User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Sıkıştırma ölçümü...

  1. #1
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Sıkıştırma ölçümü...

    Gerçek sıkıştırmayı ölçmek için hesaplama yöntemi hariş başka ne gibi yöntemler kullanılabilir? Tecrübe eden varmı?
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  2. #2
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O iş için bir alet var ( adını unuttum basınçölçer ), Bujileri söküyosun, benzin pompasının sigortasını da söküyosun, ardından birisi marşa basarken bujiyi söktüğün yere tktığın basınçölçerle sıkıştırma sonucunu görebilirsin ...

  3. #3
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vkarayel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O iş için bir alet var ( adını unuttum basınçölçer ), Bujileri söküyosun, benzin pompasının sigortasını da söküyosun, ardından birisi marşa basarken bujiyi söktüğün yere tktığın basınçölçerle sıkıştırma sonucunu görebilirsin ...

    şu olayı artık karıştırmasanız ?
    sanayide 30 senelik kendini usta zanneden tipler bile yanılıyor, hatta seninle iddalaşıyor birde !

    o dediğiniz şey silindirlerin içinde oluşan basıncı ölçer,
    ona kompresyon testi de denebilir, çünkü evet sıkıştırmayı ölçüyor ,
    ama silindir içerisinde sıkıştırma sonucu oluşan "basıncı".

    bu noktada dikkatinizi çekerim !!!

    sıkıştırma basıncı ile SIKIŞTIRMA ORANI aynı şey değildir

    soruyu soran arkadaş hangisini sormuş ?? tam net değil

    aracın kataloglarında gördüğümüz,
    10:1 sıkıştırma
    12.4:1 sıkıştırma
    8.0:1 sıkıştırma
    işte bu bir orandır, basınç değeri değil .

    sıkıştırma oranını ölçebilmek için bazı değerleri bilmek lazım
    ondan sonra hesaplayabilirsiniz ,
    google da "compression calculator" yazın karşınıza bir sürü hesaplama programları - formülleri gelecektir .

  4. #4
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen. kompresyon cihazı ile ölçülen silindirler arası farkdan bahsetmiyorum. bildiimiz sıkıştırma oranı atıyorum 10.8:1 diye ifade edilen oranı.

    hesaplama için gerekli bilgileri toplamada geç kaldık.

    yani silindirin içine bişey basıp mı ölçsek nası yapsak? varmı tecrübe eden?
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  5. #5
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapak sökülmeden mümkün değil maalesef. Söküldükten sonra da şırınga ile piston tepesinin silindir tam tepedeyken kapladığı hacmi ve silindir kapağının hacmini ölçüp contayı hesaplayıp bulabilirsiniz.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  6. #6

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Bad Honnef
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nasil oldugunu bilmiyorum, hic ilgilenmedim.

    ama neden ölcmek istiyorsunuz? ne ise yaricak. sadece bilgi icin mi ?

    ( motorun orjinal oladigini düsünüyorum yoksa orjinal degeri bi yerlerde yaziyordur illaki. )

  7. #7
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben de Ömerin dediği gibi biliyorum...

  8. #8
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pistonlarda biri en altta iken içeri sıvı basılsa, cc not edilse.

    tepede olan diğer pistonlardan birine sıvı basılsa, cc not edilse.


    iki veri birbirine bölünse;

    atıyorum

    alttaki piston 500cc
    üstteki piston 50cc
    500/50=10.0

    motor kapalı olduğundan real değerler çıkacak? doğrumudur?
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  9. #9
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet kesin sonuca ulaşırsınız da. Motorun içine sıvı basmak:S pek emin değilim o konuda.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  10. #10
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet kesin sonuca ulaşırsınız da. Motorun içine sıvı basmak:S pek emin değilim o konuda.
    sıvı dediim benzin olbilir mesela. sonra güselce geri çekilip bir kaç gün beklenirse bujiler takılmadan. uçar gider kalan kırpıklar da ?
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pistonlarda biri en altta iken içeri sıvı basılsa, cc not edilse.

    tepede olan diğer pistonlardan birine sıvı basılsa, cc not edilse.


    iki veri birbirine bölünse;

    atıyorum

    alttaki piston 500cc
    üstteki piston 50cc
    500/50=10.0

    motor kapalı olduğundan real değerler çıkacak? doğrumudur?
    yanlış çünkü üst kapakta valflerin yuvalarıda bir oyuk içerisinde

    denkleme oranın hacmini de katmak lazım.. aslında ölçmesi zor olan kısım orası.. ama orayıda valfler kapalı konumdayken şırınga le su doldurarak ölçülebilir, yada üzerinde ölçeği olan laboratuar aletleri ile fln

    (motorun stokuyla oluşan hacim + valf yuvası hacmi)/valf yuvası hacmi = sıkıştırma

    bu arada piston en üst konumda bloğun üst çizgisini aşıyorsa işe gene değişir, denklemi güncellemek lazım

    bu arada motor standart değil mi? piston mu değişti, hesap neden yapamıyoruz?

  12. #12
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anlamadığım nokta valfler kapalı konumda iken çukurda da olsa, dışarı doğruda olsa neden fark etsin? sonuçda komple doldurulacak silindir içi.

    sanırım yanlış anladın. makine komple kapalı iken, yani kapak filan takılı iken buji yuvasından basılacak sıvı. senin dediğin olay piston ölçileri, yanma odası ölçüleri vs ile bulunan oran. yanılıyormuyum?

    burda aslında asıl merak ettiğim, benzinin silindr içinde zarar verip vermeyeceği?
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  13. #13
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    anlamadığım nokta valfler kapalı konumda iken çukurda da olsa, dışarı doğruda olsa neden fark etsin? sonuçda komple doldurulacak silindir içi.

    sanırım yanlış anladın. makine komple kapalı iken, yani kapak filan takılı iken buji yuvasından basılacak sıvı. senin dediğin olay piston ölçileri, yanma odası ölçüleri vs ile bulunan oran. yanılıyormuyum?

    burda aslında asıl merak ettiğim, benzinin silindr içinde zarar verip vermeyeceği?
    zarar vermezde sence aşağı akmazmı ?
    silindirin yanlarından ,segmanların kenarlarından kartere süzülmezmi benzin ??
    bence yaş o iş .

  14. #14

    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya / Kemer
    Mesaj
    5.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yağ dökülerekte yapılabilir..yağın bir zararıda olmaz çok az kalsada motor çalıştıktan 2 gün sonra yağ kalmaz orada.

  15. #15
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yağ da olabilir.daha yoğun.

    @maxi:
    olabilir ama benzin segmanlardan geçebilirse zaten motorda sorun var demek değilmidir? komp kaçağı var anlamına gelmezmi bu durum?
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  16. #16
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yağ da olabilir.daha yoğun.

    @maxi:
    olabilir ama benzin segmanlardan geçebilirse zaten motorda sorun var demek değilmidir? komp kaçağı var anlamına gelmezmi bu durum?
    kapakla oynama yapmadıysan sadece hacimle oynadıysan şöyle bi orantıda yapabilirsin orjinal hacmin ve sıkıştırma oranın belli zaten ( bloğun bore ve stroğu )

    mesela bizim araçlar için bahsedeyim bore 78.5 stroke 82

    blok silindir hacmi 39.25 * 39.25 * 3.14 * 82 : 396664,0325 çıkıyo

    bu hacimle oranladığında bizim arabanın orjinal sıkıştırması 10.7 oluyo

    m52 80 mm piston taktığında tepesi düz olarak hesaplarsak
    40 * 40 * 3.14 * 82 : 411968

    burdan oran orantı yaparsak 11.1 oluyo

    bu şeklidede bi hesap yapabilirsin

  17. #17
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öyle çıkıyor dediğin gibi ama değer ürkütücü olduğu için inanmak istemiyoruz

    gerçekden görmek amacı ile bu şekil bir ölçüm yapsakmı diyorum. acaba sıkıntı olurmu içeri basılan benzinden.mesele bu aslında
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •