User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: Arazi taşıtı veya pick up kullanicilari, dusuncelerinize ihtiyacim var

  1. #1
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Arazi taşıtı veya pick up kullanicilari, dusuncelerinize ihtiyacim var

    Merhabalar,

    Sehirden uzak ve toprak yola sahip bir yerimiz mevcut. Buraya gidip gelmek icin pick up ya da 4x4 bir arac ariyorum. En onemli ozelligi az yakmali, yedek parcalari ucuz olmali ve sorunsuz olmali. Bunun yaninda bagaj ya da kasayada ihtiyacim olacak.

    Suanda aklima en cok yatan arac dacia duster(arkasina kucuk bir romork baglicam) toyota hilux ya da mitsubishi l200. En az 2008 model bakiyorum butce olarakta maks 45.000 civarina cikmayi dusunuyorum ancak ne kadar uyguna cozum bulabilirsem o kadar iyi. Bu araclari kullanan arkadaslar ne kadar trafik sigortasi oduyorsunuz? Yedek parca fiyatlari nasil? Yakit tuketimlerinizide yazabilirseniz cok iyi olur. Simdiden tesekkurler.

  2. #2
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    L200 12 lt sakinnkullanim ortalamasi

  3. #3
    Detailing Bölüm Başkanı imprezaWRC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.063
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    145 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Dacia Duster 1.5dci 110hp AWD kullanıcısı olarak Duster'ı önerebilirim. Kronik pek bir sıkıntısı yok. Makyajsız olanından alırsan ses yalıtımı yaptırman lazım yoksa 120km/h ile giderken içeridekilerle bağırarak konuşman gerekir.
    Şanzıman oranları çok kısa olduğundan otoban sürüşlerinde 90km/h bandını geçersen yakıt tüketimi pek masum olmuyor. Ben sürekli 130km/h ile ayağımı gaz pedalından kaldırmadan kullandığımda ekrandaki ortalama değer 7.5lt'leri görüyor. Ama sakin sakin gidersende 5.0lt civarı yakıyor.
    Mekanik parçası çok çok ucuz değil. Mazot pompasının fiyatı indirimli indirimli yanlış hatırlamıyorsam 400tl civarındaydı. Periyodik bakımlarını indirim zamanlarına denk getirirsen kaymak şeker olur. Periyodik bakım aralıkları 20binkm'de bir oluyor, bakım masrafları can yakacak cinsten değil. Sıklıkla şehir içinde kullanırsan da 70.000km'den sonra debriyaj kalk artık gidelim demeye başlayabilir. Bu arada normal şartlarda 1.vites diye birşey yok ilk hareketi hep 2.viteste yapıyorum. Ama sıkışık trafik ve dik rampalarda 1.vitese takıyorsun keçi gibi tırmanıyor, iniyor. Arazi şanzımanı koymamak için vites aralıklarını değiştirmişler. Aynı motoru 4x2 olarak alsan o eziyet olmuyor.

    4x4 sistemi de bir hayli uyduruk ya da çok basit diyeyim ve daha çok düşünerek hareket eden bir sistem. Ama baktın olmuyor lock konumuna alıyorsun 80km/h hıza kadar sürekli 4çeker modunda ilerliyor ama bu seferde direksiyonu tam sağ veya sol yaptığında aracın kasıldığını hissedeceksin.

    Farlarına çamur gelirse akşam gideceğin yolda ışık yoksa yanına gece görüşlü gözlük al ya da üşenme in otomobilden farları sil

    Özetle, al ama çok büyük beklentin olmadan al. Çok ağır bir arazi ortamı yok ise üzerine yaz kış kullanabileceğin lastik takarsın ben michelin latitude cross kullanıyorum, çabuk bitiyor ama heryerde çok güzel iş görüyor.

    Benden bu kadar, daha soru olursa seve seve cevaplarım

  4. #4
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı imprezaWRC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dacia Duster 1.5dci 110hp AWD kullanıcısı olarak Duster'ı önerebilirim. Kronik pek bir sıkıntısı yok. Makyajsız olanından alırsan ses yalıtımı yaptırman lazım yoksa 120km/h ile giderken içeridekilerle bağırarak konuşman gerekir.
    Şanzıman oranları çok kısa olduğundan otoban sürüşlerinde 90km/h bandını geçersen yakıt tüketimi pek masum olmuyor. Ben sürekli 130km/h ile ayağımı gaz pedalından kaldırmadan kullandığımda ekrandaki ortalama değer 7.5lt'leri görüyor. Ama sakin sakin gidersende 5.0lt civarı yakıyor.
    Mekanik parçası çok çok ucuz değil. Mazot pompasının fiyatı indirimli indirimli yanlış hatırlamıyorsam 400tl civarındaydı. Periyodik bakımlarını indirim zamanlarına denk getirirsen kaymak şeker olur. Periyodik bakım aralıkları 20binkm'de bir oluyor, bakım masrafları can yakacak cinsten değil. Sıklıkla şehir içinde kullanırsan da 70.000km'den sonra debriyaj kalk artık gidelim demeye başlayabilir. Bu arada normal şartlarda 1.vites diye birşey yok ilk hareketi hep 2.viteste yapıyorum. Ama sıkışık trafik ve dik rampalarda 1.vitese takıyorsun keçi gibi tırmanıyor, iniyor. Arazi şanzımanı koymamak için vites aralıklarını değiştirmişler. Aynı motoru 4x2 olarak alsan o eziyet olmuyor.

    4x4 sistemi de bir hayli uyduruk ya da çok basit diyeyim ve daha çok düşünerek hareket eden bir sistem. Ama baktın olmuyor lock konumuna alıyorsun 80km/h hıza kadar sürekli 4çeker modunda ilerliyor ama bu seferde direksiyonu tam sağ veya sol yaptığında aracın kasıldığını hissedeceksin.

    Farlarına çamur gelirse akşam gideceğin yolda ışık yoksa yanına gece görüşlü gözlük al ya da üşenme in otomobilden farları sil

    Özetle, al ama çok büyük beklentin olmadan al. Çok ağır bir arazi ortamı yok ise üzerine yaz kış kullanabileceğin lastik takarsın ben michelin latitude cross kullanıyorum, çabuk bitiyor ama heryerde çok güzel iş görüyor.

    Benden bu kadar, daha soru olursa seve seve cevaplarım
    Oğlum tüm yazı boyunca arabanın ağzına sıçmışsın, ama öneri yazısı yazıyorsun. Senden editör olmaz
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  5. #5
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanitlar icin tesekkur ederim. Dacia cok mantikli geliyor yakit tuketimi yuzunden. Genelde istanbula gore trafiksiz yolda kullanacagim. Garanti disinda arac alacagim icin herseyiyle kendim ugrasirim komik paralara cikar muhtemelen. Sanayide kurulu usta duzenim mevcut . Makyajsizlarin yalitimi ile makyajli arasinda o kadar fark var mi yahu?
    Birde yol tutus nasil? Gittigim guzergahta baya baya yapistiriyolar duster ile.

    Bu l200 lerin tuketimi nedir yaa? 2012-2013 modeller ortalama 12lt mi yakiyor gercekten baya ucuk geldi yaw.

  6. #6
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bizde l200 var 40.000 km de 0 aldık yaklaşık 7 yıldır kullanıyoruz ilk yıllar 10 lt yi geçmezdi şimdilerde 11 lt lerde
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  7. #7
    melihyilmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.148
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Duster kullanıcısı olarak pickıp a gore bakımı be yakıtı cok cok ekonomik keçi gibidir hiç üzmez ben tavsiye ederim bende dandik dundik bir araba bekliyordum çok çok iyi çıktı gele 4 çekerlerin yol tutusu çok iyi.
    "Vurur yuze ifadesi,emisyonda hilemi yaptin bitanesi" VW BLUEMOTİON

  8. #8
    Detailing Bölüm Başkanı imprezaWRC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.063
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    145 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanitlar icin tesekkur ederim. Dacia cok mantikli geliyor yakit tuketimi yuzunden. Genelde istanbula gore trafiksiz yolda kullanacagim. Garanti disinda arac alacagim icin herseyiyle kendim ugrasirim komik paralara cikar muhtemelen. Sanayide kurulu usta duzenim mevcut . Makyajsizlarin yalitimi ile makyajli arasinda o kadar fark var mi yahu?
    Birde yol tutus nasil? Gittigim guzergahta baya baya yapistiriyolar duster ile.

    Bu l200 lerin tuketimi nedir yaa? 2012-2013 modeller ortalama 12lt mi yakiyor gercekten baya ucuk geldi yaw.
    Duster 4x2'leri bilmem ama 4x4'lerin yol tutuşu gerçekten başarılı, savrulacağını hissettiriyor ki sen daha kontra verene kadar sert bir şekilde esp devreye giriyor. Makyajlı ile makyajsız arasında yalıtım farkı, fitil dizaynı...vs farklar var. En olmadı kapıların etrafındaki fitileri değiştirirsin yine fark eder.

  9. #9
    Detailing Bölüm Başkanı imprezaWRC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.063
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    145 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Oğlum tüm yazı boyunca arabanın ağzına sıçmışsın, ama öneri yazısı yazıyorsun. Senden editör olmaz
    Deri döşemesi Bmw F10'nun suni deri döşemesinden daha başarılı, birde bozulacak bir parçası yok. Otomobile elektroniği üstübüne bandırıp koklatmışlar o yüzden de abuk sabuk şeylerden yolda kalma gibi bir durum pek olası değil
    Bak övdüm övdüm bitirmedim
    Lan bundan daha objektif kullanıcı yorumu olur mu? Gidip plastiğinin ne kadar sert olduğunu mu yazayım ne yazayım

  10. #10
    makif84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    3.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı imprezaWRC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Deri döşemesi Bmw F10'nun suni deri döşemesinden daha başarılı, birde bozulacak bir parçası yok. Otomobile elektroniği üstübüne bandırıp koklatmışlar o yüzden de abuk sabuk şeylerden yolda kalma gibi bir durum pek olası değil
    Bak övdüm övdüm bitirmedim
    Lan bundan daha objektif kullanıcı yorumu olur mu? Gidip plastiğinin ne kadar sert olduğunu mu yazayım ne yazayım
    Hocam araç rafine mi?

  11. #11
    Korollacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    42
    Şehir
    Gebze / Doha / Tokyo
    Mesaj
    829
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    duster ile hilux farkli araclar. kasasi lazim olacaksa hilux derim sorunsuzluk abidesi. yakiti bakimi dusterden biraz fazla tutar ama daha fazla is gorur 2. elde uzmez. dacia fazla zor sartlarda kullanima uygun olacagini sanmiyorum ozellikle arkaya romork baglarsan problemi cok olur.
    Gülümsemesini Bilmeyen Tükkan Açmasın
    KARS Atasözü..

  12. #12
    melihyilmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.148
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Korollacı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    duster ile hilux farkli araclar. kasasi lazim olacaksa hilux derim sorunsuzluk abidesi. yakiti bakimi dusterden biraz fazla tutar ama daha fazla is gorur 2. elde uzmez. dacia fazla zor sartlarda kullanima uygun olacagini sanmiyorum ozellikle arkaya romork baglarsan problemi cok olur.
    Bence kullanmadan fikir sahibi olmayın. Karavancıların şuanda gözdesi.Çok kişide gördüm ve ddeneyimledim. Hele ufak romork olacaksa hissetmez bile. Bırak arıza çıkarmayı.
    "Vurur yuze ifadesi,emisyonda hilemi yaptin bitanesi" VW BLUEMOTİON

  13. #13
    Gimifayf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    30
    Şehir
    Afyon-Ankara
    Mesaj
    789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2014 Duster 4x4 kullanıyorum 86bin kilometredir.
    Yol tutusu mukemmel 170 sabit Ankara - Afyon yapıyorum hicbir virajda korkmadan.
    Lastik yukarda bahsedilmis Michelin Latitude Cross'tan baskasına bakmaya gerek yok.
    Bakım 20.000 kmde yapılıyo 600-750 civarı bakım masrafı.
    Yakıtı uzun yol 120 sabit (bende yazılım var ve kısa sanzımandan dolayı) 6.4-7.2 civarı.
    Kışın da kormadan dag bayır rampa kullanabileceginiz bir araba o yönden de çok faydası olacaktır sehiriçi suruslerinde.
    4x4 sistemini ben begeniyorum (madencilikle ugrasıyoruz ve paso arazideyiz kullanım amacıma gore yorumlayabılırsınız) ama D-max ya da Hilux performansı beklemek cok buyuk hata olur.
    Kronigi olarak direksiyon pompası ses yapar.
    Yalıtım makyajlıda bıle ıyı degıl orta duzeydır makyajsızı harbıden kufur ettırır yalıtımsızlık yuzunden.
    Piyasası da hızlıdır hatta tavsiyem uzun süre binecekseniz kmsinden korkmayın yüksek kmli uygun bir araba bulabilirsiniz iyi baktırarak alabilirsiniz.
    Uzun süreli kullanım için bir örnek vereyim bir meslektasımız 280.000 km bakımdan bakıma servise girerek sorunsuz yaptı en son canı sıkıldıgı ıcın satıp makyajlısını aldı. O yuzden kmden korkmaya gerek yok (bence) motor bılındık motor sonucta.
    Ya ölürüm ya da kaskodan para alırım kafası.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •