User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
63 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: gece gece aklıma takılan bir soru (yokuş aşağı aracın ilerlemesi ile ilgili)

  1. #1
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    gece gece aklıma takılan bir soru (yokuş aşağı aracın ilerlemesi ile ilgili)

    iyi geceler, kafama 1 soru takıldı geçenlerde. kısaca olay şu :
    2 araç var. biri 96 opel astra diğeri 207rc. sıfırdan yokuş aşağı aynı noktadan 2 aracıda bıraktığımda yokuş aşağının bitim noktasında aynı yerde opel 53km/h, rc ise 67km yapıyor. (kadran hataları düşülmüş hali) opel 1070kg, rc 1280kg. ağırlık bu kadar farkedermi? opelin bakımları tamam, disk balata sürtme yok, teker bilyesinden bu sorun kaynaklanırmı acaba? uğultu türü şeyler yok, gidişi 0-100ü de normal...
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  2. #2

    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    240
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Normalde ağırlığın hiçbir etkisi yoktur.
    Siz alın camdan 1 kiloluk bir poşet atın birde 10 kiloluk bir poşet atın ikiside aynı anda düşecektir.

    Araçlarda ise durum mekanik nedenlerden ya da lastik genişliğinden(sürtünmeden dolayı) farkeder.

    Kısacası kafanıza takmayın..

  3. #3
    G60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    811
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aerodinamiğide hesaba katmak lazım.

  4. #4

    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    240
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben onu unuttum araçların aerodinamiğide hava sürtünmesinden dolayı etkilidir bu durumda

  5. #5
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tek sebebi var, havadan yerden heryerden gelebilcek sürtünme. başka hiçbir açıklaması yok. yoksa havasız ortamda herşey yere aynı hızda iner.

  6. #6
    TechTurkey Yekta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    İst/ataköy
    Mesaj
    2.015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent-- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Normalde ağırlığın hiçbir etkisi yoktur.
    Siz alın camdan 1 kiloluk bir poşet atın birde 10 kiloluk bir poşet atın ikiside aynı anda düşecektir.

    Araçlarda ise durum mekanik nedenlerden ya da lastik genişliğinden(sürtünmeden dolayı) farkeder.

    Kısacası kafanıza takmayın..
    sürtünmeyi hesaba katmazsak dediğini durum geçerlidir örnek için hava sürtünmesi mesela
    ağırlığın burda etkisi yer yüzeyi ile sürtünmeyi arttırmada var ayrıca aktarma organlarındaki kayıplarda etkiler bunu.. rc de daha az kayıp yani daha az sürtünme varsa daha çok hızlanması normaldir
    YouTube
    DR.ECU

  7. #7

    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    240
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yekta Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sürtünmeyi hesaba katmazsak dediğini durum geçerlidir örnek için hava sürtünmesi mesela
    ağırlığın burda etkisi yer yüzeyi ile sürtünmeyi arttırmada var ayrıca aktarma organlarındaki kayıplarda etkiler bunu.. rc de daha az kayıp yani daha az sürtünme varsa daha çok hızlanması normaldir
    Haklısın tabii ki ama mesela daha ağır bir arabayı daha ince tabanlı bir lastikle hafif arabayı ise daha geniş tabanlı bir lastikle bırakırsak aynı anda inerler

    Senin dediğin kesinlikle doğru sonuçta ağırlık lastiklerdeki sürtünmeyi arttırıyor ama bende arkadaşa bunun direk ağırlıkla ilgili olmadığını anlatmaya çalıştım.

  8. #8
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar, 2 aracın sürtünme katsayısı 0,31 olarak baktım internetten. opelde 185 taban rcde 205 taban lastik var...
    lisedeyken okumuştum, hatırladım şimdi ağırlık faktörünü... bir yerde sürtünme var, belli ancak bu nereden kaynaklanıyor acaba?
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  9. #9
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tekerlek bilyaları, rot ayarları, disklerin belki sıkı olması... vs vs
    lastik havaları

    Bunlar da etkendir...

    Bahsettiğin gibi ağırlık, ağır olan yokuş aşağı boşta daha etkili olur tabi... Kütledir neticede...

  10. #10
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    opelin rot ayarı tam, liftteyken lastikleri çevirdim sıkma falan yoktu. teker bilyasından şüphelendim vallaha...
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  11. #11
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı levent-- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Normalde ağırlığın hiçbir etkisi yoktur.
    Siz alın camdan 1 kiloluk bir poşet atın birde 10 kiloluk bir poşet atın ikiside aynı anda düşecektir.

    Araçlarda ise durum mekanik nedenlerden ya da lastik genişliğinden(sürtünmeden dolayı) farkeder.

    Kısacası kafanıza takmayın..
    nası ağırlığın hiçbi etkisi yok?
    en basiti yerçekimi kanunları.

    Enerji = mgh (kütle x yerçekimi ivmesi x yükseklik)

    merak ettim yokuşun uzunluğu ne kadar, basit bi üçgen formülü ve üstte yazdığım denklemle bu işi çözersiniz zaten kilo farkı ve aerodinamiden gelen sürtünme kuvveti farkı sonucunda oluşan bişey bu yani

  12. #12
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 207rc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    opelin rot ayarı tam, liftteyken lastikleri çevirdim sıkma falan yoktu. teker bilyasından şüphelendim vallaha...
    Lifteyken bilya anlaşılmaz, yolda yük binince anlaşılır. Benim tekerlek bilyası ses yapıyordu mesela içeri hırt hırt şeklinde , balans makinasında bile ses yapmadı, artık başka birşeydir falan diyorlardı. Aldım bilyayı değiştirin dedim, bişi değişmez falan diye diye değiştirdik, ses gitti.

    Ama bu sadece bilyadır manasına gelmez...birçok etken var... başta ağırlık...

  13. #13
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı lewo_rolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nası ağırlığın hiçbi etkisi yok?
    en basiti yerçekimi kanunları.

    Enerji = mgh (kütle x yerçekimi ivmesi x yükseklik)

    merak ettim yokuşun uzunluğu ne kadar, basit bi üçgen formülü ve üstte yazdığım denklemle bu işi çözersiniz zaten kilo farkı ve aerodinamiden gelen sürtünme kuvveti farkı sonucunda oluşan bişey bu yani
    yokuş aşağı ölçmedim ama 300-500 metre ancak vardır
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  14. #14
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak-e30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lifteyken bilya anlaşılmaz, yolda yük binince anlaşılır. Benim tekerlek bilyası ses yapıyordu mesela içeri hırt hırt şeklinde , balans makinasında bile ses yapmadı, artık başka birşeydir falan diyorlardı. Aldım bilyayı değiştirin dedim, bişi değişmez falan diye diye değiştirdik, ses gitti.

    Ama bu sadece bilyadır manasına gelmez...birçok etken var... başta ağırlık...
    işin ilginci aracın hızlanmasında ivmelenmesinde hiçbir sıkıntı yok
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  15. #15
    EMG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    İstanbul/Koşuyolu
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha ağır olan aracın yokuş aşşağı daha hızlı ivmelenmesi normal değil mi zaten? Bide astranın eski olmasından dolayı illaki pürüssüz gitmediğini varsayarsak normal gibi geliyor bana.

  16. #16
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 207rc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işin ilginci aracın hızlanmasında ivmelenmesinde hiçbir sıkıntı yok
    Yani zaten çokta kafa yoracak birşey değil...

    en önemli etken senin aracının daha ağır ve daha yeni olması.

    Aracın tekerlekleri dönerken aynı zamanda akslar da dönüyor, diferansiyel de dönüyor... Bunların dönme direnci vs.

    Boşver

  17. #17
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı lewo_rolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nası ağırlığın hiçbi etkisi yok?
    en basiti yerçekimi kanunları.

    Enerji = mgh (kütle x yerçekimi ivmesi x yükseklik)

    merak ettim yokuşun uzunluğu ne kadar, basit bi üçgen formülü ve üstte yazdığım denklemle bu işi çözersiniz zaten kilo farkı ve aerodinamiden gelen sürtünme kuvveti farkı sonucunda oluşan bişey bu yani
    kilo eğer yer yada hava temasındaki sürtünmeye etki etmiyorsa hiçbir işe yaramaz, mgh kuralı aracı hızlandırmada ve durdurmada bir işine yaramaz keza potansyel enerjiyi simge eder. hareketlendiğinde iş kinetiğe dönüşür. oda 1/2 mv^2 dir. dünya üzerindeki bütün maddeler aynı yerçekimi ivmesiyle hareket eder. sadece birbirlerine göre havadan ve yerden oluşabilcek sürtünmeleri farklıdır. bu iki araç arasındaki farkta sürtünmeden oluşabilcek farklardır.

  18. #18
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkürler cevap verenlere
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  19. #19
    TechTurkey Yekta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    İst/ataköy
    Mesaj
    2.015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TheAce Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kilo eğer yer yada hava temasındaki sürtünmeye etki etmiyorsa hiçbir işe yaramaz, mgh kuralı aracı hızlandırmada ve durdurmada bir işine yaramaz keza potansyel enerjiyi simge eder. hareketlendiğinde iş kinetiğe dönüşür. oda 1/2 mv^2 dir. dünya üzerindeki bütün maddeler aynı yerçekimi ivmesiyle hareket eder. sadece birbirlerine göre havadan ve yerden oluşabilcek sürtünmeleri farklıdır. bu iki araç arasındaki farkta sürtünmeden oluşabilcek farklardır.
    +1 eğer ki sürtünmesiz bir ortamsa ağırlığın hiçbir etkisi yoktur.. burda ağırlığın etkisi lastik vb şekilde ağırlığın etkilediği sürtünme kuvvetini arttırmaktır..
    YouTube
    DR.ECU

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •