User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
31 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Yay kestirmek !

  1. #1

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Yay kestirmek !

    Arkadaşlar aracımda 3,5 cm lik yay var ama biraz daha düşürmem lazım...Şöyle bir sorunum var ki Tr'de 5cm lik polo 6n2 için yay bulamıyorum... Ve kestirmekten başka yolum kalmadı gibi... Sizce ne yapmalıyım ) Kestirsem ne gibi sorunlarla karşılaşırım yoksa kestirmesem de 3,5 olarak devam mı etsem ?

  2. #2
    bora1311 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    ankara l sakarya(54)
    Mesaj
    3.243
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kesinlikle kestirmeyin derim...
    fordfocus2st-diesel edition-
    suzuki swift GL

  3. #3
    StyL0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Çerkezköy
    Mesaj
    115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence 3,5 Olarak Devam Et Derim Kestirmek Sağlıklı Olmuyo Bi Süre Sonra Kestirince Alttan Sesler Gelmeye Başlıyo vs. Bi Çok Sorun Daha Tavsiyem Sana 3,5 Devam Et..

  4. #4

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aslında bende pek kestirme taraftarı değilim hatta kestirenlere laf ediyordum ama ne bileyim işte oyle bir girdiler aklıma... :S:S

  5. #5

    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul-Bursa-Dubai
    Mesaj
    1.454
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nama git 5cm yay amortisör yaptır araban çok güzel gözüksün ama konforuna veda et et...zıp zıp zıp dolaşırsın benim gibi

  6. #6
    staskan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    82
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kestirme kesinlikle 3.5 yeter illa alçaltacam diyorsan ziplamaya merhaba demek zorundasın

  7. #7
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.690
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    amortisör ve yay gibi aracı taşıyan ! Viraj ve yol kabiliyeti için Candan da önemli olan parşalar üzerinde yapılan mühendislik çalışmalarını göz önüne alarak şahsi fikrim olarak kesinlikle ama kesinlikle İyice araştırmadan '' Abi bak yaptılar fena sert oldu acayip tutuyo '' gibi terim tavsiyelere inanmayın ve bu tipte tavsiyeler vermeyin arkadaşlar...

    Bakınız
    Amortisör denilen o ince metalin üretiminden tutun üretim öncesi aşamaları bile aylar alır ve kilogram değil miligramlar hesaplanır yol şartları hesaplanır pist ise pist şartları hesaplanır ardından testler yapılır tekrar düzeltmeler yapılır (her aracın aynı kasaya sahip olsa bile farklı üretimleri vardır motor yada donanım ağırlık dağılımından dolayı)yol hava ağırlık şartlarında yapılan testlerden sonra bir ortalamada üretilir bu ürünler(Coil over lerde dahil belirgin bir aralık gözetir ) amortisör kadar yayda önemlidir ve yay denilen kıvrık metalin kaldırıcağı agırlık ,Hangi kıvrımında nekadar direnç göstericeği vb. şeyler ciddi mühendislik işidir .
    Ne sanayi yapımı amortisör nede KEsme Isıtma yada bilmediğim diğer yöntemler hepsini itina ile çöpe atın unutun aklınıza bile getirmeyin ....

    Bu bir fiber ustasının aerodinamik ile ilgili hiçbirşey bilmeden bir rüzgar testine tabi tutulmamış el işçiliği ile yapılmış görüntüsü hoş bir kanadı arabanızın yol tutuşu ile bağdaştırması ile aynıdır .
    Sert ama tutunmayan yada alçak ama kabiliyetini kaybetmiş arabalar sizlerin canını yakar .
    aracınıza zarar verir ...

    benim fikrim budur .
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  8. #8
    Oytun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.183
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anıl sendemi

  9. #9
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benımkılerde kesık delı yol tutuyo

  10. #10
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EmreBilici Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kendi aracımızda kesik yay kullanıyoruz ama ben genede paranız varsa coilover tavsiye ederim.Kesik yayda henüz problem yaşamadık ama yaşamıyacağız anlamına da gelmez.Eğer işi bilmeyen biri kesebilirse sonucu kötü olabilir Allah korusun.
    allah korusun işi bilmeyen birisi keserse yay mundar olur... makası sert vurur falan allah düşmanıma vermesin..

  11. #11
    Oytun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.183
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    allah korusun işi bilmeyen birisi keserse yay mundar olur... makası sert vurur falan allah düşmanıma vermesin..

  12. #12
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.690
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı STP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benımkılerde kesık delı yol tutuyo
    Mesajıma alıntı
    Bknız Yukardaki Okkuz
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  13. #13
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.690
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    allah korusun işi bilmeyen birisi keserse yay mundar olur... makası sert vurur falan allah düşmanıma vermesin..
    Mesajımdan alıntı
    Bakınız Yukardaki Ren geyiği
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  14. #14
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ama kesık benımkılr yalan deıl

  15. #15
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.690
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı STP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama kesık benımkılr yalan deıl
    ii işte Okkux Sun oda yalan deeel ıuehhuıehueıpeşlm
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  16. #16
    imhotep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim onlerde kesikmis herhangi bir sorun yasamadim
    Fedakarlık yoksa zaferde yoktur.

  17. #17
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.285
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı EvrenOz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yay kesme işleminin yanlışlığından bahsetmek için öncelikle yayın yapısını göz önüne getirmemiz gerekir.

    Yay altı düz ( yani zemine konduğu zaman dik durabilen ), yukarı doğru sarmal olarak yükselen bir malzemedir.

    Yayın altından veyaz üstünden kestiğimizde düz bölüm haliyle ortadan kaybolacak, en alt nokta yukarıya doğru sarmal olarak çıkan kısım olacaktır. Bu işlem sonunda da yay yere dik olarak konduğunda sadece 2-3 mm lik bir alan yere değecek ve yerde dik olarak duramayacaktır.

    Bu yayı amortisör üzerine koyduğumuzda gerek amortisörün baskısı, gerek araç ağırlığı ile alt kısım yerine oturmuş olarak görülecektir.,

    Bir viraja girildiğinde ne olur hepimizin maulumu, sağ viraja girildiğinde sol taraf yatarken sağ taraf havaya kalkar. Sağ amortisörün üzerindeki yük boşalır. Bu aşamada kesik olmayan bir yayın alt yüzeyi amortisöre tam temas ederken kesik olan bir yayın sadece üst paragrafta açıkladığım 2-3 mm lik bölümü amortisör üzerine temas eder.

    Tehlikenin farkında olmamak işten değil..2-3 mm üzerinde şansa gitmek.. O 2-3 mm nin 3 cm kayması (üzerine yük bindiğinde atması vs ) yayın alt kısmının yerinden cıkması veya kayması demek..Sonucu ise herkesin malumu..



    Bu tehlike bir yana,

    Yaylar belirli salınımlar gerçekleştirsin, ön takıma ve şaseye bu salınımlar ile min zarar versin, max konfor getirsin amacı ile belirli bakla sayı ve aralığında üretilmiştir. Bu baklaları azaltmak öncelikle salınım sayısını azaltır ve sertleştirir. Bunun sonucunda ise ani ve sert yük ön takımın üzerine 1 kerede yüklenir. Sık ve sert darbeler alan ön takıma uzun vadede ne olacağı *****.


    Amortisör sertleştirmeye gelince, % kavramını oldum olası anlayamamışımdır. % 0 neye tekabül eder, % 100 neye tekabül eder. Sanırım % 0 orjinal amortisörün sertliğine, % 100 de hiç salınım yapmayan düz bir metal gibi duran bir amortisöre tekabül ediyor. Amortisör nasıl sertleştiriliyor, bildiğim kadarıyla içerisine konan yağ ile. Bahsettiğim 2 % kavramını baştan sonra kapsayan ( yani % 0 için orjinal yağ, %100 için üretilmiş katı madde kıvamında bir yağ ) bir yağ türü olmadığından % kavramıda sadece amortisörcünün dilinde varoluyor, teknik olarak bir geçerliliği olmuyor.Ayrıca şunuda belirtmek isterim ki üzerinde gittiğimiz lastiklerden sonra en önemli ekipman olan amortisör yay sistemine asla sanayideki ali-velinin bıçağını, çekicini değdirtmem.. Allah korusun amortisörü sertleştirmek için deldikleri yere koydukları tıpa/kapak vs çıkarsa neler olur.. Çıkmayacağının %100 garantisi varmı... Maalesef yok..



    Yay ısıtma uygulamasındansa hiç bahsetmiyorum, suyunu aldıktan sonra tekrar ısıtılan metallerın kırılganlığının arttığı bilinen bir fizik kanunu.
    http://www.caralem.com/forum/newrepl...newreply&p=397

    Daha önce yazdığım bir yazıda yay kesmenin yanlışlığını yukarıda yazdığım şekilde açıklamaya çalışmıştım...Güzel görüntü önemlidir, ama insan hayatını tehlikeye atmaya değecek önemde hiçbir güzel görüntü yoktur..

  18. #18
    Gunesinoglu
    Misafir
    yay kestirince güzel bir görüntü ortaya çıkıyo ama aracın aerodinamiği kaybo4luyo .. Bugüne kadar hiç denemedim

  19. #19
    eser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    4.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    denemeden,okuyarak kulak dolma hiçbişey öğrenilmez sadece böleymiş denir!

    benimde arabamın yayları kesikti hatta amortisörleride kesikti 2.5 bakla yayım vardı ve amortisörlerim hep tutuodu yaylarımı hiç boşluğu yoktu yani kadar da amortisörüm kısaydı

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •