User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turbo açtığında gelen flüt sesi ?

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo açtığında gelen flüt sesi ?

    79 model kadett sahibiyim aracımda turbo uygulaması var ani gaza yüklenmelerde turbo açtıktan sonra değişik bir ses gelmeye başlıyor ıslık sesi gibi ama daha kalınca flüt sesine benziyor turbo ile birlikte devam ediyor turbo devre dışı iken bu ses yok ve gaza yavaş yavaş bastığım zamanda ses gelmiyor sadece ani hızlanmalarda pedalı diplediğimde vs. böyle bir ses oluşuyor neyin nesi olabilir ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    yan53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    1.861
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    üflüyorsa sanırım yakında gidicidir.ince ıslık gibi yani...

  3. #3
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    boşluk varmı milde?

    housingle pal arası boşluk nasıl keçe conta vs iyimi?_
    körler sağırlar

  4. #4
    uluckaban - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    1.332
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo'yu değiştirdinizmi hiç?
    Arkadaşımın arabada aşır ses vardı aracı aldığı kişi çin malı uydurma bir turbo bağlamış

  5. #5
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Milde boşluk var evet ama turbolar konusunda pek deneyimim yok yani ne kadar boşluk hatrı sayılır vs. bilemiyorum belkide turbonun miadı dolmuştur zaten aşırı olmasada yağ veriyor açıkçası ben karburatörden şüpheleniyordum sanırım turbodan çıkacak sorun

    uLuc araç sonradan turboya çevrilme turboyu ikinci el almıştım.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #6
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hoop bi dakka ben turboyu yollarken hiç bişi yoktu, hatta testini de yaptım, arabamda sıkıntısız çalışıyodu
    Tabi bozulmuş olma ihtimali yok değil.. Video çekme imkanı var mı acaba ??? sesi bi duysak .. belki de normaldir.. K03 çok ince ses çıkaran bi turbo çünkü...
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  7. #7

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Bad Honnef
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    selam

    projenizi okumustum,

    kullandiginiz turbo k03.015 KKK nin turbosu, bilyali olmadigi icin biraz bosluk, arac calismaz iken normaldir. motor calistigi zaman yag basinciyla bosluk kaybolmasi gerekir. ( calisir halde boslugu kontroletmeye calismayin, turbo hava basmasada pervanesi dönüyor olucaktir !!! )

    birde turbaya giren yag basincini 3 barin altinda tutmayin , mümkünse turboya baglamadan önce yag basincini turbo yaglanma hortumundan ölcün. yagsiz kalan turbo nun arizalanmasi 2 dk i gecmez!

    ayriyetten herhangi bir restrictor ( türkcesini bilmiyorum) takmayin , restrictor 3 bar ve üzeri yag basinclarinda garrett in GT serisi ( bilyali turbolar) icin kullanilir, bu sekilde tuboya verilen yag basinci 1.5 bar a kadar güsürülür. ( restrictor ün delik capi 3-4 bar yag basinci altinda 1,5 mm , 5 bar da ise 1mm olmasi gerekir, yanlis hatirlamiyorsam. aksi taktirde GT turbo yag basicaktir. ufak bi bilgi olarak kalsin. birinin isine yarar illaki )



    saygilar...
    Batuhan M. Ince

  8. #8
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    contadandir, celik mi contan? yanmisitir..
    06-09 01' Megane 1.6 turbo 09-10 05' Clio Rs 182 10-11 01' Mustang GT 4.6 11-12 03' Allroad 2.7tt 12-14 06' Eclipse GT 3.8 V6 14-15 07' Infinity G35 3.5 V6 15+ 16' Mustang GT & 2011 Z4 35i-sdrive

  9. #9
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hoop bi dakka ben turboyu yollarken hiç bişi yoktu, hatta testini de yaptım, arabamda sıkıntısız çalışıyodu
    Tabi bozulmuş olma ihtimali yok değil.. Video çekme imkanı var mı acaba ??? sesi bi duysak .. belki de normaldir.. K03 çok ince ses çıkaran bi turbo çünkü...
    Yok hocam estafurullah ne demek her ne olduysa artık bende oldu tabiki

    Alıntı semihx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    selam

    projenizi okumustum,

    kullandiginiz turbo k03.015 KKK nin turbosu, bilyali olmadigi icin biraz bosluk, arac calismaz iken normaldir. motor calistigi zaman yag basinciyla bosluk kaybolmasi gerekir. ( calisir halde boslugu kontroletmeye calismayin, turbo hava basmasada pervanesi dönüyor olucaktir !!! )

    birde turbaya giren yag basincini 3 barin altinda tutmayin , mümkünse turboya baglamadan önce yag basincini turbo yaglanma hortumundan ölcün. yagsiz kalan turbo nun arizalanmasi 2 dk i gecmez!

    ayriyetten herhangi bir restrictor ( türkcesini bilmiyorum) takmayin , restrictor 3 bar ve üzeri yag basinclarinda garrett in GT serisi ( bilyali turbolar) icin kullanilir, bu sekilde tuboya verilen yag basinci 1.5 bar a kadar güsürülür. ( restrictor ün delik capi 3-4 bar yag basinci altinda 1,5 mm , 5 bar da ise 1mm olmasi gerekir, yanlis hatirlamiyorsam. aksi taktirde GT turbo yag basicaktir. ucak bi bilgi olarak kalsin. birinin isine yarar illaki )

    saygilar...
    Açıkçası turboya giren yağın basıncı nedir bilmiyorum ancak motorum yeni rektifiyeden çıktı yağ pompasını da yenilemiştim turbonun yağlamasını yağ filtresinin bağlandığı kütük üzerinden alıyorum yani yağ filtreye giriyor ve çıkıp hem turboya ayrılıyor hemde motora gidiyor önceden yağlamayı aldığım yerde kör tapa vardı turbodan önce.Ve bahsettiğiniz restrictor dediğiniz parça bende mevcut değil kütükten direk yağ çıkıyor ve turboya giriyor çünkü ama benimde kafama takıldı dediğiniz gibi turboya girek yağ hattı üzerine bir saat bağlayıp basıncı bir ölçeyim bir ara.

    Bu arada dediğim gibi bendeki ıslık sorunu karburatördende kaynaklanabilir hayatından bezmiş bir karburatörüm var çünkü yani bilemiyorum tabi ama o sesi kaydetmeye çalışırım sanırım o şekilde daha net teşhis koyulacak.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  10. #10
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı izo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    contadandir, celik mi contan? yanmisitir..
    Contadan olamaz motor zaten şu an rodajda rektifiyeden çıkalı bir ay olmadı yani conta patlatacak kadar zorlamadım arabayı zaten motorun çalışmasında hiç bir anormal durum yok yani conta patlatma durumu vs. görünmüyor ve motoru rektifiyeye sokmadan öncede vardı bu ses daha doğrusu bu ses turboyu araca taktığım günden bu yana var herhalde ya turbodur ya karburatör sanıyorum.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  11. #11
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    muhtemelen biyerde boost kaçağı var yada arkadaşlarında dediği gibi turbo gidici

  12. #12
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şu slx karburatör uygulamasını yapıp birde öyle deneyeyim bakalım ne olacak.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  13. #13
    BravoHGT86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    92
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turboda boost kacağı olup olmadığını nasıl anlıyabiliriz sadece sestenmi , aleti fln yokmu bağlayıp ölcecek?

  14. #14
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zaten milde sizin anlayabileceğiniz kadar bir boşluk var ise turbo sağlıklı çalışmıyordur. Yağ vermeside bunun bir başka göstergesi. Sizi rahatsız etmiyorsa gittiği yere kadar kullanın. Yok sök tak beni üzmez tamir takım fiyatıda fark etmez ise sizin için. Sökün ve revize ettirin.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  15. #15
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şayet turbodan ise tago nunde söylediği gibi gittiği yere kadar gider ben durumu toparlayana kadar bu şekilde kullanacağım zaten mecburum ilerde sıfır km bir turbo ile değiştirebilrim tabi turbodan kaynaklanıyorsa
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  16. #16
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bi de ben tecrübemden bişeyler yazayım dedim.geç oldu ama yeni gordum konuyu kusura bakma artık.

    o sesi çok iyi tanıyorum,hatta benim çok hoşuma gidiyor.telaşlanacak bişey yok.westegate'e giden hortumdan kaynaklanıyor o ses. bi sıkıntı yok yani
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  17. #17
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İnşallah öyledir arif henüz bir terslik yok zaten
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  18. #18
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    korkma o sesten.hiçbi sıkıntı çıkarmaaz.ki o sesin çıkması lazım zaten.asıl westegate'i açmadıgında korkman gerekiyo.turbolu araç videolarını izlerken cok iyi bi kamerayla çekilmiş videolarda bu sesi duyabılırsın.

    sadece burada paylaşmak için yazıyorum,çoğu arkadaş zaten biliyordur bunu. korkman gereken bi ses var o da çıt çıt çıt diye gelen bi ses.ya yüksek sıcaklıktan ya yüksek boost'tan yada en önemlisi olan yüksek avanstan kaynaklanır ki bu ses de zaten avans vurma diye tabir edilen kendiliğinden ateşleme olayının sesidir. turbolu araçların bir numaralı düşmanıdır.
    bunu tetikleyen en önemli mekanik etkenlerden biri de sıkıtırma oranıdır.
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  19. #19
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok çok şükür öyle bir sıkıntım yok ama ateşlememin hala tam teşekkül olduğunu sanmıyorum daha öncede konuştuğumuz gibi senin aracın distribitörü gibi bir distribitör lazım bana bendeki bilgiğin üzere vakum referanslı.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •