User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Türk halkının gözdesi oldu!

  1. #1
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Türk halkının gözdesi oldu!





    Autoshow'da yapılan ankete göre, elektrikli otolar yola çıkmadan Türk halkının gözdesi oldu

    Türk halkının gözdesi oldu! GfK’NIN Autoshow fuarını gezen ziyaretçilerle yaptığı ankete göre, Türk halkı artık araç alırken tasarım ve fiyat yerine yakıt ekonomisine dikkat ediyor. ‘Çevreci oto’ denince akla ilk olarak henüz satışa sunulmasa da elektrikli modeller geliyor.

    Uluslararası İstanbul Otomotiv Kongresi automotivİST 2010, 8 Aralık’ta Çırağan Sarayı’nda gerçekleşecek. Otomotiv sektörünün ulusal ve uluslararası otoritelerini, fikir önderlerini ve yöneticilerini aynı platformda buluşturacak kongrenin açılışını Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün ile Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç gerçekleştirecek. “Otomotivde Enerji Dönüşümü ve Emisyon” teması ile düzenlenecek kongrede, çevreci teknolojiler, elektrikli ve hibrid otomobiller masaya yatırılacak.

    Soylu ve Cengiz Danışmanlık tarafından bu yıl 3’üncüsü düzenlenecek automotivist’in tanıtımı dolayısıyla düzenlenen toplantıda, otomotiv sektörünün üst düzey yöneticileri, elektrikli araçlar ve çevreye duyarlı teknolojiler konusundaki görüşlerini paylaştı.

    Toplantıda konuşan Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, Renault’nun elektrik motorlu otomobillerinin çevre koruma anlamında bir çözüm olduğunu kaydederek, “Amacımız karbondioksit emisyonlarını yüzde 20-30 seviyesinde azaltmak değil, sıfır karbondioksit emisyonlu araçlar üretip bunları herkesin kullanımına sunmak” dedi.

    Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu ise Türkiye’nin sera gazı salınımında ilk sıralarda yer aldığına ve sera gazı salınımını azaltmak için farklı önlemler almak durumunda olduğuna değindi.

    Bilaloğlu, elektrikli araçların gelecekte şehir içerisindeki çözümlerden biri olacağına işaret ederek, şunları kaydetti:

    “Elektrikli araçların tam anlamıyla çevreye katkısı olabilmesi için elektrik üretiminde de yenilenebilir enerjinin kullanılması lazım. Konvansiyonel olarak üretilmiş elektrikle bu araçları beslerseniz, bunların çevreyi koruma özellikleri azalacak. Bütün bu süreci inceleyip, tartışıp çözüm önerileri çıkaracağımız bir kongre olmasını diliyorum.”

    Toyota TürkiyeCEO’su Ali Haydar Bozkurt da Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri olan otomotivin, uzun yıllar ekonominin “kötü çocuğu” olarak adlandırıldığını belirterek, “Son 3-5 yıllık süreçte ithalat-ihracat dengesinde alnımızın akıyla artı değerler vererek, aslında ekonominin iyi çocuğu olduğumuzu anlatmayı başardık” dedi. Sektör olarak “örnek olmak” gibi ödevleri olduğunu düşündüğünü ifade eden Bozkurt, kongrenin bu yılki temasının bir fırsat olarak değerlendirilebileceğini söyledi.

    Yakıt ekonomisi ilk sırada


    Toplantıda, GfK’nın konuyla ilgili Autoshow’da yaptığı araştırmanın ön sonuçları açıklandı. Sonuçlara göre, Türk halkı daha yollara çıkmadan elektrikli araçlara büyük ilgi göstermeye başladı. Yapılan ankette “otomobil” ve “çevre” denince akla gelen ilk 3 başlık, yüzde 22 ile çevre kirliliği, yüzde 13’le emisyon, yüzde 12.5’le egzoz nedeniyle oluşan hava kirliliği olarak sıralandı.
    “Bir aracın çevreci olması için için gereken özellikler” sorulduğunda yüzde 24.9’la “elektrikli olması” yanıtı ilk sırada yer aldı. Onu yüzde 19.7’yle düşük emisyon, yüzde 18’le yakıt kalitesi izledi.

    Otomobil tercih ederken dikkat edilenler, yüzde 15.9’la yakıt ekonomisi, yüzde 10.3’le markası, yüzde 10.1’le tasarımı ve yüzde 8.9’la fiyatı oldu.

    Oto üretimi milyona dayandı, 630 bin araç ihraç edildi

    Küresel ekonomik kriz yılı olan 2009’da yara alan otomotiv sektöründe yüzler bu yıl gülüyor. Otomotiv Sanayi Derneği’nin (OSD) verilerine göre, Ocak-Ekim döneminde toplam 893 bin adet taşıt aracı üretilerek, 1 milyonluk seviyelere yeniden yaklaşıldı. Bu yılın ilk 10 ayında toplam üretim, 2009’un aynı dönemine göre yüzde 27.7 oranında artış göstermiş oldu.

    İlk 10 ayda üretimin yüzde 71’ini oluşturan 630 bin taşıt dünya pazarlarına gönderildi. İlk 10 ayda otomobil üretimi, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19 oranında artarak 501 bin adet düzeyinde gerçekleşti.

    İhracat ve yurtiçi pazardaki canlılığa paralel olarak Ocak-Ekim döneminde üretim küçük kamyonda yüzde 525, büyük kamyonda yüzde 162, minibüste yüzde 43, kamyonette yüzde 38 ve midibüste yüzde 10 oranında arttı. Otobüs üretimi ise yüzde 15 oranında geriledi.

    İhracat yüzde 25.3 arttı

    Ocak-Ekim döneminde 371 bin adedi otomobil olmak üzere, toplam 630 bin 943 adet taşıt ihraç edildi. Söz konusu dönemde gerçekleşen taşıt aracı ihracatı, 2009 yılına aynı dönemine göre yüzde 25.3 oranında yükseldi.

    SATILAN 3 OTONUN 2’Sİ İTHAL OLDU


    Otomobil satışlarında ithalatın pazar payı ilk 10 ayda yüzde 69 oldu. Geçen yılın aynı döneminde bu
    oran yüzde 66’ydı.
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  2. #2
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Elektrikli araçlar hele bi satışa sunulsun altyapısı hazırlansın bide cuzi bir fiyattan.. yok cuzide olmasa petrol şirketlerinin ocağını bi güzel incir ağacı diker.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  3. #3
    VTİ1035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.564
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elektrikli araçlar hele bi satışa sunulsun altyapısı hazırlansın bide cuzi bir fiyattan.. yok cuzide olmasa petrol şirketlerinin ocağını bi güzel incir ağacı diker.
    inşallah
    Faruk Kartal

  4. #4
    cemsultan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    648
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben elektrikli araçlara karşıyım, eğer bunlar yaygınlaşırsa evde gaz lambası ile otururuz haberiniz olsun

  5. #5
    xcel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    712
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    geçen hafta anlık voltaj yükselimi nedeni ile ne var ne yok bozuldu evde. kombi gitti kaldık ortada buz gibi havada. elektrikli araba bizim neyimize ya..

  6. #6
    ErayCerit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    01-33
    Mesaj
    1.443
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    memleketlim atar tellere bi kanca kaçak kaçak şarj eder otobanda sonra yola devam bobilerde bence bununla ilgili bir bölüm açılması lazım mükemmel şeyler çıkar diye düşünüyorum

  7. #7

    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Bucak/BURDUR-İSTANBUL
    Mesaj
    4.391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha petrol bitmeden gözde olacağını sanmıyorum ben.Sonuçta ürünler sürekli geliştiriliyor ama bu piyasada ciddi anlamda etkin olan petrol firmaları da söz konusu..

  8. #8
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Daha nerden baksanız minimum 10senesi var

  9. #9

    Üyelik
    Jul 2009
    Şehir
    mihagXD
    Mesaj
    1.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok daha kısa sürede yaygınLaşacak.. tabi petrol Lobisi eLektrik üzerine projeLerini tamamLamışsa..

  10. #10
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zevksiz olur ya
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  11. #11
    ali_utku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul - Konya
    Mesaj
    811
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    zevksiz olur ya
    aynen çatara patara gitmek ayrı bi zevk
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ahmeti ben 3 boy geçiyorum ahmet aliye 2 boy geçiliyor ali veliyi 5 boy geçtiğine göre benim evo 8 im var

  12. #12
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı cookies Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok daha kısa sürede yaygınLaşacak.. tabi petrol Lobisi eLektrik üzerine projeLerini tamamLamışsa..
    İnsanlar önyargıyla bakıcakca bence uzun süre.Düşük menzil , performans gibi sebeplerle + dolum noktaları ne kadar zamanda ne kadar yere kurulabilcek

    Dizellerde böyleydi , uzun süre kimse bakmadı yüzüne.

  13. #13
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.474
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şu anda elektrikli araçlar performans vermediği gibi km başı maliyeti de kurşunsuzun yarım misli daha fazla..

  14. #14

    Üyelik
    Jul 2009
    Şehir
    mihagXD
    Mesaj
    1.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ama saydığımız tüm oLumsuz özeLLikLer 'şimdi ki zaman' performans vermiyor derken hp oLarak düşükler ama tork oLarak dizeL ayarında.. maliyetLer fazLa çünkü varLa yok arası bir taLep var..
    birde eLektrikLi derken hybrid mi yoksa tamamen eLektrikLi araçtanmı bahsediyoruz bu da başka bir şey..
    şirketLer denemeye başLayınca hızla yaygınLaşacaktır..
    menziL de batarya nın kapasitesiyLe iLgiLi tabi mutLaka geLiştirmeLer yapıLacaktır depoLama konusunda..
    ve doLum istasyonLarı gidip saatLerce doLmasını bekLemeyeceğiz sanırım ortak batarya sistemi oLacak istasyona gireceksin boşu bırakıp doLuyu aLacaksın.. tekerLekLerde ki kinetik enerjiyi elektiriğe çevirecek sistemLerde geliştirilecektir..
    şundan 10 sene öncesinde dizeL öteLenen bir teknoLojiydi şimdi ise önceLikli aranan durumunda..
    siz neden bu kadar karamsarsınız biLmiyorum bence 10 sene kadar sürmeyecek araçLarın %40 ının eLektrikLi oLması..

  15. #15
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Şirketler kısa vadede dizelden vazgeçipte benzinliye geçmez bence , daha çok yeniler olası çıkıcak yaşanıcak sorunlar masraflar bilinmiyor kapalı kutu.Riske etmez hiçbiri kendini.

    Birde nasıl bir vergilendirme politikası izlenicek o da önemli , fiyatlar makul seviyede olursa daha kısa sürede tutabilir.

    10sene sonra görüşelim

  16. #16

    Üyelik
    Jul 2009
    Şehir
    mihagXD
    Mesaj
    1.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şirketLer zaten seneLik kiraLama yöntemiyLe çaLışıyor yada satın aLan beLirLi bir km ye uLaşmadan eLinden çıkartıyor.. asLında sistemin en büyük eksiği kendini ispatLayamamış oLması.. yani hybrid biLe tr' ye gireLi 3 sene oLuyor.. fiyatLar 'uçuk' sayıLır.. ama üretim çoğalınca talep oLunca ister istemez yaygınlaşacak..
    markaLar yaşanması muhtemeL sorunLar, yeni teknoLoji ve sürekLiLiğin devamı için destek verecekLerdir.. ama vergiLendirme konusu her şeyi tepe takLak edebiLir gerçekten..

  17. #17

    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Bucak/BURDUR-İSTANBUL
    Mesaj
    4.391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Birde nasıl bir vergilendirme politikası izlenicek o da önemli
    İşte bu da bir handikap.Hükümet neyin kullanımı fazla ise ona vergi bindirmeyi baya bir seviyor.

    Dolayısıyla elektriğe güzel bir zam gelir diye düşünüyorum ileride.

    Bunlar yaygınlaştığı zaman işin ucunda elektrikli arabası olmayıp ta elektriğe,araçlardan ötürü fazla para harcayacak olan diğer kullanıcılar da olacak bence ileride..

    Fakat aracı da nasıl bir vergi dilimine sokarlar o da muamma.

    Hayır;avrupadaki gibi bizde de bu tip araçları almak için teşvik verseler ya..

  18. #18
    ruudvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    IST
    Mesaj
    8.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    elektrıklı arac bır cozumdur torkludur daha az gucle daha ıı seyler yapar yakında photovoltaık yada bı dınamoyla kendını tekrar sarj eden araclar cıkar bır akuyle 500 gıdıosa yuzde 50 gerı donusumden 750 km ye cıkar snrkı muhabbet bı depoyla 1100 km yerıne 1 akuyle 3000km ye gıder .
    gecenlerde ntv de ızledım amerıkadamı ıngılteredemı ne bı kralıyet aılesı bu ıngıltere sanırım tesvık prımı verıomus vergılerını kendı oduomus vs vs.

    tek dezavantajı pillerinin pahalı olması ki ulkemızde ıncı mutlu vs vs aku markaları olup bunlarda cok cıddı porjeere ımza attıgını bıldıgımızden en fazla 2-3 senede bır dgeısen akulerın 2-3 mılyar yerıne dah auygun meblalara uretılıp kullanı yaygınlasır..sahsen bı tesla m olsun ısterdım.
    2.8 sn 0-100km f1 in 2.3 saka gıbı

  19. #19

    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Bucak/BURDUR-İSTANBUL
    Mesaj
    4.391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    Volkswagen, Almanya'nın Wolfsburg kenti dışındaki en büyük araştırma-merkezi olan Kaliforniya, Paola'daki Elektronik Araştırma Laboratuvarı'na konuşlandırdığı 100 kadar mühendis ile yeni nesil elektrikli otomobiller için pil sistemleri ve güç elektronikleri üzerinde çalışıyor. Elektrikli spor otomobil üreticisi Tesla'nın kurucusu Martin Eberhand tarafından yönetilen merkez, grubun yeni modelleri için insan-makine arayüzleri ve araç içi bilgi-eğlence sistemleri geliştirmenin yanı sıra şirketin gelecek vizyonuna da büyük katkı sağlıyor. Sürdürülen tüm bu çalışmalar, tam elektrikli otomobillere (EV) geçiş sürecinde, rekabette güçlü olmak ve daha fazla sayıda modeli daha fazla kullanıcıya ulaştırabilmek adına yapılıyor.
    Elektrikli yol otomobilleri için hem kendi markası hem de Porsche ve Audi gibi iştirakleri altında çalışmalar yapan Volkswagen, Avrupa'nın en popüler modellerinden biri olan Golf'ün elektrikli versiyonunu pazara sunmayı planlıyor. Golf blue-e-motion adı altında geliştirilen yeni modelin 2014'te hangi isim ve tasarım anlayışıyla pazara sunulacağı henüz bilinmiyor ancak ortaya çıkan ilk görüntüler, aracın geliştirme çalışmalarının mevcut Golf tasarımı üzerinden yapıldığını ortaya koyuyor. Volkswagen'dan yapılan açıklamaya göre Golf'ün elektrikli versiyonuna, 85 kW/115 PS güç ve 270nm tork üreten bir motor güç verecek. Sürekli çıkışı gücü 50 kW/69 PS olan motor ile önden çekişli ve beş kapılı Golf blue-e-motion modelinin, konvensiyonel yakıt motoruna sahip versiyonlarının sunduğu temel sürüş dinamiklerini karşılaması bekleniyor.
    Volkswagen, elektrikle çalışan Golf blue-e-motion'da yeni bir gösterge paneli kullanacak. Elektrikli sürüşü kolaylaştıracak bu panelde, geleneksel takometrenin yerini elektrik tüketimini gösteren özel bir gösterge alacak ve sürücüye pillerin durumu ile birlikte alınabilecek maksimum mesafe konusunda bilgiler sunulacak. Zira sadece elektrikle çalışan otomobiller için önümüzdeki birkaç yıl içerisinde şarj istasyonlarının yaygınlaşması beklenmediği - en azından benzin istasyonları kadar- için güç durumu ve alınabilecek mesafe bilgileri gibi temel sürüş dataları, sürücü için büyük önem taşıyacak. Elektrikli Golf'ün bir diğer önemli özelliği ise KERS sistemiyle donatılacak olması. Kinetik Enerji Geri Dönüşüm Sistemi olarak açabileceğimiz bu teknoloji ile araç, frenleme anında oluşan enerjiyi depolayabilecek. Normal, Comfort+ ve Range+ olmak üzere üç farklı sürüş profiline sahip olacak elektrikli Golf'te, sürücü Range+ modunu seçtiğinde motorun gücü 50 kW/69 PS seviyesinde sınırlanarak aracın daha fazla mesafe katedebilmesini sağlanabilecek.


    Bu arada Opel'in Ampera'sı da Almanya'da 42.000 Euro'luk fiyatıyla satışa sunulmuş.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •