arkdaşlar bu kit ne işe yarıyor +hp veriyormu ne gibi özellikleri war faydası ne araştırdım ama tek bulabildim resmi oldu![]()
arkdaşlar bu kit ne işe yarıyor +hp veriyormu ne gibi özellikleri war faydası ne araştırdım ama tek bulabildim resmi oldu![]()
cry02 manifolda giren havayi ,benzin hattını, cooler gibi parçaları sogutma amaçlı kullanılır,
Burda yanma odasına nos gibi madde sokmak yerine karbondioksitin soğutma işlevinden faydalanarak
co2 sistemde dolaştırılarak sogutma saglanıyor.Emilen havanın co2 bulb , cooler
spray gibi ekipmanlara sogutlması sonucunda manifolda giden soguk hava sayesinde
intake air temperature dedigimiz giren havanın sıcaklıgının düşmesi sonucu ecu'nun
yakıtı avansı bu degerlere göre ayarlayıp daha fazla güç alabilmeniz mümkün.
intercoolerda ise püskürtme ile sogutma saglanıyor.
Sistem şu şekilde ,
intake içine baglanan parça ;
cooler'a püskürtme ,
benzin hattına takılan parça ;
purge valve,(gazı dışarı atan parça);
![]()
" If everything seems under control, you're just not going fast enough. "
tamamen meraktan soruyorum bu kadar çok soğuma ve ısınma metalde ciddi bir yorgunluğa sebep olmazmı?
yol açabilir tabi, fakat soğutma yapılan bölgelerde zaten ısı transferi ile havayı soğutuyorsunuz ki ayrıca rejim düzene girdiğinde çok yüksek sıcaklık farklları ile çalışmıyor sistem o kadar
körler sağırlar
burda genel olarak kullanılan cooler spray ve c02 bulb yani o şemadaki air intake chiller yazan parça,
dolayısıyla ısınıp soğuyan maddede co2 bulb karbondioksitin o parçayı sogutması ve havanın o parçadan
gecirilerek ısı alışverişi sayesinde sogutma saglandıgı için ve emilen havanın kayda deger yuksek sıcaklıklarda olmadıgı için ne o parcada nede motorda bir metal yorgunluguna sebeb olması söz konusu degil.
" If everything seems under control, you're just not going fast enough. "
tupun bır omru yok. onu belırteyım tabı ıcıne baska bır gaz veya sıvı koymazsanız. ve tupun uzerıne kı normlara gore gazın basılması lazım. yoksa yuksek basıncla basılırsa tupun ıcınde asınmalara neden olur.
Call for prayer
http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
Instagram hesabımız
miniksracing - humidorturkiye
Hort konu. Bu sistemde atmosferik araçta air intake te düzgün bir sistemle kurduk diyelim. Tüpün içindeki Co2 yenileme sıklığı tahmini ne olur.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
peki burdaki esas amac iat in dusuk sucaklik olcerek yakit ve avans i degistirmek yanlis anlamadiysam , peki methanol kit de mantik olarak ayni ise yaramiyormu (ekstra olarak okani yukselttigini biliyorum) ? neye gore cry co2 yada methanol kit secmeliyiz ?
!! Yngwie J. Malmsteen !!
coolerı soğutuyorsun(coolerdaki soğutucu için konuşuyorum) coolerı soğuttunda içerisinden geçen hava soğuyacak co2 -78 de buharlaşır ısı transferi eğer düzgün elemanlar olursa daha iyi olabilir methanolden methanolde hava motora girerken kendisi buharlaşırken havayı soğutur ve aynı zamanda yanar buradanda güç kazandırır ikisi farklı şeyler aslında
körler sağırlar
anladim , peki methanol ve co2 bir arada kullanmak ne kadar mantikli olur ? yada olur mu ? coolerdaki sogutmayi anladim , peki yukarda resmi olan manifoldun onundeki sey nedir ? oda manifoldtan iceri mi basiyor ? amac gene sogutmak ama hala tam mantigini kavrayamadigim icin soruyorum.hangisi daha fazla guc verir metanol mu co2 mi ? neye gore metanol neye gere co2 secimi yapilir ? mesela iat cok fazla olcuyor diyelim , cooleri buyutmek yada co2 takmak mi gerekir ? metanolde iat dusurmez mi ?
!! Yngwie J. Malmsteen !!
o basmıyor o soğuk duruyor zaten co2 dolaştığı için içinde oda manifoldun içinde duruyor içerisinden co2 gfeçtiği için yine bir ısı transferi oluyor
methanol ve c02 yi güç açısından karşılaştırmak doğru olmazbence biraz çünkü methanolu yakıyor motor o var
iat düşecek fakat nereden ölçtüğünüze ve metanolü nereye bastığınıza bağlı olarak değişebilen birşey ama bu ölçüm için tabiiki dediğim olay yoksa tabiiki düşürüyor ahvanın sıcaklığını
iat fazla çıkıyorsa eğer başta ölçüm yaptığınız yerde ısı üretecek ekstra birşey varmı ona bakılması lazım derim yani yanlış ölçüm yapılmasın eğer gerçekten fazla ise sıcaklıklar co2 yerine coolerın büyütülmesi daha yerinde olur anlık bir olay yerine daha sürekli bir soğutma sağlarsınız atıyorum öyle bir an gelirki tüp biter co2 kalmaz ama uygun büyüklükteki cooler bu yönden daha uygun olur tabi büyüdükten sonra coolera yine co2 yapılırsa dahada güzel olur![]()
metanol yandığı için ve eğer uygun karışımda basılırsa daha fazla güç vermesi gerekir kanımca tabi co2 ile ne kadar soğutma yaptığınızada bağlı bu biraz
körler sağırlar
anladim tesekkurler degerli bilgilerini paylastigin icin...aslinda konuyu getirmek istedigim nokta suydu , fiat performans olarak co2 kit ne kadar mantikli olur (fiatlarini bilmiyorum) ? sogukluk icin dusundugumuz zaman ben kendi adima methanolu biraz daha mantikli buluyorum fiat/performans olarak...bide methanolu nereye bastigimizla alakali demisiniz , benim bildigim emme manifoldundan veriliyor baska bir yerden daha basabiliyormuyuz ? eger o tarz cesitleri varsa neye gore degisiyor ? sonucta amac sogutmaksa , co2 de ayni gorevi yapiyor bu durumda daha cok avans verebiliyoruz keza methanolde ayni... yanlismiyim ?
!! Yngwie J. Malmsteen !!
yok şöle demek istedim manifolddan basarken eğer tutupta iat sonra olursa kısmen düşük olacak yani ölçüm yaptığınız yerde alakalı
genelde manifoldda her silindire eşit dağılım yapabilecek bir uzaklık seçmek gerekir tek nozzle kullanılıcaksa aynı nos gibi direct port gibi metanol sistemleride yapılabilir her silindire bir nozzle ama nozzleların debisinin çalışma aralığı vs hassas olmalı olmazsa motor kırma riskiniz var aynı uygun yerden motora vermezseniz silindirler arasında farklı şekilde dağılması gibi
metanolde biraz dha fazla avans verirsiniz diye düşünüyorum uygun karışımda basarsanız eğer hem oktan olarakta yüksek ordanda avantajnız var
körler sağırlar
anladim...tekrar tesekkurler , peki yanlis bilmiyorsam intercooler a nos basanlarda oluyor.co2 ile nos arasinda kimyasal farklar oldugu asikar , fakat hangisi sogutma amacli kullanildiginda daha etkili oluyor ? hangisi daha soguk demek istedim ? nos gibi pahali bir sistemi intercooler a puskurmek ne kadar mantikli ? birde sonucta bunlar anlik kullanilabilen sistemler ,sonucta pistte veya baska bi yerde gazlarken surekli coolera nos veya c02 basamayacagimiza gore ne tip uygulamalarda kullanmak icin tasarlaniyor bu sistemler ?
!! Yngwie J. Malmsteen !!
bana sorarsan co2 basman daha uygun olur nos buharlaşması daha düşük sıcaklıklarda buda metal üzerinde dha farklı gerilmelere yol açabilir metal üzerinde dha sonra yırtılmalara yorulmalara yol açabilir o yüzden co2 daha mantıklı bana göre
körler sağırlar
konu rehort oldu.
e
Sadece yakıt kütğü harici hariç geri kalan yerlere bu tesisatı kursak ne kadar kazanç olur?
Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)