User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Vw Polo 6n 1.6 8v dinamometre geçmişi :)

  1. #1
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Vw Polo 6n 1.6 8v dinamometre geçmişi :)

    ARACIN ORJİNAL VERİLERİ: 55 kW @ 4800 rpm = 75 HP - 135 nm @ 2800-3600 rpm
    1- BENZİNLİ: 69.9 kW @ 5766 rpm = 69.9 1.36 = 95 hp
    145.6 nm @ 2961 rpm



    2- LPGLİ: 66.2 kW @ 5605 rpm = 66.2 1.36 = 90 hp
    140 nm @ 3010 rpm



    Motorda olanlar:
    1- Colombo-Bariani dereceli egzantrik mili
    2- Simota CAI
    3- Onno chip (1-2'ye göre yazılmış durumda)
    4- Dbilas emme manifoldu
    5- Sachs spor baskı balata
    6- Raceland 4-2-1 header
    7- Sebring katalitik iptali
    8- Sebring orta susturucu
    9- Sebring son susturucu
    10- 48 mm ara borular
    11- Apexi neo
    12- Splitfire buji ve kabloları
    13- Nano-çarçur
    14- Para sayma makinası ve ıvır zıvır (kondasatörler, topraklama vs)

    3- Onno usta'nın yıllar önce ölçtüğü değerler (araçta sadece kendi chipi, dereceli egzantrik mili, özel paslanmazdan katalitik iptal tüpü, simota hava filitresi kiti ve sebring son susturucu var) 66.1 kW verisi var, devir ve tork belli değil...

    Böyle bir açıklama yapmıştı:
    "Kw x 1.36x hava basınç katsayısı dün 1.03 ölçüldü
    Volant 66.1 x 1.36 x 1.03= 92.59 HP
    Tekerlek 57.1 x 1.36 x 1.03= 79.98 HP"





    4- Yıllar önce Ümraniyede nano charger takılan merkezindeki dyno ölçümleri (araçta chip, dereceli egzantrik mili, özel paslanmazdan katalitik iptal tüpü, simota hava filitresi kiti ve sebring son susturucu var)

    öncesi (nano charger yok) 59.2 kW @ 4570 rpm = 59.2 kW . 1.36 = 80.5 hp
    133.5 nm @ 3520 rpm


    sonrası (nano charger var) 62.6 kW @ 4670 rpm = 62.6 kW .1.36 = 85.2 hp
    142.1 nm @ 3650 rpm


    5- Yıllar önce modifiye işine Wimmer chip ile başlamıştım

    öncesi (araçta sadece green kutu içi filitre var)
    58,8 kw @ 5264 rpm = 58.8 kW . 1.36 = 79.96 hp
    132,2 nm @ 3593 rpm



    sonrası (wimmer chip, dar katalitik iptal borusu ve green kutu içi filitre)
    59,3 kw @ 4525 rpm = 59.3 kW . 1.36 = 80.64 hp
    132,2 nm @ 3667 rpm



    sıcaklık değeri yanlış girilmiş sonrasında katalitik konvertör geri takılı, chip, hava filitresi: sonuç 60,4 kw (82,14 hp) 5373 d/d, 134,8 nm 3690 d/d

    6- bir de gtech ölçümü var, 0-100 km/h 8.93 sn, bu ölçümde dereceli egzantrik mili, onno chip, kutu içi green, 4-2-1 header, sebring son susturucu var



    Uploaded with ImageShack.us
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK

  2. #2
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    farklı dinamometrelerde ölçülen değerleri birbiri ile karşılaştıramıyoruz galiba Onno ustanın ölçümünden sonra (3 numara) pek fazla iyileşme olmamış gibi görünüyor, ben bu en son haliyle (1 numara) 100 hp ve 150 nm'yi geçer diye tahmin ediyordum ama kısmet olmadı araç orjinal verisine göre sadece 10 nm kazanç sağlamış, bu da enteresan gibi geldi bana ...

    bir sonraki adım arabayı satmaktan başka olarak ne olabilir sizce, ıslak nos, rotrex sc, yüksek sıkıştırmalı piston vs?

    bir de egzoz oynamalarımla devir bandında güç epey ötelenmiş durumda (5766 rpm), tork maksimum değeri düşük devirde elde ediyor (2961 rpm), acaba ara boruları 48 mm den daha düşüğe değiştirsem mi? maksimum güç ve tork devrini daha aşağıya almış olurum diye düşünüyorum ama güç kaybı olur mu acaba?
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK

  3. #3
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Standalone beyin kullanmadıkça yaptıklarının tam karşılığını asla alamayacaksın... Belki aracın daha iyide olabilir şu anki specleri ile...

    Demin bir yerde gene SC taksam SAFC iş görür mü diye soruyorsun, SAFC basit bit piggyback, SMT6 türevi birşey olsa gene sorun değil ama... Alengirli görüntüsü mü cezbediyor nedir bilemiyorum.

    1.4 16v in beygir gücüne ulaşmana az kalmış, Tork olarakta 12Nm geçmişsin ama çok para harcadın, bu motorla inatla bu kadar uğraşman çok garip Kolay gelsin...

    Ne yaparsan yap artık SAFC ile uğraşma bence... Daha iyi sistemlere geç...

    Eksozun dar bile bana sorarsan...48mm den daha incesine pipet diyorlar...

  4. #4
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ara boruları daha da büyütürsem devir bandı ileri ötelenecek di mi? araç zaten 5500 devirde redline'a giriyor, 6500 rpm'de bitiyor, max güç şu an 5766 rpm'de alınıyor, daha da ileriye götürmek güç verir mi acaba? orjinal motor ekipmanına sürekli redline yaptırmak iyi olmaz di mi? 48 mm yerine 51 mm'e geçsem mi acaba?

    standalone olarak ucuz birşey var mı acaba? ms, megasquirt, fic, vs var da var ... geçen forumda 2.el 300 tl'ye unchip vardı, o nasıldır?

    bu arada ben gücün daha fazla olması gerektiğini düşünüyorum, birkaç araçla deneme yapmam lazım galiba bir sürü dyno çıktısı koydum, aralarındaki uyumsuzluğu görebiliyorsunuz, ümraniyedeki chip ve dereceliden sadece +5hp güç geldiğini göstermişti
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK

  5. #5
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha ileri götürmek için Egzantrik kullanmalısınız, gerçi sizde var sanırım?

    Araç miras falan mı? Yoksa satışında sorun falan mı var? Sizin kadar tuning ateşiyle yanan bir insan olsam, çoktan firkikten 90 a takmıştım Polo yu

  6. #6
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yeni araç alırsam illa ki sıfır olur, alacağım araç 160hp'lik scirocco olacak, poloyu da yiğenlerime hibe edicem, şu an biri üni.2 oldu diğeri öss'ye girecek, üni. 2 olan kütahyada okumasaydı ona bir güzellik düşünmüştüm ama kısmet böyleymiş, araca çok masraf ettim satıp zarar etmeye niyetim pek yok, araçta koni yay ve amortisör kiti, 195/45/15 mam w1 jant lastik (orjinali 185/55/14), sade body kit, cam filmi, içeride artcar deri koltuk, wideband vs göstergeler, brc24 lpg, pioneer 5250avh bt üzerine kurulu full tesko, sonar ön far arka stop da var...
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK

  7. #7
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir araç çok sevilir satılmaz modların bunu anlarım ama 8v bir araç üstüne atmosferikte direnmenize kendimce bir sebep bulamıyorum. Bu saatten sonra yüksek sıkıştırma felan yerine direk rotrex yapın. Daha çok önceden söylediğim gibi SAFC'yi çöpe atın. Rotrex yaparken bir AEM FI/C kullanın. Olsun bitsin.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #8
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir araç çok sevilir satılmaz modların bunu anlarım ama 8v bir araç üstüne atmosferikte direnmenize kendimce bir sebep bulamıyorum. Bu saatten sonra yüksek sıkıştırma felan yerine direk rotrex yapın. Daha çok önceden söylediğim gibi SAFC'yi çöpe atın. Rotrex yaparken bir AEM FI/C kullanın. Olsun bitsin.
    Tamamen iyi niyetimle yazıyorum.

    Schumi'nin dediklerine satın alma ve uygulama aşamalarında harcayacağınız para ile siz aracınızdan ancak kara toprakta ayrılmak isteyeceksiniz.

    Yapacaklarınız karşılığı güç ne olur bilmiyorum ama imkanınız varsa ki mevcut araç üzerinde gerçekten garip projeleriniz var... Bu araca daha fazla gönül bağı düğümü atmadan kendinize düşündüğünüz değerlere yakın "16V" bir otomobil almanızı şiddetle öneririm.

    Ve Schumi'nin de dediği gibi o SAFC den kurtulun, o sizi esir almış

  9. #9
    xcel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    712
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence seneler sonra poloya harcanan nakite değilde mesaiye acıyacaksınız.

  10. #10
    YEY® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı polo34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ara boruları daha da büyütürsem devir bandı ileri ötelenecek di mi? araç zaten 5500 devirde redline'a giriyor, 6500 rpm'de bitiyor, max güç şu an 5766 rpm'de alınıyor, daha da ileriye götürmek güç verir mi acaba? orjinal motor ekipmanına sürekli redline yaptırmak iyi olmaz di mi? 48 mm yerine 51 mm'e geçsem mi acaba?

    standalone olarak ucuz birşey var mı acaba? ms, megasquirt, fic, vs var da var ... geçen forumda 2.el 300 tl'ye unchip vardı, o nasıldır?

    bu arada ben gücün daha fazla olması gerektiğini düşünüyorum, birkaç araçla deneme yapmam lazım galiba bir sürü dyno çıktısı koydum, aralarındaki uyumsuzluğu görebiliyorsunuz, ümraniyedeki chip ve dereceliden sadece +5hp güç geldiğini göstermişti
    Yaşınızdan ve emeklerinizden dolayı size saygım var ama poloya bu kadar emeğe gerek yok diye düşünüyorum +5 hp vs. diyorsunuzda artk teknoloji gelişti..Aşırı besleme araçlardan güzel güçler alınabiliyor..

    Örneğin benim aracım 2005 mcs 1.6 170 hp fabrika verisi mevcut,

    Sadece 100 dolarlık bir supercharger kasnağı ile :



    Böyle bir sonuç alınabiliyor..Madem konuda dynolar var bende örneklendirmek istedim..Umarım ukalalık olarak algılamazsın ama emeklerinizin daha verimli bir otomobili hakettiğini düşünüyorum

  11. #11
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ukalalık olarak elbette algılamıyorum, forum paylaşmak için işte, bende gidip 2.el yapılmış 200-300hp araç alırım ama zoru başarmanın tadı farklı belki rotrexle araç daha saygı duyulan bir hale gelecek ...ayrıca yolda diğer araçları şaşırtmak da güzel...belki bir gün emekli olunca tosbağayı modlarım...

    ayrıca +5hp olayını da dinamometrelerin ne kadar yanlış sonuçlar verebileceğini göstermek için yayınlamıştım +5hp dereceli egzantrik, chip, hava filitresi ile olacak iş mi
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK

  12. #12
    turkerrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    Ordu
    Mesaj
    1.953
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dbilas manifold port polishle daha iyi güçler verebilir sanırım...

  13. #13
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turkerrr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dbilas manifold port polishle daha iyi güçler verebilir sanırım...
    manifoldun motorda bağlandığı yer acayip pisti, ustaya burayı silsek dedim, o da içeri kaçırırsak büyük sorun olur dedi ve dokunmadı, epey eskilerden orada bir abi vardı ne tesadüf o da aynı şeyi önerdi, zamanında şimdi adını unuttum meşhur bir rallici ile araba mod işi yapıyorlarmış,fiyat performans olarak değer mi sizce? yeniden kirlenme söz konusu olur mu? o işi ucuza yapacak güvenilir biri var mı? kaç para tutar?
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK

  14. #14
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbodan anlayan arkadaşlar şu ebay linkindeki kiti eleştirebilirler mi? (Item number: 260559636129) iyi çıkma ihtimali var mı? (595 usd + 245 usd yol parası ) x 1.18 gümrük vergisi = 991 usd

    düşük basınçta çalıştırsam, sadece apexi neo ile afr ayarı yapsam, araba sorunsuz yürür mü acaba? araçta dereceli egzantrik mili için hazırlanmış güncel olmayan chip, aem wideband, vakum ve akü göstergesi var, boost ve egt için birer gösterge daha alabilirim ...

    RARE AUDI VW CAST TURBO KIT 8v SOHC Beetle Polo Logus: eBay Motors (item 260559636129 end time Oct-23-10 18:38:27 PDT)
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK

  15. #15
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu da son remap yapılmış hali, böylece atmosferik olarak noktayı koyuyorum bir ara rotrex sc bulursam alıcam, ya da bir scirocco alıcam
    forumdan Eyüp Duygun (Ecutuned) arkadaşımıza remap için teşekkürler ...



    Uploaded with ImageShack.us
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK

  16. #16

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    06
    Mesaj
    599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hadi geçmiş olsun 100 ü geçmiş ama tork az geldi bana ...

  17. #17
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet tork için biraz daha tuner'i sıkıştırıyorum
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •