User Tag List

6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: Manifold sargısı hakkında

  1. #1
    BlackEmperor
    Misafir

    Manifold sargısı hakkında

    Egsoz manifold sargısı hakkında kullanıcı yorumları ne diyor acaba ? turboya bi faydası var mı ? egsoz gazının daha hızlı tahliyesi üst devirlerin rahatlaması turboyu sıcaklıktan koruması ama motorun daha çok ısınması vs vs...

  2. #2
    BlackEmperor
    Misafir
    kimse amyant sargı kullanmıyo herhalde

  3. #3
    VteC_MaNiaC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3.052
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben kullandım belli bir süre ... daha çok amacı kaput altı ısınmamnın minimuma indirilmesi amaçlıdır... kaliteli olmayan amyant sargılar manifoldda çatlatma yapıyor.. belki ısı transferi az olduğu için ısınan gazın hızlı hareket ettiğini varsayarsak turboyu 100 devir erken doldurma gibi etkisi olabilir

  4. #4
    H22Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.331
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi şöyle izah edeyim turbo manifold sargısı turbo basınç bastıkca nar gibi olan turbo salyangozunun egzoz kısmından mütevellid ısınan manifoldun kaputun altını ısıtmasından dolayı içerde oluşan yüksek santigrat derece havanın ısısını düşürmek için kullanılır yani kabaca anlatıcak olursak manifoldun üstüne ters amyant dedikleri aspes katkılı sargıyı sararsan ısı içerde kalıcağından motor için ısınmaz eğer intake yani hava filtre sistemin kaput altında ise turbo daha soğuk havayı çekeceğinden performans artışı sağlarsın ama sadece manifold sargısı ile değil birde turbo salyangozunun arka bölümü olan egzoz kısmını örtücek ısı izolasyonlu battaniyeler var onuda kullanırsan turbo ve manifolddan kaynaklanan ısı artışını asgariye indirgemiş olursun hatta o sargı ile ilgili espri de vardı : bunu sarınca turbo erken spool eder mi? die
    ..::PASSATURBO1::..

  5. #5
    BlackEmperor
    Misafir
    Hmmmm ama şuda var soğuyamayan manifold motorbloğunun daha çok ısınmasına sebebiyet vermez mi? veya turbo manifoldunun sıcak kalması dolayısıyla turbonun eksoz kısmını dahada ısıtmaz mı?

  6. #6
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sargıdaki asıl amaç kaput altının daha soğuk olmasıdır. Dolayısı ile soğuk hava emişi ve motor bloğununda aşırı ısınmaması gibi etkileri vardır. Hemen hemen yeni çıkan tüm araçlarda benzer sistemler kullanılmaktadır. Turbo araçlarda yapılması zorunludur diyebilirim. Çok az da olsa yakıt ekonomisi sağlayabilir. Dei markası da bu konuda dünya daki en iyi markadır.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •