User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: gidişte dengesizlik???

  1. #1
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question gidişte dengesizlik???

    Aracım cogunuzun bildigi üzere Bravo HGT Mk1 yani 147lik olan model. son zamanlarda aracımın gidişinde bir tuhaflık var. sorun ise 1 anının 1 anına uymaması. Arac her zaman aynı performansı sergilemiyor. örnek olarak 1 arkadasın aracıyla denediğimizde 2mizde 2ser kişi iken yaklasık 4-5 boy gecmeme ragmen daha snra baska bir gun (2 aracada bişi yapılmadı buaradaki zamanda) diğer arac 2 kişi ve ben tek kişi iken 2 boy civarında gectim. aynı durum yolda da belli ediyor kendini. ozellikle yuksek hızlarda misal 240-250 civarına gelebildigim bir yerde baska zaman 220-225 anca yapabildigim olabiliyor. sizce bunun nedeni ne olabilir? gosterdigim 1-2 yer debimetre sıkıntısı dedi ama sadece debimetre bu kadar sıkıntı yaratır mı? tecrubelilerden yardım lütfen

  2. #2
    ERkut 205 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    HGT ler ile pek ilgilenmemiş birisi olarak ancak belkiler yaklaşabilirim.
    Göstediğin yerdeki gibi debimetre olabilir.
    Benim ilk aklıma gelen benzin pompası basıncının düşmesi geldi.
    //// PEUGEOT SPORT
    Peugeot 205 Gutmann Mi-16 & LeMans İskandinavian Market

  3. #3
    ATA156 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kaan Abi, biliyorsundur zaten ama boğaz kelebeğinin temizliğine bakmadıysan bir baktır. Temizlemek çokta dağlıklı seğildir, çünkü temizlediğinde rolanti ayarlayıcısı bir süre ayar yapamıyor. Adaptasyon yapmak iste bozulmasına neden olabiliyor.
    Söylenildiği gibi debimetre sorunu yeni başladığında da bu şekilde yapabiliyor. Bazı yerler fren temizleyicisi yada kompresörle hata tutmaya kalkıyor. Philips'in mavi yağsız kontak spreyi ile temizlemeyi deneyebilirsin. Özellikle yağlı koton filtre kullanıyorsan, debimetre muhtemeldir.
    916 V6 Turbo

  4. #4
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bogaz kelebeğini daha once temizletmiş ve yararını gormustum debimetreyide 2 ay once falan philips contact sprey ile temizlemiştim mavi olanla dediğin gibi. kullandıgım filtre simota mantar bunun etkisi olabilir mi gecirgenlik sebebiyle debimetrenin sıkıntı gostermesi (eger sorun debimetrede ise tabi)

  5. #5
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ERkut 205 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    HGT ler ile pek ilgilenmemiş birisi olarak ancak belkiler yaklaşabilirim.
    Göstediğin yerdeki gibi debimetre olabilir.
    Benim ilk aklıma gelen benzin pompası basıncının düşmesi geldi.
    surekli devam eden bir sorun olmadıgı için bunu nasıl kontrol edebiliriz?

  6. #6

    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    488
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kaan son zamanlarda bakımları biraz geciktirdin sanırım (hakan'dan dolayı) belki ondan olabilir. Bu arada bujilere de bir bak bence hiç ummadığın anda sürpriz yaratabiliyor çünkü. Benim bujiler yetkili serviste değiştikten 2000km sonra bitmişti Hatta belki yağ almış olabilir. İstersen senin pompayı da değiştirelim benim yan sanayi bi sıkıntı yaratmadı fiyatıda uygun. Hatta benzin filtresine de bakmak lazım tıkanmış olabilir. En son ne zaman değiştirmiştin?

  7. #7
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben de direk debimetre diye düsündüm
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  8. #8
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    debimetre değildir bence ,çünkü debimetre bozuksa bozuktur veya kötü durumdaysa hep öyledir ,ara sıra düzelip ara sıra kötüleşme mantığı debimetre (MAF sensörü) yapısına aykırı .

    sonuçta özet problem güç kaybıdır ,
    normalde 240km hıza çıkan araç bazen 220km lerde kalıyorsa ortada ciddi bir güç kaybı olduğu net .

    aklıma önce debriyajın kaçırıp kaçırmadığı geldi ama ara sıra böyle mekanik bir problem yaratırmı acaba ? çok extrem bir durumda bazen kaçak sonucu debriyaj yağlanıyor falan olabilirmi ? zor ihtimal tabi..

    onun dışında bir kaç veriyi görmek lazım ,
    hava yakıt karışımı, benzin basıncı falan gibi ,

    son olarak kalitesiz benzin sonucu vuruntu sensörü sayesinde avans değerlerinin kısılarak motoru korumak için ecu nun gücü düşürmeside olabilir , alınan benzinin kaliteli olduğundan emin olmak lazım, en azından hep aynı yerden almak en doğrusu fakat genede aldığımız benzinin hep aynı kalitede olacağının garantisini vermiyor bu bize .

  9. #9
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.346
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MaxiQ4 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    son olarak kalitesiz benzin sonucu vuruntu sensörü sayesinde avans değerlerinin kısılarak motoru korumak için ecu nun gücü düşürmeside olabilir , alınan benzinin kaliteli olduğundan emin olmak lazım, en azından hep aynı yerden almak en doğrusu fakat genede aldığımız benzinin hep aynı kalitede olacağının garantisini vermiyor bu bize .
    bu sorun bendede vardı ben avans ayarı yaptrdım sıboplar cok sıkymıs sıbop ayarda yaptım sentesındede sorun yok ama hala bı tıkanıklık var arabayı tutan debrıyaj dıyorum ama duzgun debrıyajım nedır anlamadım ???
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  10. #10
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hgt lerde varyatör benzeri bi parca vardı değişken sibop zamanlamasıyla ilgliili aklıma o geldi.belli bi devrden sonra devreye girmiyo olabilir.

  11. #11

    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    488
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 325İX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hgt lerde varyatör benzeri bi parca vardı değişken sibop zamanlamasıyla ilgliili aklıma o geldi.belli bi devrden sonra devreye girmiyo olabilir.
    Varyatörün performansa ne kadar etkisi olduğu hakkında malesef kimse net bir yorum yapamıyor. Keza ben kendi aracımda varyatörü yeni değiştirdim. Yakıtı çok ciddi bir şekilde azalttığı (aynı speclerle 2-3litre düştüğünü gözledim) aşikar. Gerçi benim kompresyonum düştüğü için belki de varyatörün etkisini şuan tam göremiyorum ama yine de günlerce araştırmama rağmen varyatörün performansa ne kadar etki ettiğini bulabilmiş değilim...

    Edit : Varyatörün devir bandı 4500-7200 d/d.

  12. #12
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biraz daha bozulsun yakında geçmek için bişi yapmama bile gerek kalmıcak

  13. #13

    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    488
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Biraz daha bozulsun yakında geçmek için bişi yapmama bile gerek kalmıcak
    Aman abi zaten tek adam gibi giden HGT'miz kaan da ağzından yel alsın

  14. #14
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    buji, maf benzin filtrelerini değiştir başta temizlenecekleri temizle bence
    körler sağırlar

  15. #15
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yorumlar için teşekkürler. dediğiniz gibi öncelikle ufak tefek temizlikleri ve bakımı halledeyim umarım basit bir durumdur. bujileri 5000km önce yakıt filtresinide yaklasık 7000km önce değiştirmiştim acaba bu kadar kmde sorun cıkarabilirler mi ki?

  16. #16
    Ae86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kaan gel bir ara kompresör takım taklavat var halledelim

  17. #17
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.346
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende avans ayarı yaptrdımıbı 3 bın devırden sonra bastıgımda eskıden bı devırlenme vardı sımdı bısıler kısıyor gıbı altını cok vurdum eksoz borusu yamulmus felan ondan olabılrmı basıyorum fıhhhh dıye bı ses zorlanıyor
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  18. #18
    kv661 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fiat değil mi yapar.
    Kula bela gelmez hak yazmayınca
    Hak bela yazmaz kul azmayınca

  19. #19
    VeNoM_35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    KSK
    Mesaj
    2.822
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benzinle alakalı olabilir kaan, boğaz temizliği ve o2 sensörü kontrolü de tavsiye ederim.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •