User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
36 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turbo Dizel kullanıcıları .....

  1. #1
    nightkids_han
    Misafir

    Arrow Turbo Dizel kullanıcıları .....

    Ewt dizel araç kullananlar 5000 rpm bana yeter diyenler ,
    gerek chipli gerek chipsizler
    Arkdaşlar dizel araçlarımızla roll 'de drag 'da hangi dewirleri tercih etmeliyiz , vites değişimlerini hangi dewirlerde yapmalıyıss , 5000e kadar donmenin 1 anlamı yok diye düşünüyorum katılıyormusunuz ?
    misal 1900 dewirde 200 Nm tork weren 1 aracı 2000dewirde felanmı kaldırmalıyıs ? yoksa biraas daha dewirlimi ? ne düşünüyorsunuz ......

  2. #2
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.106
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kalkışta benim düşüncem aşırı patinaja düşmemek için makimum tork un alındığı devirlerin birazdaha altınla kalkmak.Bu şekilde 1.vitesi zaten kısa biten dizellerde patinaja düşmeden maksimum tork devri turbonun canlanıp yürüttüğü şekilde ilerlemek en iyisidir.Bi nevi antipatinaj sistemi gibi

  3. #3
    ACTPK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence bunu öğrenmenin en güzel yolu aracın performan grafiğini dynoda görmek... Ona göre tercihler değişebilir. Benim tork bandım 3.000rpm'e kadar yukarı tırmanıyor mesela sonrasında düşüşe geçiyor. 3000devir benim aracım için rollde en ideali hem hp olarak hemde tork olarak

  4. #4
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    walla otoshowun 3 5 sene ewelki sayılarından birinde okumuştum pasat dizelin en iyi 0 100 ünü 2500 dewirde vites atarak yakaladıklarını bnce deneye deneye bulursun dinamometrede de ölüçtürüp tork eğrine göre vites atabilirsin deneme yanılma en mantıklısı
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  5. #5
    nightkids_han
    Misafir
    Alıntı Emir_b16a Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    walla otoshowun 3 5 sene ewelki sayılarından birinde okumuştum pasat dizelin en iyi 0 100 ünü 2500 dewirde vites atarak yakaladıklarını bnce deneye deneye bulursun dinamometrede de ölüçtürüp tork eğrine göre vites atabilirsin deneme yanılma en mantıklısı
    2500 = ? çok az değilmi ya asıl gücünü 4000de felan werior dizeller .....

  6. #6
    CasabLanca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    10.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kendim passat tdi kullanıyorum zır stock en iyi ivmeyi 3000 devirde yakalıyorum araba patiye yatmıyor 3000 den aşağı 2000den yukarı devir arasında patiye sarıyor 2den 3e çekerken dahi böyle

  7. #7
    Jem89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    41-34-20
    Mesaj
    3.404
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    110 hp 260 Nm c4 dizel..

    En sağlam koptuğu devir 1900-2000rpm arası..Genelde bu devirde kaldırırım..Roll'de de aynı şekilde bu devirde tutarım..

    4000-4200 rpm gibi vites atarım..çünkü o devir aralığından sonrası boş güç üretiyor..5200 dönüyor benim aracım..Ama 4500 den sonra yığılıyor tam anlamıyla..

    4000 rpm yeter..Alayına gider

  8. #8
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hobaa dizelciler ateşlendi.Güzel konu bakalım daha neler olucak.

  9. #9
    sercangolge
    Misafir
    tork fazla olduğundan illa sonuna kadar devri zorlamanın anlamı yok.daha az devirlerdede araçlar gayet güzel toparlıyabiliyor.kalkarkende aynı şekilde davranmanız daha mantıklı.burada asıl başarılacak konu vites geçişlerinizdeki süreler olacaktır.kısaca bunu birkaç ufak denemeylede farkedebilirsiniz.

  10. #10
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.752
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo dizel araçta torkun düştüğü noktada vites büyütmek turbo desteği sayesinde en iyi şekilde hızlanmanın devamını sağlayacaktır , yani devir düşecek ama turbo sayeside elde edilen tork tekrar sizi yakalayacaktır... boşa devir çevirmenin hiçbir manası yok , zaman kaybı...
    bunun için de kesinlikle dyno grafiğinizi analiz etmeniz gerekir...
    Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr

  11. #11
    VTEC® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.965
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben 4100-4200 d/d geçmiyorum vites geçişlerinde gerisini boş çeviriyor zaten. 330 nm tork üretiyor aracım. buda yaklaşık 2000-2100 d/d da gerçekleşiyor roll yapacağım zaman bu devirlerde denemeye çalışıyorum. eğer denediğim araç benzinliyse ben bir üst viteste basma gereğide duyabiliyorum.

  12. #12
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbonun devreye girdiği devirde kaldırıorum ben. Zaten patisiz kalkış kalkış değildir, az birazda olsa boşa dönerek kalkacak kki devirden iice düşmeyecek, zaten ayağı öle bi ayarlayacaksınki mesela bende 2350 de devreye girdiği için turbo, ondan aşağı düşürmüorum kalkarken. Toplamdada 4500 devir çevirio ben yaklaşık 4000 i geçer geçmes bi üst vitese geçiorum.

  13. #13
    CasabLanca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    10.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok güzel birşey söylenmiş deviri sonuna kadar çevirip kesiciye girerken vites değiştirmek hız kaybettiriyor son devirleri ölü çeviriyor o aralığı çok güzel yakalamak lazım

  14. #14

    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maksimum torku 2000 de uretiyor diye o devirde tutmak aracı anlamsız arac 1,6 hdi 110 luksa 3000-4000 arası tutarım diger turlu tork yuksek diye 2000 de kalmak anlamsız bana gore .
    bu arada benim aracım hormonlu hrld 1400 kg yaklasık ve yuruyemiyor bende zaten artık hepten koyverdim sadece min. tuketim icin kullanıyorum aracımı zaten 1 ay sonra hepten yatacak sirket aracı geliyor .

  15. #15
    erdemsddk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    samsun
    Mesaj
    359
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bizde JTD dobLo var kaLkısLarda 2000 2500 civarı basıyorum az da oLsa patiye dusuyor roLLde turbo acıkken basmak dizeLLer icin daha mantıkLı bide zaten deniLdigi uzre diger onemLi konuda tam kesiciye girmeden vites degistirmek o an iyi yakaLanmazsa araba bariz vites degisikLİkLerinde hız kaybediyor dizeLde kesiciye girince bi sure sonra zaten araba bostaymıs hissi veriyor gitmiyor sonuc oLarak dizeLLerde vites gecisLerinde o anı yakaLayıp anı yasamak Lazım =)

    edit:harf hatası

  16. #16
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dizelde kesicimi???

    kesici olmazda araba kesilio belli bi süreden sonra devir çevirme isteği olmuyor onu diyecektin galiba

  17. #17
    erdemsddk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    samsun
    Mesaj
    359
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    diger arkadasLar da kesici die kuLLanmısLar bende oyLe dedim

  18. #18
    mrtngn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    16
    Mesaj
    3.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.3 multijetle..Kalkışta turbonun devreye girdigi 2000-2100 devirlerde tutuyorum ibreyi...vites geçişlerindede gözlemlediğim en iyi 4000 ve 4100 devir aralığında vites atıyorum..

  19. #19
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.106
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konuyla alakasız ama seri kalkış yaparsam 1 den 2 ye atarken vites kaçıyo sürekli.Emin olmamakla 207 rc lerde de senkromeç kaynaklı böyle bi sorun olduğunu duymuştum...Bi bilginiz varmı?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •