User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
59 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: ECU yardım

  1. #1
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    ECU yardım

    selam arkadaşlar. elimde 2 adet ecu var bunlar birbirinin aynı araçlar fakat a ve e soketlerindeki bazı kabloların yerleri değişik yada biri diğerinde yok. şekil üzerindeki çizgi ve renklere aldanmayın benim sorum başka olucak. tamamen bilmediğim için soruyorum belki komik yada alakasız asla olmayan bişey olabilir gelelim soruya

    soru1 : şimdi sol taraftaki resimde A soketinde 14 numara boş görünüyor. sağ taraftaki A soketinde ise 14 numarada SHO2SHTC kablo girişi var. Sol tarafta A soketinde olmayan SHO2SHTC girişi sol taraftaki E soketinde 6 numarada. bu E 6 numaradaki kablodan bir uç alınıp A 14 e çekmek olur mu ? ve bu SHO2SHTC ne anlama geliyor.


    soru2 : sol taraftaki A soketinde 25 numarada CMP yada CMF (okunmuyor tam) öyle bir giriş var. Sağ taraftaki A soketinde 25 numarada ise SHO2S var. bu CMP ve SHO2S aynı şeylermidir yada nedir birinde var diğerinde yok.

    biraz karşık gibi görünüyor ama değil aslında

    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  2. #2
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    SHo2shtc , sEcondary heated oxygen sensor heater control demek , ikinci o2 sensorunun ısıtıcı devresi kontrolu.

    ph02shtc olanda primary olanı , ilk olan o2 sensorunun.

    cmp dediginde eksantrik pozisyon sensoru. camshaft position
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  3. #3
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladım peki dekiğim gibi şekilde bi uygulama yaparsak olur mu ? yani ecular değişecek. harnesin kablolarındaki gibi bi değişiklik olur mu ? yani yukarıda yazdığım şekilde ?

    birde sağ taraftaki soketlerde cmp eksantrik pozisyon sensoru hangisi ? yada var mı başka isimle olabilir mi?
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  4. #4
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sağ tarafta cmp yok onun yerine ckp ve tdc var , onlarda ckp crankshaft pozisyonu ve top dead center konumu bildirir bunalr ilk start anında dogru ateşleme ve diger bilgiler gibi verir aynı gorevlerde yani.
    sen ucları aynı yerlere baglarsan primaryi primarye gibi aynı karşılıklarda baglarsan sorun olmaz
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  5. #5
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    belki yardımı olur ne olduklarını görmen konusunda
    cemin dediği gibi doğru kabloyu doğru pine çekersen hiç sıkıntı olmaz
    2001-2003 Honda Civic ECU Wiring


    Connector A (31 Pins)
    1-blk/wht-Primary O2 sensor heater control
    2-yel/blk-Power Source
    3-yel/blk-Power source
    4-blk-Power ground
    5-blk-Power ground
    6-wht-Primary O2 sensor
    7-blu-Crankshaft position
    8-yel-Sensor return volt
    9-red/blu-Knock sensor
    10-grn/yel-Sensor ground
    11-grn/wht-Sensor ground
    12-blk/red-Idle air control valve
    13-wht/blk-EGR Valve position VTEC ONLY
    14-blk/wht-Secondary O2 sensor heater control
    15-red/blk-Throttle position sensor
    18-wht/grn-Vehicle speed sensor
    19-grn/red-MAP Sensor
    20-yel/blu-Sensor Voltage Supply
    21-yel/red-Sensor Voltage Supply
    23-brn/yel-Logic ground
    24-brn/yel-logic ground
    25-wht/red-Secondary O2 Sensor
    26-grn-Top dead center sensor
    27-brn-Igniton coil 4
    28-wht/blu-coil 3
    29-blu/red-coil 2
    30-yel/grn-coil 1

    Connector B (24 Pins)
    2-yel-Fuel injector 4
    3-blu-Injector 3
    4-red-Injector 2
    5-brn-Injector 1
    6-grn-Radiator fan control
    7-red/blk-A/T Pressure control solenoid valve A
    8-red/wht-Engine Coolant sensor
    9-blu/blk-VTEC Oil pressure switch VTEC ONLY
    10-wht/blu-Alternator L Signal
    13-wht/red-Alternator FR Signal
    14-blu/red-EGR Valve VTEC ONLY
    15-grn/yel-VTEC Solenoid valve
    16-blk/red-A/T Pressure control solenoid valve B
    17-red/yel-Intake air temp sensor
    18-wht/grn-Alternator control
    21-yel/blu-EVAP Canistor purge valve



    Connector C (22 Pins)– AUTO TRANSMISSION ONLY
    1-wht/blk-A/T Pressure control solenoid valve A
    2-yel/blu-Torque converter clutch solenoid
    4-grn/wht-Shift solenoid B
    6-blu/blk-Shift Solenoid A
    7-wht/red-Mainshaft speed sensor
    8-brn/wht-A/T Pressure control solenoid valve B
    9-red-Position switch D3
    10-wht-position switch R
    11-blu-position switch 2
    12-blu/wht-position switch neutral or park
    14-grn-countershaft speed sensor ground
    15-blu-countershaft speed sensor
    18-blu/yel-position switch D3 or D
    20-yel-position switch D
    21-wht/grn-mainshaft speed sensor ground

    Connector E (31 pins)
    1-grn/yel-Immobilizer fuel pump relay
    2-wht/red-Secondary O2 Sensor EX Only
    3-brn/yel-Logic ground
    4-pnk-Sensor ground
    5-yel/blu-Sensor voltage source
    6-blk/wht-Secondary O2 sensor heater control EX Only
    7-red/yel-PGM-FI main relay 1
    9-yel/blk-Ignition input signal
    12-blu/orn-Cruise control signal
    13-wht/blu-Interlock control unit
    14-lt grn-Fuel tank pressure sensor
    15-grn/red-Electrical load detector
    16-lt grn/blk-Power steering pressure switch
    18-red-A/C Clutch
    20-blu/red-EVAP bypass solenoid valve
    21-lt grn/red-EVAP Canister shut valve
    22-wht/blk-Brake pedal position switch
    23-lt blu-K line
    24-yel-Multiplex control unit comm line
    26-blu-Engine speed pulse
    27-red/blu-Immobilizer code
    29-brn-Service check signal
    30-red/wht-Write enable signal
    31-grn/orn-MIL or check engine light enable
    ECUTECH İstanbul

  6. #6
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkür ederim bu bilgi gerçekten işe yarıyacak. nereden buldun bilmiyorum ama 04-05 için olan var mı yada bununla aynı mı ?
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  7. #7
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi karşılaştırdım ikisinide neredeyse aynı 1-2 yer değşik sadece oda sorun olmaz. bu liste için teşekkürler ve bilgiler için.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  8. #8
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eminin bilgisayarımda vardır bulunca eklerim karman çorman kendimi kaybeysem bulamam şimdi

    recca
    ECUTECH İstanbul

  9. #9
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    acelesi yok olurda denk gelirse eklersin
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  10. #10

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    SHo2shtc , sEcondary heated oxygen sensor heater control demek , ikinci o2 sensorunun ısıtıcı devresi kontrolu.
    ikinci oksijen sensörü ısıtıcı kontrolü ne iş yapar?

  11. #11
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şöyle sormak daha iyi. eğer araç bu yüzden arıza ışığı yakarsa problem ne olur ?
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  12. #12
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ikinci oksijen sensörü ısıtıcı kontrolü ne iş yapar?
    heated oksijen sensorlerın calismasi icin belirli bir ısıya gelmeleri gerekmektedir, bu ısı saglamanamazsa ikincisinde arabanın gidişinde bi problem yapmaz , fakat ilk ısıtıcı sorun yaparsa arabada sensorun belirli bir çalışma ısısı var , o ısıya gelen kadar tekleme , stop etme gibi arızalar yaşatır, ikinci heated ise arıza ışıgı yakar muhtemel.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  13. #13
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında tek bi sorunun cevabıyla problemi çözmek itiyorum. eğer düşündüğüm gibi olursa.

    yeni ecumuz soldaki, eskisi sağdaki. elimizdeki harnes sağdaki, ecu soldaki gibide düşünlebilir.

    şimdi soldaki A soketinde 14 numara boş, sağdaki A soketinde ise 14 numarada SHO2SHTC girişi var. ( yani harneste yeri var ecuda yok )

    düşündüğümüz çözüm : sağdaki A soketinin 14 numarasından kablo çekip yada kendisini çekip, yine sağdaki E soketinin 6 numarasına yani orada zaten olan SHO2SHTC kablosuna bağlasak ( e-6 da 2 tane SHO2SHTC kablosu girmiş olucak ) olur mu ?

    yine karışık gibi görünüyor ama basit. yardımlarınızı bekliyorum tekeşşürler
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  14. #14
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hımm peki ozaman ilk çalıştırmadaki yüksek rolantiyi buna bağlayabilirmiyiz ( araç soğukken )
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  15. #15
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hımm peki ozaman ilk çalıştırmadaki yüksek rolantiyi buna bağlayabilirmiyiz ( araç soğukken )
    ne kadar yuksek?
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  16. #16
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ama gerçi burada problem olan 2. si. belki 1. sensörden olsaydı bu arıza ozaman bi ihtimal rolanti sorunu olabilirmiydi ?
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  17. #17
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şöyle diyeyim. normalde soğukken ilk çalıştırmada rolanti 1000 civarlarında ısınınca 800 lere geliyor.

    şu an ise soğukken çalıştırmada ilk 1400-1500 gibi ısınınca yine 800 lere geliyor
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  18. #18
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o çok normal motor ısınana kadar jikle devreye giriyo ısınınca düzeliyo rolantin aracında şu arıza mı yaniyo
    ECUTECH İstanbul

  19. #19
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok zaten motor soğukken bize jikle en fazla ben 1100-1200 arası gördüm diye hatırlıyorum ama net bakarım.

    birde çalıştırınca aırza ışığı yanıyor. araba ısınıyor. daha sonra stop edip ecunun sigortasını çıkarıp takıyoruz. ertesi gün araba soğuyup marş basana kadar ışık yanmıyor.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •