User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: coilover/amörstisör ne kadar gerekli?

  1. #1
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    coilover/amörstisör ne kadar gerekli?

    şu an orjinal amörtisöleri 5cm maxtrac yayla kullanıyorum. şikayetimse gaza yüklendiğimde ön tarafın esneyerek yükselmesi ve sürekli sekme yapması.
    önerileriniz nelerdi?
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  2. #2
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    coilover alma bence, dert tasa, ayarlamayı bilen pek yok.
    Alan en dibine indirir genelde, yol tuttuğunu sanar. Bundan sonra almam ben coilover filan
    2,5 ayda anca ayarlandı. İlk aldığımda topaç gibi sekiyordu, önceki sahibi daha çok indirmek için yayları sıkmış(asla yapılmaması gereken bir hareket)

    Koni al paşa paşa bin...
    Built to fall....

  3. #3
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    coilover alma bence, dert tasa, ayarlamayı bilen pek yok.
    Alan en dibine indirir genelde, yol tuttuğunu sanar. Bundan sonra almam ben coilover filan
    2,5 ayda anca ayarlandı. İlk aldığımda topaç gibi sekiyordu, önceki sahibi daha çok indirmek için yayları sıkmış(asla yapılmaması gereken bir hareket)

    Koni al paşa paşa bin...
    sertlik ayarı olmayanları var vogtland gibi, onları önerirmisiniz?
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  4. #4
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    coılover ayarlamayı bılmek? ne var onu ayarlamakta yaw...

  5. #5
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Savaş bile düzgün yapamadı benim ayarı, sonar bir ralli ustasına gittim...
    Bu işin en kötü yani, ölçülebilir bir değeri olmaması mühendis gibi düşünürsek. sert, yüksek alçak rebound vs vs, hangisi iyi, hangi zemin için iyi?

    RcKid : bende d2 var, prof. (yarış tipi), pist için biçilmiş kaftan, bozuk zeminde rezil eder.
    KW yi gördüm-bindim, h&r'ı gördüm-bindim. Ciddiyim git koni al, önceki iki arabamda koni+yay kullandım, bunda coilover.

    Uğraşasın varsa coil al, uğraşmam rahat gezerim vs vs diyorsun koni al. 206 konisi de kolay bulursun. Onları da max 1.5 çevireceksin (önceki sahibi en sertte kullanmışsa almadan öne kontrol et, ayar sübabını kırmış olabilir)
    Built to fall....

  6. #6
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rc için koni olmadğı için koni pek ii olmuyor rc de ben taktım kullandım memnun kalamdım söktüm
    Team PAŞAOĞLU

  7. #7
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Önceki 206 ımda 2 takım koni kullandım. Söyleyeceğim şu ki RC nin orjinal amortisörleri koni ile aynı ayarda bence. Ayrıca zaten koni kullanma niyetinde isen 3.5 dan başka yay takmayacaksın.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #8
    serhat306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Hollanda
    Mesaj
    1.083
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende 206 da coıl kullndım cokda memnundum halende kullnıyorum ayarlamasında ne varkı onun...

  9. #9
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı serhat306 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende 206 da coıl kullndım cokda memnundum halende kullnıyorum ayarlamasında ne varkı onun...
    NAM yapımı coiloverlar değilmi. Memnuniyetini saygı ile karşılıyorum ancak memnun olduğun yönlerini açıklayabilirmisin.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  10. #10
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    serhat, dibine kadar indirip nasıl memnun oluyorsunuz anlamıyorum, sekiyor araba.
    Ben de yükseltip alçaltırım sorun ön arka yükseklik dengesi ayrıca benimkinde bir dolu ayar var önlerde.
    Built to fall....

  11. #11
    serhat306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Hollanda
    Mesaj
    1.083
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    NAM yapımı coiloverlar değilmi. Memnuniyetini saygı ile karşılıyorum ancak memnun olduğun yönlerini açıklayabilirmisin.

    oncekı kullndıgım kw ıdı cokda memnundum ama aracı bıraz daha basmak ıcın sattım sonra namda sertlestırılmıs coıl yaptırdım kendıme ozel yaptı sakır usta ne bır sekme ne bır zıplama yok aracda 17 rc jantları var aslında coıl takerken tam olarak ne ıstedıgın onemlı beklentıne karsılık verebılıcekme ben bekledıgımı aldım...

  12. #12
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    başka görüşü olan var mı?
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  13. #13
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RCkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    başka görüşü olan var mı?
    Patinaja kalma yada gaza bastığında aracının ön tekerlerini hızlı çekim yapabilen bir kamera ile kaydet. Sonra slow motion olarak izle sana lazım olan şeyi orada görüceksin. Kameranın kırmızı * REC yazısı yerine * LSD yazısı görüceksin.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  14. #14
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Patinaja kalma yada gaza bastığında aracının ön tekerlerini hızlı çekim yapabilen bir kamera ile kaydet. Sonra slow motion olarak izle sana lazım olan şeyi orada görüceksin. Kameranın kırmızı * REC yazısı yerine * LSD yazısı görüceksin.
    patinaja düşmesin değil derdim, ön taraf zıplamasın
    yoksa LSD aklımın köşeinde ama maddi durum elvermiyor
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  15. #15
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RCkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    patinaja düşmesin değil derdim, ön taraf zıplamasın
    yoksa LSD aklımın köşeinde ama maddi durum elvermiyor
    Patinaja kalan teker tak tak vurarak sekme yaptırtır ama.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  16. #16
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Patinaja kalan teker tak tak vurarak sekme yaptırtır ama.
    o ayrı
    birde ön tarafın esneyip salınım yapması var gaza yüklenince o vurmadan ayrı
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  17. #17
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O zaman arkayı yükselt önü biraz daha bas. Sana sert değil darbe emişi yüksek bir amortisor kiti lazım. Oda D2 racing yada XYZ gibi markaların damp. ve rebound adjustment modellerinde var.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  18. #18
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    +1
    daha çok enerji soğuran bir amortisör sistemi daha fazla tutunuş sağlar (inanılmaz ingilizce çevirisi yaptım kendime madalya takacağım).
    D2 biraz odun gibi ama ilk kalkış inanılmaz farketti. Eskiden direksiyonu tutmak için kasarken şimdi tıkır tıkır kalkıyor maşallah.

    Bu arada sen 5 cm lik yayı taktın, ama amortisör millerin standart, amortisör mili basık duruyor kovanıın içinde. eskisine göre 5 cm daha az güç emiyor, küt küt diye mil dibe vuruyordur hareket edeceği 2-3 cm den sonra.
    Built to fall....

  19. #19
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    XYZ de amortisör sertliği ayarı var.Bunun haricinde yumuşak gelirse hala yayların altında bulunan üniteden yaylar sıkılarak daha da sertleştirilebiliyor.
    İyi bir coilover'ın verdiğini koni+yay veremez tabii.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •