User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: sac jant vs. ultra-leggera.

  1. #1

    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    sac jant vs. ultra-leggera.

    Fiat Paliom var. Aracimda 175/70/13 ebadinda sac jantlarim var. Bundan ayri olarak bir takimda 15 inc OZ ultaleggera jantlarim var lastiksiz.

    Jantlari su an ki lastiklerimin taban ve yuvarlanma caplarini minimum sekilde degistirerek aracima takmayi istiyorum. Buyuk ihtimal ölçü 185/55/15 olacak. 195 taban aracimin arka sol camurlugunda surtmeye neden oluyormus. 175 tabanli 15 inç lastikte zor bulundugundan ve aninda temin edilemeyecegini biliyorum. kaynak: ankaradaki bazi lastikçiler.

    Arabaminda jant+lastik agirliginin olabildigince az olmasini istiyorum. Asıl soru?

    175/70/13+sac jant mi daha agirdir yoksa UltraLeggera 185/55/15 mi? Sac jantlar gorunum itibariyle daha hafif gibi ama?

    NOT: 175/70/13 capi yaklasik 575,2 mm
    185/55/15 capi yaklasik 584,5 mm
    Fark %1,6. 185/55/15 daha yüksek.

    Tesekkurler.

  2. #2
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    muhtemelen sac jantların daha ağırdır, 100 ile giderken ibrede 101,6 görüceksin bide değişen etkenler bunlar olucak kısaca.

    yere temasın artıcak taban genişliğinden dolayı, jant hafiflediğinden dolayı direksiyon kontrolün rahatlıcak vs vs.

  3. #3
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Palioya 195 45 15 ile takabilirsin Ozları gayet de güzel olur
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  4. #4
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    saç jantın daha ağırdır 15inç oz ultraleggera 4.99kg ben 14inç saç jant ve lastik tartığımda 14kg gelmişti yanlış hatırlamıyorsam
    körler sağırlar

  5. #5

    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaslar ilginize tesekkurler. Ultraleggera daha avantajli gorunuyor.
    @Lewo_rolla Yere temas artmasi zaten tuketime yansiyor ancak hafiflikten bu dezavantaji avantaji cevirebilmem gerek.

    @Senna 14 inc 14 kg geldiyse düz mantikla 13 incte 13 kg gelir. Alacagim lastik 8 kilo alti olursa başabaş olur zannederim.

    @Dragger yakıt tuketiminde fazla bir oynama istemiyorum.175ten 195e farkeder zannediyorum az da olsa. Gerci hesapladim 195/45/15, 175/70/13ten daha ufak bir lastik ama. Birde arabaya amortisor yay yapamiyorum ya camurluklarin ici dolsun istiyorum. Ama hizlanmada da farkeder zannederim. (556,5 mm yukseklik -%3 fark yaklasik)

    Bu arada bir soru daha aklima takilan ki karsilastigim durum biraz da budur. Taban mi daha cok farkettirir tuketimde yuvarlanma çapı mı?
    Bir lastik secmeniz gerekiyor ama istediginiz boyut yok.
    - Tabanin büyümesi. (195/45/15)
    - Yuvarlanma çapını büyümesi. (185/55/15)
    Hangisini secerdiniz? Bu arada tüketim diyorum ama araba zaten cok iyi gitmiyor, bi de taktigim lastiklerden oturu yavaslasin istemiyorum.

  6. #6
    FaTiH44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    malatya
    Mesaj
    1.490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    palionun yol tutuşu biraz problemli.ben paliom'da 195/45-15 kullandım 5 sene yol tutuşundan çok memnundum(spor yayda vardı),yuvarlanma çapı küçüldüğü içinde hızlanma konusunda avantaj sağlıyor,bunun yanıında tüketim biraz artıyor, konfor biraz bozuluyor.

    Ama yerinde olsam 195/45-15 tercih ederdim
    03 FIAT PALIO SPORTING 1.6 16V | 98 HONDA CIVIC VTEC VTI HB
    14 SEAT LEON FR 1.4 TSI | 15 VW CC 1.4 TSI DSG
    17 VW PASSAT B8 1.4 TSI| 18 SEAT LEON FR 1.4ECOTSI DSG

    13 VW POLO GTI 1.4 TSI DSG

  7. #7

    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet fatih. Araban sportingdi zannediyorum. (kirmizi) Motor hacmi zaten buyuk benim palioma gore. Gucude tabii. Sende tüketimi arttiriyorsa bende costurur buyuk ihtimal. Lastiklerimi goruntu amacli degistirmeyi istiyorum ekstra yok tutus gibi bir beklentim yok. Hatta hafif olsunda tüketimi düşürsün diyorum. O derece fena durum.

    Ama hizlanmada olumlu degisiklik olsa guzel olabilir. O da arabanin yuksekligi yuzunden olamiyor. Soyle 7 cm fln indirebilsem. Olcu 195/45/15 olabilirdi ama. Simdi ufak lastikle daha da leylek olmanin anlami yok.



    NOT: Bu arada palio kullanan arkadaslar palioyu saglikli sekilde 7-10 cm indirmenin nasil hayal oldugunu biliyorlardir. İç geçiriyorlar şimdi. Biliyorum.

  8. #8

    Üyelik
    Dec 2008
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    .......................................

  9. #9

    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet mk2ler o konuda şansli spor yaylari bulunabiliyor. 98-01 paliolar daha şanssız arabaya uygun spor yay yok getirtmiyor satmiyor kimse.

  10. #10

    Üyelik
    Dec 2008
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kg270 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet mk2ler o konuda şansli spor yaylari bulunabiliyor. 98-01 paliolar daha şanssız arabaya uygun spor yay yok getirtmiyor satmiyor kimse.
    bildiğim kadarıyla bulunabiliyor... biraz araştırın isterseniz.. ama çok fazla seçeneğiniz olmayabilir, marka,ebat v.s.

  11. #11

    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben bir yildan fazla zamandir konunun pesindeyim ama bulamadim Ankarada. İstanbuldan birkac firma ile telefonda gorustum onlarda olumlu sonuc alamadim. Piyasada mk2 palio icin bulunabilecek en yaygin marka MAD ve AG. MAD 6 cm indiriyor, AG de 6 ön arka 4 cm zannediyorum mk2 için.

    mk2 ön amortisorleri ve spor yaylari kullanilarak uygulama yapiliyormus onda da ekstra amortisor almam gerektiginden pahaliya geliyor. Siz araciniza spor yay alirsaniz mk1ler icinde temin edilebilme durumu ve fiyat sorabilir misiniz? Zannediyorum izmirdesiniz.

  12. #12

    Üyelik
    Dec 2008
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kg270 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben bir yildan fazla zamandir konunun pesindeyim ama bulamadim Ankarada. İstanbuldan birkac firma ile telefonda gorustum onlarda olumlu sonuc alamadim. Piyasada mk2 palio icin bulunabilecek en yaygin marka MAD ve AG. MAD 6 cm indiriyor, AG de 6 ön arka 4 cm zannediyorum mk2 için.

    mk2 ön amortisorleri ve spor yaylari kullanilarak uygulama yapiliyormus onda da ekstra amortisor almam gerektiginden pahaliya geliyor. Siz araciniza spor yay alirsaniz mk1ler icinde temin edilebilme durumu ve fiyat sorabilir misiniz? Zannediyorum izmirdesiniz.
    evet en fazla alçaltan 6cm lik MAD lar var...

    Tabii ne demek bu hafta içi detaylı araştırıp spor yayları taktırcam, MK1 ler içinde araştırırım...

  13. #13

    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TUĞRA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet en fazla alçaltan 6cm lik MAD lar var...

    Tabii ne demek bu hafta içi detaylı araştırıp spor yayları taktırcam, MK1 ler içinde araştırırım...

    Tesekkurler olumlu ya da olumsuz haber bekliyorum.

    Biraz offtopic oldu ama son bir kac mesaj.

    Taban mi yuvarlanma capi mi merak ediyorum hala.

  14. #14
    FaTiH44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    malatya
    Mesaj
    1.490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kg270 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet fatih. Araban sportingdi zannediyorum. (kirmizi) Motor hacmi zaten buyuk benim palioma gore. Gucude tabii. Sende tüketimi arttiriyorsa bende costurur buyuk ihtimal. Lastiklerimi goruntu amacli degistirmeyi istiyorum ekstra yok tutus gibi bir beklentim yok. Hatta hafif olsunda tüketimi düşürsün diyorum. O derece fena durum.

    Ama hizlanmada olumlu degisiklik olsa guzel olabilir. O da arabanin yuksekligi yuzunden olamiyor. Soyle 7 cm fln indirebilsem. Olcu 195/45/15 olabilirdi ama. Simdi ufak lastikle daha da leylek olmanin anlami yok.



    NOT: Bu arada palio kullanan arkadaslar palioyu saglikli sekilde 7-10 cm indirmenin nasil hayal oldugunu biliyorlardir. İç geçiriyorlar şimdi. Biliyorum.
    evet sporting'ti.sağlıklı bir şekilde(yay kesmeden,uydurma coilover yaptırmadan,amortisör çanaklarıyla oynamadan) palio'yu 7-10 cm indirmek malesef imkansız.bendeki mk1 için üretilmiş yayları kaçırdın,alabilseydin direkt mk1'e uyumluydu

    tüketim aşırı derecede artmıyor.Ama aracı indirmeden 195/45-15 çok kötü görünür,önce aracı indirip öyle karar vermek lzm.
    03 FIAT PALIO SPORTING 1.6 16V | 98 HONDA CIVIC VTEC VTI HB
    14 SEAT LEON FR 1.4 TSI | 15 VW CC 1.4 TSI DSG
    17 VW PASSAT B8 1.4 TSI| 18 SEAT LEON FR 1.4ECOTSI DSG

    13 VW POLO GTI 1.4 TSI DSG

  15. #15

    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı FaTiH44 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet sporting'ti.sağlıklı bir şekilde(yay kesmeden,uydurma coilover yaptırmadan,amortisör çanaklarıyla oynamadan) palio'yu 7-10 cm indirmek malesef imkansız.bendeki mk1 için üretilmiş yayları kaçırdın,alabilseydin direkt mk1'e uyumluydu

    tüketim aşırı derecede artmıyor.Ama aracı indirmeden 195/45-15 çok kötü görünür,önce aracı indirip öyle karar vermek lzm.
    Sen yaylar konusunda gerekeni yaptin ama şans işte. Olmayinca olmuyor. Soyledigin gibi arabayi indirmeden 195/45/15 kotu gorunur. 185/55/15 le de araba %2 daha yükselecek ama.

  16. #16

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.517
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    185 55 tak o zmn surtunme kaynından telafı edersin.. şanzda cok uzun deılse yeter..

    lastık agırlıgı olarak cok farkedıomu ya 205 50 yada 195 55olması, çap aynı desek yanı agırlıkta aynımı olur?

  17. #17
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı M3CSL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    185 55 tak o zmn surtunme kaynından telafı edersin.. şanzda cok uzun deılse yeter..

    lastık agırlıgı olarak cok farkedıomu ya 205 50 yada 195 55olması, çap aynı desek yanı agırlıkta aynımı olur?
    bence 205 daha ağır olucak, yanak azaldıkça içindeki o tel tarzı şeyler sayıca sıklaşıyor sonuçta.

  18. #18

    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bencede tabanin genislemesiyle agirlik dogru orantili olur.

    Ama benim merak ettigim şu, tüketimin sabit kalabilmesi için,
    -genis tabani alirdiniz? (%2 daha geniş)
    -yoksa daha yüksek olan lastigi mi alırdınız? (%2 daha yüksek)

    ayni taban ve yuvarlanma çapında lastik bulamadigimi varsayarak.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •