SİZCE HANGİSİ DAHA İYİDİR TURBO YAPMAKMI ATMOSFERİK DOLDURMAKMI + LARI NELERDIR -LERİ NELERDIR GÖRÜŞLERİNİZİ BEKLIYORUM ARKADASLAR???
SİZCE HANGİSİ DAHA İYİDİR TURBO YAPMAKMI ATMOSFERİK DOLDURMAKMI + LARI NELERDIR -LERİ NELERDIR GÖRÜŞLERİNİZİ BEKLIYORUM ARKADASLAR???
sıkıntısız sehir içi biniyorsan ben atmosferik derim en güzeli 106 gti artık....
şimdi satarkende alırkende stok araba tercih ediliyor.kendi sahsi fikrim..
en güzeli inceden bişi yapıcam diyorsan 106 gti 13/61 kısa cihp filitre eksoz boru sana harikalar yaratır...yetmessede piston egzantrik alırsın hem istedigin zaman alırsın parçayı hemde istedigin zaman satarsın herkesin talebi olur fiyatı cazip olduktan snra..ama turboda ayrı zevk ama derdi tasası ıvıvrı zıvırı insanın kafasında şaç bırakmaz. 2,bi araban zaten olmassa olmaz kara senin...
gariban 106 gti....
bizim arabalar zaten standartta bile dertli, kronik sorunu çok..ondan dolayı ben sadece egsoz ve filtre kullanıyorum..bir önceki arabam pistonlu ince contalı chipli kısalıydı...belki yapanlardan belkide arabanın temeli sağlam olmadığından çok dert çektim..turboyu hiç düşünmedim..ben olsam (ki öyle yapıyorum) sürekli gazlamayacaksan, rolling yapmayacaksan, draglara katılmayacaksan, bu arabanın standardı bile çok çok yeterli..
Zihin fukara olursa, fikir ukala olur..
Yapan usta, ince conta kullanmamış, contanın 3 yaprağından 1 yaprağını koparmış araba su, yağ karıştırdı..ayrıca ince conta + yüksek sıkıştırmalı piston sebebi ile hararet problemi yaşadım...yüksek hararet nedeni ile yağ incelip eksiliyordu..sonunda 2 kez üst kapağı açtırıp normal conta kullandım, dolayısıyla sıkıştırma düştü..ancak ondan sonra rahat edebildim..yazılım hatası sebebi ile araba sık sık 1500-2000 devirde asılı kalıyordusonrasında sıkıldım 14e aldığım arabanın üzerine 5000 daha harcayıp 11'e sattım..şimdi chip bile yapmayı düşünmüyorum..ama dediğim gibi, ya yapan ustalardan, yada temeldeki sorunlardan yaşadım bunu bilmiyorum..
Zihin fukara olursa, fikir ukala olur..
takip ettiğim kadarıyla biliyorum 106 nızı hatta bi ara arkadasımda almaya niyetlenmişti.bende özellikle piston takıldıktan sonra hararet olayından tırsıyorum.kıl adamım bir sorun çıkarsa arabadan soğurum.cvbınız için çok tşk ederim.
yapılan ustalığa bağlı pek sorun yaşıcağınızı sanmıorm işçilik önemli yapan kişi önemli .. yüksek sıkıştırmalı pistonla ince conta koymuş normaldir böle şeler yaşaman bendede piston var kaç km'dr Allaha şükür sorun yaşamıyorum saat gibi![]()
Bence güç istiyorsan ve illaha bunu turbo ile yapıyım diyorsan sat arabanı üstüne koy masraf ediceğin parayı eski model güzel orj.de turbolu araçlarla münakaşaya gir derim ben![]()
PUG 106 - 306 , Honda Vti EP3
atmosferiği hakkını verekek yapınca turbodan daha ucuza gelmiyor, Daha pahalıya bile gelebilir.
kazanılan güçlerde çok farklı.
Şahan sen yağ pompasını sıfırlamışmıydın pistonlar değiştiğinde ? eski halindeyse o sebeb olmuş olabilirmi ?
208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
Powered By : Piston Garage
Nazmi TOÇAK
GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!
çoğu yorumlar turbo çok uğraştırır ıvır zıvırla denılıyor.
normal turbo araçta en azından bakımlı kullanımda 50 bin belkide daha fazla gidiyor
peki sonradan turbolanan araçlarda neden şu bozuldu bu bozuldu olayları oluyor.
yüksek güç oldugu için mi yoksa?...
Forumda baya bi vts ve gti ile ilgili problem sorun gördüm. filtre egsoz modifikasyonu hariç stock haline getirir temiz temiz gezerim.
Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager
orj turbolu araçlar fabrikasyon herşeyi düşünülüp yazılıp çizilip yapılıyor..
snradan yapılan turbo ise yaglaması benzin pompası enjektörü bujisi beyini ıvırı zıvırı oldukça oluyor herzaman bir şeyin orj herzaman iyidir. ama biz insan ogluna yetmiyor yetmedikçede girdikçe giriyor taaaa kiiii lanet olsun diyene kadar...
gariban 106 gti....
2006 dan beri 35.000 km den fazla yapmışımdır turbo ile hemde bunu 15.000 nin de beyin bile yokdu kara düzen turbolamıştık kulanılan malzeme yapan usta ve arabasını bilen bi şöför çok önemli
sözüm meclisden dışarı ama kimse kusura bakmasın bisürü 106 saxo sahibi görüyorum tanıyorum tanışıyorum - ya ucuz olsun hızlı gitsin ya abi şunu yapıcam nekadar tutar ? en az X kadar tutar - way arkadaş araba zaten bukadar okadar paramı harcanır üzerine bi okadar daha koyar onu alırım - yok şurdaki usta turboyu X paraya takıyo ben ona yaptırtcam clio turbosu headır interkol blow bide çatara patara takıyomuş süper oluyomuş :S
mesela piyasada 150 lirayada neüdüğü belirsiz chipleri alıp takanlarda war bunun yanında sabahlara kadar widebanddan diğer programlardan log alıp chip yazdırıp arabasını deniyen yüzlerce lira para veren adamlarda war
gibi şeyler artı draglarda görüyoruz saatlerce boşda kesiciye sokanlar mahalle aralarında her saat başı her dönüşde motor sıcakmış soğukmuş demeden dibine kadar gazlıyanlar felan ....... belki hepimizin arabaları hayatında en az birkere butarz uygulamalara maruz kalmıştır ondan sonra alan adamda yaww bukadar sorunlu şukadar sorunlu burası kırıldı şurası kırıldı vs. vs.
piyasadaki temiz araba sahibi olan arkadaşlarıda biliyoruz hangisi sorun yaşıyo arabasıyla motoruyla yada herhangi biyeriyle bu arabalar oynanmadığı sürece güzel ama rahat duramıyoruz en basitinden direksiyon pompası arızası yada akis arızaları hangimizin arabası en az 3 cm den daha az düşük yada orjinal ? belki bir yada iki gibi
bence bukadar hor kullanılıp hala yarışabilen sağlam arabalardan biridir 106 saxo
soruna gelince turboda 220 - 250 hp lik bi setupla uzun zaman arabanı sıkıntısız kullanabilirsin ortalama 7 ila 9 lira arasında güzel bi araban olur üzerine çıkayım dersen bi turbo parası daha harcarsın
atmosferikdede en az turbo kadar çok paran gider ama söktüğünde satman kolay olur parçaları elden çıkartırsın arabayıda orjinal die satarsın turboda işin baya zor
bana sorarsan atmosferik yap turbo yaptığında denemek isteyen rakip araba sayısı çok düşüyo artı olarak turbo basınca bakıyo nekadar boost okadar hp ama atmosferik tamamen detaylara bakıyo
208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
Powered By : Piston Garage
Nazmi TOÇAK
GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)