User Tag List

3 sonuçtan 1 ile 3 arası

Konu: Turbonun Girişindeki Boru uzunluğu

  1. #1
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    539
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbonun Girişindeki Boru uzunluğu

    Merhaba, Turbonun girişindeki emiş borusunun uzun olması neyi etkiler? Mesela Filtre Sürücü tarafında, Turbo Yolcu tarafında olsa. Yada filtre turbonun dibinde olsa mesela.

  2. #2
    motor müdür - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2016
    Şehir
    Eskisehir
    Mesaj
    14
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Normalde turbosuz bir motorun olsa, motorun içine girecek hava miktarı azalırdı. Turbo olduğu için aradaki farkı kapatacak daha fazla basarak. Borunun uzunluğu ne kadar bilmiyorum ama çok uzun olursa, yani turbonun çok fazla basması gerekirse;

    - Kompresör çıkış hava sıcaklıkları artar, intercooler yetmeyebilir, yetmezse performansın düşer
    - Turbonun dönüş hızı artar, ömrü azalır
    - Egzos manifoldundaki gaz sıcaklıkları artar ve de turbo giriş hava sıcaklıkları artar
    - Motor giriş hava sıcaklıklarına bağlı aracın eğer güç kesiyorsa (ECU kontrolüyle), güçlerin azalır

    Motor Mudur , motormudur.blogspot.com.tr

  3. #3
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    MAF varsa, turboya çok yakın olduğunda yanlış okuyabilir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •