User Tag List

7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Coilover montaj ve ayarlama hakkýnda

  1. #1
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Coilover montaj ve ayarlama hakkýnda

    Merhabalar. Aracıma geçen hafta linkte yer alan ürünü almış bulunmaktayım.

    Street Coilover Kit (147 4CYL) | D2racingsport.eu

    D2 ile ilgili tecrübesi olan arkadaşlardan duyacağım tecrübelere açığım. 36 way adjusting denilen muhabbet nasıl ayarlanıyor, hangi kalibrasyonu tavsiye edersiniz? Montajında herhangi bir önlem alınmalı mı? Uzun ömür ve koruyuculuk için toz koruyucu kılıf vs tedarik etmeli miyim?

  2. #2
    ruudvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    IST
    Mesaj
    8.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kılıf kesınlıkle yaptır.
    yay ayarını yayın hıc sıkıstırmayacak sekılde sabıtle.
    aracın yukseklıgıne amortisorun alt araca baglanan sılındırınden ayarla.
    36 way denılen 1 tarafa dogru sertlesır dıger tarafa yumusar.
    kullanım tarzına gore ayarlayabılırsın.
    mısal aracın yuksek amortısor esnesın ıstıyosun yumusat . aracı alcalttın . esnemeyle bırlıkte vurma yasayacaksan sertlestır.
    aracı camurluk hızasına kadar basıcaksan eger 15-25 arasında ayarlayabılırsın.
    36 kademeyı nasıl anlıcam dersen amortısor kafasında alyan gırecek delıge ayar aparatını sokuyosun.
    cevırdıkce bı sıyrılma , bi guc hıssedeceksın onların herbırı 1 kademe. ya yumusaktan serte yada sertten yumusaga gore onler ve arkalar olmak uzere ayarla.
    aslında olay cok basıt.once bı amortısoru komple parcala sonra tekrar topla anlıcaksın ne demek ıstedıgımı.
    https://www.instagram.com/maxshineturkiye/

    No coffee!!!

    Hareli köyün polisajcısı !!!

  3. #3
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    "yay ayarını yayın hıc sıkıstırmayacak sekılde sabıtle.
    aracın yukseklıgıne amortisorun alt araca baglanan sılındırınden ayarla."

    Bu iki cümleyi anlayamadım şimdi.

    Kesinlikle basit de olsa bir kılıf kullanacağım. Yaylara basit hortum yerleştirme olayını baştan yapmaya gerek var mı? Ses olmaması için?

    ***** önümüz kış. Amacım aracı yükseltmek. Baharda tekrar indiririm. O zaman yapmam gereken konforu da üst seviyeye taşımak adına en yüksek ve en yumuşak ayar mı oluyor? Çamurluğa kadar kesinlikle basmayacağım, ama arada 2-3 parmak kalana kadar indirirm tekrar. Yayla indiği seviyesine insin yeter benim için.

    Ayar anahtarı ile ayarlamak için aracın liftte olması şart mı peki?

  4. #4
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı rain man Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    "yay ayarını yayın hıc sıkıstırmayacak sekılde sabıtle.
    aracın yukseklıgıne amortisorun alt araca baglanan sılındırınden ayarla."

    Bu iki cümleyi anlayamadım şimdi.
    Özet geçeyim, yüksekliği amortisör tablasında bulunan alttaki silindirden ayarla demiş rıdvan, yani yayın altındaki ayar silidirleri ile yayı sıkıştırarak alçaltma (preload ayarı aslında orası) demiş, ki zaten bu en büyük hata belki de. sonucu aşırı sekme. şöyle özetliyim, şu videoda anlatmış. yayın altındaki silindirleri elleme mor olanları, en diptekini gevşetip amortisörü çevirerek alçalta/yükseltebilirsin.

    Adjusting D2 coils on a 4g Eclipse - YouTube

    araç liftte olursa kolaylık olur, yerdeyken tam sağ/sol konumda da ayarlanabilir tabi ama daha zor olacaktır.

  5. #5
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eyvallah dostum çok teşekkürler. Bol bol inceleme yapacağım, manual'ini falan ezberlerim ancak pratikte her şey farklı olabilir diye fikrinizi aldım. Anlaşılan o mor olana dokunmadan yükseklik ve sertlik ayarı yapacağım. Basit duruyor şu an.

    Her ayar değişiminden sonra rot ayarına girmek gerekir değil mi mantıken?

  6. #6
    ruudvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    IST
    Mesaj
    8.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayır canıkm rotla işin yok. rot ayarı rot kolları bozulursa tekrarlanır. rot ayarını bozman ıcınde aracının on tekerın duz basmaması lazım kı kısa vadede rot bozmanda zor.
    https://www.instagram.com/maxshineturkiye/

    No coffee!!!

    Hareli köyün polisajcısı !!!

  7. #7
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracın yüksekliğine göre kamber ayarı yapmak gerekmez mi ondan sordum. Gerekmiyorsa daha iyi tabi. ��

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •