User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: renault 9 1.7 gtx F2N motora ne yapilir ??

  1. #1
    schakal
    Misafir

    renault 9 1.7 gtx F2N motora ne yapilir ??

    elimde cok ucuz bir fiyata aldigim 1988 model renault 9 1.7 gtx arac var.
    bu arabayi hem deney hem hobi anlaminda biraz modifiye etmek istiyorum .


    bu arada bu arac motor ve duzen olarak turkiyedeki renault 11 flash larin ayinisi .
    bu motor bildigim kadariyla standard haliyle 88 ila 92 arasi bhp uretiyor .tabi aracin yasi ve kilometresi goze alininca bu rakam ister istemez dusuyor .


    ben ise bu arabayi 100-105 bhp uzerine en ekonomik haliyle cikarmak istiyorum .
    flaslh larla ilgili bilgisi ,deneyimi olan arkadaslar lutfen bir akil versin ???

  2. #2
    Alp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.386
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    flash tarzı araçlarda sanırım , dereceli egzantrik, kapak taşlama gibi olaylarla hp alınıyor...tam bilgim yok...

  3. #3
    schakal
    Misafir
    Alıntı Alp Nickli Üyeden Alıntı
    flash tarzı araçlarda sanırım , dereceli egzantrik, kapak taşlama gibi olaylarla hp alınıyor...tam bilgim yok...

    kapak taslama herkesin sandigi kadar cok akilli bir is degil yanliz dostum .
    direk motorun omrunden yedigini biliyorum .

  4. #4
    scream3057
    Misafir
    turbo ...

  5. #5
    schakal
    Misafir
    Alıntı scream3057 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo ...
    turbo biraz killi yunlu bi hadise be dostum
    simdi buna volvo 480 turbo motor bulacaksin ,
    tamam motor direk oturuyor kabine ama
    bunun elektrik aksami biraz pusurlu yine vs vs .

    bana daha ucuz yollu bir 15-20bhp lazim arkadaslar
    fazla kasmak istemiyorum 18 yasindaki emektari

  6. #6
    CC+ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Italia / Torino
    Mesaj
    300
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ıyı bır karburator ayarı manager memesı egzantrıklerıyle 5 hp alman mumkun

    bu araca weber 4 bogaz karburatorde takılır onun dısında cok verım alabılecegın bır motor degıl
    302 Maderiaschwarzmetalic E36 ///M3 Cabriolet

  7. #7
    scream3057
    Misafir
    işte ööle bir sorun var...bi filtre,bi son susturucuyla sesten başka bişe alamıyosun mesela...çok çetrefilli çalışmalar gerek...

  8. #8
    schakal
    Misafir
    Alıntı CC+ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ıyı bır karburator ayarı manager memesı egzantrıklerıyle 5 hp alman mumkun

    bu araca weber 4 bogaz karburatorde takılır onun dısında cok verım alabılecegın bır motor degıl
    motorsiklet karburatorleri bayagi guzel sonuclar veriyor diye biliyorum , bakalim ugrasacagiz biraz .
    hic olmadi yedek f7p var garajda
    onu takicaz direk napalim

  9. #9
    tunERkan
    Misafir
    komple egzoz iyi verim veriyor diye biliyorum ama alt devirlerin ölür. sen bilirsin...

  10. #10
    ozyrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    türkiye istanbul
    Mesaj
    662
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aga sana fikir vermeye gerek yok sen zaten yapılabilcek herşeyi bilion kafana göre takıll..ama tavsiye istersen yinede arkadaşın dediği gibi weber olayına git.
    ÜSKÜDAR GAZETESİ SÜRÜCÜ KURSU 216 310 98 48 BAY EHLİYET YANİ BEN

  11. #11
    SubieGuy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Turan Lowlands
    Mesaj
    379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Guzel bir manifold yapip, 4 motorsiklet karburatoru, ya da inline throttle body ve enjeksiyona cevrim. Iyi bir headers, guzel egsoz, biraz atesleme avansi, belki biraz daha yuksek kompresyon, sana hedefledigin beygiri verir. Enjeksiyon bir tek butceni asabilir , ama motorsiklet karburatorleri ucuz. 32mm'lik Mikuni'ler isini gorur.
    Benzin icin daha iyi elektrikli pompa, benzin yollarinda genisletme ve motorun icine gireceksen blueprint ile "gasket matching" port polish.
    Bunlar bol el emegi, ama dusuk butce ile yapabileceklerin...

  12. #12

    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    adana
    Mesaj
    1.085
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    volvo 440 i turbo bulacaksın

  13. #13
    schakal
    Misafir
    arkadaslar sagolun fikirleriniz icin .
    en sonunda benim garajda duran yedek f7p motoru takmaya karar verdim ,en ucuz en akilli cozum bu olacak sanirim .

    insallah proje ilerledikce burada resimli bir sekilde sizlerle paylasacagim .

  14. #14
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    pardon f7p hangi modelin motoru acaba?

  15. #15
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    R19 sanırım.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  16. #16
    schakal
    Misafir
    r19 16v /clio 16v
    1.8 16v motor full enjeksiyon 137bhp standard
    volvo 1.7 turbo motoru 120 bhp basiyor


  17. #17
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    o zmn gayet keyigli bi araba olur bence bu motorla

  18. #18
    kolpa
    Misafir
    mrhaba.benimde bir r11 gts var.öncelikle turbo belsaına hiç bulaşma derim.adam akıllı çalışan atmosferik bir motor senin işini görecektir.dereceli egzantrik,egsoz yeterli olacaktır sana.motoru swaplamadıktan sonra turbo ya girme hiç makinayı öyle yada böyle kırarsın.
    kolay gelsin...

  19. #19
    schakal
    Misafir
    Alıntı kolpa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mrhaba.benimde bir r11 gts var.öncelikle turbo belsaına hiç bulaşma derim.adam akıllı çalışan atmosferik bir motor senin işini görecektir.dereceli egzantrik,egsoz yeterli olacaktır sana.motoru swaplamadıktan sonra turbo ya girme hiç makinayı öyle yada böyle kırarsın.
    kolay gelsin...

    dostum sagol
    anladigim kadariyla turbo dan cekmissin biraz

    yanliz sana katilmadigim noktalar var .
    dogru duzgun bakimi yapilan bir turbo motor kolay kolay
    ariza cikarmaz . genelde turbo motorda yasanan
    problemin en buyugu arac sahibinin acgozlulugunden
    kaynaklaniyor benim gordugum kadariyla .
    daha fazla guc adina boost yukseltip motoru ,turboyu
    vs dagitiyorlar .

    benim olayda ise zaten karar verilmis durumda .
    elimdeki full enjeksiyon f7p motoru takilacak r9 a
    su anda arabanin ic kismini elden gecirmekle ugrasiyorum .
    malesef cokta hizli gitmiyor vakit darligindan

    fakat insallah arabanin icini bitirir bitirmez
    motoru oturtup yurutmenin yollarina bakicaz .

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •