Selam beyler düzenliyorum mesajýmý belki lazým olan olur
Yað soðutucusu nedir ne iþ yapar nasýl çalýþýr.
Ben bilemedim sonra bildim ve dedim madem bulamadým türkçesini ben çekeyim buyrun size anlatmaya çalýþtýðým videom.
YouTube
![]()
Selam beyler düzenliyorum mesajýmý belki lazým olan olur
Yað soðutucusu nedir ne iþ yapar nasýl çalýþýr.
Ben bilemedim sonra bildim ve dedim madem bulamadým türkçesini ben çekeyim buyrun size anlatmaya çalýþtýðým videom.
YouTube
![]()
Konu -ER- tarafından (06-05-2019 Saat 12:01 ) değiştirilmiştir. Sebep: Olayı anlatıyorum
TAMAM TAMAM Çözdüm hay sizi ya kimse de bilmiyormuş herkes mi ne izliyorum ne okuyorum kendi çekimleriniz konusuna gitiyor yaNeyse hikaye şöyle
motordan gelen ilk marşda çalışan yağ direkt soğutucuya gitmiyor açık kalıyor diyorki hacım sen zaten soğuksun dur bi ısınsın habire yağı dolandırmayalım. Basıyor yağı termostatın yanından sıyrılıp içeri geri dönüyor yağ 78 80 dereceye gelince diyorki hacım bu ısındı artık daha fazlada ısıtmayalım ben kapıyı kapatıyorum siz serinleyin gelin.
Termostatın kapattığı yerden yüz bulamayan sıcak yağ soğutucu yoluna düşüyor, serinlemiş yağ filtreye basılıyor ve sonrasında orta bölümden geri motora veriliyor işte bu kadar.
Beynim kitlendi tutuldum bakıyorum kimse böyle anlatmamış çıldırdım.
Neyse buda böyle bir bilgi olsun.
Adminciğim MAKALEYE AL istersen![]()
Radyatör neden hasar almış sorununa yine benim kekoluğum muş diye yanıt vereyim.
Kendim montajlamıştım, boru katlanmış sanıyorum dirsekli yer girmesin diye oraya dik yeri getirmiştim. Oda basıncın geri dönüş yerinde yoğunlaşması sonucu şişirmiş.
Ama patlamamıştı bende tırstım geri söktüm. Yolda patlarsa falan yağsız kalmamak için. Gittim yeni Radyatör aldım onu takacağım şimdi montajlarken.
Termostatlı yağ soğutucu kullanan herkes bunu biliyordur herhalde sen hariç Erel. Termostat yoksa araba sabahları çoook geç ısınır. Çünkü soğuk yağ dahi hep soğutucudan geçer. Günlük binilen araçlara uygun olmaz. Termostat varsa yağ soğuk iken geri dönüş yapar soğutucudan geçirmez. Yağ ısındıktan sonra soğutucuya gidiş açılır.![]()
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Sanmıyorum ya herkesin bildiğini, tamam zaten açılıp kapanacak mantığı böyle de amacı ısınınca açılsın sonra kapansın. Bunu herkes biliyor devirdaim olayı nasıl oluyor nasıl dönüyor sistem bi tutuldum.
Aldım aleti bakıyorum bakıyorum yahu nasıl dönüyo bu nasıl içine aktarıyo Radın falan diye beynim kitlendi. Algı tutulması yaşadım gece gece
Sonra bakınıyorum başka markalara MOCAL gibi hep açık değil kapalı ısınınca falan açıyor kendi ala ala diyorum lan sıralamayı mı bozdum ben
ilk hata yağ filtresinin çalışma mantığını bilmemekmiş. Yağ filtresi ortadan yağ bastığını sandığım için olayı hep yanlış yorumlamışım.
Hemen kısa bir araştırmada yağ filtresinin çalışma prensibini anlayınca beynimde şimşekler çaktı bu kadar basit bişeyi nasıl bu kadar zor düşüne bildiğime güldüm sonra
Bunu da böyle koyayım bari belki işine yarayan olur.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)