User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
49 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Hayabusa ile yürüyen Fiat Tipo ve sizin yorumlarýnýz

  1. #1

    Üyelik
    Sep 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Mesaj
    308
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Hayabusa ile yürüyen Fiat Tipo ve sizin yorumlarýnýz

    Küçüklüğümde sahibi olmamız sebebi ile hastası olduğum, ölmeden önce birisine sahip olmak istediğim (2.0 16V Sedicivalvole) ülkemizde Tofaş sayesinde hakettiği değeri görmeyen, imajı bozulan Fiat Tipo'ların şu şekilde örneklerini görmek beni oldukça mutlu ediyor. Gerçekten potansiyeli olduğu açık. Videodaki araç bu potansiyeli kullananlardan bir örnek. 2008-2009 senelerinde yapılmış bir otomobil. Bunu elimden geldiğince araştırdım, videolarını izledim.

    Şu videoda 2 bar'da yürüyor (1.8 bar 560 whp);


    Görüldüğü gibi son görüntülerde Porsche ile burun buruna hatta geçiyor gibi bişey
    Videonun paylaşıldığı forumlara girdim ve Tipo'nun sahibi ile arkadaş olduğunu söyleyen biri 250 ye kadar Suzuki Hayabusa ile kafa kafaya olduğunu 250 den sonra Tipo'nun kafayı çıkardığını belirtmiş. Çok iyi değilmi

    Şu video da ise (1:52) 200+ ZX12 ve Hayabusa ile kafa kafaya gidiyor;


    Bu da 700 hp iken bayan bir muhabir ile çekilen bir video (700+ hp 2.95 bar'da alınmış olması gerek);
    Fiat Tipo Turbo 700hp - YouTube
    (Lancia 2.0t olarak belirttiği motor Tipo'nun motoru ile aynı, Tipo'da atmosferik, Lancia'da turbo olarak çıkmış sadece ufak mekanik değişiklikler mevcut sanırım)

    Burada ise 245 e kadar Hayabusa ile gidiyor fakat 245 de yakıt pompası ile ilgili bir sıkıntı oluşuyor (2.95 bar);

    Ama bu sorunu yeniyorlar ve sanırım başarılı olan girişimde Tipo'nun öne fırladığı söyleniyor videoda görüldüğü gibi

    Evet bu konu hakkında yorumlarınızı bekliyorum ve bildikleriniz varsa aktarmanızı rica ediyorum Tipo(Tofaş hariç), modifiye konusunda bence gayet güzel ve potansiyele sahip bir otomobil sadece italyan ve sedicivalvole olan modellerin ülkemizde usta ve parça sıkıntısı çektiğini düşünüyorum. Türkiye'de fazla nüfusları da yoktur zaten kendilerinin. Allah, inşallah bir tanesini sağlam yüklemeyi nasip eder bir gün

  2. #2

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    ankara - ataşehir
    Mesaj
    461
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2.0 Tipoların 94 yılına kadar olanları İtalyan üretimdir. 96 yılında Tofaş fabrikasında üretilmeye başlanmıştır ve 5 kapılıdır. Ülkemizde videodaki gibi örneği mevcuttu. O araçta direk fiat coupe turbo motoru vardı. Yanlış hatırlamıyorsam araç Saffet Üçüncü nündü. Zamanında istanbul otobanında E36 M3 sahibi arkadaş 286 lık yakalayamadığını söyledi büyük bir ihtimalle o araçtı.

    Aracın ( yerli üretim olanı için) orjinal performansı bilmiyorum kullandınız mı 2.0 bir araç gibi yürümez , standartta 137 beygir gibi bir güç üretirdi 148 beygir olarak satıldı. Şehir içi 12 litrenin altını yakmaz. Zamanında çoğu araçtan iyi yol tutuyordu yüksek hızlarda stabildi aerodinamiği de zamanına göre güzel bir araçtı. Atmosferik olarak zamanında yüklenmişti 160 üstünü yakalanamamıştı. Şimdi daha farklı şeyler yapabilirsin belki atmosferik olarak ama günümüzde imkanlar gelişmişken aşırı besleme daha iyi olacaktır.

  3. #3

    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    TÜRKİYE / BURSA
    Mesaj
    1.170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2010 yılından beri sedicivalvole kullanıcısıyım. 96 dan itibaren Türkiyede üretilmeye başlandı. Türkiyede üretilen modeller benzindeki oktan farklılığı nedeniyle yasılımsal olarak kısıtlamalı satışa sunuldu. Ben ilk aldığımda dynoya girmiştim ve araç 124hp vermişti. Daha sonra aracıma yazılım yaptırdım ve Fiat coupesi olan bir arkadaşımın epromunu kendime kopyalattım. Yazılım + filtre + iridyum buji + 51mm egzoz ile 150hp yi yakaladım . Üye araçlarına konu açtığımda bir arkadaş yorum yazmıştı bunlar tam bir şaka makinası diye Gerçekten de öyle. Gidişinden ve konforundan çok memnunum.

    Buda aracımın konusu ;

    http://www.techturkey.com/forum/otom...e-kirmizi.html

  4. #4

    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    TÜRKİYE / BURSA
    Mesaj
    1.170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Profesyonel bir şekilde yükleme yapıldığında gerçekten çoğu araca karşı üstün olma potansiyeline sahip bana göre .

  5. #5
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    TG yi hatırlayan varmı bordo 2.0 tipo tsw venom lu.

    2.0 ların motor alfa q4-lancia integrale motorunun turbosuzu zaten

  6. #6

    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    30
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Uno Turbo ie, Tipo Sedicivalvole ve Tempra Coupe; bu üç arabaya çocukluğumdan beri büyük ilgi duyuyorum. Umarım bunlardan birine sahip olmak kısmet olur.






  7. #7
    HondatugraL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    7.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Civicten önceki arabamız tempraydı ne sallanırdı arkası ya uzun yolda mışıl mışıl uyurdum. Şuan babama tertemız bır tempra ver alır koyar otoparkına hala daha hastası tek hayalı mercedes ama emınım mersoda S le gezerken bıle çevirir kafasını tempraya bakar ulan ne arabaydı bee der.
    DR. OWL

  8. #8
    phoenixs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    ANKARA :)
    Mesaj
    1.864
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bi motosiklet kullanıcısı olarak videoların bence net bi geçerliliği Yok hocam

    Suzuki GSX-R 1000 K7 0-300 km/h HD - YouTube

    Bu linkten 0-300 yapan bi gsxr izleyebilirsiniz ve bu eski bi gsxr

    1300 cc hayabusa dan bahsediyorız hocam demek ki sürücüler de iş Yok eğlence amaçlı çekilmiş bir video

  9. #9

    Üyelik
    Sep 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Mesaj
    308
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gokhankenar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Profesyonel bir şekilde yükleme yapıldığında gerçekten çoğu araca karşı üstün olma potansiyeline sahip bana göre .
    Bunu zaten Lancia Delta modelinden görebiliyoruz rallilerde kullanıldığı zamanlarda baya başarılıydı

  10. #10

    Üyelik
    Sep 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Mesaj
    308
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı phoenixs Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bi motosiklet kullanıcısı olarak videoların bence net bi geçerliliği Yok hocam

    Suzuki GSX-R 1000 K7 0-300 km/h HD - YouTube

    Bu linkten 0-300 yapan bi gsxr izleyebilirsiniz ve bu eski bi gsxr

    1300 cc hayabusa dan bahsediyorız hocam demek ki sürücüler de iş Yok eğlence amaçlı çekilmiş bir video
    Aracın 1050 kilo olduğunu hesaba katarsak bence mümkün

  11. #11
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2.0cc integrale motorunu yürüyeni (4x4) ile birlikte uno ya swaplaya çok.

    bir hayabusa degil ama çok zevkli videolar.
    FIAT UNO TURBO 2.0 16V-400HP VS TOYOTA SUPRA-500HP VIDEO 2 - YouTube

  12. #12

    Üyelik
    Sep 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Mesaj
    308
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2.0cc integrale motorunu yürüyeni (4x4) ile birlikte uno ya swaplaya çok.

    bir hayabusa degil ama çok zevkli videolar.
    FIAT UNO TURBO 2.0 16V-400HP VS TOYOTA SUPRA-500HP VIDEO 2 - YouTube
    Ses harika geliyo

  13. #13
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.548
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadece tipo değil tempra da Sedicivalvole

  14. #14
    E21hamza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    32
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    298
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tek kapılı modellerde şanzıman oranları farklı ve cat yok diye hatırlıyorum tabi ağırlık olarak da fark var. Zamanında ben de almayı düşünmüştüm çok temiz bir tane de bulmuştum hatta ama motor parçalarının zor bulunması ve bulunan parçaların da aşırı pahalı olması sebebiyle vazgeçmiştim, bu motordan anlayan usta sayısı neredeyse yok denecek kadar az, çoğu usta anlarım diyor fakat sadece anladığını sanıyor. Yanılmıyorsam egzoz manifoldunun kartere yakın geçmesinden dolayı özellikle 4. gözde yağ sıcaklığının yükselmesi ve buna bağlı olarak kronik yatak sarma sorunu vardı, manifolda yapılan çeşitli modifiyeler ile bu sorunu azaltmak mümkün, fakat orjinali bulunmadığı için yan sanayi ya da ömrünü doldurmuş yeterli basıncı sağlayamayan yağ pompasının kullanılmasından dolayı da düşük yağlama sebebi ile bu sorun tekrar ortaya çıkıyor. Türkiye'de bu şekilde bir yükleme yapmak ve hayabusa ile yürümek biraz hayal ürünü olur, yapılsa bile harcanacak parayı pek kestiremiyorum.

  15. #15
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.285
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    700 Değil 1700 HP olsa, gökten kapıma bedava düşse tutmam otoparkta..
    Zamanın güzel araçlarından olabilir ama 2016'nın değil..
    Benim için otomobil kavramı 0'dan xxx'e en hızlı sürede çıkmanın dışında bir yerlerde

  16. #16

    Üyelik
    Sep 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Mesaj
    308
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    700 Değil 1700 HP olsa, gökten kapıma bedava düşse tutmam otoparkta..
    Zamanın güzel araçlarından olabilir ama 2016'nın değil..
    Benim için otomobil kavramı 0'dan xxx'e en hızlı sürede çıkmanın dışında bir yerlerde
    Hastası olanın dışında bu arabayı yapacak, yükleyecek kişi çıkmayacaktır. Hastasının da saniyelerle zaten işi olmaz...

  17. #17

    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    TÜRKİYE / BURSA
    Mesaj
    1.170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ///Mpower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hastası olanın dışında bu arabayı yapacak, yükleyecek kişi çıkmayacaktır. Hastasının da saniyelerle zaten işi olmaz...
    Aynen öyle. Büyük bir zevkle biniyorum sahsen ben orda sıkayım şununla kalkayım sürekli roll yapmaya otobana gideyim falan gibi düşüncelerim yok artık. Tamamen keyfi olarak biniyorum homurtusu etraftaki insanların kafasını çevirip bakması bu modelden az buçukta olsa anlayan insanların araba hakkında sorular sorması talip olan insanlar vs vs. Iste gercek keyif budur Hastalık derecesinde bağlıyım arabama...

  18. #18
    meganes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.219
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çocukluğumda en çok sevdiğim araçtı tipo hatta ateş kırmızı dedikleri renkte bizde vardı rengi tipi sağı solu ne biliyim çok farklı gelirdi bana hep full orjinalini bulsam misal alırım mersinde dayımda kırmızı tempra var ilk sahibi 90küsür binde lpg bile takılmadı hiç en ufak boya yanığı dahi yok,görüşeyim satarsa bana alıyim anılarım canlandı
    aracı yüksek fiyata satmam için elinizde 'jdm' yazısı varmı ??

  19. #19
    pirasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    700 Değil 1700 HP olsa, gökten kapıma bedava düşse tutmam otoparkta..
    Zamanın güzel araçlarından olabilir ama 2016'nın değil..
    Benim için otomobil kavramı 0'dan xxx'e en hızlı sürede çıkmanın dışında bir yerlerde
    bu sitenin kuruluş amacı 100-200 arası sürenin yada 60-200 arası sürenin yada bu iki vasıta arasındaki şöför yol etkenlerinin toplamının sonucunun karşılaştırılması ve bu karşılaştırmada galip gelmeye çalışmak değil mi? forumda orjinal arabamı nasıl daha güvenli yaparım diye dolaşan ben hiç görmedim. sadece aracını hızlandıran ama durduramayan adamların frenlere yükseltme yaptığını gördüm.

    velhasıl güzel yol tutan bir araç ki bu çoğu güvenlik unsurunun başında geliyor. güzel yol tutması demek yere iyi bastığının ve frenlerinin iyi olduğu anlamına geliyor. yani sadece 0 dan *** e çıkmıyor.
    turbocuk istiyoruz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •