User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Hibrid Araba Almamanız İçin 5 Gerekçe :D

  1. #1
    Day Walker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    TÜRKİYE
    Mesaj
    8.017
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)

    Arrow Hibrid Araba Almamanız İçin 5 Gerekçe :D

    Hibrid arabaların herkes için uygun olmadığını belirten Howstuffworks isimli internet sitesi bunun nedenleri ise şöyle sıralanıyor:

    1. Daha az konfor, daha fazla fiyat: Benzinli bir otomobile standart bir modele göre daha fazla para ödediğiniz zaman normalinden çok daha konforlu bir otomobile sahip oluyorsunuz. Standart bir otomobilden daha pahalı olan hibrid modeller için ise durum daha farklı. Hibrid otomobile ödediğiniz daha fazla para ile daha ekonomik araca sahip oluyorsunuz ve çevreyi daha az kirletiyorsunuz. Hibrid arabalar aynı zamanda standart arabalar gibi yolda iyi performans gösteremiyor. Yakıt ekonomisi düşünülerek üretildikleri için bu araçların yürüyen aksamları yüksek sürate ve performanslı kullanıma uygun değil. Dur-kalk teknolojisi sık sık hissedilir ve bazen biraz kullanışsız olabiliyor. Son olarak, hibrid araçlar henüz performans arabası değil.

    2. Yakıt ekonomisi sürüş tarzına bağlı: Daha düşük hızda (saatte 65 kilometre) tam hibrid arabalar sadece kendi elektrik motorunu kullanarak ilerliyor. Kırmızı ışıklarda ya da sıkışık şehir trafiğinde dururken, motor tamamen gaz kesiyor. Kalkış için araç vitese takıldığında yeniden çalışıyor. Günün çoğunda şehir içinde, düşük hızla, dur-kalk yaparak sürüyorsanız, hibrid araba kilometre başına yakıt tüketiminde daha iyidir. Ancak, hız yaptığınız uzun yolculuklarda benzinli ve dizel arabalar hibridlerden daha iyi performans gösterir.

    3. Temiz dizel daha çok kilometre yapar: Geçtiğimiz yıllarda, küçük otomobillerde bulunan Euro normlarına uygun olarak üretilen yüksek performanslı dizel motorlar, dünya pazarlarında önemli bir yer kazandı. Yakıt ekonomisine gelinince, dizel arabalar şehir içinde neredeyse bazı hibridler kadar iyi. Hatta, uzun yol performansları da göz önüne alındığında dizel araçlar hibridlerin oldukça önüne geçiyor.

    4. Ekstra maliyeti telafi etme: Birçok yeni hibrid araba sahibi, araçları için başta yaptıkları yüksek masrafları, aracın yakıt tüketimindeki farkla kapatacaklarını tahmin ediyorlar. Benzinli araçlarla olan fiyat farkını karşılamak için ise bakım masrafları hariç en az 150.000 – 200.000 km'den fazla yol yapabilmek gerekli, bu da çok otomobil kullananlar için bile 2 seneyi bulabilir. Ancak akaryakıt fiyatları arttıkça, hibrid arabalarda 2 yılı gibi kısa bir sürede fiyatı telafi edebiliyor. Ancak, yakıt fiyatları düşerse, bu farkı telafi etmek çok daha uzun sürecek.

    5. Yüksek fiyatları: Hibrid versiyonlar genellikle aynı arabanın geleneksel modelinden daha yüksek fiyatlara satılıyor. Ekstra maliyetlerin çoğu da hibridlerde bulunan yeni benzin tasarrufu teknolojisinin maliyetinden ileri geliyor. Ülkemizde satılan hibrid otomobillerin ile standart modeller arasında, neredeyse sıfır kilometre alt segment bir otomobil alacak kadar fiyat farkı mevcut.
    Yolların Ustasıyım Modların Hastasıyım

  2. #2
    gkhunk
    Misafir
    o kadar çok istiyorum ki bir hibrid araç almak sözle ifade edemem. gerekçeler her ne kadar şu anda teşvik eder gözükmese de küçük boyutlu, hibrid bir araç kullanmak isterdim.

    japon otomobil üreticilerinin bu konuya daha çok önem verdikleri konusunda yanlış mı düşünüyorum? Hibrid otomobiller için?

  3. #3
    tunch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    45-35
    Mesaj
    1.841
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence yanlis dusunmuyorsun her ne kadar tarihcesini bilmesemde hep japonlari hibrid gordum ama son yillarda amerikanlar hibride biraz daha uyanip en son escalade'in hibrid'i cikti diye biliyorum
    hibrid arac bende isterim ama su anda biraz daha beklemekte fayda var,onumuzdeki yillarda nasilki dizel su noktaya kadar gelip populerlesti hibridde ayni atagi yakalayacaktir diye dusunuyorum.
    kaldiki cevreci yonuyle gelismis ulkelerde on plana cok cikiyor ama biz daha hazir degiliz
    Recent Project: ''Sharky'' E36 323TI Turbo
    Daily Drive: Mini Countryman Diesel

  4. #4
    bodoff - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    IST
    Mesaj
    283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1- Sizden sonra gelecek nesillere daha temiz bir gelecek bırakabilmek için: Daha az fosil yakıt daha az NOx buda daha az emisyon buda daha az kirlenen bir atmosfer buda daha uzun süre yaşanabilecek bir cevre demek...

    2- Gündelik yaşamda araçın sadece bir araç oldugunu hatırlamak için: O standart araclarla apache gibi sokaklarda milletti ezmeden dolasabilmek icin

    3- Teknolojide biraz olsun ilerliyebilmek için: 1880 de ki mantıkla halen arac kullanıyoruz

    4- Hyrid candır

    5- 4 ve 5. nedenlere ihtiyacınız yoktur...

  5. #5
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.452
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hybird araçlardan vergi almasalar mesela otv olmasa bi civic alınır bence

    prius harika olmuş ama fiyatı çok yuksek

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  6. #6
    CallMeInsane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul/Büyükçekmece
    Mesaj
    1.088
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    corolla d4d nin civic hybirdden daha az yaktıgını öğrenmistim bi ara hybird araclar 5 sene sonra alına bilir ama simdi degil

    bizimmemleketimizde motor hacmeni göre verigi veriyoru bu araçların hacmi yok denecek kadar küçük oyuzden devlet bu araçlasa sayaç takar başşına eleman koyar senin arabanın urettigi elektrigin faturasını ister ben diyim

  7. #7
    _sinan_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.647
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CallMeInsane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    corolla d4d nin civic hybirdden daha az yaktıgını öğrenmistim bi ara hybird araclar 5 sene sonra alına bilir ama simdi degil


    aynen derginin testinde vardı , aynı corolladan arkadaşımda 1.4 dizel otomotik , nasıl az yaktığını anlatamam , resmen mazotu koy sonar nezaman koyduğunu unut o derece..

  8. #8
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı _sinan_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynen derginin testinde vardı , aynı corolladan arkadaşımda 1.4 dizel otomotik , nasıl az yaktığını anlatamam , resmen mazotu koy sonar nezaman koyduğunu unut o derece..
    aynı benim taktik koy unut

    şuan tr şartlarında cidden 100 bin verilmez priusa belki ama araç avensis sınıfında ve en az avensis kadar kaliteli bunu da gözardı etmemek gerekir dizel avensis şuan 85 gibi bir rakama satılıyor diye hatırlıyorum

    ve yeni prius un performansı eskisine göre çok çok daha iyi

  9. #9
    TechTurkey FaBeRgE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    Kütahya
    Mesaj
    9.221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herkez farklı bir gözle bakmış

    amaç az yakması değil hava kirliliğini önlemek

  10. #10
    Onuralp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    TR-Ankara
    Mesaj
    4.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi millet benzine para ödemekten kendine gelemiyor ki Carbon salınımını düşünsün. Yanlış bir düşünce fakat yapacak pek birşey yok.
    Bilgiler çok iyi. Yanlış anlaşılmayalım.
    19051919-23041920-30081922-01111922-29101923

  11. #11
    TechTurkey M_PROJECT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    New York
    Mesaj
    6.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı FaBeRgE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    herkez farklı bir gözle bakmış

    amaç az yakması değil hava kirliliğini önlemek
    aslinda dedigin sey aynii kapiya cikiyor , az yakarsan havayida az kirletirsin ( az yakit tuketiminden bahsediyorum ) en azindan buyuk sehirlerde taksi ve diger toplu tasim araclarini tesvikle hybrid yapmak gerekli .
    Straights are for fast cars, but turns are for fast drivers!

  12. #12
    gkhunk
    Misafir
    Alıntı M_PROJECT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslinda dedigin sey aynii kapiya cikiyor , az yakarsan havayida az kirletirsin ( az yakit tuketiminden bahsediyorum ) en azindan buyuk sehirlerde taksi ve diger toplu tasim araclarini tesvikle hybrid yapmak gerekli .
    devlet en azından toplu taşımada hibrid kullansaydı, misal metrobüsler?

    ieet yi kaldırın da hibrid koyun demiyorum yani, yeni alınanları öyle alsalar keşke

  13. #13
    TechTurkey FaBeRgE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    Kütahya
    Mesaj
    9.221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M_PROJECT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslinda dedigin sey aynii kapiya cikiyor , az yakarsan havayida az kirletirsin ( az yakit tuketiminden bahsediyorum ) en azindan buyuk sehirlerde taksi ve diger toplu tasim araclarini tesvikle hybrid yapmak gerekli .
    Bilmiyorum dediğin doğru olabilir ama hibrid araçlardan çok elektronik araçları kastetmiştim. Emsiyon 0 buda güzel bir değer.

    Birde ne biliyim hibrid araçlar ilk marş ve belirli bir hıza kadar elektrikle çalıştığından ne kadar az yakarsa yaksın bir dizele göre çok çok çevreciler. O yüzden pek aynı kapıya çıkmıyor sanırım

    Birde shell'in GTL yakıtı emisyon oranı çok düşük ama üretilirken çevreyi acaip kirletiyormuş

  14. #14
    TechTurkey M_PROJECT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    New York
    Mesaj
    6.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslinda emisyon uzerine konusmaya su forumda hic birimizin hakki yok , cogumuzun aracinda katalitik bile yok sirf guc almak icin ..
    Straights are for fast cars, but turns are for fast drivers!

  15. #15
    TechTurkey FaBeRgE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    Kütahya
    Mesaj
    9.221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M_PROJECT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslinda emisyon uzerine konusmaya su forumda hic birimizin hakki yok , cogumuzun aracinda katalitik bile yok sirf guc almak icin ..
    Doğru diyorsun valla

  16. #16

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hidrojen yakıt olarak kullanılmaya bir başlansa çok daha güzel olacak.. düşünün egzozdan CO yerine H2O çıkıyor

  17. #17
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu işlerle baya bi haşır neşirim. Size şunu söyleyebilirim ki hybrid araçlar genel olarak pazarlama oyunudur. Az yakıp çevreyi az kirletmesi sadece son kullanıcı kullanırken sağlanıyor diğer yandan üretimi ve geri dönüşümünde harcanan hammade ve enerji çok daha yüksek. Alırken harcanan paralar da cabası.

    Dizeller günümüzde çok çok düşük karbon emisyonlarına ulaşıyorlar ancak japonya ve amerikada dizel kullanımı çok kısıtlı olduğundan hybridlerin satışları daha yüksek. Amerikada en çok hybrid i Toyota sonra da Ford satıyor. Sanılanın aksine amerikan üreticiler hybrid konusunda baya iyiler. Avrupada ise pazarları çok kısıtlı. Avrupalı tüketici daha bilinçli olduğundan sürüş olarak bu araçlara ısınamadıkları durumu da var. Japonyada ise kanunlar şehir içindeki kullanımı kısıtlıyor onlar çok küçük benzinli motor kullanımına ağırlık veriyorlar.

    Yakın gelecekte hybridler yavaş yavaş elektrik motorları ve akülerin gelişip ucuzlamasıyla yerini elektrikli araçlara bırakacak. İçten yanmalı motorlar ufalacak gittikçe yani. Egzoz enerjisi dönüşüm sistemleri de gelişecek ve içten yanmalı motorların verimleri artacak.

    Peki neden çok düşük karbon emisyonlu dizeller kullanılarak hybrid yapılmıyor diye sorabilirsiniz. Öncelijkle dizel motorlar ve hybrid sistemlerin maliyetleri çok daha yüksek güncel motorlardan. Diğer sebep ise dizel satılmayan pazarlarda yaşayan hybridleri dizel motorlarla tercih etmeleri zor görünüyor insanların.

    Hidrojen ise şu an için çok uzak bir teknoloji. Yıllardır geliştiriliyor her seferinde 10 seneye kullanılacak diyorlar ama hala sonuca ulaşılamadı. Önce çok pahalı. Depolaması da pahalı üretmesi de. Hidrojeni üretmek için harcanan enerji kendini amorti etmiyor kolay kolay. Enerji kapasitesi petrol ve dizelden daha düşük o yüzden daha fazla depolama hacmine ihtiyacınız var ve menzil kısa.

    Çevreyi önemsiyorsanız ucuz ve euro 5 i karşılayan ufak hacimli dizel kullanın. 50 100 cc lik motorsikletler bile dünya kadar karbon salıyor.Dizeller ise düşük nox düşük karbon salıyor.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  18. #18
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O hibrit sistemler bir arıza yapsın garantisi bittikten sonra ben ozaman görücem o arabaları alanları. Sayın X lazer güç ünitesi ile hede hödö kalkanlarınız bozulmuş. Ayrıca hibritinize can veren atomic pillerinizden 2 si sizi ancak 10.000 km daha götürür. Piller hariç masrafınız 10.000 tl. Dilerseniz piller ile berabas 18.000 liraya Tüketici Kredisi kullanıdırıyoruz. Dosya masrafsız.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  19. #19
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    içinde 4 5 km kablo war uzaktan kumandalı araba gibi ne gerek war
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •