Yıllardır aklıma takılan bir soru var, hadi konu açayım da tartışalım dedim.
Günümüz dizellerinde ne bekleniyor? Düşük devirde basınç üretilsin. Ok, vgt turbo ile bunu çözdüler, e dizel zaten çok devir çevirmez, en babası 4000-45000 de bitiyor.
Şimdi supercharger'lar hakkında genel olarak neler biliyoruz? Öncelikle motora kayış ile bağlılar, düşük devirlerde boost üretiyorlar ve genellikle yüksek devirlerde boost performansları çok yok (ektrem durumlar dıında)
Gelelim soruma, düşük devirde boost gelsin isteğini supercharger sağlar, dizel de yüksek devir çevirmez, yani supercharger için ideal. Hem turbo gibi yatak bozma, yağlama kesilme gibi sorunları da yok supercharger'ların (eaton gibi kaliteli markaları söylüyorum).
Neden dizellerde supercharger kullanmıyorlar?