User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
48 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Coilover mı? Amortisör+Yay mı?

  1. #1
    STeaM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Coilover mı? Amortisör+Yay mı?

    Arkadaşlar bilmiyorum daha önce konuşuldu mu bu husus,

    hangisinin yol tutuşu sizce daha fazladır coilover sistemli bir aracın mı yoksa, spor amortisör üzerinde kullanılacak yay ile hazırlanan bi sistem mi daha iyi yol tutuşu sağlar?

    Yorumlarınız...

  2. #2
    basar13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.598
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Markaya göre değişir ama coilover arabayı daha cok indiriceği için ve süspansyon ayarı yapılıcagı ıcın cok ustundur amortisor yay dan fakat asıl sorun bu ayarı yapabılıcek kişiyi bulmak... Coiloverın ayarını yapmak zordur suspansyonun sertiği zemine gore vs...

    Eğer pistte kullanılmıcaksa bence yay ve amortisor yeterli olucaktır hemde fiyat olarak cok daha uygun olur..

  3. #3
    STeaM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    marka bazlı sormadım yani örneğin

    KW Coilover mı yoksa Bilstein Amort + KW / Vogtland yay sistemimi?

    coilover ın ayarlanabilirlik üstünlüğü var ama böyle bi kombinasyonda daha iyi yol tutuş sağlanır gibime geliyo nedense?

  4. #4
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilstein pss9 yada kw variant3

  5. #5
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Coiloverlar daha mi sert oluyor spor amortisor ve yaylara gore?

  6. #6

    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul / Yeşilköy
    Mesaj
    1.302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadece yükseklik ayarlı coilover kullanan varmı
    varsa nasıl ???

  7. #7
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.346
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hım sıtede coılover olan arkdaşlarımız var yardımcı olurlar sanırım
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  8. #8
    GS400
    Misafir
    bende coil over var... Yay-amörtisör ikilisinden daha ayarlanabilir ve daha bütün bir şey... Yükselklik ayarlı bir coilover'a sahibim, bence gayet rahat(Tanabe Susteck Pro-S13200sx). Aracınıza bulabiliyorsanız alın.

    En büyük sorun her markaya coil-over kiti hemen bulunmuyor... Onun yerine gidip bir takım yay alıp denemek filan daha cazip geliyor insanlara...

    Sorun o mu daha iyi bu mu daha iyi sorunu değil, coil over kiti presetde olsa her tarafı ayarlanabilir de olsa tabiki yay-amörtisör ikilisinden daha iyidir... Ama iyi uyuşan bir takım yay ve amörtisörde az ayarlanabilir bir coilover kitinin getirdiği avantajların hepsini getirebilir.

    Bu konu marka bazlı tartışılsa daha doğru olabilir... Mesela atıyorum "Audi A3'e KWmi alayım yoksa iyi bir yay amörtisör kombinasyonu varmı?" daha doğru bir sual şekli olabilir...

  9. #9
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence yol tutuş konusunda bir fark olacağını sanmıyorum. farklar;
    1) yay+amartisorun ayrı ayrı alınıp takılıyor. coiloverda ikisi birada, aynı marka olamsının avantajı olabilir.
    2) coiloverda aracın yuksekliğini ayarlıyabiliryorsun istediğin gibi.
    3) amortisör+yay ikilisi daha ucuz

    NOT; bu söylediklerim sertlik ayarlı sarı koniler için geçerli tabiiki. sarı koni+eibach ikilisini kullanıyorum gayet memnunum.
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  10. #10
    tipo16v - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    497
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Genelde coiloverı aracı çok alçaltmak isteyenler tercih ediyor benim gördüğüm... Bende sarı koni ve eibach kullanıyorum. Yol tutuşu orjinale göre çok iyi doğal olarak... Ama coiloverı bulunmadığı için deneme şansım olmadı... Birde yol kullanımı için bu hali bile en yumşakta iken iyi oluyor. Coilover ile sertlik çok artıyor diye biliyorum. Oda bizim yollarda pek istenen bi durum değil. Piste çıkıcam yada sadece otobanda gezicem diyenlere uygun yani
    http://img17.imageshack.us/img17/2066/tipoctbr.jpg
    __________İŞTE SAPIK MANİSALI!__________

  11. #11

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.517
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    coıl çok serrttir genel olarak kalıtelı bi marka kulllanmak lazım...
    ama yol tutusu daha iidir yanı okadar alçalabılıo sonuçta..
    ama fiyatını hakedıo mu turkey kosullarında bılemıcem...

  12. #12
    Onu-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni başlık açmayıp buradan yazmak istedim;

    Arkadaşın type-R'a Coilover alıcaktık, son anda vaz geçip Koni amortisör aldık, zaten üzerinde 5 cm Eibach yay vardı..

    Sizce Koni ve Eibach ikilisi type-R'da nasıl olur?
    Onur
    14' f30 316

  13. #13
    R-13239 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En iyi ikilidir Onur'um , çoğu kullanan kişi bunu soyluyor.

  14. #14
    type-RRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    426
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    koni+ eibach çok güzell yol tutuyor kullanıyorum ve çok memnunum
    rüyalarını gerceklestirmenin en kolay yolu uyumaktır

  15. #15
    Onu-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla iki alanda da uzman ikili var, ben de böyle olmasını bekliyodum zaten ama yine de bi sorayım dedim, coil den çok bi eksisi olmaması güzel bişey.. Teşekkür ettim..
    Onur
    14' f30 316

  16. #16
    deathofacar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    75
    Şehir
    ümitköy
    Mesaj
    733
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben 5cm yay ile koni kullandım. hiç memnun kalmadım. 3,5 cm ile kullanmak daha doğrusuymuş. ama bütçen uygunsa direk coil altype r a. type r ın orj. amortisörleri ben ce koniden çokd aha kaliteli.

  17. #17
    type-RRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    426
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5cm yayı orj amortisörlerle kullandınmı
    bence konilerden memnun kalmamanın sebebi çok alçak olan yayların
    sertlik ayarlı sarı konilerin orj amaortisörlerinden daha az yol tutmasının imkanı yok
    zaten 3.5 cm olsa bile bir sürü yay markası var AP gibi FK gibi koniyi bu yaylarla kullananlar bile memnun deil
    3,5cm eibach ve koni reçete bu bence
    illaki coiloverın + ları var alçaklık yükseklik gibi ama para meselesi bunlar
    kumandayla alçalıp yükselenlerde var
    rüyalarını gerceklestirmenin en kolay yolu uyumaktır

  18. #18
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    coilover çok daha güzel bence ama millet genelde alçaltmak için kullanıyor aracı alçaltmak iyi yol tutuş anlamına gelmez tamam ağarlık merkezini aşağı çekiyorsunuz ama bir çok şeyde karışıyor sertlik ve yükseklik ayarli bi coilover ı amortisör + yay ikilisine tercih ederim

  19. #19
    deathofacar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    75
    Şehir
    ümitköy
    Mesaj
    733
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı type-RRR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    5cm yayı orj amortisörlerle kullandınmı
    bence konilerden memnun kalmamanın sebebi çok alçak olan yayların
    sertlik ayarlı sarı konilerin orj amaortisörlerinden daha az yol tutmasının imkanı yok
    zaten 3.5 cm olsa bile bir sürü yay markası var AP gibi FK gibi koniyi bu yaylarla kullananlar bile memnun deil
    3,5cm eibach ve koni reçete bu bence
    illaki coiloverın + ları var alçaklık yükseklik gibi ama para meselesi bunlar
    kumandayla alçalıp yükselenlerde var
    5 cm yaylarla koni kullandım hocam. dediğim gibi bütçen uygunsa kesinlikle coilover dedim. belliki para işi. parayı basarsan evin balkonundanda kumndayla alçaltıp yükseltip takla attırırsın arabaya

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •