Atmosverik beslemede iat 72-75 derece seviyelerinde olmasının performansa etksi tahminen % kaç olabilir?
normal şartlarda çalışma sıcaklığı nedir? ben 35-40 diye bilyorum?
Atmosverik beslemede iat 72-75 derece seviyelerinde olmasının performansa etksi tahminen % kaç olabilir?
normal şartlarda çalışma sıcaklığı nedir? ben 35-40 diye bilyorum?
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
normal şartlar diye birşey olabilirmi ?
IAT = intake air temperature
kışın daha soğuk ,yazın daha sıcak ,açık hava filtresi varsa motor sıcaklığını çekiyor mu ? ne bileyim dolu etken var ,ne kadar düşükse o kadar iyi .
75 derece senin araba için cehennem gibi kalır, bir hata olmasın ?
35 -40 güzel valla rolantide 50 derece bende şehir içinde 60-65 oluyor gazlarken uzunyolda ölçer söylerim
Bosphorus Innovations - Water/ Methanol Injection Kits
http://tr.bosphorusinnovations.com/
facebook.com/BosphorusInnovations
instagram.com/bosphorus_innovations/
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
ben -14 okutuyorum gayet ıyı![]()
Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
Uyanmak Gerek Uykulardan Artık
POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)
maşşallah nsı oluyor o iş.
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
Alican'a yaptığım cai ile hava 22 derece iken tempolu sürüşte motora 29-30 derece hava giriyordu, ecu'dan okuyorduk..
tabi trafiğe girince 40 45'lere kadar yükseliyor..
72-75 derece demek turbon var intercoolerın yok gibi bişey demek![]()
if in doubt, flat out.
instagram: utkuuzunoglu
sen iat nin ne olduğunumu anlamadın bilmiyorumki,
senin istediğin şekilde bir genelleme veya formülüze yapılamaz, ortalaması alınamaz.
ait ne kadar çekilen hava sıcaklığına yakınsa o kadar iyi, dış hava 20 derece iat 21 derece ! süper .. giren hava=20 iat=70 derece , 50 derece nerede ısınıyor bu hava ? performans çok kötü etkilenir, rötarda kalınacağı için fazla benzin yakılır, kalkışta performans kaybı olur .
hava 20 derecedir ama motora girene kadar ısınıyordur, sende daha çok ısınıyor , başkasında daha az olabilir .
Uygulanan cold air intake yapısına göre değişir ,hava nereden çekiliyor nereden giriyor değişir, aracın orjinal hava giriş boru kalitelerine göre değişir , motorun kendi çalışma sıcaklığının verdiği dış ısı bile onu etkiler .
üstelik hava kaput altından çekiliyor demişsin ,
o yanlış, düzelt onu .
Yol alırken IAT fena değildir ama kırmızı ışıkta sadece 1 dakika bekle IAT 80 derecelere kadar geliyordur ne yetmişi..
üstad ortalama dedim diye formule dökme hemen.
diğer arkadaşların dediği gbi misal:
"Alican'a yaptığım cai ile hava 22 derece iken tempolu sürüşte motora 29-30 derece hava giriyordu, ecu'dan okuyorduk"
demiş. sizin değerleri merak ettm.
bende 70 olması performansı etkiliyor evt. kutu içi gerekli olan demri bulamadığım için bağlantıyı yapamadım henüz.aynı zamanda rolanti motoru da havayı radyatörün hemen ardından alıyor.bunları öndeki porttan alıcam.
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
Hayır direk intake sıcaklığı.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
benimk, henüz tampona ulaşamadı![]()
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
IAT yaniltmak motor kirmaya davat cikarmaktir, sakin direnc mirenc veya piyasada satilan uyduruk cipler ile iat verisini yaniltmayin. O compensation ecu de motoru korumak icin var, yaniltmak yerine hakkaten gercek sicakligi dusurmeye calisin.
Atmosferik bir arabada eger bir sikinti yoksa bence iat nin dis ortam sicakligi hadi olsun olsun maksimum OS +10 derece olmasi lazim. Sonuc olarak havayi ekstra isitan bir kompresor vs yok.
Guc;
Bilgi ve Tecrubedir.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
yanıltmak fln yok zaten. ben doğru kalibre ettim ve gerçek değer o 70 lerde. bakalım dışarıdan hava çekince ne olacak.
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)