User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 4 bin avro ver aracın hybrid olsun..

  1. #1
    se®k@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara / Antalya
    Mesaj
    2.683
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    4 bin avro ver aracın hybrid olsun..

    Yiğit Akü ve Forum Mühendislik, dünyanın her araca uygulanabilen ilk hibrid kitini üretti. 4 bin avro ödeyen herkes, benzinli, dizel ya da LPG'li otomobilini hibrid yapabilecek. Yüzde 25 tasarruf sağlayan sistem otomobili dört çekere çeviriyor.



    Tamamen elektrikli otomobilde üretim merkezlerinden biri olan Türkiye’de yerli şirketler de Ar-Ge çalışmalarıyla dünyaya meydan okuyor. Avrupa’nın en büyük akü üreticilerinden Yiğit Akü ile zırhlı araçlar üreten Forum Mühendislik, ortak çalışmayla tüm araçlara uygulanabilen bir hibrid kit üretti. Sisteme bu alanda önemli projeler geliştiren Ortadoğu Teknik Üniversitesi (ÖDTÜ) de destek verdi.
    Yüzde 25 yakıt tasarrufu sağlayan Hibrikit-HEB Enerji Sistemi, dünyada her türlü araca uygulanabilen ilk hibrid araç kiti.

    İki şirket önceki gün Ankara’daki Yiğit Akü fabrikasında sistemi şirket yöneticileri ve bakanlarla birlikte tanıttı. Aracı Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek de kullandı. Yiğit Akü Genel Müdürü Hulki Büyükkalender, ilk yıl 1000 araca uygulanması beklenen sistemden sonra beş yıl içinde tamamen elektrikli otomobili de yollara çıkarmak istediklerini söyledi.

    Güneş panelleri var

    İlk hibrid sistemli otomobil Tofaş’tan da izin alındıktan sonra hazırlanan Fiat Albea oldu. Özellikle şehiriçinde kullanılan otomobillerde, kamu, toplu taşıma ve taksilerde kullanılması hedeflenen sistem fabrika çıkışı hibrid araçlarla aynı mantıkla çalışıyor.
    Otomobilin bagajına tıpkı LPG’li araçlardaki gibi 150 kiloluk bir akü konuluyor. Arka tekerleklere ise gücü şarj etmek için dinamoya benzeyen bir sistem uygulanıyor. Otomobil yavaşlarken ya da frene basıldığında bagajdaki akü şarj ediliyor.
    Yine tavana eklenen güneş panelleri de güneş enerjisini elektriğe çevirerek klima ve ses sistemi gibi özellikleri çalıştırıyor. Aküdeki elektrik otomobilin arka tekerleklerine güç verdiği için önden çekişli araç dört çekere çevrilmiş oluyor. Otomobilin gücü de 20 beygir artıyor. Akaryakıtla akü birbirini desteklediği için aküyü ayrıca şarj etmeye gerek kalmıyor. 40 km hızın altında aküyle ilerleyen otomobil bu hızın üzerinde benzinli ya da dizel motora geçiyor. Akü yüksek hızlarda da benzinli motora güç aktarıp yakıt tüketimini düşürüyor.

    Akünün ömrü iki yıl

    Genel Müdür Hulki Büyükkalender, dönüşümün şimdilik sadece Ankara’da Forum Mühendislik tarafından yapıldığını söylüyor. Hatta şirket şimdiden OSTİM organize sanayi bölgesinden dört araçlık sipariş almış. ‘Hibrid dönüşümü’ iki gün içinde tüm araçlara uygulanabiliyor.
    Akü için iki yıllık ömür öngördüklerini belirten Büyükkalender, “Bir yıldır test ediyoruz ve performans düşüklüğü tespit etmedik. Akünün ömrü bittiğinde yenisiyle değiştirilecek. Aküyü değiştirmenin bedeli de tahminen 500 lira olacak. Yaptığımız ölçümlerde toplam tasarrufun yüzde 25-30 olduğunu gördük. Bazı fabrika çıkışı hibrid araçlarda 1 yıl sonra aküde performansın düştüğünü farkettik. Hiçbir büyük firma bu konuda çok gelişmiş değil” diyor.

    Fiyatı 1000 avroya düşecek

    Hulki Büyükkalender, talebe göre üretimi de artıracaklarını anlatıyor. Yani şirketin kapasite sınırı yok. “Beklentimiz ilk yıl 1000 adet satmak. Daha sonra 10 bin adede çıkacak. 50 bin adetlere geldiğimizde ise maliyet düştüğü için fiyat da düşecek” diyen Büyükkalender şöyle konuşuyor:
    “Şu an maliyeti 4 bin avro. Ancak hedefimiz 1000 avro olması. Bunun için seri üretime geçilmesi ve hükümetin bazı teşvikler vermesi bekleniyor. Yıllık verginin azaltılması ya da bankaların uzun vadeli kredilerle desteklemesi olabilir.”

    Yurtdışından geldiler

    Büyükkalender, dünyada bu sistemi otomobillere kit olarak satan şirket olmadığını vurguluyor. Yalnızca Hollanda’da bir şirket otobüslere uyguluyor. Büyükkalender, “Biz teknolojide diğer üreticilerle aynı klasmanda koşuyoruz. Türkiye’deki fabrikalarla anlaşma yapmadık. İran’da Samand’ın üreticisi Khodro ve Saipa yetkilileri de gelerek aracımızı gördü. Bu lansmanla tüm dünyaya bu konuda hazır olduğumuzu göstermek istedik” diye konuşuyor.

    ‘Hiçbir tehlikesi yok’

    Bu akünün standart otomobil akülerinden farklı ve çok daha verimli olduğunun altını çizen Büyükkalender otomobildeki küçük akünün de benzinli ya da dizel motor için yerinde kalacağını söylüyor.
    Sistemin en büyük avantajlarından biri LPG’li araçlara da uygulanması. Ancak hem LPG hem de aküyü koyunca bagajda yer bulmak zor. Büyükkalender, “Sistemin tehlikesi yok. Kazada en fazla akü kırılır. Ama kırılan akü patlamaz. LPG’li araçlar gibi kapalı otoparka girememe sorunu da yok” diyor.

    Asıl hedef elektrikli oto yapmak

    Yılda 3.5 milyon akü üreterek 50 ülkeye ihracat yapan Yiğit Akü’nün en büyük projesi ise tamamen elektrikli araç için batarya üretmek. Genel Müdür Hulki Büyükkalender, “Bu projeye üç yıl önce başladık ve önümüzde 4 yıl daha var. 5 yıl içinde tamamen elektrikli araç üretmek için 15 milyon dolar bütçe ayırdık. Bu yıl 4 milyon dolarlık Ar-Ge çalışması yapacağız” dedi. 2006 yılında stratejik bir toplantı yaptıklarını ve bunun 15 yıllık bir planı kapsadığını belirten Büyükkülender, şöyle konuştu: “Tamamen bu plana göre hareket ediyoruz. Ankara’da 100 bin metrekarelik bir arsa aldık. Sincan’da şu an bulunduğumuz fabrikayı tamamen elektrikli araç bataryası fabrikasına çevirdiğimizde normal akü fabrikasını yeni arsaya taşıyabiliriz. O zaman şimdi 3.5 milyon olan yıllık üretimimiz 8 milyon adede çıkabilir.”

    Bakanlık onayı bekliyor

    Trafiğe çıkmaya hazır olan aracın izin konusu ise belirsiz. Aracın şuanki mevzuata göre yollarda gezebileceğini anlatan Hulki Büyükkalender sorunu şöyle açıklıyor: “Araç Sanayi Bakanlığı’na TİP onayı için gidecek. Ama şuanki mevcut mevzuata göre trafikte gezebilir. Yani diğer hibrid araçlarla aynı konumda. Trafikte bu araçlar için bir standart ya da ölçüm yok. Çünkü sadece akü var teknik aksamda bir değişiklik yapılmıyor. Sanayi Bakanlığı’nın desteğini istiyoruz. Çünkü bizden hiçbir şey istemiyorlar. Şöyle yapın derseler öyle yaparız. Şu an trafikte gezebilir
    ama muayene sırasında ne olur bilmiyoruz. Dünyada da aynı sorun var. Bu tür hibrid araçlarla ilgili bir standart malesef yok.”

    Kaynak: http://www.milliyet.com.tr

  2. #2
    Ludacris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    2.186
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vay. be
    tebrikler.
    Alıntı edo typer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ludacrıs ne ıcıosun sen? alman mısın,bmw fabrıkası senın mı? ama senın spec bıraz farklı.. ben stı alırım keyfımın kahyası mısın?)
    ....05412424032

  3. #3
    elpadre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    paristanbul
    Mesaj
    11.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sonunda bunuda yapmıslar helal olsun
    cok merak edıyorum ve soruyorum ?

    sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?

    tuned by : gürsel canpolat (16ec813)

  4. #4
    Yigit-Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    15.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    inş başarılı olunur...
    İnsanlar ikiye ayrılır. İşine gelenler işine gelmeyenler olarak.
    Kendi Ahlakın için Kuran'ı oku, vatanın için Nutuk'u oku.
    Hakikatten yana olacaksan, yalnız kalmayı göze alacaksın...
    Dr.ECU

  5. #5
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mükemmel elektrikli motor teknolojisi bakalım nasıl olacak
    ECUTECH İstanbul

  6. #6
    deniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul/Rumelihisarı
    Mesaj
    3.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hadi hayırlısı insallah carpılmayız

  7. #7
    said_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.481
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yakında elektrikli arabalar çok ciddi manada hayat bulcak israilde denemeler yapılıyomuş akü değişim istasyonları felan altyapı olarak otoparklarda şarj noktaları gibi Renault 4 tane model de üretmiş hatta

  8. #8
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    LPG taktırmam Hibrid yaptırırım.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  9. #9
    said_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.481
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ayrıca benzin veya mazottan çok daha ucuza yol alabilcez bence tutar bu iş şarj olmasını beklemekde gerekmiyo pili değiştir devam et

  10. #10
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vay be iyiymiş akü ağırlığı çok fazla

  11. #11
    DaRkNeSs- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye İzmir
    Mesaj
    2.760
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    20 bg 150 kg lik ağırlık farkını kapatamaz sanırım
    ama günlük binmede işe yarar, her gün işe gidip geldiğiniz trafiği ve o trafikte 40km yi geçemediğinizi düşünün hele istanbulda.
    bu durumda araç 40km yi geçmediği için benzin de yakmıcak beleşe gidip geleceksiniz işe tabi bu kadar iyimser olmaz tabi de gene de çok çok hesaplıya gelir sıkışık trafikte ilerlemek ki bi aracın en fazla yaktığı yer..

  12. #12
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu şartlarda hiç mantıklı deil..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  13. #13
    Tolga-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkistan
    Mesaj
    1.678
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmet Gazihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu şartlarda hiç mantıklı deil..
    hangi şartlarda
    cheap & fast = not reliable
    reliable & cheap = not fast
    fast & reliable = not cheap

  14. #14
    DaRkNeSs- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye İzmir
    Mesaj
    2.760
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fiyat bakımından snırım..
    8bin tl çok para ucuzlaması lazım..

  15. #15
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.461
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fiyat biraz yüksek ucuzlarda ufak bir araba alınıp şehir içinde mis gibi kullanılabilir valla

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  16. #16
    Melih-Ö - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul - Avcılar
    Mesaj
    13.917
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    67 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayırlı uğurlu olsun güzel sistem olur inşallah

  17. #17
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Mehmet Gazihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu şartlarda hiç mantıklı deil..
    bende merak ettim hangi sartlarda ?
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  18. #18
    VTec_king - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok Güzel bir proje işallah insanlarımız lpgden vazgeçip bu sisteme dönerler ,ucuzladığında eminim kullanıcısı coğalır
    Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya,cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur.ATATÜRK

  19. #19
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    150 kg akü
    4 bin euro fiyat

    sadece %25 ekonomi..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •