User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: turbomu atmosferikmi?

  1. #1
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    turbomu atmosferikmi?

    arkadaşımla bu konuyu baya bi tartıştık ve içinden çıkamadık bende buraya açma ihtiyacı duyum....

    aynı güçte iki araç düşünün ağırlıklar şanzıman oranları vs vs herşey aynı motorlarının ürettikleri güçte aynı.... misal iki araçta 200hp gücünde, ancak birisi turbolu birisi atmosferik....

    ben diyorumki turbolu araç her türlü alır, arkadaşta diyorki atmosferik alır, ben atmosferik alsa alsa ilk kalkışta alır diye düşünüyorum çünkü gücünü alt devirlerden itibaren üretir....

    atmosferik aracın silindir adeti farkedermi bilmiyorum ancak her şekilde iki aracında gücü aynı kabuledilecek.....

  2. #2
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    dyno eğrisi lazım, max güce göre olmaz...
    Built to fall....

  3. #3
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.388
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Aynı güçte olsalar bile Turbo aracın Tork değeri fazla olacaktır. Bunudamı eşit sayıyoruz ?

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  4. #4
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.752
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı güç-aynı ağırlık-aynı şanzıman oranları vs..vs..
    kısaca bu iki araç birbirinin aynı diyebiliriz o halde...
    hem turbo hem atmosferik yüklenebilen bir örnek vermeye çalışalım ki bu örnekler her iki teknikle de aynı gücü üretsinler ;
    honda'dan örnek verelim de konu hit yapsın
    b16'yı ele alırsak atmosferik olarak çıkabileceği güçler belli ama biz yine de diyelim ki zorladık yaptık 200hp oldu ,
    aynı gücü almak için b16'ya uygulanacak turbo kiti de oldukça düşük basınçlı mütevazi bir kit olacaktır zannımca
    işte bu noktada sadece tork farkı ortaya çıkacaktır ki sanırım turbo olan versiyonda tork daha yüksek olacaktır
    düşük basınçlı bir turbo kiti olacağı için de turbo lag öyle aman aman olmayacak , çabuk dolacak ve gerek ilk kalkışta gerekse devamında avantajlı olacaktır
    bence
    Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr

  5. #5
    nitrO_Oxide - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    turkiye/istanbul
    Mesaj
    4.464
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hersey 200hp olayı değilki tork kilo şanzıman oranı vs

  6. #6
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.752
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güç , kilo ve şanzıman aynı , ana kural bu
    torku da denk getirmek zaten imkansız
    Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr

  7. #7

    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    963
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yüklediğinde ağırlıkları değişecek olan araçların yükleme biçimine görede şanzuman aralıkları değişecektir. Turbo avantajlı duruyor iyi seçim yapılarak yüklenirse..
    :ramo

  8. #8
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet tork'u denk getirmek imkansız ve benim düşüncem atmosferik araç ancak alt devirlerde daha fazla tork üretecektir, turbo dolmaya başladığı andan itibaren atmosferik yalan olur kanımca

  9. #9
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.752
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayır yanılıyorsun , cevap doğru ama gidiş yolu yanlış
    aynı motorun turbolanmış haline güç olarak denk hale getirilmiş bir atmosferiğin alt devirleri ölü olacaktır , belli bir devire gelmeden aynı motorun turbolusunun verdiği güce yaklaşamaz
    yani atmo olan da devir isteyen bir makine olacaktır
    en sempatik turbo kitiyle bile b16 = 200 hp seviyesine gelebilir ki atmo olarak buraya gelebilmek için stage2-3 egzantrik gerekir
    Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •