User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
32 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Elektrikli Dobló EV İstanbul yollarında!

  1. #1

    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Bucak/BURDUR-İSTANBUL
    Mesaj
    4.391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Elektrikli Dobló EV İstanbul yollarında!

    Fatih Altaylı, 300 bin Euro'ya mal olan prototipi trafikte test etti ve yazdı

    Türkiye Otomobil Fabrikaları Anonim Şirketi'nin CEO'su Ali Pandır'la epey bir süre önce sözleşmiştik aslında.
    TOFAŞ, 10 yıldır büyük başarıyla ürettiği ve Dünya'nın hemen hemen tüm pazarlarına ihraç ettiği Doblo'nun, otomotiv Dünyası'ndaki gelişmelere paralel olarak hazırlıdığı "Elektrikli" versiyonunu birlikte test edecektik.
    Ancak ilk otomobil olması, her prototip gibi üretimin beklenler dışında sorunlar çıkarması, fabrikada test edilen otomobilin yola çıkacak hale gelmesi biraz zaman aldı.
    Sonunda geçen hafta Ali Pandır "Yeni" elektrikli Doblo'yla, yani Doblo EV ile Habertürk'e geldi.
    Hem sektörü konuştuk, hem de Elektrikli Doblo'yu birlikte denedik.
    Bu hafta bu sayfada okuyacağınız bu otomobil henüz seri olarak üretilmeyen, seri olarak üretilip üretilmeyeceğine daha karar verilmemiş olan bir "Prototip"
    Yani "Türünün tek ve ilk örneği"
    Farklı üreticilerden alınıp, biraraya getirilmiş farklı elektrikli otomobil teknolojileri kullanılan Doblo EV'nin benim kullandığım prototipinin değeri yaklaşık 300 bin Euro. Tabii tek olmanın ve ilk olmanın maliyeti.
    Hayatında ilk kez gerçek yola, trafiğe benimle çıkan, şanslı mı şanssız mı bilemediğim bir "İlk".
    Daha önce Doblo'nun 2 litre dizel motora sahip 135 beygirlik modelini kullandığım için Doblo'ya aşina olarak oturdum Doblo EV'nin diresiyonuna.
    Doblo standartlarında olmayan yeşil rengi dışında otomobilin dizayn olarak Doblo'dan hiç bir farkı yok. Kırmızı-siyah kobinasyonlu koltukları, çok beğendiğim koltuk kumaşı, kapılardaki deri görünümlü kaplamalar, dash board ve bilumum şey aynen Doblo'da da var.
    Otomobilin içine ilk oturduğunuz anda otomobilin elektrikli olduğunu hissettiren tek şey gösterge ekranındaki pil resmi ve orta konsoldaki müzik sisteminin üzerinde duran "Şarj göstergesi"
    Gerisi Doblo ile aynı.
    Ama aynılık sadece görüntüden ibaret. Çünkü otomobilin altındaki hiç bir şey aynı değil.
    Otomobili "Çalıştırmak" için normal bir otomobilde olduğu gibi kontağı çeviriyorsunuz.
    Çevriyorsunuz ama hiç bir şey olmuyor. Ne ses var ne seda.
    Çünkü siz kontağı çevirince motor çalışmaya başlamıyor. Sadece devreler açılıyor. Göstergeler aktif hale geliyor ve şarj göstergesinde 100'de 99 yazıyor.
    Motor gaza basınca devrenin tamamlanmasıyla çalışmaya başlıyor. Gaza bastığınız zaman bir potansiyometrenin açılması gibi motora giden elektrik artıyor ve güç yükselmeye başlıyor. Otomobil hızlanıyor. Tabii gaza basmadan önce aracı vitese takmak gerekiyor ama o da anladığımız anlamda bir vitese takma değil.
    Bazı Ferrari'lerde olduğu gibi ortada dört adet butan var.
    İleri, boş geri ve park konumları.
    Önce D'ye basıyorsunuz ki, otomobil ileri gitsin diye. Ama şanzımanın vites değiştirme özelliği yok. Bir nevi tork konverter ya da tork kontroller gibi çalışıyor sadece.
    Otomobilin motor kaputunun altında 79 ila 105 kw yani 106 ila 140 beygir arasında güç üreten tek bir elektrik motoru var.
    Motorun en önemli özelliği 317 nm torku sürekli ürteebilmesi. Bu elektrikli motorlara has bir özellik.
    Bu yüzden de müthiş bir çekiş gücüne sahip.
    Tam diğer Doblo'lardan, 2 litre dizelden bile daha iyi performans değerlerini sağalyan da bu motor zaten.
    Doblo EV 0'dan 100'e 9,6 saniyede çıkarak, aynı işi 11,3 saniyede yapan 2 litrelik dizelin önüne geçiyor. Motorla ilgili anlamadığım, anlayabilip anlatsam da pek çoğunuzun anlamayacağı bir sürü alengirli elektronik cihaz var.
    Otomobilin motoru önde pilleri ise arkada.
    Piller 10 yıl ömürlü lithium ion piller.
    Bu pillerle 10 yıl veya 3000 kere şarj edilerek Doblo EV'ye enerji sağlıyor.
    Menzilinin 150 km olduğu göz önüne alınırsa bu pillerle 450 bin kilometre gidebiliyor. Sonra piller atılıyor yenisi takılıyor. Pillerin şarj edilmesi ise "Hızlı şarj" ile 1 saat, evdeki prize takarak 7 saat sürüyor. Bu şarjla yaklaşık 150 km gidiliyor. Yaklaşık çünkü her şey mevsime, içindeki insan sayısına, ağırlığa bağlı.
    Air condition çalıştırılırsa menzil kısalıyor. Kalroifer çalıştırılırsa menzil yine kısalıyor. Müzik dinlemek bile menzili kısaltıyor.
    Çünkü ısıtma için de, soğutma için de bataryalardan tüketiliyor. Otomobilde farklı fonksiyonlar için, direksiyon, için, fren için bile ayrı ayrı küçük elektrik motorları olmak zorunda.
    Ama iyi haber fren yaparken aküler kendi kendine şarj oluyor.
    Benim gördüğüm şu ki, TOFAŞ müthiş bir iş yapmış.
    Dünya'da elektrikli otomobil üretimi neredeyse, TOFAŞ da hemen hemen orada.
    Bütün üreticiler farklı teknolojileri toplayıp birleştiriyorlar.
    TOFAŞ da bu prototip için öyle yapmış.
    Ortaya oldukça başarılı bir ürün çıkmış.
    Fakat gördüğüm o ki, bu elektrik işinin daha epey bir yolu var.
    Şehir içi kullanım için, işe gidip gelmek için yahane.
    İşteyken de, evdeyken de şarj edip rahat rahat gidip gelinir.
    Ama ya bütün gün yol yapıyorsanız ya da uzun yola gitmeniz gerekirse?
    Hayli stres yaşarsınız. Ben kullanırken Taksim'den çıktım, Dolapdere'ye indin, Tünel'den Dolmabahçe'ye çıkıp yeniden Taksim'e döndüm.
    Yaklaşık 9 kilometrelik bir yolda şarj yüzde 99'dan yüzde 82'ye indi.
    Yine de en küçük bir motor sesi olmadan, hiç egzos gazı vermeden gezmek keyili.
    Tabii yine de insan gaz pedalının altında bir motor, gücü hissettiren bir ses duymak da istiyor.
    Ama gelecek bir gün gelecek.
    Motor sesini artık radyodan duyacağız.










    http://ekonomi.haberturk.com/otomoti...bul-yollarinda

  2. #2
    _FrKn_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    5.234
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iyiymiş gerçekten. olcak olcak.

  3. #3
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vay be E bu yük nasil taşiyacak o zaman ticari araç olucak mi

  4. #4
    S.Özeren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul/B.evler/Fatih
    Mesaj
    6.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    elektrikli type-r üretsinler
    Livestrong





  5. #5

    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Bucak/BURDUR-İSTANBUL
    Mesaj
    4.391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Livestrong Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    elektrikli type-r üretsinler
    İşte o zaman egzos sesi vs.'den rahatsız olan da olmaz;uzay arabası gibi birşey yanımızdan hızlıca geçeeer gideeer..Sessiz ve derinden.

  6. #6
    Ludacris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    2.186
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu Fiyat'ın eli öpülür
    Alıntı edo typer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ludacrıs ne ıcıosun sen? alman mısın,bmw fabrıkası senın mı? ama senın spec bıraz farklı.. ben stı alırım keyfımın kahyası mısın?)
    ....05412424032

  7. #7
    Oconner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    RİZE
    Mesaj
    1.921
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hArika ya
    53 RİZE KADER GÜLMEDİ BİZE

  8. #8
    by serçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Şehir
    BAYRAMPAŞA
    Mesaj
    4.828
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunu tuttum işte çok iyi

  9. #9
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.961
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vites yok ses yok bu ne yaa
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  10. #10
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Güzel gelişmeler bunlar.

    Tam şarj'ın maliyeti ne olur ülkemizde onu merak ediyorum ben , 150km menzilin maliyetini.

  11. #11
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gelecekte bence elektrikli otoların payı büyük olacak..iyi bir gelişme.

  12. #12
    Selcuk_RoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hadi hayırlısı bakalım

  13. #13
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Düz vites olsa daha iyi olurmuş ama neyse..

  14. #14
    hasan çağri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.039
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İTÜ lüler buna benzer bir j9 münübüs yaptılar baya baya içinde 10 kişi ile barbaros bulvarında zorlanmadan dur kalk yapabiliypr çünkü tork yüksek ve devamlı...

    Zamanlaşarj problemide bataryalarn gelişimi ile aşılınca elektrikli otomobiller çok uzak değil...

    150km gidecek elektrik mazot dan da benzinden de ucuza gelecektir diye düşünüyorum.
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    seni yapan mühendisin doşaklarını boynuma dolarım beeee

  15. #15
    tyMu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    5.530
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzelmiş f1 deki sisteme benzer bişelerde yapmışlar frenle şarj olayı tebrikler

  16. #16
    oğuzk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gazetede okudum bugün güzelmiş ama şarj maliyeti ne olur acaba.Birde 2,0multijetten güçlüymüş

  17. #17
    Günkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    edirne
    Mesaj
    4.997
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    elektrige zam gelicekmiş


    güzel bir calışma eskiden filmlerde izledigimiz araclara cok uzak degiliz artık ..

  18. #18
    VTİ1035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.564
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ee bayramda memlekete giderken nolcak 4 kişi+bagaj + 250 km nasıl olcak şimdi bu iş dağın başında kalınca rüzgar gülü çevirip aracı şarjmı edicez
    Faruk Kartal

  19. #19
    VteC_MaNiaC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3.052
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ispark belli merkezlere şarj üniteleri koyma için alımlara başladı ile bu iş tutar bence ...

    ayrıca şunu belirtmek isterimki bizdeki bu benzin fiyatları böle devam ederse en çevreci ülke biz olucaz LPG ve elektrik tüketimi tavan yapacak

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •