User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Otomobil dünyasının "pop starı!

  1. #1

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Otomobil dünyasının "pop starı!

    1932'de kurulan Japon otomobil endüstrisinin en büyük üç
    üreticisinden biri olan Nissan ile 1899'da kurulmuş olan dünyanın en
    büyük dördüncü otomobil üreticisi Renault’nun CEO'su olan Carlos
    Ghosn konu dört tekerlekliler olunca tam bir efsane.
    54 yaşındaki Ghosn Brezilya'da Lübnanlı bir ailenin çocuğu olarak
    dünyaya gelmiş bir işadamı. Motorsporlarından, ticari otomobillere,
    aile otomobillerinden, geleceğin araçlarına her konuda dört
    tekerlekliler ile yaptıklarıyla muhteşem bir başarı hikâyesine sahip
    olan Ghosn hem Lübnan hem Brezilya hem de Fransa vatandaşı.

    Ghosn'un bütün dünyayı saran ünü ve başarısı Nissan'ı inanılmaz
    zararlardan kurtararak bir dünya devine dönüştürmesiyle gelirken,
    Japon otomobil üreticisinin en önemli imzalarından, 1969'dan beri
    yollarda olan Nissan GT-R'ın son modeli Nissan GT-R Q4'ü 2007'de
    Japonya'da ve 2009'da da Q1 olarak bütün dünyada satışa sunmasıyla
    tavan yaptı.
    Nissan'ın en çok önem verdiği modeli olan GT-R'da uyguladığı
    pazarlama tekniğiyle eşi görülmemiş bir başarıya imza atan Ghosn hem
    bir otomobil modelinin hem de kendisinin efsane statüsüne
    yerleşmesini sağladı. Japonya'da her yıl ortalama 1,5 milyon insanın
    ziyaret ettiği otomobil fuarında en az arabalar kadar ilgi çeken
    Ghosn, GT-R'ın yeni modelini 2007'deki otomobil fuarından tam altı
    ay önce henüz tamamlanmamışken dünyanın dört bir yanından gelen en
    seçkin ve zorlu otomobil kritikleriyle buluşturdu. Otomobilin burnu,
    kıçı ve içendeki detaylarını brandayla kapattıran Ghosn herkesin
    motoru ve frenleri sınırlarda test etmesini istedi. Bu toplantının
    ardından bu sert ve eleştiride sınır tanımayan gazetecilerin ortak
    noktada buluştuğu fikirler şöyleydi, "Böyle bir uygulama daha önce
    görmedik. Bu otomobil henüz hazır değil. Detayları tamamlanmamış
    durumda. Motorunu gördük ama başka bir şey göremedik. Ama şunu
    anladık GT-R efsanesi devam ediyor. Bir de bittiğinde neler
    yapabilecek görmek istiyoruz" şeklinde oldu.

    Otomobil meraklıları için çok özel bir yeri olan Nissan GT-R'ı diğer
    performans otomobillerinden ayıran en büyük farkı, 1969'dan günümüze
    gelen modellerin tamamında, bir yarış otomobilinin özelliklerine
    sadık kalınan ancak herkesin kullanabileceği düşük maliyetli
    otomobiller üretilmesi oldu. Düşük maliyet Japon teknolojisiyle
    birleşince ortaya çıkartılan otomobillerle Nissan GT-R ilk günden
    beri Porsche ve Ferrari’nin korkulu rüyası oldu. GT-R'ın en büyük
    farkı bu iki devin 3'te hatta 4'te biri fiyatına satışa çıkması
    olurken sergilediği performansla birçok performans arabasını
    kolaylıkla geride bırakmayı başardı.

    Kendisi de bir makine mühendisi olan Ghosn son GT-R'ın yapım
    aşamasını 2002'de başlattı ve projenin başından sonuna kadar
    mühendisleriyle birlikte oldu. Kendisi ilk talimatını şöyle
    anlatıyor, "GT-R efsanesine sadık kalın. Her zamanki gibi herkesi
    geçsin ama aile arabası da olabilsin. Tasarıma gelince, modern olun,
    keskin hatlar istiyorum ama en önemlisi arka stoplar büyük, çok
    büyük ve yuvarlak olmalı. İşte GT-R çizgisi bu." Ghosn GT-R'ın yeni
    modeli için yapılan toplantıda başka bir şey istemediğini ve sadece
    bunları söylediğini iddia ederken ilk kez 2003'te ilk tasarımları
    görmeye başladığını söylüyor.
    Ghosn döneminde üretilen Nissan 350Z'ler İngiltere'de bir yılda
    beklediği satışa bir haftada ulaşarak inanılmaz bir başarıya imza
    atarken, aynı başarının satış anlamında GT-R'da yakalanması hiç bir
    zaman arzu edilmedi. Bunun sebebini Ghosn ve ekibi kısaca şöyle
    özetliyor, "Ferrari ve Porsche'yi alabilen herkes 4-5 tane GT-R
    alabilir. Ancak bunu yapamamalı ve GT-R'a duyulan özlem artmalı. Bu
    otomobil sınırlı üretimde kalmalı."
    Böyle bir düşünceyle üretilen GT-R'ların bugün dahi eski modellerine
    ulaşmak çok zor. Dünyanın dört bir yanında kurulan GT-R sahiplerinin
    kulüpleri her sene yaptıkları toplantılarda Harley Davidson ya da
    Ferrari sahiplerinden farksız bir şekilde bir araya gelerek, en ince
    detaylara kadar otomobillerini övüp efsanenin büyümesini sağlıyorlar.


    -PAZARLAMA HARİKASI-
    Ghosn'un ince zekâsıyla tanıtım ve pazarlamanın yolu kısa ve öz
    aşamalardan geçiyor: İnternet sayfasını hazırla ama gizli tut.
    İnternet üzerinde günlükler kur ve detayları yaz ama resimleri
    gizle. Eş zamanlı olarak oyununu hazırlat ama satışa çıkartma.
    Fuarda görücüye çıkarken otomobili göstermeden önce yeni ürününü en
    büyük rakiple yarıştır ve kazan! İşler yolunda gider yani en büyük
    rakip olan Porsche canlı yayında geçilebilirse, fuarda flaşlar
    patlamaya başladığında, bloglarda ve internet sayfasında yeni
    GT-R'ın üzerinde duran brandayı kaldırıp aynı anda mağazalarda yeni
    GT-R'ın oyunu olan Gran Tourismo'nun oyun satışına başla.
    "Bütün bu sıralama işler yolunda giderse yapılsın, yoksa ben
    otomobille kapılar açılınca ziyaretçiler karşısına çıkacağım diğer
    hazırlıkları hayata geçirmeyeceğiz." Bunlar Ghosn'un söyledikleri
    ancak otomobil endüstrisine bakılacak olursa bu işadamının yaptığı
    her şey yolunda gidiyor ve bu aşamalar da sırayla değil eş zamanlı
    olarak Japonya'da binlerce insanın ve yüzlerce gazetecinin önünde
    aynen yaşanırken hem Ghosn'un hem de GT-R'ın karizması katlanarak
    büyüyor. Zira herkes Nissan standında yeni GT-R'ı görmeyi
    sabırsızlıkla beklerken, tavana yerleştirilen plazma televizyonlarda
    Nissan GT-R'ın yeni modelinin dışı gösterilmeden, araç içerisine
    konan kameradan yayınlanan görüntüsüyle Porsche’u kendi evinde,
    Almanya'nın Nurburgring pistinde 1 saniye farkla geçişi izletildi.
    GT-R'ın 911 karşısında elde ettiği galibiyetle eş zamanlı olarak
    Ghosn yeni otomobiliyle binlerce flaş patlarken standa geldi ve
    internet sayfalarındaki brandalar kaldırılırken mağazalarda kuyruğa
    giren gençler de Play Station’larına GT Prologue oyununu satın
    almaya başladı.

    Beş senelik emek ve milyonlarca dolarlık harcamaların karşılığı kısa
    sürede büyük bir başarıyla alınırken Nissan'ı milyarlarca dolar,
    Natinaol Geographic'de yayınlanan GT-R belgeseline göre, 20 milyar
    dolara yakın zarardan alarak 2 milyar dolar kara ulaştıran Ghosn'un
    dört tekerleklilerle yapabilecekleri tahmin edilemiyor.
    Amerika'da GT-R'a yakın özelliklerdeki bir Porsche 100 bin ve
    Ferrari de 200 bin dolara satılırken GT-R 2009 model Q1 ile aynı
    piyasaya 70 bin dolarlık etiketle girdi.
    0-100 ya da 400 metre sprint yarışında, virajlarda ya da bezin
    tasarrufunda muadillerini rakip görmeyen GT-R'ı ilk test eden
    isimlerden biri olan BBC’nin ünlü otomobil programı Top Gear'dan
    Jerenmy Clarkson'ın yıllar sonra ilk kez eleştirmekte zorlandığı bir
    otomobili karşısında bulurken, Clarkson'ın Japonya'daki Nissan
    pistinde yaptığı deneme sürüşünde GT-R’ın virajları alış hızına
    dayanamayarak boynundan sakatlanıp pisti ambulansla terk ettiğini
    hatırlatmakta fayda var.
    Saatte 300 kilometre hıza kolaylıkla çıkan, 3.8 litre VR38DETT çift
    turbo, 6 silindirli motoruyla ve Shiro Nakamura'nın tasarımını
    üstlendiği yeni GT-R kısa sürede ödülleri tek başına toplayarak
    Carlos Ghosn'u yeterince tatmin etti. Motoru dışındaki her parçası
    fabrikasyon olan ancak her üretimde motorun elle birleştirildiği
    GT-R'lardan ilk üretilen model fabrikadan Ghosn'un evine giderken,
    işadamı bu anısını anlatırken, "Bunun gerçekleşmesi benim için de
    bir rüya oldu. 1 numarayı almak büyük bir ayrıcalıktır" dedi.
    Top Gear Ödülleri 2007 - Yılın Süper Otomobili, Automobile Magazine
    - 2009 Yılın Otomobili, Evo - 2008 Yılın Otomobili, Edmunds -
    2009'un En Çok Arzu Edilen Otomobili, Motor Trend - 2009 Yılın
    Otomobili gibi ödülleri toplayan GT-R'ın bir diğer önemli özelliği
    ise her GT-R sahibinin otomobiliyle kolaylıkla oynayarak
    orijinalinde 480 beygir olan beygir gücünü 900 beygire kadar
    çıkartabilmesi.


    Ayda sadece 1.000 adet üretilmesine izin verilen GT-R efsanesinin
    büyüyerek devam etmesini sağlayan Carlos Ghosn, Nissan ve
    Renault'nun CEO'luğunu yapmasının yanı sıra dünyanın en büyük üçüncü
    alüminyum üreticisi olan 1888 kuruluşlu Alcoa, dünyanın en büyük
    medya ürünleri üreticisi 1946 kuruluşlu Sony ve 1899'dan beri
    faaliyette olan dünyanın en büyük teknoloji devlerinden IBM'in
    yönetim kurullarında görev yapıyor.

  2. #2

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  3. #3
    elpadre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    paristanbul
    Mesaj
    11.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cok basarılı
    cok merak edıyorum ve soruyorum ?

    sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?

    tuned by : gürsel canpolat (16ec813)

  4. #4
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Valla soluksuz okudum gtr'ın hikayesini

  5. #5

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Her modifiyecinin hayalini süsleyen bir araba...
    Kokpit süper ya, simsiyah, kömür karası....




  6. #6

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    duz vıtesını yapsınlar alıcam wallasırf o yuzden almıyorum...

  7. #7

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla siyahı olsun da otomatikte binilir buna

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    türkiye / ist.
    Mesaj
    164
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Harika bi paylaşım.. hemen arşive ekledim. Sağ ol

  9. #9
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.752
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    adı üstünde ; efsane...
    hiç 2009 model efsane olur mu? aha işte ispatı... bal gibi de olur...
    Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr

  10. #10
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.455
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gerçekten harika ilk skyline tasarımının hikayesini okumuştum biryerde

    porsche 959 u ornek alarak başlamışlar bu işe gerçekten harika 1 numarayı hakediyor

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  11. #11

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    OH,US
    Mesaj
    2.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sabah açsammı die çok düşündüm vazgeçtm
    “The S2000 is nothing so much as a legend in its own time. If you don’t like it, you probably haven’t driven it hard enough.” - Jalopnik

  12. #12

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    çekmeköy-yalova
    Mesaj
    3.888
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herkesin tercihlerine saygı duyulan bi ortamda olduğum için bunu söylüyorum; r35i gördükçe r33 e daha çok bağlanıyorum

  13. #13

    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İST - Tekirdağ - Muratlı
    Mesaj
    2.534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    HARIKA bı olay ya super paylasım.. toyotada supra ıcın bence artık kolları sıvamalı...
    JLR Warranty Specialist
    CMAS *** Scuba & Free Diver

  14. #14
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ferrari ve Porsche'den ucuz. Onlardan daha iyi. Kulağa çok hoş geliyo. Ama genede benim için pahalı.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  15. #15

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanıcer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    HARIKA bı olay ya super paylasım.. toyotada supra ıcın bence artık kolları sıvamalı...
    evet haklısın hatta honda da NSX üzerinde çalışarak rekabette geri kalmamalı...

  16. #16

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    OH,US
    Mesaj
    2.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı atituti Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    herkesin tercihlerine saygı duyulan bi ortamda olduğum için bunu söylüyorum; r35i gördükçe r33 e daha çok bağlanıyorum
    r33'üde bn hiç sevmem çok saf bi bakışı var

    Ayrıca soner bence bu krizde honda sanmamki NSX'i geliştirsin
    “The S2000 is nothing so much as a legend in its own time. If you don’t like it, you probably haven’t driven it hard enough.” - Jalopnik

  17. #17
    Vtec-SEDAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    T . C
    Mesaj
    2.962
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç efsane, her serisi her insanın ayrı bir hayali onda sorun yok

    Carlos Ghosn'u bu kadar abartı şekilde niye şişirmişler, onu anlamıyorum
    "Hiçbir ülke yoktur ki, kendi içerisinde bizim kadar hain yetiştirebilsin.."

  18. #18
    likedead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    paylaşım için sağol çok güzel bir yazı ..evo dergisinde okumuştum honda nsx için çalışmalara başlamış diyordu ..ne kadar doğru bilemem tabi..
    Sfi...

  19. #19
    FaTiH44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    malatya
    Mesaj
    1.490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Carlos Ghosn 'u GTR belgeselinde izlemiştim.GTR'ın bu noktaya gelmesinde önemli bir rol oynamış.Aynı zamanda Renault Fransa'nın başkanı.

    03 FIAT PALIO SPORTING 1.6 16V | 98 HONDA CIVIC VTEC VTI HB
    14 SEAT LEON FR 1.4 TSI | 15 VW CC 1.4 TSI DSG
    17 VW PASSAT B8 1.4 TSI| 18 SEAT LEON FR 1.4ECOTSI DSG

    13 VW POLO GTI 1.4 TSI DSG

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •