    06 Sorento
    Laurel coming soon...

  16. #16
    KoramiraL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    894
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Diff gerek bu yazılanlara varmı bilmiyorum ama

  17. #17

    Üyelik
    Apr 2016
    Yaş
    30
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    YAzmayı unutmuşum. Kaynak düşünüyorum. Eksilerini biliyorum ama yine de.
    91 Miata - Sold
    06 Pug207 - Sold
    06 Sorento
    Laurel coming soon...

  18. #18
    KoramiraL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    894
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kaynak bir yere kadar destekler en azından zarar vermeden kenara bir yere iliştirile bilinir yada farklı modelden daha güçlüsü 2 inci el alınıp takıla bilinir

  19. #19

    Üyelik
    Apr 2016
    Yaş
    30
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KoramiraL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kaynak bir yere kadar destekler en azından zarar vermeden kenara bir yere iliştirile bilinir yada farklı modelden daha güçlüsü 2 inci el alınıp takıla bilinir
    Keşke bulunabilse.. Anca yurtdışından getirtmek lazım ki o da epey bi masraf açar. Ama günlük olarak kullanılan turbo miatalar mevcut kaynaklı. Bir sorun olmadığını söylüyorlar. Bakalım sorun olursa da getiririz bi diff. Yapacak birşey yok
    91 Miata - Sold
    06 Pug207 - Sold
    06 Sorento
    Laurel coming soon...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •