User Tag List

Sayfa 1/7 123 ... SonSon
122 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 1979 Fiat 131A

  1. #1
    enderkinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1979 Fiat 131A 7.Syf Güncel

    Herkeze merhaba arkadaşlar.Çocukluktan beri sevdiğim,beğendiğim 79 model 1300cc Murat 131 sahibi oldum sonunda.Aracı almak için oldukça bekledim sebebi ise istediğim kondisyonda bulamamış olmam.Aracın kısaca hikayesi.Pazarcılık yapan 64 yaşında ki Muharrem amca arabanın ilk sahibi.İşi gereği sürekli kamyon ve kamyonetle takıldığı için arabayı satmaya karar vermiş.Bende istediğim gibi bir araç bulduğum için satın aldım.Araç üzerinde LPG vardı,satın aldığım gün içerisinden tertibatını komple söktüm.İsterseniz çok uzatmadan araca yaptığım revize işlemlerini size kısaca aktarayım.
    Aracı ilk aldığımda çektiğim fotoğraflar..






  2. #2
    enderkinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracın komple koltuklarını ve orijinal taban halısını söktüm.Kapalı yerde muhafaza edildiği için 30 yaşındaki bir otomobile göre olası çürükleri mevcuttu.Tabandaki çürüklerden ötürü içeri yeterince çamur almıştı.Temizlemesi gerçekten çok uğraştırdı.Tabanı kazıyıp temizledikten sonra üzerine pütür attım.Daha sonra mevcut olan çürük yerlere parça kaynatıp üzerlerini fiber ile doldurdum.Son olarak tekrar pütür attım.









  3. #3
    enderkinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bagaj içerisin de de mevcut delikler ve çürükler vardı.Bagajıda temizledikten sonra pütür attım ve gerekli çürüklere müdahele edip üzerlerine tekrar pütür attım.Nikelajlı tamponların durumu oldukça kötüydü.Üzerinden gereksiz sticker’lar mevcuttu.Tamponları jet taşıyla kazıyıp,mevcut göçük yerlerini toplama çekici ile düzeltip mat siyah boya attım.Ön radyatör ızgara sacı ve arka tampon arka sacını temizleyip oralarada pütür attım.Bu arada aracın ön panjur ayakları ve far ayakları kırık döküktü.Çeşitli plastik malzemelerden ayak yapıp boraks ve Japon yardımıyla  sağlamlaştırdım.Farların camlarını söküp içini iyice temizledikten sonra güzelce silikonlayarak tekrar monte ettim.






  4. #4
    enderkinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benzin deposunu söküp içini tiner ile temizledim.Bir kültablası dolusu tortu çıktı depodan Depo mis gibi olduktan sonra Abarth’ın orijinal renklerini tersine çevirerek depoyu boyadım ve stickerlarını üzerine yapıştırdım.






    Bunu takip eden işlem sırası ise hava filtresi muhafazasının boyanma işlemiydi.Muhafazayı söküp iyice zımparaladıktan sonra astarlayıp mevcut olan renklere boyadım.









  5. #5
    enderkinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha sonraki işlem ise külbütör kapağıydı.Kapağı iyice temizleyip tiner ile duruladıktan sonra.Zımparayıp astar ve sonrası boyasını attım.Renk olarak ise Iveco mavisini tercih ettim.50gr boya kapağı yeterince kalınlıkta boyamama yetti






    Orijinal vites topuzu yerine Lada 2104’e ait olan vites topuzunu oje ile boyayıp revize ettim.


  6. #6
    enderkinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha sonra orijinal olan taban halısının yerine siyah renkte 0.2mm merserize kumaş ile değiştirdim.Önce altına bali sürdüm ve keçeyi yapıştırdım.Daha sonra üstüne taban halısı kesilerek monte edildi.Bu esnada aracın demir olan taban haklısı tutamaklarını zımparılayarak mat siyah renkte boyadım.





    Arka çamurluk sinyallerinin oraya denk gelen 1300 yazısı yerine reklamcı bir arkadaşım orijinal karakterine sadık kalarak abarth logosu çıkarttı.

    Ön tampon sinyallerini kırmızı stop boyası ile boyadım ve arka stopları değiştirdim.Stoplar evde çeyizlik olarak duruyordu.Carello orijinal İtalyan sıfırdır.Bulunması gerçekten zor bir parça.



    Elektronik sayaçtan dijital 131 yazısı Lehimini yapana kadar manyak olmak 

  7. #7
    enderkinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapı döşemelerini değiştirdim.Havuzlu paspas aldım.Taban halısı değiştikten sonraki resimlerde bunlar.





    Orijinal olan tavan halısı tahribat görmüş çok kötü durumdaydı.Arka cam lastiklerinden ve ön cam lastiklerinden su alıyordu.Arka camı rezistanslı yaptım.Arka ve ön cam lastikleri değişti.Elimdeki SLX tavan döşemesini siyah kumaş ile kaplattım.Tavandaki saclarının arasına siyah silikon sıkarak ses yapmasını önledim.1 takım güneşlik ve 1 takım tavan tutamağı alarak monte ettim.









  8. #8
    enderkinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bunlarda aracın ön koltukları henüz montaj yapmadım.




    Buda maskot

    Yaklaşık 10 gün sonrada 5 nokta emniyet kemerleri elime geçmiş olacak.Aracın gerçekten irili ufaklı çok eksiği vardı.Ön takımda direksiyon kutusu,sağ ve sol salıncaklar,rotilli kollar,viraj demir orta ve uç lastikleri,ön diskler,arka ve ön balatalar sıfır olarak değişti.Ateşleme tertibatında 1 takım buji ve 1 takım buji kablosu,platin ve meksefe,distribütör kapağı değişti.Triger kayışı,alternatör kayışı,hava filtresi,benzin filtresi değişti.3lt. antifriz,motor yağı,yağ filtresi,şanzuman yağı,diferansiyel yağı,el freni teli değişti,karbüratör takım contaları ve külbütör kapak contası değişti.Westinghouse iç lastiği değişti frenler hava kaçırıyordu.Debriyaj teli değişti.Sübap ayarı yapıldı.Rot balans yapıldı.Kapı döşemeleri,iç açma kolları,cam altı olukları değişti,Kilitlerine bakım yapıldı ve sol arka kapı kilidi değişti.Dörtlü tesisatı çekildi,cam rezistans tesisatı çekildi.Benzin gösterge lambası değişti.Geri vites müşürü değişti.Bunun gibi araçta irili ufaklı kapsamlı değişiklikler söz konusu oldu arkadaşlar.Muayeneden sonra aracın motoruna el atacağım kısmetse,motorda en ufak civatasına kadar revize edip motor görüntüsü açısından da zenginliğe kavuşturmak amacım.Gün ve gün değişiklikler olduğu müddetçe sizlerle paylaşayacağım umarım okurken sıkılmamışsınızdır.Saygılar..

  9. #9
    ibrahim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    istanbul / antalya
    Mesaj
    3.811
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    helal olsun allah utandırmasın

  10. #10
    On3R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    448
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    T Stop çok şirin nazar değmesin.
    Olması gereken bir parça
    R-Turbo

  11. #11
    ALPER-VNS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    4.725
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arabanın rengi stopları beni orjinal topla diye bağırıyo bence.. mesela şunun gibi
    http://www.sahibinden.com/1978_model...XQQdisplayitem

  12. #12
    D16inside - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    '' TURKEY '' 67
    Mesaj
    2.206
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıkılmak mı? bence cok zevkliydi.gercekten cok emek isteyen bir iş cıkarıyorsunuz helal olsun her zaman baştan yarat olay cekici gelmiştir allah kolaylık versin kolay işler degil allah utandırmasın.

  13. #13
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Masallah, cok büyük emek var ellerinize saglık
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  14. #14
    Enes-x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Mesaj
    3.716
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayranlıkla okudum izledim çokta keyif aldım okurken bile..Kimbilir birebir uğraşmanın keyfi nasıldır Benzin deposu süper olmuş en çok onu beğendim.

    Gerçekten eline emeğine sağlık..Maşallah diyelim..
    Dr.Ecu

  15. #15
    enderkinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ALPER-VNS 65 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabanın rengi stopları beni orjinal topla diye bağırıyo bence.. mesela şunun gibi
    http://www.sahibinden.com/1978_model...XQQdisplayitem
    Valla açıkcası böyle orjinallikte olsa ancak garajda durdukça tozunu nemli bezle aldıkça beni mutlu eder.Fakat benim niyetim dış görüntüsünü bozmadan ufak dokunuşlarla projeyi tamamlamak

  16. #16
    enderkinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yapıcı yorumlarınızdan ötürü teşekkürler arkadaşlar.Emeğimin boşuna gitmediğini anlıyorum yazdıklarınızı okudukça gerçekten sağolun.Eli takım tutan,becerisi olan çoğu kişinin zevkle yapabileceği şeyler.Uğraşırken gerçekleştiğini görmek gerçekten mutluluk verici.

  17. #17
    gtti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    300
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kazasiz belasiz. Zevkle okudum.
    Normal cars get you from A to B. Super cars get you in trouble...!

  18. #18
    FUA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    97
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kazasız belasız anlatmda cok guzel masaallah...

  19. #19
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok cici bir araba olma yolunda
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •