Merhaba beyler
Bu konuyu açma maksadım öncelikli olarak bu aracı almak ve tanımak isteyen kişilere yardımcı olmak, bilgi verebilmek
Aracı artık yeterince tanıdığımı düşünüyorum değişmediğim parçası yaptırmadığım el atmadığım yeri kalmamıştır motor indirme haricinde her türlü civatasını söküp takmışlığım var diyebilirim
Belki hatırlayanınız vardır, 406 serüvenim konyadan 2001 model yine dizel manuel 246.000km'de almış olduğum lacivert bir 406 idi
Kendisi ile basın ekspress yolunda talihsiz bir kaza sonucu tam 160km sürat ile bariyerlere çarptım..
Şans mı desem, anne duasımı desem bilemedim burnum dahi kanamadan çok ufak bir sıyrık ve küçük darbeler ile burnum kanamadan yürüyerek indim bu araçtan kemerim takılı olmadığı halde
Kendisi ile 252.000 km'de vedalaştık, kaskom olmadığı için 3000 liraya hurda olarak satışını verdim
Bu kazadan bir süre sonra arabasızlık canıma tak ettiydi, tatilde sahibindende gezerken 2004 model dizel manuel bir araç buldum yine km'si 187.000km'de, tramersiz, 2.sahibi ve fiyatı oldukça uygundu emsallerine göre, hemen arayıp tatil dönüşü eve girmeden arabanın yanına geleceğimi belirterek araç sahibi ile anlaştım
Tatil bitimi dediğim gibi hemen aracın yanına gittim, aracın yürüyenine ve motoruna baktırıp pazarlığımıda yapıp aracı aldım.
Şimdilik biraz kesmek zorundayım vakit darlığından ötürü yarın akşam ve devamında yazmaya resim eklemeye ve araç hakkında bilgiler vermeye devam edeceğim..
Devamı gelecek
__
09.01.2017 Güncelleme ;
Arabayı aldığımda boya manasında harap haldeydi, ilk işim aracı tavan hariç boyatmak oldu..
Merak eden olur diyerekten yazıyorum, dost işi 2000 TL'ye boyattım ( arka tampon tamiri dahil )
Boya bitti mal antilop oldu..
Aslan kuzenim evlilik yoluna girmiş, bizde gerekeni yapıp samsun yolculuğuna başladık
Babamla tanıştırayım sizi
Depoyu doldurduktan sonra 721km yol yapıp depoda kalan yakıt
Gelinle damadı dolaştırırken bir kare aldum
Ardından yırtılmış olan deri direksiyon ve vites topuzunu topkapı sanayide kaplattım.. Toplam maliyeti 180 TL oldu
Bugünlük resim baabında bu kadarız yine kısıtlı vakitten ötürü, diğer günler tekrar devam edeceğim..
Güncelleme 10.01.2017 ;
Araba kazasız, tramersiz, uygun fiyatlı idi ama eksikleri bitmiyordu
12 yıllık farların artık bir temizliğe ihtiyacı vardı
Peşine amerikan parkıda yapıştırdık tabi olmazsa olmazımız
Fabrikasyon ses sistemi olarak JBL kullanıyor 406, hatta aracın fabrikasyon amfisi dahi mevcut.
Orjinali rezalet olmasada, eski fiat kullanıcısı olarak puntonun orjinal ses kalitesinden çok daha iyi olsada artık yetersiz gelmeye başlamıştı
Çok sevdiğim abilerim özen hi-fiye aracı teslim ettim, kafalarına göre takılmalarını istedim
- Sony MEX-XB100BT / 4x100 çıkış kendinden amfili teyp
- Focal PS165 mid takımı
- Focal TN43 tweeter
- Cadence CVL65 mid takımı ( orjinalde arkalar normalde oval, işlem yapılarak mid takımı için uygun hale getirildi )
- MG Audio 600.5 ( 5 kanal amfi )
- Cadence 500watt'lık çıtır bass
- Kapı içlerine M Acoustic izalasyon kaplandı
- Bass Kontrolü küllük içine montajladık
ve tam istediğim gibi yeterli düzeyde bir sisteme sahip olmuş oldum
Ardından yazılımımız yapıldı ve üstüne keyif cilası atıldı
Dynoya çıkmadık fakat tahmini soft olarak 135 - 138hp olduk diye düşünüyorum
Sakin kullanımda yakıtım yol bilgisayarına göre 1 litre gibi bir düşüş yaşadı
Ucuz etin yahnisi bitmiyordu, aracın sunroof tahliye kanalı tahminimce 12 yıl boyunca hiç temizlenmemiş..
İlk yağmurda araç içine su almaya başladı sağ yolcu tarafından
Ön direklerden tahliye hortumlarını söküp, sunrooftan hortum içine boydan boya ince bir çubuk uzatarak su yardımıyla kanalları temizledim
Makina ile iyice kuruttum ama annemin bide pirinç dök nemini alır demesiyle anneciğimide kırmadım tabiki
Tekrardan yarın görüşmek üzere406 ile alakalı olan genel paylaşımımı haftasonu yazıya dökeceğim