User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
30 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Dizel ve Supercharger?

  1. #1
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Dizel ve Supercharger?

    Yıllardır aklıma takılan bir soru var, hadi konu açayım da tartışalım dedim.

    Günümüz dizellerinde ne bekleniyor? Düşük devirde basınç üretilsin. Ok, vgt turbo ile bunu çözdüler, e dizel zaten çok devir çevirmez, en babası 4000-45000 de bitiyor.

    Şimdi supercharger'lar hakkında genel olarak neler biliyoruz? Öncelikle motora kayış ile bağlılar, düşük devirlerde boost üretiyorlar ve genellikle yüksek devirlerde boost performansları çok yok (ektrem durumlar dıında)

    Gelelim soruma, düşük devirde boost gelsin isteğini supercharger sağlar, dizel de yüksek devir çevirmez, yani supercharger için ideal. Hem turbo gibi yatak bozma, yağlama kesilme gibi sorunları da yok supercharger'ların (eaton gibi kaliteli markaları söylüyorum).

    Neden dizellerde supercharger kullanmıyorlar?

  2. #2
    Bulut Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hareketi kranktan aldıgı için olabilirmi ?

  3. #3
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bullet07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hareketi kranktan aldıgı için olabilirmi ?
    Klima kompresörü de hareketini kranktan alıyor ona bakarsan...

  4. #4
    VTEC® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.965
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence hoca minareye çıkmış, elinide kulağının arkasına koymuş ve boğazındaki son gıcık temizleyici öksürüğünü yapmış gibi hissediyorum ve bu tip bi çalışmayı sanırım VW yapacak gibi geliyor bana TDSI??

  5. #5
    Bulut Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gurcell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Klima kompresörü de hareketini kranktan alıyor ona bakarsan...
    ama sürekli devrede değil ona bakarsan

  6. #6
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Farketmez ki, bendeki clio dizelde 1000 devirde boost gelmeye başlıyor mesela Sürekli devrede sayabiliriz turboyu...

  7. #7
    Bulut Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbon hareketi kranktan mı alıyor ?

  8. #8
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    manifolddan alıyor, boostu da düşük devirde veriyor.

  9. #9
    Bulut Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende diyorumki sc kullanılmamasının sebebi gücü kranktan aldıgı için olabilir yani düşüncem bu gürsel kardeşim

  10. #10
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tamam hocam, seninkini yazalım kenara.

    Başka fikri olan var mı?

    ps: Bullet kardeşim ben sende yaş olarak biraz büyüğüm bu arada, beni genç hissettirdiğin için teşekkürler

  11. #11
    Bulut Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gurcell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tamam hocam, seninkini yazalım kenara.

    Başka fikri olan var mı?

    ps: Bullet kardeşim ben sende yaş olarak biraz büyüğüm bu arada, beni genç hissettirdiğin için teşekkürler
    valla usta yaşın sol tarafta yazmıyor saygısızlık ettiysem kusura bakma bu tarz karışıklıklar hep olur.

  12. #12
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Estağfurullah yaw, bende farkettiğimden takılmadım zaten.

  13. #13
    BlackEmperor
    Misafir
    sc ile elde edeceğin basınç daha düşük olduğundan olabilir mi ? misal benim araçtaki turbo garrett gt1444 garrettin en küçük turbosu ve aracımda stok halde 1.1 bar basıyor fayda /maliyet oranı daha iyi olduğundan elde edilen boost ölçüsünde dizelde turbo kullanılmasını zorunlu kılıyor olabilir.

  14. #14
    KSK-VTEC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    1.295
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Takmama nedenleri acaba dizeller bildiğiniz gibi yüksek sıkıştırmayla çalışıyor hondalardan bildiğim kadaraylada sc olanların egt problemi var içeriye havayı sıcak basıyor vsvs vs sadece düşünce

  15. #15
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KSK-VTEC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Takmama nedenleri acaba dizeller bildiğiniz gibi yüksek sıkıştırmayla çalışıyor hondalardan bildiğim kadaraylada sc olanların egt problemi var içeriye havayı sıcak basıyor vsvs vs sadece düşünce
    intercooler ile hava soğutulur bence. Hondalara takılan çoğu jackson racing ürünlerinde intercooler yok gördüğüm üzere.

  16. #16
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Büyükçe jeneratör ve gemi motorlarında var sanırım,

    Ama otomobillerde kullanılmıyor, daha önce aklıma geldi ama hiç kurcalamamıştım.

  17. #17
    Swift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gaz sıkıştırıldığında, sıcaklığı yükselir, dizel motoru bu özelliği kullanarak yakıtı ateşler. Hava, dizel motorunun silindiri içine çekilir ve bir piston tarafından, kıvılcım ateşlemeli (benzinli) motorlardakinden çok daha yüksek (25 katı bulabilir) bir oranda sıkıştırılır. Hava sıcaklığı 500-700°C'a ulaşır.

    bkz wikipedi supercharger ile sıcaklık dahada artıcaktır

  18. #18
    YEY® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Verim sorunu olabilir.Sonuçta supercharger çalışmak için turboya göre daha fazla güç çalıyor sistemden...NA dizelinde benzinli araçlara göre güç üretemediği aşikar..

    Yan nedende ekonomi olabilir.S.c her zaman devrede,her devirde kranka yük bindiriyor..

    Bu arada supercharger turboya göre daha dertsiz gibi dursada Eaton dahil belli bi ömre sahipler Mesela minilerde 100 binde cortluyor s.c..Yüklü olanlarda 30-40 binlerde gidenler var..

  19. #19
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    scirocco da eaton m24 modeli kullanılıyor. Istenirse orjinal kasnağıyla 2000 devirlerde 1.5 bar kadar basabiliyormuş fakat flow değeri hakkında hiç bir fikrim yok. Aynı zamanda bu sc da devreden çıkma özelliğide mevcut. Biraz daha üstüne gidilebilir ama her daim olduğu gibi yine tc > sc

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •