User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 2jz gte blok yapilisi

  1. #1
    TechTurkey M_PROJECT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    New York
    Mesaj
    6.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    2jz gte blok yapilisi

    Straights are for fast cars, but turns are for fast drivers!

  2. #2
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok maliyetli iş birkalıp tek sefer kullanılıo sonra çöp

    blogun zımparalanmasına bayıldım
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  3. #3
    elpadre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    paristanbul
    Mesaj
    11.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    guzel vıdeo paylasım ıcın tesekkurler
    cok merak edıyorum ve soruyorum ?

    sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?

    tuned by : gürsel canpolat (16ec813)

  4. #4
    suprolla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    sefaköy city+lefkosa
    Mesaj
    977
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kumla kalıplamaya her zaman hayran kalmışımdır....en sevdiğim motorun nasıl yapıldığını görmekte ayrı güzelmiş sağolasın abicim

  5. #5

    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    488
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güzel paylaşım keşke daha kaliteli bi çekim ve devamıda olsaydı. tşkler..

  6. #6

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    ankara - ataşehir
    Mesaj
    461
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o motor bloğu kumla kalıplama yöntemiyle üretilmiyo o kalıbın içine konulan maça denilen motorda boşluk oluşturmak için(kalıbın içinde) kullanılan parçalar evet o kum hatta silis kumu.Otomasyonda yani büyük kalıpların ray olarak ilerlediği yerde görülen şey esas kalıp biz o da alt ve üst derece diyoruz hatta derecenin içinde kalıbın yüzeyi siyah olarak görülüyor oda kömür tozudur yani kalıpta kömür tozu kullanıyolar.Zımpara işlemi motor bloğunun sarsaktan çıktıktan sonra(kalıbın kırılması) cnclere işlenmeye giderken kesici takımın uzun ömürlü olması için ve bloğun cnc ye veya cnclere düzgün bağlanması için yüzey pürüzlüğünün alınması için yapıolar.Hatta videonun bir bölümünde kalıba ergitilmiş metal dökülürken bişey katıyolar esas olan da o kalıbın tutması için (o da bende kalsın).Çok maliyetli bir iş değil yani bloğu yapmak için çoğu parça atılıyo gibi düşünmeyin motor bloğunun fiatına bakınca (sadece maçalar kalıpta kullanılan şeyler tek kullanımlık) hııı yatırım maliyeti yüksek milyon dolarlar diyim tabii otomasyon varsa çoğu yerde de motor bloğu bu sistemle üretiliyo yani extra bişi yok ama motor bloğunun iç kısımlarını zımpara yapan robot kol ki eski bir video olsa gerek teknolojilerinin yüksek olduğunun göstergesi bence

  7. #7
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı korki Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o motor bloğu kumla kalıplama yöntemiyle üretilmiyo o kalıbın içine konulan maça denilen motorda boşluk oluşturmak için(kalıbın içinde) kullanılan parçalar evet o kum hatta silis kumu.Otomasyonda yani büyük kalıpların ray olarak ilerlediği yerde görülen şey esas kalıp biz o da alt ve üst derece diyoruz hatta derecenin içinde kalıbın yüzeyi siyah olarak görülüyor oda kömür tozudur yani kalıpta kömür tozu kullanıyolar.Zımpara işlemi motor bloğunun sarsaktan çıktıktan sonra(kalıbın kırılması) cnclere işlenmeye giderken kesici takımın uzun ömürlü olması için ve bloğun cnc ye veya cnclere düzgün bağlanması için yüzey pürüzlüğünün alınması için yapıolar.Hatta videonun bir bölümünde kalıba ergitilmiş metal dökülürken bişey katıyolar esas olan da o kalıbın tutması için (o da bende kalsın).Çok maliyetli bir iş değil yani bloğu yapmak için çoğu parça atılıyo gibi düşünmeyin motor bloğunun fiatına bakınca (sadece maçalar kalıpta kullanılan şeyler tek kullanımlık) hııı yatırım maliyeti yüksek milyon dolarlar diyim tabii otomasyon varsa çoğu yerde de motor bloğu bu sistemle üretiliyo yani extra bişi yok ama motor bloğunun iç kısımlarını zımpara yapan robot kol ki eski bir video olsa gerek teknolojilerinin yüksek olduğunun göstergesi bence
    bilgiler cok güsel teşekkürler

    fakat oda bende kalsın dediginiz kısım kafama takıldı

    2JZ ler türkiyede mi ürtetiliyor
    bizim üretmemizi istemiyormusunuz motor bloklarını

    keşke bize de ögretseydiniz evde kendime bol bol K20A üretirdim
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  8. #8
    1JZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    54
    Şehir
    Turkiye. BURSA
    Mesaj
    280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel video paylaşım için teşekürler.

  9. #9
    Ferhat_V - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    Polonya/Lodz
    Mesaj
    5.743
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim bildiğim toyota motor parçalarından bazıları gebze sanayide toyotetsu fabrikasında üretiliyor parçalardan pek anlamam ama metal kalıplardan orada parça üretildiğini görmüştüm.. video için teşekkürler..

  10. #10

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    ankara - ataşehir
    Mesaj
    461
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet toyota birçok parçasını kendi üretiyor yalnızca benim bildiğim bundan 3yıl öncesine kadar ülkemizdeki üretici bazında yalnızca mercedes in aksaray fabrikası montaja yönelik çalışıyodu parçaları kendi üretmiyodu

  11. #11
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı korki Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o motor bloğu kumla kalıplama yöntemiyle üretilmiyo o kalıbın içine konulan maça denilen motorda boşluk oluşturmak için(kalıbın içinde) kullanılan parçalar evet o kum hatta silis kumu.Otomasyonda yani büyük kalıpların ray olarak ilerlediği yerde görülen şey esas kalıp biz o da alt ve üst derece diyoruz hatta derecenin içinde kalıbın yüzeyi siyah olarak görülüyor oda kömür tozudur yani kalıpta kömür tozu kullanıyolar.Zımpara işlemi motor bloğunun sarsaktan çıktıktan sonra(kalıbın kırılması) cnclere işlenmeye giderken kesici takımın uzun ömürlü olması için ve bloğun cnc ye veya cnclere düzgün bağlanması için yüzey pürüzlüğünün alınması için yapıolar.Hatta videonun bir bölümünde kalıba ergitilmiş metal dökülürken bişey katıyolar esas olan da o kalıbın tutması için (o da bende kalsın).Çok maliyetli bir iş değil yani bloğu yapmak için çoğu parça atılıyo gibi düşünmeyin motor bloğunun fiatına bakınca (sadece maçalar kalıpta kullanılan şeyler tek kullanımlık) hııı yatırım maliyeti yüksek milyon dolarlar diyim tabii otomasyon varsa çoğu yerde de motor bloğu bu sistemle üretiliyo yani extra bişi yok ama motor bloğunun iç kısımlarını zımpara yapan robot kol ki eski bir video olsa gerek teknolojilerinin yüksek olduğunun göstergesi bence
    bilgiler hoş güzel ama bu sanırım bende kalsın dediğiniz şeyi dünyada tek siz biliyosunuz tebrik etmek lazım sizi buluşunuz için patent nosunu öğrenebilirmiyiz..
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  12. #12

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    ankara - ataşehir
    Mesaj
    461
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilgiler cok güsel teşekkürler

    fakat oda bende kalsın dediginiz kısım kafama takıldı

    2JZ ler türkiyede mi ürtetiliyor
    bizim üretmemizi istemiyormusunuz motor bloklarını

    keşke bize de ögretseydiniz evde kendime bol bol K20A üretirdim


    o kısmı sadece videoda gördüğüm için söledim ocaklarda bulunan ergitilmiş metale atılan aşıdır diyelim ama kalıbın istenilen şekilde çıkması için dikkat edilmesi gerekn çok parametre var sadece o bir önemli detay diyebiliriz.2JZ Türkiyede üretilmiyor ama çok rahat üretilebilir

  13. #13
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ferrarinin motorlarının üretimini izlemiştim ondada kumdan kalıp vardı tek seferlik ama o komple el yapımıydı üretimin bütün aşamaları

  14. #14
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı korki Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o motor bloğu kumla kalıplama yöntemiyle üretilmiyo o kalıbın içine konulan maça denilen motorda boşluk oluşturmak için(kalıbın içinde) kullanılan parçalar evet o kum hatta silis kumu.Otomasyonda yani büyük kalıpların ray olarak ilerlediği yerde görülen şey esas kalıp biz o da alt ve üst derece diyoruz hatta derecenin içinde kalıbın yüzeyi siyah olarak görülüyor oda kömür tozudur yani kalıpta kömür tozu kullanıyolar.Zımpara işlemi motor bloğunun sarsaktan çıktıktan sonra(kalıbın kırılması) cnclere işlenmeye giderken kesici takımın uzun ömürlü olması için ve bloğun cnc ye veya cnclere düzgün bağlanması için yüzey pürüzlüğünün alınması için yapıolar.Hatta videonun bir bölümünde kalıba ergitilmiş metal dökülürken bişey katıyolar esas olan da o kalıbın tutması için (o da bende kalsın).Çok maliyetli bir iş değil yani bloğu yapmak için çoğu parça atılıyo gibi düşünmeyin motor bloğunun fiatına bakınca (sadece maçalar kalıpta kullanılan şeyler tek kullanımlık) hııı yatırım maliyeti yüksek milyon dolarlar diyim tabii otomasyon varsa çoğu yerde de motor bloğu bu sistemle üretiliyo yani extra bişi yok ama motor bloğunun iç kısımlarını zımpara yapan robot kol ki eski bir video olsa gerek teknolojilerinin yüksek olduğunun göstergesi bence
    Yöntemin adı kum kalıp yalnız. Cast molding. tabi ki günümüzde kalıplar saf kumdan üretilmiyor ancak mantık hala aynı. bir de bloklar demir blok die cast yapması çok zor zaten.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  15. #15

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    ankara - ataşehir
    Mesaj
    461
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet kum kalıpmış pardon

  16. #16
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hiç döküm yapılmadanda motor blogu yapılabılıyor alımınyum kütükten, sadece 5axis cnc de yapılabılıyor hatta bulabılırsem paylasyım v8 motor blogunu dolu malzemeden işliyorlar benım meslegım oldugu için cok ilgimi çekmişti

    http://www.youtube.com/watch?v=QsmiIeAkE-o

  17. #17

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    makinaya bak yaw 10 dk dakkada v8 blogu imal etti

  18. #18

    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    35
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    metal kalıplama yapacaksanız kumdan başka kalıp kullanılmaz zaten.
    hüloooooooooooooo

  19. #19

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı korki Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilgiler cok güsel teşekkürler

    fakat oda bende kalsın dediginiz kısım kafama takıldı

    2JZ ler türkiyede mi ürtetiliyor
    bizim üretmemizi istemiyormusunuz motor bloklarını

    keşke bize de ögretseydiniz evde kendime bol bol K20A üretirdim


    o kısmı sadece videoda gördüğüm için söledim ocaklarda bulunan ergitilmiş metale atılan aşıdır diyelim ama kalıbın istenilen şekilde çıkması için dikkat edilmesi gerekn çok parametre var sadece o bir önemli detay diyebiliriz.2JZ Türkiyede üretilmiyor ama çok rahat üretilebilir
    Ben İzmirde bir döküm firmasını ziyaret etmiştim iş nedeniyle, mercedes, volvo gibi firmalara motor bloğu ve şanzıman blokları döken bi firmaydı..

    Dediğine katılıyorum türkiyede yapılır.. Ama toyota gibi olmaz.. Toyota dünyanın en büyük otomotiv üreticisi çünkü, hiç bir üretici onun gibi olamaz..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •