User Tag List

Sayfa 1/6 123 ... SonSon
102 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Pug 106 '97 Satis & Bir kac parca fiyati , bilgiler ..

  1. #1
    Pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    1.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Arrow Pug 106 '97 Satis & Bir kac parca fiyati , bilgiler ..

    PEUGEOT 106 GTİ YOL TESTİ


    Peugeot 106 GTİ modeli küçük otomobiller arasından motor gücüyle sıyrılıyor. Gençlerin büyük ilgi gösterdiği GTİ modelinin satış ve satış sonrası servis hizmetleri, Peugeot Türkiye tarafından veriliyor.



    ARTISI: Güçlü motora rağmen, yakıt ekonomisiyle de dikkati çekiyor. Sportif ön panel oldukça şık. Kumanda dügmeleri, sürücünün rahatlıkla ulaşabileceği şekilde yerleştirilmiş. Deri direksiyon simidi ve deri koltuklar konforu artıran özellikler.



    EKSİSİ: Altı İstanbul'un bozuk yolları için oldukça alçak. Bu özellik, Avrupa'nın bakımlı şehiriçi yollarında kullanılmak üzere üretilen GTİ modelinin belki de en önemli dezavantajı...



    GÜVENLİK: ABS, üçüncü stop lambası, yan darbelerden koruyucu kapı içi desteklerin standart olarak bulunduğu GTİ'da sürücü ve yolcu hava yastığı, kodlu motor çalıştırıcısı gibi güvenlik önlemleri opsiyonel olarak sunuluyor. GTİ, sürücüsüne güven veriyor.


    YEDEK PARÇA: Ön cam 28 milyon lira, ön tampon 35 milyon lira, çamurluk 8 milyon lira, fren balatası 9.5 milyon lira, benzin filtresi 2.3 milyon lira, hava filtresi 2.1 milyon lira.


    UYARI: 106 GTİ modelinin ilk bakımını 1500 ile 2 bin kilometre arasında yaptırmak gerekli. Sonraki periyodik bakım ise her 5 bin kilometrede yaptırmayı unutmayın.



    FİYAT: Testini yaptığımız Peugeot 106 GTİ modelinin tüm vergiler dahil anahtar teslim satış fiyatı 2 milyar 538 milyon lira.



    TEKNİK KARNE: 4 silindirli 1587 santimetreküp hacmindeki motorun beygir gücü 120. Maksimum hızı 205 kilometre olan GTİ modelinin 0'dan 100 km'ye çıkma süresi 8.7 saniye. Peugeot 106'nın diğer modellerinde bu süre 19.2 saniyeye kadar çıkıyor.


    Haber 18.08.1997 tarihinde yayinlanmis , GTI olarak bahsediyor .. O'nu anlayamadim iste Hani diyecegim '98 modelden mi soz ediliyor , ee bu adamlar '98 modelin GTI olarak piyasaya surulecegini biliyorlarmiydi , o'da var ..
    Women are like Buddhist , They're worship ox.

  2. #2
    GKS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Şehir
    ist
    Mesaj
    1.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ne modaydı yaa 106lar 98-99larda nerden nereye

  3. #3
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şifreli çalışma 97lerde var benim bildiğim, 98de gti olarak çıkacağı biliniyordur.
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  4. #4
    mad_max1978 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    47
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıfırı çıksa tekrardan kredi çeker alırım valla hiç düşünmeden

  5. #5
    Pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    1.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 207rc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şifreli çalışma 97lerde var benim bildiğim, 98de gti olarak çıkacağı biliniyordur.
    Benimde bilgime gore '97 modeller Immobiliser olmadan cikti ..
    Women are like Buddhist , They're worship ox.

  6. #6
    Pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    1.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    106 GTI EFSANESININ DOĞUŞ HİKAYESİ
    EFSANENİN DOĞUŞU

    Peugeot 106 GTi, 96 yılının sonlarına doğru, yüksek performanslı mini kategoriyi hedef alarak çıktı. Peugeot önceden GTi ibareli araçlar üretti fakat bu onlardan çok daha farklıydı. 205 GTi, 1980'lerin sonunda çok büyük bir atağa kalkmıştı ve Avrupa'da çok meşhur olmuştu. Özellikle yüksek performanslı mini kategoride adı geçen birkaç arabadan biriydi. Bu sebeple yeni gelecek olan ve XS serisinin daha güçlüsü olan 106 GTI merakla bekleniyordu. Beklenen 106 GTI, 205 GTI'ın da ününe de dayanarak, başarılı satış grafiklerine ulaştı. Bu başarıdaki en büyük pay, kesinlikle mükemmel sürüş zevki...

    106 GTi, sert kullanımda en zevkli araçlardan biri olarak tanınır, ve yol tutuştaki becerisiyle rakiplerinden sıyrılır. 220'yi rahat şekilde görüyor ve 100 km'ye 8.5 sn'in altında bir zamanda ulaşabiliyor. Bu rakamlar çok sıradışı olmayabilir ama ufak ve çevik olmasıyla "Otoyol Faresi" lakabını sonuna kadar hakediyor. Yapılan testlerde pistin bazı zor virajlarına, Subaru Impreza, Lotus Elise ve hatta Diablo gibi araçlardan daha hızlı girebildiği gözlenmiştir. Tek eksiği ise, hafif olması sebebiyle, kalkışlarda patinaja düşmesi...
    Peugeot tüm dünyada özellikle gti' larıyla ilgi toplayan bir firmadır. Bu gelenekten 405 (mi16)-309-205-106-306 ve 206 da nasibini almıştır. Tüm bu araçlar üretildikleri yıllarda ve hatta daha ileriki yıllarda dahi sınıflarında geçilmesi çok zor araçlar olmuştu . 91'li yıllarda 153 beygirlik bir 405 mi 16, 92' lerde 130 beygir 820 kiloluk 205 gti 1.9 bugün bile kabına sığmaz otomobiller. 96 sonu ve 97 sonu arasındaki 306 s16' lar da 5 vites ve 153 beygirlik motorlarıyla çok iyi performans veriyorlardı. Bu yıllarda daha da çok performansa yönelen firma, 97 yılı başında 950 kiloluk 120 beygirlik 106 gti modelini çıkarmıştı. 106'nın çıkmasıyla 306'nın satışlarının düşmesi üzerine firma, 97 yılı sonunda 306 modelini 167 beygir ile 6. vitese kavuşturmuştu. Bu yıllarda rakip firmalardan Opel'in 150 beygirlik spor görünümlü Astra' sı da çok özel bir arabaydı fakat bırakın Gti' ı 306 s16' nın dahi gerisinde kalıyordu. Corsa gsi ise o yıllarda spor görünümü ve 109 beygirli motoruyla 106' ların arkasında ancak nal topluyordu.
    İşte bu yıllarda tüm bu gelişmeleri heyecanla takip ederken, bu araçlardan birini seçme zamanım gelmişti. Doğrusunu söylemek gerekirse önceleri benim gönlümden 150 beygirlik 95-97 arası bir Astra gsi veya 306 s16 geçiyordu. Fakat 106 nın ülkemize gelmesiyle ve testlerinin yapılmasıyla ilgim tamamen 106 üzerine toplandı. Aradığım tüm özellikler vardı bu araçta ve daha yeni olduğundan piyasada olmaması dolayısıyla kararımı 106' dan yana kullandım.
    • Motor ve Performans
    Aşağıdaki test verilerinden de görüldüğü gibi, 106' lar standart haliyle bile çok hızlı araçlardı.
    2000 cm³ motorlu araçların havasını PSSS diye söndürüyordu bu "otoban fareleri".
    Test verilerine göre 0-50 0-100 km/s hızlanmada, 0-400 m ivmelenmede, tüm esneklik testlerinde 106 daha hızlı.
    Yukarıda da görüldüğü gibi 106 kendisinden daha güçlü arabalardan dahi daha hızlı olmasının yanında Bravo örneğinde olduğu gibi (%21) daha az yakıt tüketiyordu. Uygulanacak en ucuz modifiyelerle dahi aradaki farkı daha da açacak hale gelebiliyor 106' lar. Mesela, 3$ civarına uygulanacak düz boru ile kanvektör iptali (gaza basıldığında hava emiş sesi gelir egsozttan) ve 50$ civarındaki açık tip performans filtresiyle araç 135 beygir civarına ulaşıyor ve rakipleri hepten nal topluyorlardı.
    Bravo veya diğerlerinin sevenleri alınmasın ama neden daha az vergi (uno'yla aynı yıllık vergi tutarı) ve daha az benzin parası verip daha hızlı gitmek varken; 2000 cm³ bir araba alıp 106 & Saxo'ların arka plakalarını ezberleyim??
    Women are like Buddhist , They're worship ox.

  7. #7
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benimde bilgime gore '97 modeller Immobiliser olmadan cikti ..
    2 arkadaşımda 97 s16 var, 2sindende şifreli çalışma var. 98 ve üstüde çok arkadaşımda var hiçbirinde şifreli çalışma yok.Immobiliser şifreli çalışma oluyor zaten vitesin orda, diğerleri anahtarda
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  8. #8
    KorkuluRuya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lisede aşıktım.kralı gelse benim için 106 GTI idi.ama ebat olarak ve 306 GTI açtı gözlerimi..

  9. #9
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    98de bende gider sıfırına bakardım, içine otururdum 2000den sonra özellikle 2001de eksoz olaylarından sonra meşhur oldu
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  10. #10
    APO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    TR-İSTANBUL
    Mesaj
    2.040
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    18.08.97 de zaten 98 model araçlar satışta demektir.yani gti adında çıkmış demektir.

  11. #11
    KorkuluRuya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    106 206 306 adam gibi yeniliyemediler.isim aynı kalıp yeni 106 yeni 206 yeni 306die de çıkmadı..şuan tek 207 GT VE RC var tek tabanca..
    inş.208 kral olucak gibi his var içimde.

  12. #12
    Pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    1.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 207rc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 arkadaşımda 97 s16 var, 2sindende şifreli çalışma var. 98 ve üstüde çok arkadaşımda var hiçbirinde şifreli çalışma yok.Immobiliser şifreli çalışma oluyor zaten vitesin orda, diğerleri anahtarda
    Bak ben bunu bilmiyordum ..


    Alıntı APO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    18.08.97 de zaten 98 model araçlar satışta demektir.yani gti adında çıkmış demektir.
    Dogru haklisin laz olunca saat de 12'yi gecti
    Yilin 2. yarisinda araclar ust model olarak piyasaya suruluyor dogru , bu aklima gelmemisti
    Women are like Buddhist , They're worship ox.

  13. #13
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tanıtım s16, diğerleri gti
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  14. #14
    Pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    1.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    NEDEN PUG? Pug kısaltması İngilizlerden doğmuştur, bulldog un daha tıknaz olan bir türüdür, minik ama son derece atak ve bir okadarda güçlü bir köpektir, bu bağ size zaten neden 106 ya Pug denildiğini kolayca açıklayabilmiştir.

    NEDEN S 16 dan sonra GTİ ? Bunun iki sebebi var, birincisi Avrupa ülkelerinde kullanılan sigorta sistemi, GTI kategorisi araçların kasko değerleri, trafik sigortaları daha pahalıdır ve renklerine göre bile poliçe bedelleri değişmektedir, en pahalı renk kırmızı en ucuz renk beyazdır gibi…Bu kategorilendirme sırasında poliçelerde sorunlar yaşanmasından dolayı kod adı S 16 dan GTI ya çevrilmiştir.
    Bir diğer sebep ise tamamen pazarlama taktiğidir, GTI fanatiklerinin hevesleri kırılmasın diye S 16 logosu kısa sürede GTI a çevrilmiştir ve ilginç bir nokta da aynı aracın bir kopyası olan Citroen, Peugeot ile yapılan anlaşma gereği modeline hiçbir zaman GTI ibaresi koyamamıştır ki bu bile citroen in aynı tekniğe sahip olmasına rağmen satış rakamlarının hep 106 nın gölgesinde kalmasına, makyajlanmasına bile sebep olmuş ama istenilen rakamlara ulaşılamamıştır.

    GTI ın VTS LERDEN FARKI NEDİR? Aslında aralarında ciddi bir fark vardır, VTS lerin arka tekerlekleri aynı 306 gti larda olduğu gibi çok kısıtlı bir derecede de olsa hareketlidir fakat 106 lar da arka tekerleker sabittir.
    S 16 ların Gti lardan ayrıldığı önemli bir noktada, ülkemize giriş yapmış olan S 16 ların neredeyse tamamı full aksesuar gelmiştir, aralarda çok nadir deri koltuksuz, sunroof suz model vardır… Ayrıca S 16 lardan sonra yan kapılardaki siyah kalın çıtalar kaldırılmıştır.

    106 MI HIZLIDIR YOKSA VTS Mİ? Bu soruya verilebilecek en basit cevap, piyasadaki VTS lerin hepsi full aksesuar satışa çıkmıştır fakat 106 lar da durum farklıdır, klimalı klimasız, çift airbag tek airbag vs gibi bir çok opsiyon vardır. Üzerinde klima olmayan bir 106 nın klimalı olana göre bile ciddi bir kilo farkı olduğunu düşünürseniz, neden VTS lerin genelde hep bir adım geriden geldiklerini de kolayca anlayabilirsiniz….
    106 S 16 lar ilgili önemli bir konu ise piyasaya ilk giren araçların hepsindeki klasik senkromenc arızasıdır, o dönemdeki tüm modellerin şanzımanlarında aynı tip arızalar yaşanmış ve yeni modellerin parçaları ile revize edilmişlerdir, bu durum içinde bulunduğumuz senelerde artık tamamen ortadan kalkmıştır ama yine de ek bilgi olarak üzerinden bir defa daha geçmekte fayda gördüm.


    106 GTI LARIN SİS FARLARI NEDEN FABRİKA ÇIKIŞI KULLANIMA KAPALI?
    Bunun sebebi onların aslında sis farı amaçlı oraya yerleştirilmemiş olmaları, Avrupada sol sadece belirli bir süratin üzerinde araçlar kullanabiliyor, 106 mız otobanda gerektiği zaman kolay yol hakkı elde edebilsin diye bu 'delici farlar' sellektör sırasında kararlı bir şekilde yol isteyebilsin diye Fransız mühendisler tarafından tasarlanmış. Boyutları sebebiyle aracı dikiz aynasında küçük görüp yol vermek istemeyecek yada yol istediğini fark edemeyecek diğer sürücüler için etkili bir çözüm olduğu kesin.
    Zaten bu sebepten dolayı sis farları standart 106 larda sadece sellektör atıldığı sırada devreye girebilmektedir ve diğer sis farları gibi yanları değil direk aracın önünü aydınlatmaktadırlar.

    Alintidir.
    Women are like Buddhist , They're worship ox.

  15. #15
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    genelde temmuz ayından sonra satışa giren modeller bir sonraki yılın modeli olarak satıldığı için illaki biliyorlardır

  16. #16
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sis farı, sellektör olarak hala duran 106 varmıdır acaba
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  17. #17
    Pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    1.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 207rc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sis farı, sellektör olarak hala duran 106 varmıdır acaba
    Hic sanmiyorum .. nerde .
    Women are like Buddhist , They're worship ox.

  18. #18
    APO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    TR-İSTANBUL
    Mesaj
    2.040
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hic sanmiyorum .. nerde .
    yaklaşık 1 yıl önce aldığımız 106 da sellektöre bağlıydı .. zaten araç full orjinaldi..emin olun daha birçok 106 var oynanmamış..

  19. #19
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşallah diyelim ozaman
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •