Merhaba arkadaşlar kuzenimin 94 vectra sfi GT sine nos uygulatmayı düşünüyoruz motor içi 5.000km civarlarında herhangi bir sorunla karşılaşırmıyız ? nekadar güç elde ederiz ? bu velet nasıl kullanılır tüp bitene kadar basabilirmiyimsaygılar.
Merhaba arkadaşlar kuzenimin 94 vectra sfi GT sine nos uygulatmayı düşünüyoruz motor içi 5.000km civarlarında herhangi bir sorunla karşılaşırmıyız ? nekadar güç elde ederiz ? bu velet nasıl kullanılır tüp bitene kadar basabilirmiyimsaygılar.
sitede biraz arama yaparsaniz dizel fiestaya uygulanmis nos ile ilgili bilgi bile bulabilirsiniz.. benim bildigim kadariyla stock bir araca nos kiti uygulamasi mumkun dikkat etmeniz gereken sey tam gaz vermeden nos kullanmamak benim bilgidim bu kadar..
Sorunla karşılaşıp karşılaşmayacağını ilk shot u yaptığında anlayacaksın. Tabi araçda standalone beyin yok ise nos controllü bi beyinle tabiki güvenli olacak güzel bi yazılımla. Ne kadar güç elde edersin konusu ise kuru yada ıslak kaç shot lu nozzle kullanacağına bağlı 35 lik 50 lik 75 lik 100 lük vs vs ne kadar büyük atış o kadar büyük güç. Tüp bitene kadar basabilirsin evet ama tüpün basıncı düştüğünde atışların gücü de düşer diye biliyorum tabi daha iyi bilen düzeltir.
1.6tdi.
Ecutech.
Islak yaparsak atış yapılınca benzinde veriyor fazladan dimi?
Bunun için araca yeni bir beyinmi alınmalı? daha ekonomik nasıl çözülür bu?
Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager
Bilal bence en ekonomik zex in beyinli ıslak kitini almak olur nos kendi beyninden ayarlanıyor falan zex in sitesinden bakabilirsin
1.6tdi.
Ecutech.
güncellendi...
slm kardeş bu adı bahis geçen fiestaya bile nos uygulayan kişi benim. bugün bir c180 şu gğzel beyaz atlardan bitane yedim daha poşetleri üzerinde yanındaki bayana hava atmak isteyen birisiydikendiside anlamadı nasıl olduğunu. doğrusu ben bile şaşırdım. dellendi araba artık mersedes diye gurunamı yediremedi nedir?
benim araçta 1.6 dizel 30hp koyuyor sanki. nosta tam bu kadar koyuyor diyemezsin. tüpün basıncı yüksekken daha çok nos basar basınç azaldıkça tüpün bastığı nos ta azalır. yani tüp doluyken 40hp boşalırkende 20 hplere kadar düşebilir. ancak çok nos basmak çok güç anlamında değildir çünkü yakıt olmadan güç olmuyor bu ikisi dengeli oldumu en verimli güç alınıyor. o yüzden ıslak tavsiye ediliyor. belki fazla nos basıp(100lük meme) 15 hp de alabilirsin, belki az basıp (50lik meme) 30hp de alabilirsin. durumu anlatabildimmi? tamam nos bas ama belli noktadan sonra meme ebatı büyütürsen yakıt yetersizliğinden ters tepki yapabilir. yine güç alırsın ama normal memede 30 hp alacana büyün memede tam tersine 20 hpye alabilirsin.
benzinli araçlarda nos biraz riskli. dizellerde daha garanti bana göre. çünkü nosu bastın hadi ayarı fazla kaçırdın! eve yayan dönersin. çünkü benzinlide nosa bastın motor soğuyor doğal olarak - derecede hava gönderion motora. sonra bujiler ısısını kaybeder. bujileri istop ettirip pistonları çalıştırmaya devam ettinmi piston zorlanır aşınır yani. ancak dizelde buji yok. yakıt zaten sıkışma ile yanıyor. sen yeterki ayağını gazdan çekme motora gaz gittiği sürece istop etse bile araç yine çalışır. artı dizellerde turbo var. yani aracın donanımı zaten daha fazla sıkıştırmaya basınca yönelik yapılmış. ben daha çok benzinlide turbo araçlara tavsiye ederim. ancak 2000 motor üstü benzinlidede pek risk olacağını zannetmiyorum.
gelelim senin araca. senin araca vectra gt zannedersem 2.5 motor. yani nosu rahatlıkla takabilirsin. mesela zex kitini takarsan 250hp ye kadar sorunsuz güç alabilirsin zannedersem.
nos markanın memeleri ile nekadar güç alıyorsun bilemem. birde her markanın memeleri aynı olsa bile verdiği güç başka oluyor internette bununla ilgili şeyler var.
marka olarak kesinlikle zex tavsiye ederim. 2 hortumla ve bikaç saat işçilikle hemen ıslak kite çevrilebiliyor. ve kendi ayarını kendi yapıyor. biryere gidipte bir program ayarı falan yaptırmana gerek yok. ayrıca ne kadar gaza basarsan okadar nos gönderiyor. tabi ben gaz pedalının altına switch koydurdum. tam gazdan sonra nosu tam açıyor. normal kullanılmış bir kit bulursan hiç sıfırını almana gerek yok. kullanacağın 2 düğme okadar. kiti bir kere taktınmı daha dolumdan doluma elini sürecen o yüzden sıfıra pek gerek yok.
takması etmesi basit sadece hortum nerden geçecek elektriği nerden bağlayacam sigorta bağlayimmi gibi durumlar var okadar. benim takmam 4 saat sürdü elektrikçi ile birlikte.
ilk kullanımda kesinlikle sadece üst devirlerde bir bas çek. kesinlikle underground da gibi basılı tutma. underground oyun olmasa bile, basılı tuttuğun araba toyota supra, gtr vs. senin araç gariban kalır bunların yanında. 1. viteste kullanma. 5. viteste son sürat için kullanma.(ben kullandım çünkü motor masrafı parasını bir kenara koydum öyle geziom) motor deviri 8000de bitiyorsa 5500-6000 devirden önce nosa basma. ilk denemende 6500 devirde bir iki bas çek yap. mousa tıklar gibi! aynı akşam 2. kere nosu kullanacaksan 30dk motoru dinlendir. 3. kez basma. nosa basmadan önce motoru biraz yüksek devirde kullan motorun ısısını artır. bunları ilk gün yap zaman geçtikçe zaten kendi stratejini kendin yaparsın. nerde zorlayabileceğini hissedersin.
bir arkadaş 106 gti ethanolmudur methanol ümüdür nedir ondan taktı bişey olmadı. diğer arkadaş 1.6 corolla benzine taktı 6-7 tüp bitirdi, keni sınıfında bütün atmosferik modlu 1.6ları yedi bişey olmadı, diğer arkadaş impreazzaya taktı bişey olmadı, honda 2000 motora 150hp taktı, 240hp s2kyı geçti bişey olmadı, diğer arkadaşta 1.6 turbo megana taktı ilk basışta motoru yedi. ancak turbo sonradan takılmaydı zaten. noslu videoları izle olayı anlarsın.
N2O4-spec
2 hortumda ıslak oluyor biraz ayrıntı alabilirmiyim?
Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager
valla birini benzin geri beslememi ne varmış oraya bağlıyorsun diğerinide depoyla alakalı bir yer varmış oraya bağlıyorsun uygulamadığım içinde detaylı bilgi araştırmadım.
+
önceki msja bir ekleme yapim.
benim araçta nos her viteste 2-3 boy fark ettiriyor. yani 3. vitesin sonunda 5 boy fark yediğim aracı nosla birlikte geçebilirim diye hesap ediyorum. 4. vitestede 2-3 boy fark atarım gibi...
+
1.6 veya 1.4 gibi benzinli motorlarda veya 1.4-1.3 dizellerde kullanılacaksa tornacıya taktığınız memeyi götürüp hocam bunun aynısından çapı yarısı gibi yap diyin 10 liraya yukarıdaki kurallara uyarak korkmadan basın. hiç bişey olmaz. + oktan artırıcı kullanırsanız oda benzinin daha fazla hava ile yanmasına yardımcı olabilir.
N2O4-spec
Fantazi olsun diye soruyorum 1.9 lt turbosuz 8 subaplı tek egzantrikli bir motora kaç hp lik nos gider? 75-100 hp lik gidermi acaba?![]()
Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager
ben bu işlerden o kadar anlamam ancak bir prensibim vardır kendimce bir aracı stok haliyle %50 yi kendimce tehlikesiz görürüm. yani araç 100 hp ise 150hp idealdir. bu araç 70 hp sen 100lük nos diosunbilmiyorum belki hacimden kurtarır ama 100hpyi boşver bence gel 30-40larda takıl
![]()
N2O4-spec
konuyla çok alakasız oldu ama ;
Diyelim stock bir aracımız var bu araca nos taksak sadece otobanda araç sollamak,selektör atan uyuzların önünden fırlamak amacıyla kullansak ne olur(araç 1.6 zetec 100 hp)..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)