User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: Gauges

  1. #1
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Gauges

    Turbo Kit'lerde sadece 1 tane (boost gauge) var, olayı abartıp 7 adede kadar takanlar da var. Ama ekonomik bir turbo projesinde mutlaka, OLMAZSA OLMAZ gauges hangisi arkadaşlar? Benim bildiklerim;
    1-boost
    2-oil pressure
    3-
    4-

    Ya da hem standalone olan, hem de elektronik olarak bu gauges leri de barındıran ürünler var mı? Örneğin forumda okuduğum ama pek bilgi sahibi olmadığım PLX, Innovative, gibi. (http://www.plxdevices.com/R-500_productinfo.htm)


    Bir de illaki DEFI mi olması gerekiyor? Hem ekonomik, hem de kaliteli gauge önerisi olan var mı? Mesela bir autometer nasıldır?



    Thanx

  2. #2
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    elektronik olduktan sonra markası hiçte önemli degil yeterki mekanik olmasın göstergeler

    en önemli leri EGT - BOOST - Oil press - Oil temp
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  3. #3
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet 4 ü yeterli
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  4. #4
    Yuregi-R
    Misafir
    wideband ve fuel pressure u unutmayalım, s2000 için water tempde olmassa olmaz

  5. #5
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Önem sırasına göre yazıyorum anladığım kadarı ile.

    1-WIDEBAND(AFR); Fakir/zengin karışımı anlık gösterdiği için en hayatı şey!! 14.7 rölanti-full trotle 12 arası bildiğim kadarı ile. (sadece zengin fakir gösteren göstergelerden farklı!!)

    2-OIL PRESSURE; Yağ basıncı en önemli ikinci şey. Basınç azaltımı bi de zorlarsan farkında olmadan ayvayı yedin demek. (bence standart arabalarda olması lazım. Belki vardır Ftekde yok. 92 Integrada var ama. )

    3-BOOST; Overboost olayı var. O da çok fena bişey. Wesgate açmaz maçmaz.

    Bu üçü aslında güvenli sürüş için baya bi yeterli, ama diğerleri de çok pahalı olmayan şeyler. Hangisi önce gelir bilmiyorum;

    4-EGT; Egsoz sıcaklığı. (hangi durumlarda artıyo? Onunla yukardakilerden parelel artan/azalan bir şey var mı? Tehlike sınırı nedir? )

    5-OIL TEMP; Yağ sıcaklığı. (fakir karışımda artabilir mesela, tam olarak bilmiyorum. Turbo da aynı yağı kullanıyor, uzun süreli sıkıştırmalarda artabilir. Asıl önemli olan tehlike sınırı nedir? )

    Kısa özet

  6. #6
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    EK;
    Bu PLX hız olarak AEM'in gerisinde kalıyormuş ama yukardakilerden WIDEBAND+EGT+BOOST üçünü bir arada sunuyor. (+Nock+Real Time Dyno+Dataloging var.)

    Fiyat da 3ü bir arada yanlız. 640usd.

  7. #7
    cagri erdem
    Misafir
    bu konuda daha detaylı ve anlaşılır (kelimelerin arasında sayısız ) bir şekilde bilgilerinizi paylaşırmısınız ?

    parçalar,
    görevleri,
    markalar,
    fiyatlar,
    kalite = fiyatmı ? ,
    elektronik ve mekanik farkı
    vb...

  8. #8
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    elektronik olduktan sonra markası hiçte önemli degil yeterki mekanik olmasın göstergeler

    en önemli leri EGT - BOOST - Oil press - Oil temp
    mekanik olmasında ne gibi bi sıkıntı var abi? dahaönce mekanik boost sati gösterdim gayet başarılıydı, hatta step motorlu elektronik bi göstergeden daha güzel ibre hareketleri vardı

  9. #9
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mekanik olmasında ne gibi bi sıkıntı var abi? dahaönce mekanik boost sati gösterdim gayet başarılıydı, hatta step motorlu elektronik bi göstergeden daha güzel ibre hareketleri vardı
    Yag basinci, su sicakligi mekanik olan gostergeler var, arabanin icinde sikinti olabilir,
    Turbo basinci cok sikinti olmaz ama montaj cok iyi olmali, peak- warning olmadigi zaman sikinti oluyor.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •