User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
35 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: dizel sıkıştırma oranları .....

  1. #1
    nightkids_han
    Misafir

    Post dizel sıkıştırma oranları .....

    arkadaşlar dikkatimi çektide ,
    megane 2 1.5 dci 100 hp 200 tork 'ların sıkıştırma oranı 18 'lerde
    yarın kısmetse alacağım megane 3 1.5 dci 106 hp 240 tork olanı 15'lerde
    bu fark neden kaynaklanıyor? cc 'ler, çap* strok 'lar aynı ikiside 8v ....
    yani bu sıkıştırmanın düşmesi bana + mıdır ? aydınlatırsanız sewinirim , saygılar .....

  2. #2
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motorun üretimini yapan mühendisler böyle uygun görmüştür. Tahminim sıkıştırmayı düşürerek turbo basıncını arttırdılar yada daha büyük bir turbo ile aynı basınç altında daha fazla cfm hava üfleniyor. Sen aldığın güce ve yakıt durumuna bak. Senin için bir avantajı dez avantajı yok. Ama ileride chip yaparım dersen atmosferik araçlara turbo yapılması mantığı ile söylüyorum aracın daha fazla basınç altında kırılmadan yürüyebilir teorik olarak.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  3. #3
    nightkids_han
    Misafir
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motorun üretimini yapan mühendisler böyle uygun görmüştür. Tahminim sıkıştırmayı düşürerek turbo basıncını arttırdılar yada daha büyük bir turbo ile aynı basınç altında daha fazla cfm hava üfleniyor. Sen aldığın güce ve yakıt durumuna bak. Senin için bir avantajı dez avantajı yok. Ama ileride chip yaparım dersen atmosferik araçlara turbo yapılması mantığı ile söylüyorum aracın daha fazla basınç altında kırılmadan yürüyebilir teorik olarak.
    güç yazdıgım gibi fazla we daha az yakıyor araç , bilgiler için çok teşekkürler....
    1.6 psa'nın 109'luklarının sıkıştırma oranları nedir acaba bilgin warmı?

  4. #4
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    18 sıkıştırması var o motorların.

    1,560 cc 1.6 litres in-line 4 engine with 75.0 mm bore, 88.3 mm stroke, 18.0 compression ratio, double overhead cam and four valves per cylinder DV6TED4
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  5. #5
    nightkids_han
    Misafir
    double overhead cam - çift egzantirik demekmi istiyor burada acaba...

  6. #6

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı nightkids_han Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    double overhead cam - çift egzantirik demekmi istiyor burada acaba...
    Aynen öyle.. DOHC ......... kafa üzerinde çift egzantrik demek kabaca tercümesi

  7. #7
    nightkids_han
    Misafir
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynen öyle.. DOHC ......... kafa üzerinde çift egzantrik demek kabaca tercümesi
    anladım......

  8. #8
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.438
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    hayırlı olsun şimdiden kazasız belasız

  9. #9
    nightkids_han
    Misafir
    Alıntı lewo_rolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayırlı olsun şimdiden kazasız belasız
    teşekkür ederim lewo , artık geçebileceğim seni

  10. #10
    ErayCerit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    01-33
    Mesaj
    1.443
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hazır konu varken aklıma takılan bişe var bende bi soriyim 1.3 doblolarda sıkıştırma 17 üzerindeki o fındık kadar olan pistonlar ve kürdan kadar olan kollar en fazla ne kadar sıkıştırmaya dayanabilir bilen varmı ?

  11. #11
    M U R A T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    2.757
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vteclove-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hazır konu varken aklıma takılan bişe var bende bi soriyim 1.3 doblolarda sıkıştırma 17 üzerindeki o fındık kadar olan pistonlar ve kürdan kadar olan kollar en fazla ne kadar sıkıştırmaya dayanabilir bilen varmı ?
    pek öyle olduğunu sanmıyorum ve zaten çalışma prensibi gereği sıkıştırarak ateşleme yapar dizeller o yüzden oldukça dayanıklıdırlar...

  12. #12
    FaTiH44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    malatya
    Mesaj
    1.490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    multijet,sağlam motordur.2005'te yılın motoru ödülünü almıştı.fındık piston ve kürdan kolla alamaz o ödülü
    03 FIAT PALIO SPORTING 1.6 16V | 98 HONDA CIVIC VTEC VTI HB
    14 SEAT LEON FR 1.4 TSI | 15 VW CC 1.4 TSI DSG
    17 VW PASSAT B8 1.4 TSI| 18 SEAT LEON FR 1.4ECOTSI DSG

    13 VW POLO GTI 1.4 TSI DSG

  13. #13
    ErayCerit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    01-33
    Mesaj
    1.443
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M U R A T Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pek öyle olduğunu sanmıyorum ve zaten çalışma prensibi gereği sıkıştırarak ateşleme yapar dizeller o yüzden oldukça dayanıklıdırlar...
    abi o işin geyiği

  14. #14
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.074
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Megane 8v mi? Yok artık...
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  15. #15
    nightkids_han
    Misafir
    Alıntı DRaGGeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Megane 8v mi? Yok artık...
    1.5 dci k9k'ların hepsi 8v 'dir

    bunu -'sinden çok +sını goruyorum ben dci motorda....

  16. #16
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.074
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    16v versiyonu olmayan bir otomobilde (-)(+) nasıl anlıyorsun?

    Ne gibi (+) var mesela?
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  17. #17
    nightkids_han
    Misafir
    şimdik yavuz abicim tabi sen benden daha bilgilisindir ama şoyle ki 3.5 sene 80 hp megane dci kullandım
    astra cdti da bindikettik
    aynı yokuşta aynı kişiler le megane ile 2de rölantide 1i istemeden çıktıgım yokuşta astra direkt 1i istiyordu ...
    demek istediğim dizel 'de kotu dewirler nereler? alt dewirler turbonun etkin olmadıgı devirler 8v old. için buralarda daha canlı 16v'lere gore dci motor ...
    diceksen yakıtın fazladır 8v'sin o kadar kıyas yaptık aksine çokda az yaktıgım goruldu astra lara gore felan , üst dewirde zaten turbo desteğinin bittiği yerler dizelde belli benimkide ortalamalardaydı....anlatabildimmi demek istediğimi acaba ?

  18. #18
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8v motorların alt devirleri daha iyi. Alt devirleri iyi olduğu içinde gaz üretimi fazla böylece dizel motorda spool bile iyileşebilir. Ama spool olayından emin değilim.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  19. #19
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.074
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı nightkids_han Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdik yavuz abicim tabi sen benden daha bilgilisindir ama şoyle ki 3.5 sene 80 hp megane dci kullandım
    astra cdti da bindikettik
    aynı yokuşta aynı kişiler le megane ile 2de rölantide 1i istemeden çıktıgım yokuşta astra direkt 1i istiyordu ...
    demek istediğim dizel 'de kotu dewirler nereler? alt dewirler turbonun etkin olmadıgı devirler 8v old. için buralarda daha canlı 16v'lere gore dci motor ...
    diceksen yakıtın fazladır 8v'sin o kadar kıyas yaptık aksine çokda az yaktıgım goruldu astra lara gore felan , üst dewirde zaten turbo desteğinin bittiği yerler dizelde belli benimkide ortalamalardaydı....anlatabildimmi demek istediğimi acaba ?
    Yok canım estafurullah, bilmedigimiz seyler de var tabiki...

    8v motorların alt devirde iyi oldugunu biliyorum da dizelde o kadar etkili olabilecegini düsünmemistim.

    Tesekkürler.
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •