User Tag List

Sayfa 1/6 123 ... SonSon
105 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Orijinal yayların ısıtılarak esnetilmesi hakkında yardımm

  1. #1
    A.Gökçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Orijinal yayların ısıtılarak esnetilmesi hakkında yardımm

    Arkadaşlar bu aralar çoğu basık araç sahiplerinden 'spor yay almadım ısıttırıp esnettirdim' diye cümleler duyuyorum.
    Bu konu hakkında detaylı bir bilginiz var mı ?

  2. #2
    imhotep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bos is bos seyler biseyler biseyler... umarim anladin

  3. #3
    redlinemst - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    34
    Mesaj
    1.442
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen bende katılıyorum
    Alıntı mami_makinen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tunelsız rolıng kasarsız tost gıbıdr

  4. #4

    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya / Kemer
    Mesaj
    5.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ısıtılan yayların direnci bozulur kırılma riski yüksektir.

  5. #5
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Suyunu almış metalin tekrar ısıtıldığında kırılganlığının arttığı bir fizik kanunudur. O "bir çok basık araç sahibi" fizikten bihaber Allah'a emanet yaşayan insanlar..

    Cehalete uyma derim...

  6. #6
    A.Gökçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı imhotep Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bos is bos seyler biseyler biseyler... umarim anladin
    Anladım anladım
    bu aralar çok duyduğum için kafama takıldı

  7. #7
    imhotep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hic kafana takilmasin canina susama.

  8. #8
    erdemsddk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    samsun
    Mesaj
    359
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arabanın dengesini altüst etmekten başka bişi değil.Bende kesik yay ve amortisor kullanıyorum onunda bi farkı yok.Görüntü yani başka bişe değil.Yine en iyisi coilover spor amortisor yay vs ama onlarda maddiyata bakıyor tabi.

  9. #9
    A.Gökçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mantık olarak doğru tabi direk direnç azalıyo , artık bu konu hakkında olumsuz bir fikire sahibim
    farklı ve sağlıklı bir basma yöntemi uygulamalıyım o zaman

  10. #10
    A.Gökçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdemsddk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arabanın dengesini altüst etmekten başka bişi değil.Bende kesik yay ve amortisor kullanıyorum onunda bi farkı yok.Görüntü yani başka bişe değil.Yine en iyisi coilover spor amortisor yay vs ama onlarda maddiyata bakıyor tabi.
    Evet maddiyata bakıyor tabi ama benim aracımda sadece önlerde yay olduğu için biraz şanslıyım bu konuda , 5cm yay var yetmiyor

  11. #11
    kv661 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı A.Gökçe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet maddiyata bakıyor tabi ama benim aracımda sadece önlerde yay olduğu için biraz şanslıyım bu konuda , 5cm yay var yetmiyor

    Dostum kestirebiliorsan kestir. kestirmenin tek sıkıntısı yayın fırlama olasılığıdır. Bende spor Eibach yayları 2 bakla kestirdim. Ama pişmanım çok indir bu sefer de araç. Tadında kestirirsen bir sıkıntı yasamazsın.

    Ama imkanın var ise bulabiliyorsan spor yayını al aracın kafan rahat olsun
    Kula bela gelmez hak yazmayınca
    Hak bela yazmaz kul azmayınca

  12. #12
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Kestirme sonucunda yay fırlarsa neler olabilir?

    Aracında annen, baban, sevdiğin, eşin, dostun var iken farzet kestirme sonucu doğabilecek fırlama olasılığı gerçekleşti.

    Düşün bakalım "güzel görünsün" düşüncesi fırlama sonucunda çekeceğin vicdan azabına değer mi?

    Yahu yapmayın etmeyin, tüm bu ekipmanların arkasında senelerin birikimi olan mühendislik çalışmaları ve AR-GE'ler mevcut. Bu adamlar boş yere çalışmıyor, sanayici ali-veli ucundan şu kadar alalım birşey olmaz dedi diye girmeyin bu işlere. Salınım değerleri, sertlik değerleri, direnç değerleri hesaplanıyor da yaylar size verilen boyutta imal ediliyor...

  13. #13
    A.Gökçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kv661 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dostum kestirebiliorsan kestir. kestirmenin tek sıkıntısı yayın fırlama olasılığıdır. Bende spor Eibach yayları 2 bakla kestirdim. Ama pişmanım çok indir bu sefer de araç. Tadında kestirirsen bir sıkıntı yasamazsın.

    Ama imkanın var ise bulabiliyorsan spor yayını al aracın kafan rahat olsun
    Spor yaylar zaten orjinallerden daha yumuşak bir maddeden oluştuğu için evet çok daha iniyo araç.


    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kestirme sonucunda yay fırlarsa neler olabilir?

    Aracında annen, baban, sevdiğin, eşin, dostun var iken farzet kestirme sonucu doğabilecek fırlama olasılığı gerçekleşti.

    Düşün bakalım "güzel görünsün" düşüncesi fırlama sonucunda çekeceğin vicdan azabına değer mi?

    Yahu yapmayın etmeyin, tüm bu ekipmanların arkasında senelerin birikimi olan mühendislik çalışmaları ve AR-GE'ler mevcut. Bu adamlar boş yere çalışmıyor, sanayici ali-veli ucundan şu kadar alalım birşey olmaz dedi diye girmeyin bu işlere. Salınım değerleri, sertlik değerleri, direnç değerleri hesaplanıyor da yaylar size verilen boyutta imal ediliyor...
    Abi zaten çok olumlu bakmıyodum konuya , sonuçta forumda benden çok daha bilgili insanlar var onların görüşlerini almak istedim saol yardımın için

  14. #14
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kısaca ÇYH diyoruz biz buna (Çok Yanlış Hareketler)
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  15. #15
    s2k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ya bi dakka ben çok merak ettim bu yayı kesince nerden fırlıyo acaba

  16. #16
    RottingChrist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    3.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla şunu söyliyeceğim,
    sıfır fiorino aldım yay yoktu iki bakla kestirdim ısıttım bastım 15.000 km kulandım sıkıntısız sattım alan kişi hala öyle kullanıyor.

    307 ye 3.5 lik yay aldım kestim 1 sene kullandım sorun yok alan kişi nasıl ne durumda bilmiyorum.

    şu anada SI ön yaylar 2 bakla kesik arka yaylar ısıtılarak düşürüldü. 7 ay 80000 km oldu hala tık yok.

    belki benim şansım yaver gitmiştir. tavsiye etmiyorum fakat sorun da yaşamadım bu güne kadar. etrafımdaki insanardan da hiç yay fırlamış cart curt duymadım. muhakkak vardır ama benim çevremde hiç yaşamadı kimse.

  17. #17
    A.Gökçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kısaca ÇYH diyoruz biz buna (Çok Yanlış Hareketler)
    öyle gözüküyo

    Alıntı s2k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya bi dakka ben çok merak ettim bu yayı kesince nerden fırlıyo acaba
    onu bende bilmiyorum

    Alıntı RottingChrist Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla şunu söyliyeceğim,
    sıfır fiorino aldım yay yoktu iki bakla kestirdim ısıttım bastım 15.000 km kulandım sıkıntısız sattım alan kişi hala öyle kullanıyor.

    307 ye 3.5 lik yay aldım kestim 1 sene kullandım sorun yok alan kişi nasıl ne durumda bilmiyorum.

    şu anada SI ön yaylar 2 bakla kesik arka yaylar ısıtılarak düşürüldü. 7 ay 80000 km oldu hala tık yok.

    belki benim şansım yaver gitmiştir. tavsiye etmiyorum fakat sorun da yaşamadım bu güne kadar. etrafımdaki insanardan da hiç yay fırlamış cart curt duymadım. muhakkak vardır ama benim çevremde hiç yaşamadı kimse.
    dediğin gibi belkide şanslısın , hemde baya .
    peki spor yay gibi sert mi yoksa tam tersi daha mı esnek?

  18. #18
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Orjinal yayı (spor ya da stock ) yere koyduğunda dik durur, kesilmiş yayı koyduğunda yukarı doğru çıkan sarmal bölümden kesileceğinden dik durmaz. Bunu hepimiz biliyoruz.

    Viraja girdiğinde yay her ne kadar tablanın üzerine oturmuş görülse de viraj içinde ters taraftaki amortisör yükselir, yayın tablaya değen kısmı azalmaya başlar. Alt 1-2 sıranın temas halinde olması gerekirken bu bölüm kesilip atılmış olduğundan alt uç kısım değer. Yükselme haddinden fazla olduğunda da alt kısım tabladan ayrılıp boşta kaldığında yerine otururken tablaya oturmayabilir, sağdan soldan alt uç kısım boşa çıkabilir. Oturma esnasında böyle bir sorun beklenmedik tepkilere ve sonrasında da istenmeyen olaylara neden olabilir... Başına gelmişti çevremden 2-3 kişinin, 2000'lerin başlarında Megane Coupe'lu Berk vardı, o yaşamıştı isim olarak hatırladığım..

    Elbette yay, amortisör milini yok sayıp davlumbazdan fırlamayacak

  19. #19
    RottingChrist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    3.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı A.Gökçe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öyle gözüküyo



    onu bende bilmiyorum



    dediğin gibi belkide şanslısın , hemde baya .
    peki spor yay gibi sert mi yoksa tam tersi daha mı esnek?

    valla ben 307 de eibach kullandım 3.5 lik çok güzeldi ve orjinale yakın. ama ikinci el almıştım inanılmaz güzel yol tutuşu ve konforu vardı. ama acımadım kesitim ve biraz daha esnedi yani ani firenlerde sıkıntı çıkarıyordu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •