User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: sıkıştırma oranını düşürmek

  1. #1
    RCpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ist - erenköy
    Mesaj
    301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    sıkıştırma oranını düşürmek

    orjinali 10.5 olan oranın 10 a çekilmesi için nasıl bi yol izlemek lazım?
    piston kafasıyla mı oynayalım yoksa kalın conta mı atalım?

  2. #2

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunu neden yapıyosunuz?

  3. #3
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RCpower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orjinali 10.5 olan oranın 10 a çekilmesi için nasıl bi yol izlemek lazım?
    piston kafasıyla mı oynayalım yoksa kalın conta mı atalım?
    Conta kullanın , pistonla gelişiguzel oynanmamalıdır, ilerde daha buyuk sorunlar
    acabilir.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  4. #4
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eğer acilse pistondan almayın conta alın fakat kalın contada almanızı önermem forged piston alabilrsinzi istediğiniz sıkıştırmada bve ölçülerde
    körler sağırlar

  5. #5
    RCpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ist - erenköy
    Mesaj
    301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bunu neden yapıyosunuz?
    işi sağlama almak için.

    büyük turboyla basıncı biraz daha artırma projem var. bu sıkıştırmayla riskli.
    sıkıştırmayı biraz daha düşürmek kırmamak açısından faydalı olacak.

    ayrıca bi kaç sorum daha var.
    kalın conta koyarsak dinamik compresyon bundan ne kadar etkilenir?
    subap zamanlaması değişecektir az da olsa

    thanx

  6. #6
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    subap zamanlası değişecektir derken? contanın getireceği ek kalınlıktanmı bahsediyorsunuz açabilirmisiniz?

    dinamik kompresyon %90 düşer dinamik kompresyonu etkileyen daha farklı etkenlerde olduğundan tam kesin konuşamayız ama her şey sabit sadece statik kompresyon düşüyorsa dinamik kompresyonda düşer

    şahsi fikrim hiç dokunma bu şekilde iyi bi ems alıp büyük turbo ile yolunuza devam etmeniz
    körler sağırlar

  7. #7
    RCpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ist - erenköy
    Mesaj
    301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    subap zamanlası değişecektir derken? contanın getireceği ek kalınlıktanmı bahsediyorsunuz açabilirmisiniz?

    dinamik kompresyon %90 düşer dinamik kompresyonu etkileyen daha farklı etkenlerde olduğundan tam kesin konuşamayız ama her şey sabit sadece statik kompresyon düşüyorsa dinamik kompresyonda düşer

    şahsi fikrim hiç dokunma bu şekilde iyi bi ems alıp büyük turbo ile yolunuza devam etmeniz
    dinamik kompresyon kanımca şöyle etkilenecek:

    piston sıkıştırma strokuna başladığı zaman emme valfleri, nispeten kalın contanın etkisiyle pistonun pozisyonuna göre biraz daha geç kapanacaktır diye düşünüyorum.
    aynı şekilde diğer çevrimlerde de etkisi olacaktır ama önemli olan sıkıştırma strokunda basılan havayı kaybetmemek.

    engine management de sorun teşkil ediyor aslında. sonuçta yeni bi motor, üniteler kısıtlı.

    sonuçta bu fikirlerim teori aşamasında. bu motora büyük turbo yapıp net konuşan da yok, sıkıştırmayı düşüren de yok, ems takıp test eden de duymadım.

    ama önümde bir örnek var o da R56 JCW 211 hp.
    bu motorla benimkinin farklarına baktığım zaman JCW nin aynı bloğu vs. kullandığı halde sıkıştırmasının daha düşük, turbosunun daha büyük, eksantrik timinginin birazdaha farklı ve internarının forged olduğunu görüyorum.

    amacım bunlara biraz daha yaklaşmak yani ep6dts yi ep6hp ye biraz daha benzetmek

  8. #8
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RCpower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dinamik kompresyon kanımca şöyle etkilenecek:

    piston sıkıştırma strokuna başladığı zaman emme valfleri, nispeten kalın contanın etkisiyle pistonun pozisyonuna göre biraz daha geç kapanacaktır diye düşünüyorum.
    aynı şekilde diğer çevrimlerde de etkisi olacaktır ama önemli olan sıkıştırma strokunda basılan havayı kaybetmemek.

    engine management de sorun teşkil ediyor aslında. sonuçta yeni bi motor, üniteler kısıtlı.

    sonuçta bu fikirlerim teori aşamasında. bu motora büyük turbo yapıp net konuşan da yok, sıkıştırmayı düşüren de yok, ems takıp test eden de duymadım.

    ama önümde bir örnek var o da R56 JCW 211 hp.
    bu motorla benimkinin farklarına baktığım zaman JCW nin aynı bloğu vs. kullandığı halde sıkıştırmasının daha düşük, turbosunun daha büyük, eksantrik timinginin birazdaha farklı ve internarının forged olduğunu görüyorum.

    amacım bunlara biraz daha yaklaşmak yani ep6dts yi ep6hp ye biraz daha benzetmek

    zamanlama etkilenmicektir gergi vs dolayısıyla en azından o tip kalınlıktaki bi contada zamanlama değişmez

    motora daha iyi müdahele etmek için iyir bir ecu şart bence o şekilde kayıplardan birazını geri kazanabilrsiniz
    körler sağırlar

  9. #9
    BlackEmperor
    Misafir
    yeri gelmişken birşey sorayım, dizellerde sıkıştırma 17 lerde yazılımla basınc yukarı cekilmişken sıkıştırmanın 17 de kalması ne derece tehlike oluşturabilir? Gerçi bizde ne kadar iyi sıkıştırma o kadar iyi patlama ama sorayım dedim genede dizeldede aynı durum söz konusumu ?

  10. #10
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BlackEmperor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yeri gelmişken birşey sorayım, dizellerde sıkıştırma 17 lerde yazılımla basınc yukarı cekilmişken sıkıştırmanın 17 de kalması ne derece tehlike oluşturabilir? Gerçi bizde ne kadar iyi sıkıştırma o kadar iyi patlama ama sorayım dedim genede dizeldede aynı durum söz konusumu ?

    dizelde durum farklı 17 aslında şu anki teknolojide düşük bile sayılabilir yakıt farklı malzeme biraz daha farklı o yüzden direk karşılaştırma yapamayız
    körler sağırlar

  11. #11
    BlackEmperor
    Misafir
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dizelde durum farklı 17 aslında şu anki teknolojide düşük bile sayılabilir yakıt farklı malzeme biraz daha farklı o yüzden direk karşılaştırma yapamayız
    Hmm o zaman sorun yok

  12. #12
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Düşük hacimde nispeden düşük basınçlar altında güzel güçler almak için klasik benzinli turbolar gibi düşük sıkıştırma oranı yerine nerdeyse standart bir çok atmosferik araçtan daha yüksek sıkıştırma oranına sahip bir aracın var. Bence 10.5 üzerinden devam edin. EMS olmasa bile çok karışık elektronik bir araç olduğu için geçen forumda bahsi geçen FCon Pro EMS bağlantısını deneyebilirsin. Sonra aynen devam.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •