User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: Dizel ve benzinli araçların yürütme maliyeti kıyaslaması

  1. #1
    marikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    38
    Şehir
    Nevşehir/Kayseri
    Mesaj
    1.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Dizel ve benzinli araçların yürütme maliyeti kıyaslaması

    Merhaba arkadaşlar;

    1,5 yıldır dizel araç kullanıyorum. Daha öncesinde benim de aileminde dizel araç tecrübesi olmadı. Alana kadar da mesafeli yaklaştık diyebilirim. Halihazırda da bir çok ortamda ve forumlarda dizelin bakım vs masraflarının daha fazla olduğundan bahsediliyor.

    Turbo dizel ve turbo benzinli iki araç kıyaslanırsa yürütme maliyeti açısından hangisi avantajlı? Yada dizelin şu masrafı azdır ama benzilinin daha yüksektir veya tersi şekilde de olabilir kalem kalem açıklayabilir misiniz?

    İlk alırken ki farktan bahsetmiyorum o artık *****. Ona hiç girmezsek daha iyi bence

  2. #2
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benzinli arabaların modifiye için önünün daha açık olduğunu düşünüyorum. Dizelleri yürütüyorlar ancak çevre katliamı yapıyorlar en baştan kul hakkı astımı olan biri varsa arabanın içinde önüne yazılım yapılmış dizel araba geçince eziyet çekiyor. Modifiye yapacaksanız benzinli ekonomi istiyorsanız dizel bi bizim ülkede var dizeli ralli arabası gibi kullanmak.

  3. #3
    LnchCntrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir aracın arkasından siyah dumanı çok atmasıyla, salınım oranı aslında pek aynı şeyler değil

    Yani hiç duman görülmeyen bir araçta pek ala salınım yapabilir, çevreyi zehirleyebilir.

    Konu araba yürütmekse , Dizel veya Benzinli seçeneği yanlış olabilir, verimli motor verimli turbo verimli işletim sistemi vardır.

    Var mı atmosferik 1.6 Sr benzinli yürüten ? varsa da çok nadir,

    Pd150 dizel yürüten yurt içi yurt dışı belki yüzlerce..

    Burda asıl olay beklenen nedir ? 2.0 Tfsı mı benzinliden kastınız ? Evet yürür, maliyetlidir ama hayvan gibi yürür ?

    Yani ucu çok açık bi soru, daha kısıtlayalım

    1.9 Pd Vag dizeli yüklemek mi mantıklı ?

    1.4 Tsı Vag benzinlisi yüklemek mi mantıklı ?

  4. #4
    LnchCntrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Big turbo, cooler, filtre, egzoz, yazılımlı pd130 benim gözümde efsanedir.

    Oem turbo, cooler, filtre, egzoz, yazılımlı, Cth 1.4 tsı da efsanedir.

    Eğer hangisi daha kolaysa soru güncel olması , sorunlarını artık ezbere bildiğimiz 1.4 tsı benzinli yüklemek derim.

    ucu çok açık olduğu için sayfalarca yazsakta bi sonuç alınamaz diye düşünüyorum..

  5. #5
    marikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    38
    Şehir
    Nevşehir/Kayseri
    Mesaj
    1.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şöyle kısıtlayabilirm o zaman. Aracımın eşdeğeri olduğu için. 1.9 TDI ve 1.8T'nin yürütme maliyeti kıyaslanabilir. 1.8T LPG'li düşünülebilir.

  6. #6
    LnchCntrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yüklü 1.9TDı ve 1.8T şöyle sıralanabilir.

    Aslında ikisinin de maliyetleri aynı speclerde hemen hemen aynı olur,

    Büyük turbo, cooler, filtre, egzoz, yazılım speclerinde gidersek.

    Harcadığımız paraya daha iyi geri dönüş olur diyorsak, 1.8T ezer.

  7. #7
    gokberkeren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    80
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkes benzin dizel motorları güçlendirerek yürütme anlamında karşılaştırma yapmış,ancak konuda stock motorlar üzerinden kullanım,bakim maliyetlerinin karşılaştırılması istenmiş,olay modifiye değil gibi.
    16000 RPM

  8. #8
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Shell türkiye olan shelllerden dizel alıp, soğuk motorla gazlamayıp, turbo zorlandığı takdirde aracı kapatmadan turbonun zarar görmemesi için bekleyip kapatırsanız, 60-70 binde de egr ve dpf iptali yaparsanız atmosferik benzinli gibi binersiniz, yağ su değiştire değiştire.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  9. #9
    LnchCntrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı marikan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Turbo dizel ve turbo benzinli iki araç kıyaslanırsa yürütme maliyeti açısından hangisi avantajlı?
    ben mi yanlış anladım acaba

  10. #10
    marikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    38
    Şehir
    Nevşehir/Kayseri
    Mesaj
    1.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kesinlikle stock araçların günlük kullanımında yürütme maliyetlerinden bahsediyorum.
    Mesela 1.4 TSI ile 1.6TDI kıyaslanabilir. Yukarı da bahsettiğim 1.9TDI ve 1.8T kıyaslanabilir.

  11. #11
    Ssamet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Mesaj
    1.644
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence bu direk aracın ne kadar , nerede ve nasıl kullanıldığıyla alakalı. Ayda 600-700 km yapıyoruz. Aracımız dizel. Benzinlide olsa bize çok farketmezdi mesela. Bakım ve diğer masrafların önemsenmeyecek kadar fark az bence.
    -2006 Kia Cerato 1.5 Crdi-

  12. #12
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.4 tsi 160 lığı 200 hp yapmak mı kolay 1.6 tdi yı mı ?

    hangisini 250 beygir yapmak kolay yada 300. 1.6 tdi dan 300 var mı ????

  13. #13
    marikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    38
    Şehir
    Nevşehir/Kayseri
    Mesaj
    1.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yürütme maliyeti ile kastettiğim şey heralde yanlış anlaşılmış. Veya ben yanlış kullandım. Günlük kullanımda yakıt, bakım, vergi gibi maliyetler açısından bahsetmiştim.

    Mesela halk arasında dizelin bakımları pahalı denir. Veya dizel motorun ömrü kısa denir.
    Özellikle bakım kısmına insanların çok takıldığını görüyorum. Dizelin bakım masrafları ağır deniyor. 10.000 bakımında benzinliden fazla olarak sadece mazot filtresi değişiyor. Neye istinaden bakımı pahalı?

    Belirli bir zaman sonra enjektör maliyetinden mi kaynaklı acaba bu söylem?

  14. #14
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı marikan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yürütme maliyeti ile kastettiğim şey heralde yanlış anlaşılmış. Veya ben yanlış kullandım. Günlük kullanımda yakıt, bakım, vergi gibi maliyetler açısından bahsetmiştim.

    Mesela halk arasında dizelin bakımları pahalı denir. Veya dizel motorun ömrü kısa denir.
    Özellikle bakım kısmına insanların çok takıldığını görüyorum. Dizelin bakım masrafları ağır deniyor. 10.000 bakımında benzinliden fazla olarak sadece mazot filtresi değişiyor. Neye istinaden bakımı pahalı?

    Belirli bir zaman sonra enjektör maliyetinden mi kaynaklı acaba bu söylem?
    Genel olarak bakim fiyatlari farkli. Atiyorum benzinli arac 500 ise ayni aracin dizeli 700-800 tutabiliyor. Fiyat farki neyden kaynaklaniyor kesin bir bilgim yok. Halk arasindaki muhabbette bu sanirim

  15. #15
    2jz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    06-26
    Mesaj
    3.262
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dizeller mazot pompası, enjektör sorunlarında adamı üzüyor. Eskiden turbo benzin yaygın değildi. Turbo masrafıda dizelin yürütme maliyetini artırıyordu.

  16. #16
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı marikan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yürütme maliyeti ile kastettiğim şey heralde yanlış anlaşılmış. Veya ben yanlış kullandım. Günlük kullanımda yakıt, bakım, vergi gibi maliyetler açısından bahsetmiştim.

    Mesela halk arasında dizelin bakımları pahalı denir. Veya dizel motorun ömrü kısa denir.
    Özellikle bakım kısmına insanların çok takıldığını görüyorum. Dizelin bakım masrafları ağır deniyor. 10.000 bakımında benzinliden fazla olarak sadece mazot filtresi değişiyor. Neye istinaden bakımı pahalı?

    Belirli bir zaman sonra enjektör maliyetinden mi kaynaklı acaba bu söylem?
    Bence o genel kanıyı oluşturan şey zamanında turbodizel-atmosferik benzin ayrımı idi (turbo benzin çok yaygın değilken). Atmosferik araçta genel olarak motor yüksek hava basıncına maruz kalmadığı için çalışma koşulları stres altında olmuyor ve uygun devirli kullanımla yüksek km'lere çıkabiliyordu. Kaldı ki euro normlarının o zaman olmayışını da hesap edersek mazotun işlenme ve yakıt kalitesi de geçmiş zamanda ***** çok temiz değilken ortaya çıkan enjektör sorunları da buna ekleniyor hooop bi anda o yakıttan tasarruf yapan dizel sana dert oluyordu.

    Ama bence şu an iki eşit bakımlı turbodizel-turbobenzinli arasında ömür ve maliyet olarak çok fark yok.

    Hoş şu anda da işi bozsa bozsa şu yaptığımız tuning uygulamaları bozuyordur

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •