Pagani Zonda R Cenevre Otomobil Fuarında sergilendi. Pagani ekibi hırslı, yarış pistlerine odaklanmış müşterilerinin tavsiyeleriyle çok rağbet gören Pagani Zonda F’nin yarış versiyonundan beklenen performans düzeyini karşılamak için ısmarlama mühendislik çözümlerini kullanarak Pagani Zonda R’yi yarattı.
Zonda F modelinde kullanılan parçaların sadece yüzde 10 yeni modelde kullanılmış. Dingil mesafesi 47 milimetre artan aracın toplam uzunluğuda 394 milimetre uzamış ve genişliği 50 milimetre artmış.
Muhteşem bir tasarıma sahip Pagani Zonda R gücü ile de “supercar” ismini hak ediyor. Araçta Mercedes-Benz AMG ‘ye ait 7.3 litre hacmindeki V12 motorla benzer özellikler gösteren yine aynı üretim 6.0 litre V12 motora yer verildi. Bu motorla Zonda R 8000 d/d ‘da 750 beygir güce sahip ve tam 710 Nm tork üretiyor. Araç 0 ‘dan 100 km ‘ye 2.9 saniyede çıkıyor.
Aspa’nın yaptığı AvionA1 süspansiyon bileşenleri ve motorla vites kutusunu tutan işlenmiş yapısal ErgA1 parçaları otomobilin genelinin ağırlığını azaltacak şekilde tasarlanmış ve bütün araçta Poggipolini Titanium vidalar kullanılmış. Bu önlemler kuru ağırlığın 1.070 kg’ye düşmesini sağlamış.
Aracın iç kısmı sürücü için mükemmel ortamı sunacak şekilde tasarlanmış. Kontroller vazgeçilmez olanlarla sınırlı tutulmuş, fakat kaliteli kaplama her zamanki titiz Pagani standartlarını yansıtıyor. Ismarlama Toora koltuklar FIA onayından geçmiş ve en yeni HANS standartları ile uyumlular, beş noktalı emniyet kemerleri ve bir CrMo rollcage de araçtakilerin güvenliğini temin ediyor.
Tüm dünyada 90 adet bulunan normal serisinden sonra multi-milyonerlerin yeni gözdesi olacak Pagani Zonda R ‘nin fiyatı ise 1.4 milyon euro.