User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: EP3 için stage 2 decereli egzantrik hakkında ?

  1. #1
    Yigit-Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    15.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)

    EP3 için stage 2 decereli egzantrik hakkında ?

    EP3 için stage 2 decereli egzantrik hakkında ?


    bu hadise için ince conta yay şapka emme manifoldu gaz kelebeği gibi şeyler mevcut olucak...

    stage 2 için sıkıştırması yüksek piston gerekirmi gerekmezmi ?

    gerekirse neden gerekmezse neden ?

    lütfen tartışma geçmesin bilgi geşsin bilenler yazsın

  2. #2
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yuksek sikistirma teorik olarak motorda performans adina istenen birseydir, sebebi ayni miktarda benzin hava karisimi ile daha fazla mekanik guc uretebilmeye olanak saglamasidir. Bu artis, yuksek sikistirmadan oturu olusan isil verimin artmasi ile ortaya cikar. Daha cok sikistirilan benzin hava karisimi, dogal olarak daha iyi karisir ve daha verimli bir yanma saglar.

    Kisaca ne kadar yuksek sikistirma o kadar cok guc diyebilirim, ancak burda bizi limitleyen her zaman ki gibi fizik kurallari var. Sikistirma arttikca vuruntu egilimide atar, ayrica metallerin belirli dayanimlari vardir bunlar limitlerine yaklastikca omurler azalir vs vs.

    Yani sorunun cevabi secimlik. Alt yapin uygunsa, kullanacagin yakit uygunsa, sikistirmayi arttirmak sana guc olarak geri donecektir. Ha sart mi, degil canim neden sart olsun, motorun verimi daha az olur, urettigi gucte ona gore olur.

  3. #3
    Tolga-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkistan
    Mesaj
    1.678
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    stok internal la stage2 yaparsan piston eritirsin. bence gerekir.
    cheap & fast = not reliable
    reliable & cheap = not fast
    fast & reliable = not cheap

  4. #4
    Yigit-Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    15.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    piston alındı takıldı rodaja başlamaya az kaldı hayırlısı cevaplar için teşekkürlere tıklıyorum...
    İnsanlar ikiye ayrılır. İşine gelenler işine gelmeyenler olarak.
    Kendi Ahlakın için Kuran'ı oku, vatanın için Nutuk'u oku.
    Hakikatten yana olacaksan, yalnız kalmayı göze alacaksın...
    Dr.ECU

  5. #5
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tolga-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    stok internal la stage2 yaparsan piston eritirsin. bence gerekir.
    Konu stock internal yerine yuksek sikistirmali piston degil diye dusunuyorum. Buradaki konu yapilacak uygulamalardan sonra sikistirmayi arttirmak sart mi degil mi.

    Yani, ayni dirence sahip biri yuksek digeri dusuk sikistirmali iki piston olarak dusunurseniz degindigim nokta daha netlesmis olacaktir.

    Soyleminizdeki stock internal eriyebilir argumanini dogru olarak kabul edersek, bu sebepten oturu yuksek sikistirmali piston gerekir demek ilgisiz olacaktir. Cumlenizin devami "daha dayanikli piston gerekir" olmaliydi diye dusunuyorum.

    Anladigim kadariyla daha yuksek sikistirmaya sahip bir pistonun, daha dusuk sikistirmaya sahip bir pistondan daha dayanikli oldugu gibi bir inanis var ortada, ancak bunun dogru olmadigini, sikistirma orani ile dayanikliligin farkli seyler oldugunu cok basit bir ornekle aciklayabilirim. 8.5:1 oraninda sikistirmaya sahip bir asiri besleme aracin pistonlarinin, 11.0:1 oraninda sikistirmaya sahip atmosferik bir aracin pistonlarindan daha dayanikli oldugu ornekler mevcuttur.

    Kisaca "sikistirma arttikca dayaniklilik artar" dusuncesi, her zaman dogru degildir.

  6. #6
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tolga-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    stok internal la stage2 yaparsan piston eritirsin. bence gerekir.
    sebebi nedir bunun?
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  7. #7
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RCkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sebebi nedir bunun?
    +1 stage2 egzantriğin stock internale ne gibi bi zararı olabilir ki ? neden piston eritsin ?
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  8. #8
    orcuns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    KARSIYAKA
    Mesaj
    1.333
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ips k2 ıcın orjınal pıstonlar ve sıkıstırması yetersızdı sıkıstırma kesınlıkle ıstıyordu 240-250 gıbı arabada ınanılmaz bır performans dusuklugu yasamıstım bunu bız eksozdan zannedıyorduk fakat sıkıstırmadan dolayı bır sorun vardı ben 76 ara boru ıcın ozgune cok baskı kurdum onun dedıgı bır fayda etmıyecek gerek yok cunku aracında sıkıstırma yok backpressure dıye bır olaydan bahsettı bıraz arastırdım ve dedıgı dogruydu ipsler ıcın 12.5 cr sıkıstırma ıle guzel gucler cıkarıyolar sendekı egzatrıklerın markası modelını forumlardan arastır yada bır konu ac bılen arkadaslar yardımcı olsun

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •