User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Dizel Araçta Yakıt hakkında mantıklı bir açıklama

  1. #1
    BoraRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    5.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Dizel Araçta Yakıt hakkında mantıklı bir açıklama

    Merhaba,

    Şu sıralar dizel arabamla şehir içi yakıt testleri yapıyorum.

    Sorum şu;
    Yokuş aşağı boşa aldığım zaman anlık yakıt tüketimi araba boşta olmasına rağmen 0.5 ten başlıyor ve yavaş yavaş artıyor. Ancak belirbir bir vitese alıp gaza basmadan yokuşu indiğimde anlık tüketim 0.0 gösteriyor Bunun mantıklı bir açıklaması var mıdır?

    Bu arada 3 defa depo fulledim. İlkini Shell GTL Dizel aldım ve tam 990km yaptım şehir içi. Sonra tekrar fulledim ancak bu sefer POAŞ Euro Dizel aldım ve toplamda 800km yaptım. Tekrar Shell GTL Dizel ile fulledim ve bugün tam 1005 km oldu ve mazot bitti. Bu arada hergün gittiğim yer yaptığım km belli. Yani iki yakıt arasında bu kadar fark olması beni gerçekten şaşırttı Siz de deneyebilirsiniz.

  2. #2
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk olarak, araç boşta iken motor rölantide durabilmesi için tabii ki benzin harcıyor , viteste iken enjektörler tamamen kapandığı için 0.0 gösterir (araç rölantiye düşene kadar gaz pedalına basılmadığı için motor devrini düşürmeye çalıştığı için benzin vermez).. boşta iken 0.5 ten yükselmesi de, ilk başta devir düşsün die benzini kesiyor, daha sonra rölantide tutabilmek için benzin veriyor o yüzdendir..

    dizellerde yakıt gerçekten çok fark ediyor, aynı olayı daha bugün konuştuk, Shell GTL gerçekten çok farklı diğerlerine göre.. kurum olarak diğerlerinde çok daha iyi ve yakışta farklı..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  3. #3
    BlackEmperor
    Misafir
    hehehehe Ben 10 k dır GTL kullanıyom konusu forumda etraflıca tartışılmıştı.

    Asıl soruya gelirsek vites boşta iken rolanti devrinde ne yakıyorsa arac onu yakar anlık yakıt tketim değeri aracınızın o anki hızına bağlı olarak gaz pedalı pozisyonuylada hesaplanaıyor biraz. Mesela ben durmaya yakın 74 lt yakıyorum kompiter öyle diyor. Viteste iken gaza basmadığınız taktirde yakıt akışı kesiliyor. Karbüratörlü araçlarda durum biraz farklı olması lazım Ama yeni nesil araçlarda durum bu bayır aşağı viteste gidince sıfır yakıt hatta bi forumda bu konuyu baya baya tartışmıştık bulursam güzel bi alıntı eklerim

    GTL ye devam 13 kuruş pahalı olsada

  4. #4
    BoraRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    5.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Resmen 150 ila 200km fark oluyor GTL ile diğer dizeller arasında. Bunun sebebi nedir acaba. Performans olarak pek bir fark göremedim ancak.

  5. #5
    ATA156 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cutoff sistemi.
    916 V6 Turbo

  6. #6
    BlackEmperor
    Misafir
    performasntan ziyade kükürt oranı düşük denilene gore binde 5 den az olduğu için daha randımanlı yanıyor ve gaz tepkisi bi miktar artıyor alt devirlerden toplaması daha iyi oluyor. Performasn artar demiyor zaten sitesinden bakınca. bende menzıl cok değişmedi ama aractaki hafiflemeyi hissettim diyebilirim. Aracım yenı olduğu için temizde baktığımdan( katı iptal ettiğimde içine bakmıştım pek bi kurumlanma yoktu ) menzılimi cok değiştirmedi açıkcası. Ama üst devirlerde daha az yakıyorum anlık tüketim değerlerinden baktıgımda.

  7. #7
    BoraRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    5.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Radyodaki reklamlarında bangır bangır daha çok performans diyor ona istinaden sordum aslında. Ancak bende 200km mesafe farkı oldu. Çok tuttum ben bu GTL i

  8. #8
    Enes-x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Mesaj
    3.716
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gtl kesinlikle rastlantı değil gerçek bir teknoloji ürünü..Boşta tüketim olmasının nedeni zaten açıklanmış.
    Dr.Ecu

  9. #9
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada viteste tuketimin 0 olmasi bende 1500 devir uzerinde oluyor benzinli aracimda, tum motorlarda hemen hemen o devir uzerindedir sanirim,,o devrin altina dusunce yine yakit yakmaya devam.. o yuzden sakin yavaslamalarda vites kuculterek yavasliyorum hem balatadan hem yakittan tasarruf

  10. #10
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen bende öle yapıyorm, sanırım ben biraz abartıyorm ama durana kadar kompresyonda gidiyorm bazen korkuyorm, fazla kompresyonden bişiler olcak die hatta..
    Alıntı TarikS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu arada viteste tuketimin 0 olmasi bende 1500 devir uzerinde oluyor benzinli aracimda, tum motorlarda hemen hemen o devir uzerindedir sanirim,,o devrin altina dusunce yine yakit yakmaya devam.. o yuzden sakin yavaslamalarda vites kuculterek yavasliyorum hem balatadan hem yakittan tasarruf
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  11. #11
    R.I.P - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    09-77
    Mesaj
    2.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ATA156 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cutoff sistemi.
    aynen.zaten kitapçıktada yakıt tasarrufu için bu sistemin kullanılmasını tavsiye eder.GTL e gelince bildiğim güvendiğim shellde yokmuş.izmir içinde hangi shelli tavsiye edersiniz?

  12. #12
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.167
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanlız bazı araçların yol bilgisayarlarında yokuş aşağı boşa atınca hızınız ne kadar yüksekse yakıt tüketimide o kadar artıyo. Ve frene bastığınız zaman boşta iken yakıt artmaya devam ediyo. Çünkü motor boşta iken şarj dinamosu, hidrolik direksiyon pompası, vede fren sistemi için dönmeye ve güç üretmeye mecbur. Ama yokuş aşağı giderken aracın ağırlığını yer çekimi karşısındaki etkisi sebebiyle oluşan tekerlerin dönme enerjisi bu gücü sağlıyor. Tabi eğer doğru viteste ve aracı kompresiyona sokmayacak bir devirde ise.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  13. #13
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dizel arabada bosa atınca ekonomi saglanmaz, hatta fazlasını yakarsınız

    GTL konusunda da forumda konusu da var ciddi fark oluyor.

    Benim sehirici 6 litre tüketimim, 5.2 düstü.

    3.5 senedir uzun yolda 5 lt altına inememistim 140 150 gittigim icin, en son bayramda 4 litreleri gördüm

    Pahalı ama GTL en iyisi
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  14. #14
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ATA156 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cutoff sistemi.
    aynen öyle, hatta ben şöyle birşey düşünmüştüm. uno marka arabam vardı enjeksiyonlu. bazıları cut off var bazıları yok diyordu. kendi kendime düşünürken benzin püskürtülmüyorsa ateşleme dolayısı ile enerji ve ısı açığa çıkmıyordur, ısı çıkmazsa motor soğur demiştim kendi kendime hatta 4-5km yokuştan 4. viteste inerken hararet 90dereceden 60dereceye düşmüştü. kendi 205imde cut off olmadığınıda afr sayesinde öğrendim. ayağımı gazdan çekince afr değer gösteriyordu...
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  15. #15
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynen bende öle yapıyorm, sanırım ben biraz abartıyorm ama durana kadar kompresyonda gidiyorm bazen korkuyorm, fazla kompresyonden bişiler olcak die hatta..
    Alıntı TarikS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu arada viteste tuketimin 0 olmasi bende 1500 devir uzerinde oluyor benzinli aracimda, tum motorlarda hemen hemen o devir uzerindedir sanirim,,o devrin altina dusunce yine yakit yakmaya devam.. o yuzden sakin yavaslamalarda vites kuculterek yavasliyorum hem balatadan hem yakittan tasarruf
    aynen bende öyle yapıyorum, çok yüksek devirde kompresyona bindirmek triger kayışını eskiyse kopartabilir
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  16. #16
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynen bende öle yapıyorm, sanırım ben biraz abartıyorm ama durana kadar kompresyonda gidiyorm bazen korkuyorm, fazla kompresyonden bişiler olcak die hatta..
    aynı alışkanlık bendede var illaki kompresyona girer durmadan önce bizim araba hatta önüm açıksa 1. viteste durana kadar kompresyonda gittiğim oluyor bir çok zaman

    diğer sorular açıklanmış zaten

  17. #17
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı lewo_rolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı alışkanlık bendede var illaki kompresyona girer durmadan önce bizim araba hatta önüm açıksa 1. viteste durana kadar kompresyonda gittiğim oluyor bir çok zaman

    diğer sorular açıklanmış zaten
    yürüyen arabada 1e atmak zararlı, geçerken zorlanmıyormu?
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  18. #18
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1. vitese hicbir zaman bindirmeyin arabayı, hadi 2 3 tamam da...
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  19. #19
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı 207rc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yürüyen arabada 1e atmak zararlı, geçerken zorlanmıyormu?
    Alıntı DRaGGeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1. vitese hicbir zaman bindirmeyin arabayı, hadi 2 3 tamam da...
    15-20km gibi hıza düşmüş oluyorum 1 e alırsam eğer 1500 -2000 devire bile çıkmıyor 1 e bindirdiğimde

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •