User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
35 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Citroen C4 turbo basıncı problemi

  1. #1

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Citroen C4 turbo basıncı problemi

    Aracıma nikah tazelemek adına 6 ay kadar önce chip tuning uygulaması yaptırma düşüncesi ile olay başladı. Tabi uygulama yapıldıktan sonra alt devirlerin daha canlı olması ve Ankara'da doğru ölçüm yapan dyno olmadığı düşüncesi ile 1 ay kadar öncesine hiç ölçüm yaptırmadım. Ancak stock iken daha önce denediğim bir arkadaşımla tekrar denediğimde geçemediğimi görünce dynoya girmek şart oldu dynoya ilk Erkaya'da girdiğimde 99 HP çıktı. Daha yeni olduğundan kalibrasyonunun aha iyi olduğunu düşündüğüm başka bir yerde tekrar ölçürdüğümde de 108,8HP çıktı. Ancak dyno çıktılarında da görüneceği gibi araç max. gücünü 2600-2800 d/dk arasında alması ve sonrasında yığılması canımı sıktı. Ayrıca Eğer grafik aynı şekilde devam etse vadedildiği gibi 130-140 HP arası bir değeri görecek gibi gözüküyor. İlk önce yazılımdan şüphelendim ancak turbo basıncında ikinci bir seçenek?! Sorun wasgate i kontrol eden elektrovana mıdır yoksa turbo mudur? Servis daha önce bir defa turbo yüksek basınç arızası verdiğinde öncelikle elektrovanayı değiştiririz olmazsa turbo değişimi şart diyor. Ancak tamamen deneme yanılma yöntemi ile çözüm yaklaşımları hoşuma gitmedi. Sonrasında da zaten o arızayı bir daha vermedi Sizce sorun yazılımda mı yoksa turboda mı?


    yorumları kolaylaştırmak adına dyno çıktılarını ekliyorum. Cevaplar için şimdiden teşekkürler




  2. #2

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orjinal yazılımı yükletip tekrar dyno'ya çıkmanı öneririm.

  3. #3
    TYFF
    Misafir
    C4'ler dynoda sıkıntı yapıyor gücü gibi gidiyor ancak dyno'da alakasız rakamlar çıkarıyor diye duymuştum beyin farklı moda alıyordu sanırım ole 1 garipliği wardı ama sende 1 sorun war belli kullanımdada eksiklik war diyorusun ...

  4. #4

    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Edirne
    Mesaj
    691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eğer bi sıkıntı olsaydı kesinlikle araç kendini safe mode a alırdı bnde aynı sorunları yasamıstım ve otoyolda 140-130 la giderken araç kendini birden safe mode a aldı ve 110 dan yukarı milim oynamadı ibre o yüzden dediğin elemanda sorun olsa belli edio kendini ve turboyuda bozuyo zaten bi süre kullandıktan sonra

  5. #5
    kurtbil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kacak sesı mevcut mu arabada dıkkat ettınız mı hc ? Basınc borularını kontrol edebılırsınız bu gıbı durumda

  6. #6

    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Edirne
    Mesaj
    691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet onlarıda mutlaka kontrol et turbodan çıkan intercooler a giren ve coolerdan çıkan esnek borular var çatlama yapabilio onlar

  7. #7
    gambit49 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara cayyolu
    Mesaj
    1.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazılım varsa aracda 130 140 arası bisey gelmesi lazimdi gucde 3400de barız yıgılma yapıo araba o yuzdende guc dusuk geliyo bende benzer bi sorun olmustu arac kalibrasyon ayari yapılınca duzelmıstı aracin ustundeki yazılımı sıfırlayip tekrardan attirmanizda yarar olacak eger oda cozum olmazsa turbo degisecek gibi duruyo

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Boruları kontrol etmiştim. Onlarda bir sorun yok.

    Ayrıca yazılımı tekrar yükleme işini de yaptık ama değişen bir şey olmadı. Orjinal yazılımı yükleme işini de galiba önümüzdeki hafta yaptıracağım. Ancak dynolara da çok güvenmediğimden şu an da siteye üye 307 yada C4 sahibi arkadaş varsa deneyerek görmeyi daha çok isterim.

  9. #9
    akın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence önce boost saati bağla, sana herşeyi soylucek.

  10. #10
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo basıncı ile ilgili bi sorun varsa turbonn wastgatesini kontrol et ama kendin et servis onları düz tip zannedip turbo arızalı diyor.
    Turbonun wastgatesinin hortumunu cıkar ince 2 -3 mm kalınlığında bir hortum.Sende o kalınlıkta bi hortum tak oraya sonra hortumu ağzınla em.Ve dilinde sıkıştır yani dilini emdir.Baktın emmiyor.Bi turbocudan 2.el al tak.Bu 1.6 larda kronik bi probleme dönüştü
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akın Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence önce boost saati bağla, sana herşeyi soylucek.
    Bağlayacaktık ama olmuyor.

  12. #12

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı egeturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo basıncı ile ilgili bi sorun varsa turbonn wastgatesini kontrol et ama kendin et servis onları düz tip zannedip turbo arızalı diyor.
    Turbonun wastgatesinin hortumunu cıkar ince 2 -3 mm kalınlığında bir hortum.Sende o kalınlıkta bi hortum tak oraya sonra hortumu ağzınla em.Ve dilinde sıkıştır yani dilini emdir.Baktın emmiyor.Bi turbocudan 2.el al tak.Bu 1.6 larda kronik bi probleme dönüştü
    2.el olarak elektro vanayı mı alayım?

  13. #13
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayır bu elektronik değil mekank bir parça

    Bu resimdeki turbo senin aracının birebir turbosu eğer 110luk ise Kırmızı ile işaretlediğim yer bahsettiğim parça olan wastgate.Mavi ile işaretlediğim ucada oraya hortumu cıkart ve tak.Yada gaza bastırarak hareket edip etmediğini kontrol edin

    keyifli forumlar
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  14. #14
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fangio Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bağlayacaktık ama olmuyor.
    Dizel olduğu için wastgate izin vermiyor emişli .Onun yerine dizellerde bildiğim kadarı ile cooler borusundan sonra delik açıp ortan t horum çekiyorlar.Ama ne kadar doğrudur bilemem
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Öğleden sonra bir bakacağım.

  16. #16

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bugün lexia cihazını bağlayıp teste çıktık ve herhangi bir basınç problemi ya da elektrovana da bir terslik olmadığını gördük

  17. #17
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracına daha iyi bir yazılım yaptırmanı tavsiye ederim. eger aracında bir problem olmamasına karsın (ki olsa arıza lambası yakarsın) std aynı araca geciliyorsan yazılımsal bir sıkıntı vardır. daha profesyonel kişilerle gorusmeni tavsiye ederim.

  18. #18
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazılım problemi gibi sanki orijinaline dön bencede
    körler sağırlar

  19. #19

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yorumlarınız için sağolun arkadaşlar, galiba standart yazılıma döneceğiz gibi gözüküyor.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •