User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Cry Co2 Kit nedir??

  1. #1
    SerdaR A. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Kalamış/Fenerbahçe
    Mesaj
    886
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation Cry Co2 Kit nedir??



    arkdaşlar bu kit ne işe yarıyor +hp veriyormu ne gibi özellikleri war faydası ne araştırdım ama tek bulabildim resmi oldu

  2. #2
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cry02 manifolda giren havayi ,benzin hattını, cooler gibi parçaları sogutma amaçlı kullanılır,
    Burda yanma odasına nos gibi madde sokmak yerine karbondioksitin soğutma işlevinden faydalanarak
    co2 sistemde dolaştırılarak sogutma saglanıyor.Emilen havanın co2 bulb , cooler
    spray gibi ekipmanlara sogutlması sonucunda manifolda giden soguk hava sayesinde
    intake air temperature dedigimiz giren havanın sıcaklıgının düşmesi sonucu ecu'nun
    yakıtı avansı bu degerlere göre ayarlayıp daha fazla güç alabilmeniz mümkün.
    intercoolerda ise püskürtme ile sogutma saglanıyor.

    Sistem şu şekilde ,



    intake içine baglanan parça ;




    cooler'a püskürtme ,



    benzin hattına takılan parça ;



    purge valve,(gazı dışarı atan parça);

    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  3. #3
    R.I.P - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    09-77
    Mesaj
    2.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamamen meraktan soruyorum bu kadar çok soğuma ve ısınma metalde ciddi bir yorgunluğa sebep olmazmı?

  4. #4
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yol açabilir tabi, fakat soğutma yapılan bölgelerde zaten ısı transferi ile havayı soğutuyorsunuz ki ayrıca rejim düzene girdiğinde çok yüksek sıcaklık farklları ile çalışmıyor sistem o kadar
    körler sağırlar

  5. #5
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    burda genel olarak kullanılan cooler spray ve c02 bulb yani o şemadaki air intake chiller yazan parça,
    dolayısıyla ısınıp soğuyan maddede co2 bulb karbondioksitin o parçayı sogutması ve havanın o parçadan
    gecirilerek ısı alışverişi sayesinde sogutma saglandıgı için ve emilen havanın kayda deger yuksek sıcaklıklarda olmadıgı için ne o parcada nede motorda bir metal yorgunluguna sebeb olması söz konusu degil.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  6. #6
    gorke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Ist
    Mesaj
    2.029
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    co2 tankın ömrü nedir peki? 5lb, 10lb, 12lb likleri var bunlara göre nedir ömrü?
    Sakin güç...

  7. #7
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tupun bır omru yok. onu belırteyım tabı ıcıne baska bır gaz veya sıvı koymazsanız. ve tupun uzerıne kı normlara gore gazın basılması lazım. yoksa yuksek basıncla basılırsa tupun ıcınde asınmalara neden olur.
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  8. #8
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hort konu. Bu sistemde atmosferik araçta air intake te düzgün bir sistemle kurduk diyelim. Tüpün içindeki Co2 yenileme sıklığı tahmini ne olur.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  9. #9
    outlaw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki burdaki esas amac iat in dusuk sucaklik olcerek yakit ve avans i degistirmek yanlis anlamadiysam , peki methanol kit de mantik olarak ayni ise yaramiyormu (ekstra olarak okani yukselttigini biliyorum) ? neye gore cry co2 yada methanol kit secmeliyiz ?
    !! Yngwie J. Malmsteen !!

  10. #10
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    coolerı soğutuyorsun(coolerdaki soğutucu için konuşuyorum) coolerı soğuttunda içerisinden geçen hava soğuyacak co2 -78 de buharlaşır ısı transferi eğer düzgün elemanlar olursa daha iyi olabilir methanolden methanolde hava motora girerken kendisi buharlaşırken havayı soğutur ve aynı zamanda yanar buradanda güç kazandırır ikisi farklı şeyler aslında
    körler sağırlar

  11. #11
    outlaw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladim , peki methanol ve co2 bir arada kullanmak ne kadar mantikli olur ? yada olur mu ? coolerdaki sogutmayi anladim , peki yukarda resmi olan manifoldun onundeki sey nedir ? oda manifoldtan iceri mi basiyor ? amac gene sogutmak ama hala tam mantigini kavrayamadigim icin soruyorum.hangisi daha fazla guc verir metanol mu co2 mi ? neye gore metanol neye gere co2 secimi yapilir ? mesela iat cok fazla olcuyor diyelim , cooleri buyutmek yada co2 takmak mi gerekir ? metanolde iat dusurmez mi ?
    !! Yngwie J. Malmsteen !!

  12. #12
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o basmıyor o soğuk duruyor zaten co2 dolaştığı için içinde oda manifoldun içinde duruyor içerisinden co2 gfeçtiği için yine bir ısı transferi oluyor

    methanol ve c02 yi güç açısından karşılaştırmak doğru olmazbence biraz çünkü methanolu yakıyor motor o var

    iat düşecek fakat nereden ölçtüğünüze ve metanolü nereye bastığınıza bağlı olarak değişebilen birşey ama bu ölçüm için tabiiki dediğim olay yoksa tabiiki düşürüyor ahvanın sıcaklığını

    iat fazla çıkıyorsa eğer başta ölçüm yaptığınız yerde ısı üretecek ekstra birşey varmı ona bakılması lazım derim yani yanlış ölçüm yapılmasın eğer gerçekten fazla ise sıcaklıklar co2 yerine coolerın büyütülmesi daha yerinde olur anlık bir olay yerine daha sürekli bir soğutma sağlarsınız atıyorum öyle bir an gelirki tüp biter co2 kalmaz ama uygun büyüklükteki cooler bu yönden daha uygun olur tabi büyüdükten sonra coolera yine co2 yapılırsa dahada güzel olur

    metanol yandığı için ve eğer uygun karışımda basılırsa daha fazla güç vermesi gerekir kanımca tabi co2 ile ne kadar soğutma yaptığınızada bağlı bu biraz
    körler sağırlar

  13. #13
    outlaw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladim tesekkurler degerli bilgilerini paylastigin icin...aslinda konuyu getirmek istedigim nokta suydu , fiat performans olarak co2 kit ne kadar mantikli olur (fiatlarini bilmiyorum) ? sogukluk icin dusundugumuz zaman ben kendi adima methanolu biraz daha mantikli buluyorum fiat/performans olarak...bide methanolu nereye bastigimizla alakali demisiniz , benim bildigim emme manifoldundan veriliyor baska bir yerden daha basabiliyormuyuz ? eger o tarz cesitleri varsa neye gore degisiyor ? sonucta amac sogutmaksa , co2 de ayni gorevi yapiyor bu durumda daha cok avans verebiliyoruz keza methanolde ayni... yanlismiyim ?
    !! Yngwie J. Malmsteen !!

  14. #14
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok şöle demek istedim manifolddan basarken eğer tutupta iat sonra olursa kısmen düşük olacak yani ölçüm yaptığınız yerde alakalı

    genelde manifoldda her silindire eşit dağılım yapabilecek bir uzaklık seçmek gerekir tek nozzle kullanılıcaksa aynı nos gibi direct port gibi metanol sistemleride yapılabilir her silindire bir nozzle ama nozzleların debisinin çalışma aralığı vs hassas olmalı olmazsa motor kırma riskiniz var aynı uygun yerden motora vermezseniz silindirler arasında farklı şekilde dağılması gibi

    metanolde biraz dha fazla avans verirsiniz diye düşünüyorum uygun karışımda basarsanız eğer hem oktan olarakta yüksek ordanda avantajnız var
    körler sağırlar

  15. #15
    outlaw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladim...tekrar tesekkurler , peki yanlis bilmiyorsam intercooler a nos basanlarda oluyor.co2 ile nos arasinda kimyasal farklar oldugu asikar , fakat hangisi sogutma amacli kullanildiginda daha etkili oluyor ? hangisi daha soguk demek istedim ? nos gibi pahali bir sistemi intercooler a puskurmek ne kadar mantikli ? birde sonucta bunlar anlik kullanilabilen sistemler ,sonucta pistte veya baska bi yerde gazlarken surekli coolera nos veya c02 basamayacagimiza gore ne tip uygulamalarda kullanmak icin tasarlaniyor bu sistemler ?
    !! Yngwie J. Malmsteen !!

  16. #16
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bana sorarsan co2 basman daha uygun olur nos buharlaşması daha düşük sıcaklıklarda buda metal üzerinde dha farklı gerilmelere yol açabilir metal üzerinde dha sonra yırtılmalara yorulmalara yol açabilir o yüzden co2 daha mantıklı bana göre
    körler sağırlar

  17. #17
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.253
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu rehort oldu.
    e
    Sadece yakıt kütğü harici hariç geri kalan yerlere bu tesisatı kursak ne kadar kazanç olur?
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  18. #18
    utkuselamoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı R.I.P Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamamen meraktan soruyorum bu kadar çok soğuma ve ısınma metalde ciddi bir yorgunluğa sebep olmazmı?
    performance her şeyden daha önemli.
    utku selamoğlu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •