User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
39 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Aurisi yere daha iyi tutundurmak?

  1. #1
    hasan çağri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.039
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Aurisi yere daha iyi tutundurmak?

    Sene başında Tostos u aldığımdan beri Tech Turkey i ve başka forumları takip ediyorum araştırıyorum. Ama gördüm ki en doğru cevapları burada bulabileceğim.

    52binde 2007 model bir auris aldım yıl başında çok araştırarak ve öğrenerek. Sorunsuzluğu ile beni çok çok tatmin ediyor.

    Yol tutuşu ne kadar iyi olsa da zaman zaman kafadan kaydığını hissediyorum arabanın. Üstünde kendi orjinal 16" jantları ve 205 R16 55 lastikleri var.

    Lastikler daha çok yeni olduğu için jant lastik için en azından bu kışın geçmesini bekleyeceğim. Fakat ilk etapta alacağım helezonları doğru seçebilmek adına aşağıdaki modellerden birinin 17 5*114.3 olanını almaya karar verdim...

    OZ Crona
    Enkei Rp03
    Lenso D01

    Şimdi en azından orjinal amortisörlerim ile sorun yaşayana kadar amortisörlerimi değiştimeyi düşünmüyorum yada ihtiyaç duyana kadar.

    H&R için daha sert, Eibach için daha konforlu deniyor. Ama Eibach Sportline ile H&R gibi olur deniyor. Arabaya en fazla 4 kişi oda 5000km dir belki 5 defa ya binmiştir ya binmemiştir. sadece kendim kullandığım için konfor sıkıntısı yok.

    Benim hedefimde şu var;

    Eibach Sportline helezonları alıp yeni yılın ilk aylarında uygun (araca uygun) bulduğum amortisörler ile desteklemek. Ama bu amortisörler hangisi olmalı neye göre seçmeliyim.

    Yada H&R veya Eibach Pro Kit helezonları tercih edip ilerde coilover a geçmek.

    Bu arada kule gergisi aramasına başladım bile..

    Şimdi sormak istediğim şu;

    Auris aracı olup da bu helezonları deneyen yada çevresinde denemiş biri olan arkadaşların yorumları nelerdir?

    Sportline Helezonları amortisör alana kadar tek kullanmak anlatıldığı kadar sorun yaşatırmı? Yol tutuş açısından. Aurisler sonuçta çok yüksek araçlar kolay kolay altının vuracağını sanmıyorum ama 17" jantlarıda sürtmez herhalde...

    Bu arada bütün şartlarda jantlar en sonda 17" ve aynı lastik seçimi ile kullanılacak.

    H&R Helezonlar ile 17" jantlar mı yoksa Pro Kit ve 17" jantlar mı?

    Sportline helezonlar amortisör ve 17" jantlar mı daha iyi yol tutuş sağlayacaktır.

  2. #2
    Tunç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    Turkey&Istanbul
    Mesaj
    4.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    H&R Helezonlar ile 17" jantlar mı yoksa Pro Kit ve 17" jantlar mı?

    H&R kullanmanı tavsıye ederım

  3. #3
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.388
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    452.000 km 2007 model ? Çok araştırarak ? Umarım bi rakam hatası vardır.

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  4. #4
    Shadow_Dancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    34.01
    Mesaj
    8.000
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    taksi çıkması sanırım
    Tango-1 never dies.

  5. #5
    hasan çağri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.039
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4 fazla kaçmış 52 tabikide

  6. #6
    GOKTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence son şık en iyi kombinasyon eibach 5 cm sportline + 17 jant ve bir sonraki adım olarakta konilerle desteklemek...birde kule gergisi bulursan 10 numara olur...bu kombinasyon en iyi düşüklüğü ve konforu sağlayacaktır emin olabilirsin...

  7. #7
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.388
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Kendi aracımda Koni ve 3,5cm Eibach kullanıyorum çok memnunum.

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  8. #8

    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    240
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Auris çok yüksek araç gibi gözüküyor ama seni sakın yanıltmasın. Aurislerde 5lik yay yoktu ben de auris varken. 3.5luk almıştım 18 jantlarla bile çok altını vurmuşluğum var.

    Şu an a3 var 17jant ve 3.5luk yay daha bir kere bile vurmadım. Dediğim gibi auris yerden yüksek gözüksede altında çok yakın noktalar var ve küt diye vuruyor..

  9. #9
    darkred - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    3.319
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eibach 35mm ve konilerimle mutluyum hem kondorlu hem yol tutus iyi tavsiye ederim
    Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur.
    M.Kemal ATATÜRK

  10. #10

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    beklentilerine göre verdiğin seçenekler arasında da değişiklik olabilir.

    bir de orjinal shock larınla sadece yay oalrak süper bir performans beklentisine girmemeni temenni ederim . tabiki araç yere yaklaştığı için bir ilerleme olacak , fakat aracın yine de kafadan kayma ihtimali var..

    yüksek performans için shocklarınla birlikte yaylarını değiştirmek gerekir.


    fakat sadece şehir içi için araç biraz daha güven versin diyorsan bence orjinal shocklarınla 5 cm yay kullanma . süspansiyonlarının ömrü çok fazla derecede azalacak , ayrıca süspansiyonlar bound-rebound tepkisi de değişmeyeceği için aracın yere yaklaşacak ve aynı derecede yukarı ve aşşağı esneyecek süspansiyonlardan , bu da yüksek hızlarda dalgalı yollardan geçerken altının sürtmesine yada lastiklşerinin davlumbaza sürtmesine sebep olabilir...

    benim önerim 3.5 luk kullanmak. marka konusunda ben tein kullanmıştım ( araç auris değil ) memnundum. koni-eibach işbirliği süspansiyon+yay setinin de ünü pek az değil..

  11. #11

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orjinal şekilde auris 'in süspansyon sistemi başarılı değil....yol tutuş , darbe emme açısından...
    5lik yay stock amortisörlerle çok uyumlu olacağını düşünmüyorum ....
    eibach'in aracınız için ürettiği coil-over felan varmı acaba baktınızmı ?
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  12. #12
    orhansah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    48
    Şehir
    TrackTürk
    Mesaj
    3.016
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben olsam lastik çapını değiştirmez, 215x50 lastik ve -35 mm H&R yayları takıp devam ederdim. yine tatmin olmazsanız amortisör işine bakarsınız.

  13. #13
    hasan çağri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.039
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O zaman 3.5takmak en iyisi olacaktır diye aklıma yattı şimdilik... Alttaki resimdeki de 3.5 luk helezon ve 17" jant ile hazırlanmı. Bu araca marşpiyelleri ve ön arka lipleri takınca zaten basık duru ama önemli olan yol tutuş benim için...



    Peki o zaman 3.5 luklar içerisinde konfor değil de performansa ve ileride amortisör terfisinin de yapılacağını düşünürsek Eibach mi? H&R mi? Yoksa Vogtland mı? daha iyibir tercih olur?

    Yoksa amortisör alınca yayları da mı değiştirmek gerekicek tekrardan ? Eğer öyle ise KW nin Variant Coilover larını getirtmeye uğraşmak mı daha mantıklı olur?

    Helezon = 350 lira civarı
    Amortisör = ortlama 1000lira (birde yeniden yay almak gerekirse 1300 lira)
    İkisi toplamda 1600 lira ederki o zaman 2000lira civarına KW Coillerini getirtmeye değecek kadar fark edermi yol tutuş için?

    Birde jant genişliği seçerken neye önem vermeliyim Auris te standartta 6.5 ve jantlar çamurluklara göre oldukça içeriye gömük duruyor alacağım 17" jantlarda 7 veya 7.5 olacak muhtemelen genişlik o ebatlarda 6.5 jant olmadığından.

    Bu durumda lastiklerin yere bastığı noktalar biraz daha dışarı taşınmış olacak ve iz genişliği artacak bu bana pozitif bir etki mi yapar yoksa yol tutuştan götürür mü? Amortisörlere yaptığımız yatırımı kaybedermiyiz yoksa üstüne daha da faydası mı olur bu artış..

  14. #14
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Coilover a değer yol tutuş için, bu fotoyu sanırım avusturalya sitesinden bulmuşsunuz zaten, orda baya uğraşan var auris ile, bilimum gergileri de mevcut aracın.

    auris kafadan çok zor kayan arkayı daha kolay bırakan bi araç benim kullanımımla, sadece yay ile yol tutuş iyileşir ama sizi tatmin etmeyecektir diye düşünüyorum. o yüzden coilover direk olarak, imkanınız varsa kw variant 2 yada 3 tavsiye ederim, tein type flex modeli coilover da mevcuttur aracınız için satın alabileceğiniz seçenekler var bayağı.

    bazı seçenekleri yazıyorum süspansiyon ile ilgili.

    TRD Suspension Parts:
    TRD Springs (~25-30mm drop) – MS250-12002 (48130-ZE500)
    TRD Front Sway -

    -- Eibach Springs – Pro-kit springs, Toyota Auris (E15) -30mm front, -35mm rear. Part number E10-82-024-05-22 (10755, 100286861)

    -- Tanabe DF/NF/GF Coilovers

    -- BC Racing Coilovers

    -- Pedders eXtreme XA Coilovers – Part Number: 160069
    Front Camber Kit: 81290 81290
    Flexible extension 125mm: 191001
    Flexible extension 250mm: 191002

    -- Teins Type Flex Coilovers

    -- RSR Best-i/Black Coilovers

    -- Cusco Suspension Parts:
    Cusco Front Strut
    Cusco Rear Sway (16mm) - Part Number: 942 311 B16

    -- C-One Suspension Parts
    C-One Front Strut
    C-One Front Sway

  15. #15
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    bu arada 17 jant kullanacaksanız eğer lastik ölçünüzü 215-45r17 yerine 225-45r17 olarak seçin, orj ölçünüzden çok farklı yuvarlanma çapı yok 225'inde, daha etkili olur yol tutuşu aracınızın en azından sadece yay kullansanız bile.

  16. #16
    hasan çağri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.039
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı lewo_rolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Coilover a değer yol tutuş için, bu fotoyu sanırım avusturalya sitesinden bulmuşsunuz zaten, orda baya uğraşan var auris ile, bilimum gergileri de mevcut aracın.

    auris kafadan çok zor kayan arkayı daha kolay bırakan bi araç benim kullanımımla, sadece yay ile yol tutuş iyileşir ama sizi tatmin etmeyecektir diye düşünüyorum. o yüzden coilover direk olarak, imkanınız varsa kw variant 2 yada 3 tavsiye ederim, tein type flex modeli coilover da mevcuttur aracınız için satın alabileceğiniz seçenekler var bayağı.

    bazı seçenekleri yazıyorum süspansiyon ile ilgili.

    TRD Suspension Parts:
    TRD Springs (~25-30mm drop) – MS250-12002 (48130-ZE500)
    TRD Front Sway -

    -- Eibach Springs – Pro-kit springs, Toyota Auris (E15) -30mm front, -35mm rear. Part number E10-82-024-05-22 (10755, 100286861)

    -- Tanabe DF/NF/GF Coilovers

    -- BC Racing Coilovers

    -- Pedders eXtreme XA Coilovers – Part Number: 160069
    Front Camber Kit: 81290 81290
    Flexible extension 125mm: 191001
    Flexible extension 250mm: 191002

    -- Teins Type Flex Coilovers

    -- RSR Best-i/Black Coilovers

    -- Cusco Suspension Parts:
    Cusco Front Strut
    Cusco Rear Sway (16mm) - Part Number: 942 311 B16

    -- C-One Suspension Parts
    C-One Front Strut
    C-One Front Sway
    Evet kafadan kaymasını ve arkasını bırakmasını sık sık hissediyorum ama abartmasına fırsat vermeden. Ama bu kaymalarda üstündeki lastiklerin daha büyük etken olduğunu dğşğnğyorum ben.

    Toyota forumunda buldum gerçi son hali değişmiş ama olsun.

    Bu arada parça listesini araştırmaya baaşlayayım oldukça detaylı olmuş. Acemi biri olarak iyi bir kaynak oldu...

    Bu arada KW nin TR de bir dist. var sanırım onların üstünden almak istersem çok mu pahalıya gelir? Yada zaman zaman yurt dışına çıkıyorum ya da gelen oluyor birinin yanına alıp getirebileceği ebatta bir paket mi oluyor coil pakedi...

    Çünkü şuan yurt dışı forumlardada burada da gördüğüm kadarı ile oldukça fark ediyor...

  17. #17
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    oldukça fark ediyo gümrük dahilinde bile, yayların paketi gayet büyüktü benim coil paketide vardır bi o kadar tahminen

    kendi getirme imkanınız varsa o şekilde yapın derim, sormak lazım dist. e fiyat olarakta ona göre duruma bakılarak yola çıkılır artık..

    elden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım netten de olsa bende araştırma aşamasında falan.

  18. #18
    hasan çağri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.039
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Getirtme imkanım kendim getirme imkanımdan az... Esas işim bisiklet... Scott ve Giant markalarının distribütörüyüz firma olarak. Bisiklet parçaları yükte hafif küçük olduğundan sıkıntı olmuyor pahada ağır olsada ama araba parçası hiç almadım ... Gerçi yurt dışında alıp bana yollayabilecek arkadaşım çok ama kişiden kişi ye paketlerde takılma oluyor mu bilemedim şuan...

    Peki bu genişleyen lastik durumuna nasıl bir yorum yapılabilir... Amacım önce iyi yol tutan, sonra iyi giden sonra iyi görünen bir auris elde edebilemk...

    Aile olarak aldığımız arabaları en az 10 sene kadar kullanmak gibi bir alışkanlığımız var Bunu alırken sattığım araba 10 senedir bizde idi, peder kendi arabasını değiştirdiğinde 11 yıllık yıllık ortalama 7 bin biniyoruz keyifle binmek istiyorum o sebeple

  19. #19
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    yolu tutturduktan sonra gitmesi kolay, biz 1.6vvti avensise supercharger taktık mesela

    anladım durumu, genişleyen lastik bi nebze kesebilir aracını ama alıcağın jantın ağırlığına bağlı bu lastikten daha çok ki seçeneklere bakarsak kaliteli jant tercih edeceksin, enkei rpf01 öneririm sana süper durur az ufak görünsede ama yakışır, en hafif jantlardan birisidir ayrıca. yuvarlanma çapı değişmeyeceği için pek birşey farketmez yakıtın biraz artabilir o kadar da olur artık

    aurise görüntü bazında yapılabilcek en iyi şey coilover bana göre, tabi far karartma + xenon ve arka bagaj üstü spoilerle olay biter diyorum

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •