orjinali 10.5 olan oranın 10 a çekilmesi için nasıl bi yol izlemek lazım?
piston kafasıyla mı oynayalım yoksa kalın conta mı atalım?
orjinali 10.5 olan oranın 10 a çekilmesi için nasıl bi yol izlemek lazım?
piston kafasıyla mı oynayalım yoksa kalın conta mı atalım?
bunu neden yapıyosunuz?
eğer acilse pistondan almayın conta alın fakat kalın contada almanızı önermem forged piston alabilrsinzi istediğiniz sıkıştırmada bve ölçülerde
körler sağırlar
işi sağlama almak için.
büyük turboyla basıncı biraz daha artırma projem var. bu sıkıştırmayla riskli.
sıkıştırmayı biraz daha düşürmek kırmamak açısından faydalı olacak.
ayrıca bi kaç sorum daha var.
kalın conta koyarsak dinamik compresyon bundan ne kadar etkilenir?
subap zamanlaması değişecektir az da olsa
thanx
subap zamanlası değişecektir derken? contanın getireceği ek kalınlıktanmı bahsediyorsunuz açabilirmisiniz?
dinamik kompresyon %90 düşer dinamik kompresyonu etkileyen daha farklı etkenlerde olduğundan tam kesin konuşamayız ama her şey sabit sadece statik kompresyon düşüyorsa dinamik kompresyonda düşer
şahsi fikrim hiç dokunma bu şekilde iyi bi ems alıp büyük turbo ile yolunuza devam etmeniz
körler sağırlar
dinamik kompresyon kanımca şöyle etkilenecek:
piston sıkıştırma strokuna başladığı zaman emme valfleri, nispeten kalın contanın etkisiyle pistonun pozisyonuna göre biraz daha geç kapanacaktır diye düşünüyorum.
aynı şekilde diğer çevrimlerde de etkisi olacaktır ama önemli olan sıkıştırma strokunda basılan havayı kaybetmemek.
engine management de sorun teşkil ediyor aslında. sonuçta yeni bi motor, üniteler kısıtlı.
sonuçta bu fikirlerim teori aşamasında. bu motora büyük turbo yapıp net konuşan da yok, sıkıştırmayı düşüren de yok, ems takıp test eden de duymadım.
ama önümde bir örnek var o da R56 JCW 211 hp.
bu motorla benimkinin farklarına baktığım zaman JCW nin aynı bloğu vs. kullandığı halde sıkıştırmasının daha düşük, turbosunun daha büyük, eksantrik timinginin birazdaha farklı ve internarının forged olduğunu görüyorum.
amacım bunlara biraz daha yaklaşmak yani ep6dts yi ep6hp ye biraz daha benzetmek
yeri gelmişken birşey sorayım, dizellerde sıkıştırma 17 lerde yazılımla basınc yukarı cekilmişken sıkıştırmanın 17 de kalması ne derece tehlike oluşturabilir? Gerçi bizde ne kadar iyi sıkıştırma o kadar iyi patlama ama sorayım dedim genede dizeldede aynı durum söz konusumu ?
Düşük hacimde nispeden düşük basınçlar altında güzel güçler almak için klasik benzinli turbolar gibi düşük sıkıştırma oranı yerine nerdeyse standart bir çok atmosferik araçtan daha yüksek sıkıştırma oranına sahip bir aracın var. Bence 10.5 üzerinden devam edin. EMS olmasa bile çok karışık elektronik bir araç olduğu için geçen forumda bahsi geçen FCon Pro EMS bağlantısını deneyebilirsin. Sonra aynen devam.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)