User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
39 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Drag süre ölçüm sistemi önerileri??

  1. #1
    Vts_Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.471
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Drag süre ölçüm sistemi önerileri??

    Selamlar arkadaşlar, drag yarışlarımızdaki süre ölçüm sistemi hakkında önerileriniz almak için bir konu açma gereği duydum.Burdaki önerilerimiz organizasyonları yapan arkadaşlara ışık tutar daha kaliteli yarışlar yapılabilir düşüncesindeyim.

    Tr şartlarında çok ciddi araçlar yapılmaya başlandı ve yurt dışı araçlarla kendimizi kıyaslayabilmemiz ve net süreleri görmemiz için neler yapabiliriz? daha iyi ölçüm sistemi ve pist temizliği daha net sonuçlara ulaşmamızı sağlayacaktr.

    Süre sistemi ile ilk yarış Konya'da yapıldı, ilkler için gayet güzeldi ancak yarışırken gördükki response time yarışcının tepkisine göre 0.7 sn ile 1.3 sn civarı fark ediyor bunun ortadan kalkması için süre düğmeye basıldığı anda değil arac fotoselden geçtiği anda başlamalı.bu bizi yanılttı ve gerçek süreleri göremedik.Akhisar yarışında kısmen çözüldü bu sorun ancak ordada ilk arac fotoseden geçtiği anda süre başladı.Bana göre her arac ayrı ayrı fotoselden geçtiği anda süre saymaya başlamalı ancak 2 li yarış olduğu için 2. aracın bekleyip diğerinden geç tek başına rahat bir kalkış yapmasıda engellenmeli diye düşünüyorum.örneğin ilk aracın süresinin başlangıcından itibaren mesela 0.6 sn içinde kalkmazsa diğer arac bir yaptırım gelebilir.veya buna alternatif öneriniz varmıdır?

    bilgilerini paylaşan herkese şimdiden teşekkürler.
    RACE WERKS

  2. #2
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    e o zaman 2 araç arasında bir direk olur.sağ ve sol taraf için ayrı ayrı fotocell ler çalışır kalkışta ve bitişte.Ortadaki direk ve kenarlar arasında olur sensör ve alıcı/yansıtıcılar

    İkinci bir fikir ise piste değil araç üzerine yapılacak tadilat ile doğru süre ölçümü.Çok basit olacak ama bu saatte aklıma gelen manuel araçlarda debriyaj altına switch konur.Debriyajdan ayak kalktığı an radyo frekansı ile iletişim kurdurulup krono başlatılabilir.Bunlar bu saatte amatörce aklıma gelen çözümler.

  3. #3
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fotoselleri pistin ortasına koyuyorlar yani iki aracı ayıran şeridin üzerine. Böylece iki ayrı fotoselin birbirine karışması önleniyor.

    400 metre boyunca 3 5 tane var santa podda mesela. finişte ise aracı ilk göre fotoselin tarafında ışık yanıyor tabelada altında da et zamanı görünüyor.

    araçların hızını ölçmek için ise finişten bikaç metre önce bir fotosel daha var oradaki geçiş zamanında aracın hızı hesaplanıyor.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  4. #4
    Vts_Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.471
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bizdede kalkışda 2 ayrı fotosel var zaten akhisarda ilk önce hangi araç hareket ederse ölçüm öyle başlamış.burda sorun yok ancak her aracın ölçümü kendi fotoselinden geçtiği anda başlamalı.ilk aracın fotoselden geçtiği an ikinci aracında süresini oluşturmamalı, bu gerçek sonucu vermez.

    hız ölçümü aslında daha kolay finişe otobanlarda gördüğümüz hız ölçerlerden sağa ve sola olmak üzere 2 tane konabilir. biz Ankara hipodroma bi yarışda getirmiştik denemek için ancak o 199kmh limitli idi çok basit bi alet direk kendi ölçüyor ve hızı ekranına yazıyor. kiralanabilir bunlardan 2 tane.200 üstü gösterse daha güzel olur tabi
    RACE WERKS

  5. #5
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu fotoğrafta starttaki düzen görülüyor. Bu şekilde ortaya konulursa olur gibi aslında.

    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  6. #6
    Vts_Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.471
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.tankes.com.tr/trafik/urunlerimiz.aspx?id=575

    bu firma bu tarz ürünler yapıyor otoyollar için. konyada kullanılan fotoseller akhisar daki Doğan Kırbaş abimizinmiş bu monitörlerden de alınırsa hem motorsikletciler hem otodragcılar kullanabilir.
    RACE WERKS

  7. #7
    TechTurkey M_PROJECT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    New York
    Mesaj
    6.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.raceamerica.com/

    soldan timing systems e tiklayip drag racingi secin orda xl professional var kit seklinde .

    bu tip bir sistemi temin edilirse sorun ortadan kalkar . bunu kim temin eder bilemem ama , kitin icinde time slip bile mevcut sanirim . kalkisi bitiren kisi finishte time slip kagidindan hoop butun surelerini gorebilir . aslinda bu iste sorunu kokunden cozmenin yolu aynen butip bir sistemi almak baska bir alternatifi yok bence .
    Straights are for fast cars, but turns are for fast drivers!

  8. #8
    TAM35GNY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    TAM35-SAN DIEGO
    Mesaj
    1.469
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eger sure yarisi olacaksa iki aracin ayni anda kalkmasin zaten gerek yok akhisardaki sistemle tek tek arac kaldirarak sureler ayarlanabilir eger bu kadar salise salise sure olculsun isteniyorsa bence.. Eldeki imkanlarla birseyler yapmak adina tabi bu yazdigim cozum degil... Ama eger herkes ucretini odemeyi kabul ederse neden guzel sponsorlar bulunursa 2 gun bir gece surecek bir org. duzenlenebilir daha once de soyledigim gibi..

  9. #9

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ahmete tamamen katiliyorum, dunya standartlarina yakin araclar hazirlaniyor fakat is olcume yarisa gelince maalesef geride kaliyoruz. Bir sekilde bu isi cozmemiz lazim, atla deve de degil eminimki bu is kolayca halledilir.

    Mutlaka ve mutlaka her aracin fotoselden gecmesi ile olcum baslamali, ha isik ile fotoselden gecis arasinda gecen response time da olculebilirse ayri bir guzellik olur pilotajin olculmesi icin fakat su asamada bence oncelikli onemli olan arac surelerinin dogru bir sekilde olculebilmesi. Eger hazir bir sistem alinabilirse cok guzel olur fakat bence alinmaz ise bile guzel bir sistem iyi elektronikciler yardimiyla kurulabilir. Misal Maxi bence bu sistemlerin allahini yapar bi el atsa bir maliyet cikartip bolusulebiliriz mesala
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  10. #10
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kesinlikle maxi hakan abi azıcık yorsa kafayı bu sistemin kralını yapar response time da çok rahat ölçebilir

  11. #11
    soneR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.060
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu fotoğrafta starttaki düzen görülüyor. Bu şekilde ortaya konulursa olur gibi aslında.

    usta yanlış anlama ama hiç akhisara gelmemişin ve sistemimizi görmemişin ki bu nu öneriyosun biz sistemin aynısını kullanyoruz

    tek farkımız süre ölçümü ilk araç fotoselden geçince başlıyor, bu gösterdiğinde ise tek tek zaman alıyor bunu tr de kimse istemediğinden(zaman göre yarış olmasın dendiğinden), pilotajında önemi ortaya çıksın dendiğinden böyle yapıorz yani şuan tr de kullanılan en sorunsuz ve doğru işliyen zaman türü bu, ama önerilere göre bi bi yön vermeye çalışırız

    bu konuyu akıl edip konuşalım diyen arkadaşımada ayrıca teşekkürler
    seni unutmayacagız Madi...

    Rpmturk
    Boost Projects
    www.rpmraceevents.com

  12. #12
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dediğim gibi yeşil ışığın yandığı süreden aracın fotoselden geçtiği süreye kadar olan response time çok rahat ölçülebilir bir düzeneği hakan abi rahatlıkla yapar

    2 araç için ayrı ayrı fotosel olmasının yada olmamasının avantajı dezavantajı nedir ?

  13. #13
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kendi sistemimizi kendimiz yapalım dersek elektronikçi olarak her türlü desteğe varım
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  14. #14
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla ortak bir projede bende maddi olarak destek veririm elimden geldiğince

  15. #15
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu süre işi saçma geliyor ozaman her araç kalkar tek başına en iyi süreyi yapar maksat aynı hacimdeki aynı katagorideki araçların birbirine ne yaptığı olmalı körfez pistindeki yöntem bence daha iyi
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  16. #16
    Vts_Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.471
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mannerboy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu süre işi saçma geliyor ozaman her araç kalkar tek başına en iyi süreyi yapar maksat aynı hacimdeki aynı katagorideki araçların birbirine ne yaptığı olmalı körfez pistindeki yöntem bence daha iyi
    körfez zamanındaki arabalardan eser kalmadı ama arkadaş.. örnek en üstteki grupta yarışan araclar tork 2.5 litre sti ve 3.5 litre bmw makinası nası yarıştırcaksın aynı hacimde?? akhisar yarışındada turbo vtec e 131 turbo lar denk geldi hacim sisteminde..
    RACE WERKS

  17. #17
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aşırı beslemede işler değişebilir evet
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  18. #18
    Vts_Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.471
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mannerboy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aşırı beslemede işler değişebilir evet
    standart 325 ile yüklü atmosferik 106 yı nasl yarıştıracaksın mesela?
    RACE WERKS

  19. #19
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Vts_Power Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    standart 325 ile yüklü atmosferik 106 yı nasl yarıştıracaksın mesela?
    evet çok saçma abi 325 elek eder

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •